Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim chlapci,taka vec že: elektriku na motorke mam zapojenu na priamo(čiže bez baterie). Na obvode mam regulator napätia,aby napätie neprekročilo 12V. Lenže za nizkych otačok(na volnobehu) nastava blikanie žiaroviek a tu je moj problem. Potrebujem to odstranit nejakou elektronickou sučiastkou ... Dakujem |
kondenzator, hodnota radovo mF. alebo mozes rovno pouzit ten ktory sa dava do aut k zosilnovacom. |
nie ten kondenzator napojíš za regulátor napätia a mal by vykryť tie zmeny... cisto teoreticky.. neviem neskúšal som nič podobné |
www.autoomega.sk/index.php?id_sek=1418&id_tovar=27034... |
keď máš málo , tak to ničím nevykryješ. |
Tak vyskušam tam dať kondenzator,aspon nech to menej blika |
Ked tam das kondenzator, tak to bude blikat trochu menej, ale aj menej svietit. Tych cca 50w, co zoberu svetla je celkom dost... Povodne bola nejaka baterka v tej moto? Ono ta baterka tam nie je pre srandu. Ak chces usetrit (hmotnost) tak tam daj hoc aku. Barz aj staru z nejakej inej moto. Len nech nema prerazeny clanok. Alebo hoc aku malicku 12v baterku. |
Minimalne aspon ten kondik si tam daj, pokial tam bola predtym baterka. Ked uz nepomoze svetlam, tak aspon tam to napatie trochu zrovna. |
janoval: Je to ostra verzia od husky na ktorej nebola žiadna elektrika okrem predneho svetla.Chcem ju prihlasit no a ked som na nu všetko namontoval,prišiel som na tento problem |
Problém je s nízkym napätím pri malých otáčkach. |
no nepotesim Ta ale dando ma pravdu, bateria je to co by tam naozaj patrilo, Upravené 1 krát. Naposledy upravil matobaf (08.04.2013 23:11) |
este si citam co si napisal a nevidim vaznejsi dovod preco by sa nedala doplnit bateria, treba sa pozriet na schemu zapojenia a pomerat to, ale pokial je alternator dostatocne vykonny, tak by mal stihat dobijat baterku a nemusela by byt ani velka kedze sa nebude primarne pouziavat na startovanie, |
matobaf: Bateriu nedoplnim,pretože ju musi dobijať trojfazovy regulator napätia a z mojho zapalovania ide iba jedna faza... Myslim že s jednou fazou sa to zapojiť neda,či? |
matobaf: Ak som dopbre pochopil tej scheme,tak on tam "v podstate" len pripojil bateriu do obvodu,alebo sa mylim? :D |
Ked tam od vyroby nebola baterka, tak tam asi byt nemusi. Ale mohol by tam byt origo kondenzator. Prave na vyhladzovanie. Baterku za jednofazovy regler mozes samozrejme pripojit. Ked na to nie je regker usposobeny. Dava napriklad nizsie napatie, o com pochybujem. Tak.mozes aj tak. Zivotnosti a kapacite baterky to asi neprospeje, ale trapit ta to velmi nemusi, kedze nemas starter. Nepotrebujes riesit max prud z baterky, ani kapacitu. |
Este jedna vec mi nie jejasna. Ty mas aj v predu led ziarovku? Aj ta moze prispievat k blikaniu. Kedze tam nezhavis vlakno, ale priamo emitujes elektrony z polovodica. Obycajna ziarovka zhavi vlakno a chvilu tomu vlaknu trva, kym zas zhasne. U led diody je to prakticky hned. Niesu elektrony, nie su ani fotony. Skus tam dat obycajnu ziarovku. |
Btw: ako chces prihlasit, ked to nema homologizaciu a technicak od nova? Ci nemam sa starat? Ked to nie je uplne oficialnou cestou. Tak ignoruj tento prispevok a nepis to sem. |
Janoval, žiadne "sorry,papi" nemusíš, - veď ja som vychádual z toho, že má normálny alternátor (trebárs nejakých 180 W), len to chce prevádzkovať bez batérie. Takto by nejaká strata 8-10 % nevadila, navyše ak má ledky... |
