Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Mam dve baterky, rovnaky vyrobca, rovnaky typ, rovnake parametre, rovnake napatie na svorkach, premerane voltmetrom |
skús ju dať zo srandy premerať, či tam nieje vadný niektorý článok. |
ked po prvom raze nepretoci motor, tak je zla baterka, ja som tak tiez odjebal vartu s pojebanou lidl nabijackou |
ja mam hento: |
baterka A startuje moto normalne |
demo: ta stara neni moja, je pozicana (preto bola nabijana inou nabijackou) |
tiko..ale hned ako sa ti alternator rozbehne tak uz dodava napatie do usmernovaca (regulatora) a ten uz ma na vystupe vlastne napatie. s tym sa potom napaja zapalovanie + dobija baterka... |
problem je to, ze jedine co mozem merat je napatie. |
Nepokazil si ju nabijackou. Ale predpokladam, ze to relatko ti cvakalo po zime. Cize cez zimu bola baterka vybita. Ani sa uz nemusis namahat ju nabijat. |
tiko: ked to chces len jednoducho porovnat tie baterky. Aby si mal predstavu a nemas ampermeter. Tak pripoj na ne najprv napriklad 21W ziarovku a zmeraj napatie. porovnaj. Potom pripoj 55W ziarovku a zmeraj napatie. Cim vyssie napatie na ziarovkach nameras, tym nizsi vnutorny odpor baterky. Cize lepsia baterka. |
janoval: necvakalo po zime, zacalo cvakat uprostred sezony |
mne sa to stalo presne takto isto a ta lidl spina nabila pred tym vela bateriek ci auta alebo moto, az teda raz, ked som nabijal rok a pol staru vartu, podotykam, ze baterka bola mesic vybrata z jazdenej motorky, ju nenabila ale vybila do mrtva, pritom na mna blikala svetielkom, ze je plne nabita svina jedna. Baterka neprezila a nabijacka sa tiez nedala spustit, takze odporucam lidl nabijacku |
To máte z toho, že na zimu dávate baterky na kadejaké šmejdoblbováky. |
Len tak zo srandy, vyťahujem môj príspevok z tejto témy: |
Toto neni startovacia zahada. To je slaba kapacita. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (26.03.2013 19:29) |
tiko nehladaj chybu tam kde nie je. Ked jedna baterka ide a druha nejde, kde este hladas chybu? Nie vzdy nova baterka je nova. Ktovie ako dlho bola v sklade a v akom sklade. Ktovie ako ju vyrobili a z coho? Proste mas smolu, natrafil si na zly vyrobok. |
Bopsik, veď ja sám tomu neverím - ale čo s tým? Je to tak, ako píšem. |
egres2-ked si raz kupis nieco novsie namiesto veterana tiez po zime nenastartujes |
tak som to vcera premeriaval: |
s baterkami ako pises vyssie je to v podstate jasne... nie je mi vsak jasne preco ked bezi motor tak bezi s baterkou B na jedne valec... to mi je naozaj zahada.. |
tiko> o vartach tu uz bolo volaco popisane ze su to pekne smejdy, ale aj predavaci ojeb...ju |
Yuasa alebo aj FIAMM sa daju pouzivat 30 minut po naliati, pokial viem. |
toto som nasiel na stranke predajcu yuasa |
pred nabite znamena ze do suchej baterie kde su olovene dosky nalievas kyselinu s hustotou aka je pri nabitej baterke... pol hodku sa caka a by elektrolyt dobre "nasiakol do olovenych dosiek, ktore su ciastocne porezne (ako vela su porezne netusim) |
Nabíjanie: Za normálnych okolnosti nie je potrebne. Po naplnení akumulátora by mala jeho kapacita predstavovať asi 80 % (tzn. napätie na svorkách by malo byť min. 12,5 V). |
No a teraz totok: |
Exide je vlastne Varta. Neviem ci sa nevyrabaju aj v tej istej fabrike. Obidve maju polovicny startovaci prud ako ostatne baterky skoro pri vsetkych typoch. |
bacov kokot a nie polovicny startovaci prud |
Tak teda niektorí nenabíjajte , pre tých ostatných je tu návod zo stránky toľkokrát ohovoreného Lojza : |
Tomas porovnaj si viac druhov Exide a Varta s rovakymi typmi trebars Yuasou a potom sa mozes prist pozriet na moj kok..t |
Brazel vsak klud.... nikto netvrdi ze nalejes kyselinu a je na 100% nabita... |
demo , štartovacia batéria hádam nie je na svete rok , či dva , tak by človek čo len trochu sa o spaľovacie motory zaujímajúci takúto základnú vec asi aj mohol ovládať . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (27.03.2013 14:08) |
brazel: toto plati pre klasicke kyselinove baterie......ktore sa otvaraju pri kazdom nabijani |
Témy o baterkách lámu všetky rekordy... |
tiko , nechápeš to správne a ide to potom z úst do ďalších uší , atď . |
kazdu novu baterku vyrobca v prirucke odporuca nabit do plna. Nakoniec vsak preco aj nie. Nabijes, mas nabitu. |
brazel, moc zovšeobecňuješ. |
najlepsie riesenie je ju skusit nabit...a ked nedrzi kapacitu ...nestartuje...tak si kupit novu...mozno som jebnuty ale ja to tak robim |
papi , veď sú tie akumulátory akože aj použiteľné ihneď po naplnení , ale keď ja ti tomu neverím , lebo nejako podozrivo často sú po roku-dvoch téle , ja viem , treba predať častejšie , ale ani tým rozhodne nemôže nabitie uškodiť , nech mi akýkoľvek predajca radí čokoľvek , ja to vždy šupnem dobiť . |
yuasa 200A |
To je zábavné, ako ľudia nakupujú podľa nápisov na tovare. Pritom stačí zmerať skutočný vybíjací prúd a nastane prekvapenie. Aj Varta sa už poučila a na nových motobatériách už udáva konkurencieschopné parametre. |
josi , tebe sa to píše , keď sa v tom vyznáš a ešte si aj od fachu . Ale čo my , Belgičania ? |
Ako bezny zakaznik nemam vela moznosti odmerat startovaci prud na baterke, a toboz uz nie mat moznost takto porovnat baterky viacerych výrobcov. Takze mi nezostava nic ine iba nakupovat podla napisov na tovare. To ze tam vyrobca dobrovolne uvadza o polovicu menej ako je skutocnost sa mi aj tak moc verit nechce. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (29.03.2013 15:48) |
neviem ake baterie kupujete vy ale na kamosovej novej Varte 4Ah je prud 20A |
Veď sú aj motorky bez štartérov... Pre takú triapolu viacmenej v pohode... |
s novou baterkou (ktoru som si bol byval zakupil) startuje v pohode, na supu, oba valce |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 100290 | Včera: 217733