Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim priatelov jednej stopy a otvaram Pandorinu skrinku. Na kolko moj vlastny vyskum v tejto oblasti nebol velkym prinosom, chcem dat priestor k vysvetleniu problematiky tu na fore. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kenai (23.04.2013 13:27) |
Myslím si že sa s tým dá celkom súhlasiť, akurát si myslím že bod č.3 a konkrétne že pri striekačke sa to prispôsobí samé tak toto asi nefunguje (videl som konkrétny graf z brzdy kde bolo jasne vidieť že laďák celý priebeh výkonu rozhasil a navyše aj ochudobnil zmes, pritom pocitovo bolo naozaj cítiť zlepšenie. |
Laďák má zmysel na okruhovej motorke kde sa naháňajú sekundy aj zvyšovaním výkonu motorky. Tam sa akurát ráta s tým že životnosť motora klesá. |
Kukni marcové číslo časopisu MOTOCYKL máš tam testy ladených výfukov s porovnaním s originálmi, popísané plusy aj mínusy, možno nájdeš odpovede na tvoje otázky a nie len ty ale aj ďalší výfukoví inžinieri. |
Ahojte , ja osobne mam ladene vyfuky znacky COBRA z USA a spolu s nimi aj riadiacu jednotku od Cobry. Vymenil som vzduchovy filter za KN s vyssou priepustnostou vzduchu a kedze vyfuky sa skladaju z dvoch casti tak zvody som obalil tepelnou paskou a na to dal chromove kryty. Moto isla na brzdu a zlepsil sa vykon ale aj spotreba. Co sa tyka strielania do vyfukov tak nestriela zvuk super niekedy aj hlucnejsi ako ma byt. Na dane vyfuky neexistuje DB killer iba je moznost vymenit vnutornu vlozku a budu o 5dB tichsie. Moto ma momentalne 45 000Km a bez problemov. Vsetko o ich vyrobkoch je tu www.cobrausa.com/ Ja osobne som spokojny. |
KTM LC8 adv. si si mohol kupit s original koncovkami alebo s Akrapovicmi, pri striekacke sa nahrava ina vstrekovacia mapa. S Akrapovicmi ma motorka lepsi priebeh vykonu... . Niekto tusim ani nenahraval inu mapu. |
Tak neries somariny a namontuj si ho. |
baca - ked bola R 1200 GS tusim 2-3 roky na trhu tak nejaky nemecky casopis urobil test vsetkych dostupnych ladakov na tuto motorku bez dalsich uprav, (tzn. seria dole, ladak hore) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.04.2013 14:24) |
Výfuky delíme na : |
Určite nie je "laďák" ako "laďák" ja som si dával sám merať seriový výfuk vs ladák od Akrapoviča a bez dalšieho upravovania RJ u mňa použitím "laďáku" sa pozitívne upravil ako M tak aj P motora, a najvýraznejšie zmeny boli v nižších až stredných otáčkach..... |
.... a o akych ladakoch sa bavime ? ... o tych za 20e z Baumaxu , alebo o tych za 2000e aj so zvodmi a jednotkou ? |
kd chces vacsi vykon, tak si kup silnejsiu motorku a neotravuj okolie svojim hlukom |
Sa to turiesilo 1000 krat hadam |
Fuu, nazorov neurekom to som ani nedufal. |
datadive > Ano to je dobra otzka, ale ja by som to skor specifikoval, ako ladaky ktore su urcene na konkretnu moto. Univerzaly nema zmysel riesit. |
Kenai - napriklad Termixi pre ducni su robene na kazdy model a dodavane aj s novou riadiacou jednotkou a vzuchovym filtrom. Teda aspon tak som to mal ja |
bacaono: s tymi turbomotormi a teplom to nemoze byt tak, ze viac vzduchu, viac kysliku, viac paliva, viac tepla, vacsie namahanie teplom? Aby toto nemalo vacsi vplyv ako nejake zmeny v tlakoch. Nerozumiem tomu celkom, preto sa pytam. |
kenai: poriadne vyfuky aj s prislusenstvom urcite presahnu hodnotu tvojej motorky. Nebulo by pelsie predat SVcko za 2 litre, dolozit 2 litre, co by si dal za vyfuky a kupit vykonnejsiu motorku? |
