Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Nazdar motorkari. Chcel by som sa opytat aky je rozdiel medzi bezudrzbovou a gelovou bateriou. |
hej ja mam skusenost. objednal som od nich zadny blatnik, a cakal som skoro 2 mesiace. no ale nakoniec dosiel presne taky aky mal byt. |
Pre motorky existuju zakladne 3 druhy kyselinovych bateriek. Normalna s tekutym elektrolytom. A bezudrzbove: AGM a gelove. Gelova nema tekuty elektrolyt ale je husty, ako gel. A AGM na elektrolyt napusteny v "sklenenej vate". To koli tomu aby sa pri prevrateni nevylial. Pre teba by bola najvhodnejsia asi agm. Gelove maju zvycajne pri rovnakej velkosti mensi startovaci prud. Pripadne normalnu s tekutym elekteolytom. Ked to nechces do nejakej krosky alebo endura. |
Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život. |
Napríklad Lítium-iónové ... www.ebay.de/itm/Lithium-Ionen-Batterie-Honda-XL-125-V-V... |
Brazel: aj li-fe-po... ale prave tym som ho nechcel zamotavat. Pokial to nutne nepotrebuje, tak taky akumulator mu netreba....a je pre neho zbytocne drahy. |
Ja som to len zo srandy , cena je veľmi vysoká . (a aj tak neviem , čím by som ju nabíjal) |
v krabicke okrem li... clankov je aj elektronika na nabijanie, cize da sa nabijat normalne motorkou. Alebo aj nabijackou na PB baterky, pokial nema zapnute pulzy na desulfatizaciu. Tie pulzy maju (zrejme) vyssie napatie, nepamatam presne. |
to iwwo: |
nechcem zase spamovat s novou temou, ale chcem sa spytat: |
nitr0: zvol mod ''Program pre maly akumulator''. Ma taky isty priebeh ako ''Program pre bezny akumulator'', iba prudove obmedzenie je na 0.8A, nie na 5A. |
Papi teraz si ma vymakol. Dik za ten clanok. Fakt som o nom nevedel. A priznam sa bez mucenia, ze som hladal asi slabo. A preluskat tu celu diskusiu o akumulatoroch to chce cas. A aj informacie su vseliake. Janoval. O li-pol,li-ion,li-fe, co to viem aj ja. Pouzivam vsetky tri. Li-pol 4,2V na clanok. Minimalne napätie 3V. Su to clanky v plastovom obale. Daju sa kupit rozne tvary. Su schopne trvale vysokeho prudoveho zatazenia bez poskodenia. Kludne aj 30 az 40C. C je kapacita. To znamena, ze akumulator 1Ah znesie 30 az 40 amperov vybijacieho prudu. Nabija sa konstantnym prudom,az dosiahne 4,2V,potom prud klesa az k nule samozrejme pri dodrziavani maximalneho napätia. Pouzivaju sa specialne nabijace na to urcene. Minimalne napätie 3 volty je pod zatazou. Bez zataze ak ma clanok 3 volty je uz po nom. Dalej pri prekroceni povoleneho napatia baterky vybuchnu a unikajuci plyn sa vznieti. Tak isto pri poskodeni plasta. Nabijat treba stale pod dozorom. Pri vybijani sa pouziva specialna elektronika,ktora zabrani hlbokemu vybitiu a to na kazdy clanok zvlast,ak napriklad pouzivame trojclanok Dalej ak nabijam napriklad trojclanok,tak maximalne napatie je 12,6V. To je OK. Lenze kazdy clanok ma iny vnutorny odpor. Tym padom pri nabijani sa pouziva tzv.balancer, ktory sa stara o to aby bol kazdy clanok nabity na 12,6V. Zapojeny je na servisne vyvody na baterii. Ak prvy dosiahne 4,2V tak ho odstavi a nabija ostatne,atd. A s tym presnym napätim to myslim vazne. Mne uz baterky vybuchli a to pri pouziti znackoveho nabijaca. Takze pouzitie v motorke nie je az take jednoduche. Alternator dobija na 14,4V ak sa nemylim a to by uz clanky vybuchli. Ano, moze byt elektronika na baterke,aj s balancerom. To iste pri nabijani. Ale ta elektronika ver,ze stoji dost vela. Aj ked Cinania vyrobia vsetko, len ja by som neveril tym suciastkam v tej elektronike. Osobne by som nechcel mat toto pod zadkom. A este maju velmi velku hustotu energie. To znamena ze su velmi lahke v porovnani z olovenymi akumularormi rovnakej kapacity. Li-ion: vsetko to iste, az na maximalne napätie, ktore je 4,1V. Maju bezpecnostny ventil, pri prekroceni max.napätia sa uvolni. Unikajuci plyn sa nevznieti. A podstatne mensie vybijacie prudy. Do motorky asi nevhodne. Nabijanie,vybijanie a aj znicenie nespravnym napätim plati tak isto. Z dobrou elektronikou by som si to mozno vedel predstavit. Li-fe: Maximalne napätie 3,6V, minimalne 2,8. Nabijanie aj vybijanie tak isto ako li-pol a li-ion. Maju valcovity tvar a tiez bezpecnostny ventil. Nie su az take citlive. Uf. No mozno som niekomu pomohol. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92027 | Včera: 185520