janoval: Môžeš písať elektrikarske basne Nie,v predu mam klasicku H-čkovu žiarovku,ledkove mam smerovky a zadne svetlo.BTW,všetko je oficialnou cestou. |
papiboy: Dobrý nápad,no neviem či by to bolo na 100%. Bud,alebo... |
Ked píšete že bude to stíhať dobíjať bateriu,tak ju tam dam. V prvom rade kvoli parkovačke a chcem tam dať aj počítač( na rýchlosť,otáčky,počitanie km,teplotu vody...) a nechcem aby trpel tymi narazmi napätia... K baterii pripojim aj voltmeter,no a uvidíme či to bude stíhať . Suhlasite? |
10Ah je zbytocne vela. Ja mam husku 450tku so startrom a ma 6 alebo 7Ah baterku. Ked tam nemas starter, tak kludne co najmensiu aku zozenies. Co najlacnejsiu. Ale na endurko je lepsia AGM, alebo gelova. Nech sa ti nevyleje nahodou elektrolyt, ked polozis motorku niekde v terene. |
kondenzator by to mal vyriesit, teda pokial je napatie dvojcestne usmernene. u trojfazovych reglerov to tak je. no a preco to kondenzator vyriesi, no lebo po pripojeny kondenzatora k mostiku, sa okrem vyhladenia zvysi svorkove napetie(vieme preco???)pravdepodobne to bude plne postacovat na potlacenie toho tvojho blikania, samozrejme pokial je zdroj dostatocne tvrdy, a bude aj regulator spolupracovat. |
tak ja si skusim tipnut: |
ARPAD, klobúk dole, pri svojom uvažovaní tie frekvencie som teda vôbec nezohladnil... |
Samozrejme ze na dobijanie baterie sa da pouzit aj jednofazovy zdroj. Ved asi vsetky bezne nabijacky su na 1 fazovych 230V. Akurat to treba usmernit a potom je jedno, co bolo na zaciatku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil minap (10.04.2013 10:34) |
Ono by malo byt vissie, lebo regulator nebude brat ako informaciu UMax, co su vlastne len spicky, ale efektivnu hodnotu.to je presne to co potrebuje. Tu nejde oto co nameram ja, ale ide oto co namera regulator. |
regulator by mala zaujimat okamzita hodnota, nie? |
No nie tak celkom. Z casti mas mas pravdu. Okamzita hodnota je aj ta spicka z k torej ako takej velky uzitok ta jeho ziarovka nema.no ale problem je v tom, ze regulator sleduje prekrocenie napatia, a ked sa tak stane tak sa otvoria tyristory, a skratuju alternator.je jedno ze napetie uz je davno dole,tyristory drzia, kym nenastane ich prekomutovanie.a teda sa neuzavru.cize ked ti polvlna dosiahne hodnoty potrebnej na otvorenie tyristorov, tak je jedno ci napetie klesa alebo stupa. Od teraz az do zneny polarity to napatie z regulatora bude nulove. A prave preto treba. Koodenzator, aby sme odstranili spicky a regulator tak o podstate sledoval efektivnu hodnotu. |
pozrime sa radsej na schemu tej moto, lebo takto su to len teorie ako to riesit... |
partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/KTM... - položka "17" - 10000mF |
ARPAD: mas pravdu, tyristor sa zatvori az ked mu klesne napatie na nulu, resp "pod nulu". Na to som pozabudol. |
Bateriu tam potrebujem kvoli parkovačkam... Takže asi to spravim takto: Alternator-regulator napätia-bateria a malo by to vyhladiť priebeh napätia. |
Neviem aku schemu myslis, ale greatzov mostik je dvojcestny usmernovac. |
jasne, usmernuje stredave napatie na jednosmerne. Regler by mal byt az za tym. Ale casto usmernovac (uz ci taky, alebo onaky) byva priamo v regleri. Preco sa pytas? Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (11.04.2013 14:51) |