Ja mam Falcony a s vlozkou su tichsie ako originaly. Bez vlozky su to hucaky ale motor ide lepsie zo spodu. S vlozkami alebo origo vyfukmi je taky gumennejsi. |
kde pocujes ladak sak zvuk ide hlavne dozadu. tolko krat ma obehla motorka a mala ladeny vyfuk a nebolo ju pocut ... mali by ich otocit vyrobcovia naopak aby to malo ten bezpectnostny 'efekt' |
Jany baci.. a presne v slovnom spojeni "bez dalsich uprav" je zakopany hafan. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (23.04.2013 20:05) |
baca - oni to bez dalsieho ladenia porovnali podla mna hlavne preto aby v praxi a cez cisla ukazali ze famy o tom ako motor lepsie taha puhou vymenou seriovej koncovky su famy Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.04.2013 22:18) |
Jany baci berem. Vysvetlovat uzivatelovi vyucenemu za cukrara takymto sposobom v specializovanom (nie priliz odbornom) casopise zacinam chapat. |
Kde ten vykonovi narast z lacnim hucakom bolo poznat na stvortakt.moto boli motorki do r.v.priblizne 2003. Napr. takej Suzuki Bandit 1200 resp. ich motory chladene kombinacia vzduch-olej to vraj urobilo poznatelne dobre. Myslim ze potom to uz posrala nova euronorma a aj vyrobcovia sa zacali viac snazit. Preto na dnesnich moto hucak skor, teda viac menej naisto ublizi. Napr na Bmw 1000 RR bol vysledok vymeni 0 alebo horsie,Vyrobca prekonal nedavno sam seba modelom HP-4 Upravené 1 krát. Naposledy upravil kovonak (23.04.2013 23:28) |
ja som kupil moto a prvá uprava bola laufy... ale také ako som si vysníval nikto nevyrába, tak som si ich dal vyrobiť na zakazku. vysledok je, že motorka má brutálny zvuk, výfuky vyzeraju fantasticky a neriešim či má lepší výkon alebo nie, pretože na moje jazdenie je to aj tak jedno. |
Alarmy spustam bezne ked idem okolo zaparkovanych aut. Na to si zvyknes. |
ladeny vyfuk? a naco? aby ste zjapali a znervoznovali ludi? |
janoval: nejde mi o vykon, to mas pravdu ze je jednoduchcie kupit ine moto. Cielom je upravit zvuk, ale riadene, nie posrat tym vsetko ostatne len aby to revalo. Diery do vyfuku a ine podobne riesenia nie su pre mna moznost, na kolko moto mam po otcovi a je v stave bez jedineho skriabanca ako keby zbehla vcera z linky ... proste mazlicek Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kenai (24.04.2013 9:29) |
Mne sa k tejto téme ťažko vyjadruje. Výfuky z inej dimenzie (140db). Na výjazde ruším rádio kolegovi na GW. Urobené na zákazku v Buyak a veľká spokojnosť. Egreš tie štuple majú svoj význam. To už je ladenie druhého levelu |
Radšej sa na tom tatovom mazlíčkovi pekne voz, nenatŕčaj uši a dávaj pozor pred seba. |
hehe 16 rocne slr-ko ma aj tak miesto vyfukov iba rure a huci ci chcem a ci nechcem ako pri**bane inac ak sa meni vyfuk, sice sme to robili s bratom na jeho aute, ale mala by sa automaticky potom upravit aj mapa, my sme davali aj kovanu kluku a ojnice kedze vyfuky su na mieru od ama, tiez samozrejme sa dava aj otvoreny filter, cize siska a potom celok zladit na brzde tou upravou mapy. predpokladam ze na motorke je to stejne a potom nehrozi ziadne poskodenie motora ani nicoho... |
nzprx: Ano, ano, ano.... Kto poznate SV 1.gen. viete ze ten motor ma potencial na krasny zvuk, ale je priserne utlmeny koncovkou. Tak ci onak, to to nie je tema aku koncovku na SV 650. Teda vratme sa do vseobecnej roviny: Ucinky ladeneho vyfuku na motor. |
