Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Nedavno som si zadovazil vytuzenu Africu. Ma uz toho dost nabehane, sak ako spravna turisticka moto. Startuje krasne, zvuk na volnobehu a na nizkych otackach krasny, len sa mi nepaci, ked prudkejsie pridam, tak mi tam nieco rezonuje. Jazdim na nej tak okolo 3000 otacok, ale obcas treba ist aj na 5000. Co sa mi vsak este viac nepaci je zvuk, ked uberiem plyn a zacne brzdit motorom na nizsich otackach 2 az 3000. Vtedy vychadza od motora taky dost divny zvuk. Predosly majitel mi vravel, ze to je v poriadku, ze to robilo aj jemu. Chcem len vediet, ci je to naozaj normalne, alebo je to nacata klukovka, alebo co... Dakujem. |
Mam dojem, ze ak by to bola kluka, tak by sa urcite ozyvala aj pri zatazi, teda pri pridanom plyne. Treba zvazit, ze motor, ak je plyn ubrany, pracuje za uplne inych podmienok, a vtedy tazko povedat, ci ten alebo onen zvuk je normalny alebo nie. Osobne by som to nechal tak, pozrel olej a hotovo. |
Vacsinou sa ozyvaju rozvody pri brzdeni motorom, rozvodova retaz alebo zodraty sponovak. |
squelch - mne sa to stalo tiež, na moto 2T ale mne to robilo pri vyšších otáčkach... bola to taká nechutná rezonácia z motora, a bolo to tým že mi raz moto padla zo stojanu, bo sa zatlačil do trávy a niečo sa stalo s výfukom, že vraj sú tam nejaké klapky a debilinky a že to sa dohukalo a roblo ten plechový šramot, kúpil som ladený výfuk a bolo po probléme... |
Podla mna to bude rozvod. Skus v neutrali pridavat a uberat plyn. Pri ubrati by si mal pocut take "cukanie" (volna rozv. retaz) |
Kolko mas nabehanych km??Predovsetkym skus skontrolovat uchytenie vyfuku a vyfukovych kolien,taktiez ochranneho plechu pod motorom.neviem ci mas padaci ram,ale zle uchytenie tiez moze sposobit riadne vybracie.Najlepsie odmontovat padaci ram,ochranny plech,skontrolovat dotianutie vyfukovych kolien a cele ulozenie motora,az potom uvazovat o rozvode alebo kluke.Obycajna odpadnuta matka alebo kus kamena padnuty medzi motor a spodny ochranny plech moze vydavat cudne zvuky akoze z motora... |
Nabehanych ma 89000, ma za sebou aj Elefantentreffen 2003... Zistil som, ze to robi len ked sa zohreje motor. Rano cestou do prace som sa zastavil v Honde, kde mi tiez sefinko povedal, ze to budu rozvody. Len by ma teraz zaujimalo, ze do akej miery je to nebezpecne, ci na tom mozem jazdit, pripadne kto v BA to vie opravit( treba vraj vybrat cely motor von, vsetky tesnenia nanovo...) za rozumnu cenu, lebo v Honde by som sa nedoplatil... Sak pripadne na Duchonke niekoho najdem ... |
squelch, mal som uvolnenu rozvodovu retaz na TDM, ak prides na Duchonku, rad si to vypocujem a mozem potvrdit alebo dementovat. Ak si z BA, tak na Hondu zabudni, tam ti to este viac doseru. Poradim ti potom dvoch ludi, co ti to spravia excelentne. Cislo topanky mam 0904 573 413. |
Vidicon: Dakujem, na Duchonke ta vyhladam. Uz som sa pytal aj Vadima a cena je prijatelna. Nemozem nieco posr.. ked na tom tak pojdem na Duchonku? nemoze sa poskodit aj nieco ine? |
ak to je ta retaz, tak nic nepoondis, neboj, to vydrzi vela. |
ale ked sa roztrhne to bude len rachot a potom uz len ticho a plača plno roboty. |
nemoze sa zortrhnut, ved nie je nijak namahana... Peter z Atlantisu mi rozpraval, ako za nim dosiel choper, ze ani vyfuk nebolo cez hrkotajucu retaz (rozvodovu) pocut... je dost tazke, aby ta retaz preskocila, nie ze by sa roztrhla... |
