Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Výroba klukovky štvortaktu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVýroba klukovky štvortaktu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

10.01.2013 18:03

Výroba klukovky štvortaktu

Tomáš Meravý
 Edvenčr 

Ikona

Dobrý deň. Mám dosť zvláštnu otázku,chcel by som si vyrobiť klukovku na štvortaktný jedno valcový motor ale neviem podla čoho sa volí hmotnosť protizávažia,a či pri uberaní zo závažia je na ojnici piestny čap aj z piestom,ako sa postupuje a či sa to dá domácich podmienkach aby motor nevibroval pri 6000ot.min.,poprípade ako z dvojvalcového motora urobiť jedno valec. Za odpoveď vopred ďakujem.


10.01.2013 18:07

Re: Výroba klukovky štvortaktu

razor666
 Bahniak 

Ikona

no ked mas ferzu ,sustruh, a ine unstrumenty tak by si ju vyrobil ...
z akej moto to je


10.01.2013 22:05

Re: Výroba klukovky štvortaktu

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

myslím, že vyváženie je ten najmenší problém, teda oproti výrobe: materiál, tepelné spracovanie, mazacie kanály, brúsenie. Asi by som sa snažil použiť a upraviť niečo fabrické.

Video: www.youtube.com/watch?v=nI_eOZWr8g4&feature=player_embe...
www.jawa-50.cz/clanek/tuning-navod-na-upravy-motoru-jaw...


10.01.2013 23:17

Re: Výroba klukovky štvortaktu

Tomáš Meravý
 Edvenčr 

Ikona

Motor by bol z elektrocentrály,ale ešte ho nemám len uvažujem či ho mám zháňať či sa dá spraviť tá klukovka.


10.01.2013 23:52

Re: Výroba klukovky štvortaktu

Nie je to taká jednoduchá vec z hľadiska vyváženia. Statické vyváženie je len "informatívne", za behu sa to všetko mení.

Chcelo by to naštudovať aj prídavné vyvažovacie hriadele, ale sú motorky aj s dvoma pridanými vyvažovacími hriadeľmi a predsa trasú.

Takže ani pre veľké firmy to nie je jednoduchá vec. Napriek tomu, že pred sériovou výrobou dlho testujú a prispôsobujú prototypy, stále sa objavujú kostitrasy...

Na presné, nemenné otáčky (napr. tá centrála) by sa to dalo doštelovať k "dokonalosti" v danom pásme, ale tiež skôr postupnými úpravami daného prototypu kľuky, teda metódou "pokus - omyl"


11.01.2013 1:06

Re: Výroba klukovky štvortaktu

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak veru papi , 3000 otáčok , aby 3000:60 sekúnd bolo 50 Hz .
Svojho času som dodával elektrocentrály Kawasaki , kde bolo možne prestavením zvýšiť otáčky na 3600 za minútu a tým zvýšiť výkon o 20% a frekvenciu na 60Hz , čo väčšina spotrebičov zdrží (frekvenciu) .


11.01.2013 10:26

Re: Výroba klukovky štvortaktu

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

No a môj spotrebič sa niekedy nezdrží a musím ... no veď viete kam. A po určitom veku to vyrieši pamperska. >:-)
Sorry za off topic. Nedalo mi. ( nezdržal som sa ) ;-)


11.01.2013 19:18

Re: Výroba klukovky štvortaktu

Tomáš Meravý
 Edvenčr 

Ikona

Ten motor by sa používal na pohon člnu tak preto 6000ot.min. a potrebujem tak okolo 15K.Motor by bol Honda 190ccm priemer piestu 68 a zdvih 50 tak by sa dala použiť klukovka z Tatrana.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16138 | Včera: 125791