Kenai - sa musíš fest nudiť, keď chceš každých 20000 km zhodiť hlavu, ( valcov ) či ako ich chceš kontrolovať ? |
Hej to je dane este aj niecim dalsim, a to tym, ze tam mam LPG a hadam sa z montaznou firmou ze to zle urobili a poskodzuje to ventily, tak zbieram dokazy |
Nejako moc to rozpitvavas. Je to uplne zbytocne. Ak to naozaj chces, tak nahodit, doladit, dalej neriesit a tesit sa. To je ten spravny postup. Zatial vidim ze skor hladas zamienky preco nie.....ako " vplyv rychlosti prudenia, a nie len na zahrievanie, ale aj samotne dynamicke namahanie a zotrvacne sily". Toto uz za teba davno vyriesili konstrukteri motora, a urcite s dost velkou rezervou. Keby si bol profesionalny pretekar alebo ladic, tak to este pochopim, ale takto? Ak mas to LPG na honde, tak je vseobecne zname, ze väcsina, ak nie vsetky japonske motory potrebuju k LPG domontovat pridavne mazanie ventilov. Nieco ako Flashlube, alebo nieco podobne. Par problemov s ventilmi v suvislosti s LPG mali aj fordy. Osobne som bez primazavania urobil na skodovke cez 150tis a motor nemal ziadny problem. Poznam VW ktory ma na LPG cez 400tis. a vsetko slape ako ma. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (24.04.2013 13:11) |
Vedlajším účinkom nahodenia "hučáku" môže byť aj nárast ega do takých rozmerov, že sa z hlavy nedá po jazde dať dolu prilba. |
bacaono: Mas uplnu pravdu, len ja som uz taky, ze vsetkemu chcem rozumiet. |
Ladený výfuk je super vec, mám ho na každej motorke |
ja som teda na choppre ,,honda 750,,, ladák od cca 13 000km ,,,momentálne najazdených 170 000 motor podla mechanika tak v polovici životnosti |
pri striekacke ladak moze spravit z motorky babettu... tam sa to veru neprisposobi ;) |
Dakedy som strkal laďáky na svoje motorky,teraz som už na rozpakoch,naposledy ma to stálo 900€dokopy a prínos bol väčší hluk.Možno to trochen ovplyvňuje aj vek motorkára na určitých typoch moto. ,už to tu niekto spomenul,ak chceš mať len silnejší stroj,tak si ho kúp Upravené 1 krát. Naposledy upravil dade121 (26.04.2013 7:37) |
Zdar borci, |
Borec ty si prave teraz spadol z mesiaca? |
Re: Astacus: Re: Astacus: |
Re: Rylan: Re: Rylan: Buyak výfuk je pekný, kvalitný a väčšinou má dobrý zvuk. Pokiaľ sa to nezmenilo, je to však stále v podstate otvorená rúra. Buyak som mal a prešiel som na Vance & Hines + pretryskovanie karburátorov + hypercharger s K&N filtrom. Len kompletné riešenie zabráni negatívam, ako chlapci popísali vyššie. Mne sa podarilo to, čo som chcel - zlepšenie priebehu krútiaceho momentu, moto pekne ťahá od spodu, ako by dostala nové pľúca. Okrem toho išla mierne dole spotreba a ako bonus je super zvuk. Pekný bublavý, neotravuje a keď chcem, skoro ma nie je počuť.... |
Re: Siso12: Re: Siso12: Dakujen za radu. Aky vplyv na pretryskovanie a spominany hypercharger ? Ma to volyv na Vami spominany priebeh krut. momentu ? Ja primarne vykon neriesim, skor bublotanie motora. Dakujem Vam za objasnenie |
Re: Rylan: Mal som Buyaky na vl 1500, zvuk parádny. Ale za mňa sú odsť drahé na to, aby nemali homologizáciu. Na 800 bude zvuk menej bublavý, ale bude. len nerozumiem tvojmu odtazu, keď v profile máš, že si vychutnávaš bublavý zvuk. |