Moj regler neusmernuje napätie,iba ho zráža na 12V. Kde zoženiem jednofazovy regulator ktory hned usmernuje napätie? |
grciam:D vy chcete aby kondenzator dodaval po urcitu dobu jednosmerne napätie? :D |
MASAKER: tak ta poprosim o vysvetlenie funkcie kondenzatora v zdrojoch. ako velmy ma zaujima co sem napises, ked si presvedceny ze kondenzator nedodava napetie, po urcitu dobu. co teda s nou roby, len ju zhromazduje, a zhromazduje, az kym nevytvory energeticke imperium? ci ako si to predstavujes? kondenzatory sa dokonca aj vyrabaju presne za tymto ucelom, aby pocas maxima uskladnili naboj, a ked je napatie medzi polvnami nizsie, alebo nulove, tak tak sa naakumulovanana energia odobera z kondenzatora. predpokladom pre spravnu funkciu, je ale dostatocna kapacita kondenzatorovej baterie. |
arpad: v sustave s jednosmernym prudom? a napätím len v kladnej časti? ... vráť sa do školy... Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (17.04.2013 20:06) |
sa preber, napoj osciloskop za regulator bez baterie, uvidis co z toho lezie. ok? |
preco bez baterie? ... nenahravaj si tu prosim ta. Momentalne su motocykle stavane tak , ze bez baterie ti fungovat nebudu. ak ano, tak pri nizsich otackach je krivka momentalneho napatia stale v kladnej casti a teda nad osou x. to ze su tam vrchioly a prepady je pekne , ale k comu je tento poznatok? ked primarne je zapalovanie na dobijanie motocykla a motocykel taha stavu cez bateriu... |
tak najpr, ja si nic nenahravam, a teda ak chces vediet preco bez baterie, tak preto, lebo prave tento problem zakladatel vlakna potrebuje viriesit. no a jedna sa mu prave oto ze na volnobeh mu blika svetlo. |
Masaker - mýliš sa , ale nie si sám |
karol: ako 2 zenerky, anitparalelne? to neskratovali potom obe polvlny. alebo tam boli este aj normalne diody? |
zenerky seriovo , v priepustnom smere funguje prvá pre druhú ako dióda pre jednu polvlnu a pre druhú polvlnu si funkcie vymenia. |
Mostik uz mam chlapci,teraz rozmyslam ako ho najrozumnejsie zapojit. Presne co pisal janoval. Fazu zapojim,no co zapojit do svorky pre zaporny pol? nestaci to pripojit na kostro motocykla? Nemyslim ze je potrebne "pitvat". Zaporny pol tej cievky je pripojeny na "držiak zapalovania" ktory nieje od motora nijako izolovany,čiže môžem to potiahnut aj z kostry... alebo som mimo? :D |
Karol: aha, takto som sa na to nepozeral. Ale ked som si to predstavil spravne, tak toto zapojenie neusmernuje, len osekava obidva polvlny. Vsak? Ale to by robilo aj to zapojenie s dvomi zvysnymi diodami. |
áno , len osekáva , ale oproti tyristoru má lepší tvar výstupného napätia , pre ledky sa samozrejme použiť nedá. |
Ok,tak to zapojim a napisem ako sa to cele sprava... |
skuste brnknut na cervenu linku obamovi, ten v tom ma kuua prax, a teraz s tym kimcongom, to bude mat v malicku |
Ale daj ten mostik nda chladic, lebo sa bude dost hriat.ohladom toho mostika, tak moj nazo.r je ze zhory mozno uz pri 20A trvalej zataze aj napriek chladeniu.dnes je to proste tak. |
Ahojte. |
No tak chlapci,zapojenie: 1.Zapalovanie2.regulator napätia3.usmernovaci mostik4.bateria funguje celkom v pohode...Blikanie zmizlo a bateriu neprebija Velmi pekne Dakujem za Vaše rady... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27008 | Včera: 144278