mne osobne preskocila na CB 900F a roztrhnutu alebo nasledky roztrhnutia som videl. A kto povedal ze tam nie je ziadne namahanie, tie vacky musi nieco hybat a cim vyssie otacky tym vascia sila na prekonanie odporu ventilovych pruzin. Neiem co robis ale ja som strojar telom aj dusou a robil som motory japonskych motoriek este za komousov |
georgie - strojar, nic v zlom kaamo, ale sila/odpor ventilovych pruzin bude stale rovnaka, len by sa jej malo prekonat viac za kratsi cas a to bude mat urcite nieco spolocnee s vyykonom |
George, Africa ma dva valce a minimum ventilov a jazdi na minimalnych otackach, cize ta teraz je namahana urcite menej ako na CB900F. Nevravym, ze preskocenie retaze nie je mozne, vydel som obrazky, ako sa stretol piest v ventilom, ale moze to nastat len v krajnom pripade, ked je neuveritelne vytahana a to uz musi rachotit na lesy, alebo ked tam bude ina zrada (napriklad ze sa roztrhne). Afriky su dobre stroje a dam ruku do studenej vody za to, ze sa mu nic nestane... |
vidi neda sa mi neopytat ci tri ventily na valec (dokopy6) je minimum |
Raptor, nemal som afriku ale predpokladal som, ze bude mat 2, mozno 3 ventily na valec, tak ma 3, dokopy teda 6 ventilov. R1 ma tusim 20 ventilov, moja VFR ma 16 ventilov, TDMka ma 10 ventilov, cize 6 je stale relativne malo, takto som to myslel |
na duchonku nejdem ... a ja ze minimum ventilov su dva na jednovalcovej motorke |
Vcera som sa zastavil vo Vadimovom servise v Raci. Hned mi mechanik naratal, ze bude dobre aj ventily obrusit, aj retazovy kit menit (bol meneny pred 1000Km) v motore to ma vraj dva rozvody, takze vymenit obidva a budem asi mesiac nepojazdny. Ale povedal, ze na tom este cca 4000Km mozem najazdit ( pocul podla zvuku ) takze v pohode. Tak niekedy na jesen. |
pardon, ten retazovy kit bol meneny pred 8000Km ;) |
Squelch, ma to dva rozvody, lebo je to V-cko a do kazdeho ramena musi ist jedna retaz Tot nevyhoda V-ciek. |
vidicon: kukol na rozetu a povedal, ze to uz bude tiez treba menit. A ked sa uz bude menit rozeta, tak bude dobre vymenit aj retaz... No uvidime este ako to bude a co dam menit. Podla fin. situacie v jeseni ;) |
na tu retaz som zvedavy, co na to moje neodborne skulave oko. A ty si menil retaz bez vymeny rozety? |
nie, ja som to uz tak kupil a v servisnej knizke ma napisane, kedy menil retazovy kit. Neviem vsak co je na tom pravdy. Napisat moze cokolvek. To je jasne. Samozrejme, ze skor verim mechanikovi, ako byvalemu majitelovi.... |
opravy motoriek cez internet... |
sorry squelch ze takto mimo temy, ale nerobis nahodou v nejakom velkosklade vypoctovky v BA? sa mi zda ze ta poznam z videnia... |
Garfield: hehe Ano, robil som v Libre, ale uz rok a pol to nieje pravda. Presedlal som na CISCO ;) |
takže predpokladam že si asi vyýpočtový nadšenec .... |
Takze tento problem, ktory som mal s Afikou sa casom vyriesil sam. Spominany hluk sposobovali rozvody, neboli napnute a bolo to sposobene tym, ze predosly majitel az prehnane "setril" motor a jazdil max na 4000 otackach. Ked som motor par krat povytacal, tak rozvody sa napli a teraz je vsetko OK. Spravil som na nej odvtedy 12 000 KM a rozody su uplne tichucko.... |
a preto sa neoplati motor nadmerne setrit lebo potom zlenivie a nizke otacky mu daju niekedy viac cez p..u ako vysoke , treba jazdit rozumne a vsetko je OK |
To fakt trebalo vybrať motor ? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 56585 | Včera: 184156