Rylan, vplyv inštalácie otvorených výfukov (zmes, spätný tlak plynov) chalani vyššie presne a podrobne popísali, nebudem sa k tomu vracať. Ja som mal Buyaky a zvuk bol parádny, ale nič viac. A tak som začal viac študovať a pýtať sa veci znalých. Išlo mi o dve veci. Keďže jazdím s chalanmi, čo majú mašiny s väčším objemom, chcel som im stíhať. Nebavíme sa o absolútnom výkone, ale o krútiacom momente, aby som stíhal manévre (predbiehanie) a netrhal kolónu. A na to potrebuješ kompletné riešenie. Ladené výfuky sú preto ladené, lebo sa vyrábajú na konkrétny typ motorky. No a ja som spolu s hyperchargrom dostal aj trysky do mojich karburátorov ale aj na konkrétny typ výfuku. To mi pomohlo získať pár nm krútiaceho momentu, čo sa ukázalo aj na brzde. |
Re: Angel0: ak chceš dobrý zvuk kúp si laďák a nemusíš sa tu na MR niooho pýtať. Výkonu ti to nepridá ale motor od spodu pôjde pocitovo ľahšie. A nič extra sa ti na nej nerozladí. Môžeš na nej jazdiť tak ako doteraz. |
Ďakujem všetkým za cenné rady. Už mi je to všetko omnpoho jasnejšie. |
K problémiku č. 2, neviem, či si dobre pamätám, VLko má kardan, či to drhnutie nebude od neho, u 1500ky bol vyložene limitujúci kardan na nízkych otáčkach, búchal jak kladivo do nákovy. Motor by to dal ako nič, ale ten kardan ma sral strašne. U viraga 750 to isté, len v zelenom, nebúcha, ale moržuje. |
Rylan, skús si pozrieť to čo sa píše v tomto odkaze, prípadne sú tam aj iné zaujímavosti okolo chopprov a cruiserov: k1400.cz/clanky/radime/ladaky/arci/vyfuky.htm |
Rylan , tu máš výfukov na výber : |
Re: Plazivec: |
Re: Siso12: |
neviete niekto kde by som zohnal väčšiu hlavnú trysku na Hondu XR 600 1997 ? NaSR nechcem zbytočne platiť poštovné a asi pred dvomi rokmi som obzeral na nejakej slovenskej stránke trysky na moju starú ale nenašiel som to už ... Kvôli vzhľadu som dal otvorený výfuk z CRF 450 a je to chudobné...a mám subjektívny pocit že ide lepšie odspodu a vrch naopak... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Duso380 (19.05.2016 17:54) |
Re: brazel: |
No fasa ! |
už som našiel, ja debil som hladal podla motorky nie podla výrobcu karburátora |
Re: brazel: |
Tak ktoré si kúpil ? Lebo tie Jardine výfuky sú už ukončené . |
Ked uz je vzkriesena tato tema, pridam sa. Pred par dnami mi prisli ladaky (udajne naozaj ladaky, nie iba huciaky) IXIL SOVE aj s medzizvodmi na VTRu liter F. Predavajuci povedali, ze su ladene, ze v IXILe to maju prebrzdene, odskusane, ze je k tomu certifikat aj s grafom porovnania vykonu/krutiaku pred a po vymene. A nikde nie su prepady, ani v nizsich otackach, po celej dlzke je nejaky malicky narast, zvysujuci sa s otackami. Prisli mi k tomu aj 2 pary DBkillerov, jeden tensi, jeden hrubsi a je moznost nezalozit aj ziadny. Certifikat plati ked je tam DBkiller (asi ktorykolvek). Pytal som sa, ci treba pretryskovat karbce, ale povedali, ze pokial mi nejde o zvysovanie vykonu (co mi teda nejde), tak ze urcite, urcite netreba. Nejake poctive ladaky ponuka aj RPtuning.cz, tiez maju na stranke napisane, ze pokial nechcem zvysovanie vykonu, tak ladenie zmesi nie je potrebne. |
Re: Johny3: v tomto ti neporadim ale ja by som dal vecsie trysky :D |
Re: joscu: |
aj GPR robia vyfuky na konkretne masiny. mozno si najdes tu svoju. ale co je to za kvalitu neviem. |
Re: Duso380: kde si zohnal? Hoď link ak máš. Dík |
zdreno255: motorado.sk/motor/karburator/tryska-karburatora-hlavna-... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 251246 | Včera: 212062