Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
zdravim este stale som nezistil v com by mohla byt chyba ked mi moto nedobyja .... regler som skušal dat novy poistky ,kable všetko prekontrolovane ..... ese zastalo zapalovanie ... vcera som ho vyčistil a tak ... ale zistil som ze ci by to nemohlo byt uhlikmi ..... podla mna asi aj ano lebo mozu mat dlžku cca menej než jeden centimeter.... a este ma napadlo ze ci to nemoze byt aj kondenzatorom ... pls napiste niekdo kdo sa v tom vyzna |
odmeraj, či máš napájané budenie na alternátore- to sú káble čo idú do usmerňovača z alternátora (také 3 čierne, zapojené sú priamo na alternátore) |
ale to je ten problem ze ja nemam usmernovač :D ten usmernovač by mal byt na zadnom blatniku po sedanou nie ??? ak ano tak ho ja nemam ..... no viem take 3 cierne kontakty su tam.... ale asi to bude tymi uhlikmi lebo jeden ma cca 1cm a druhy ma cca 2 cm ... a čo s tymi pružinkami ? a cital som ze ked uhliky maju pod 0,9 mm tak uz su nanic su zle ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil lubos147 (04.11.2012 16:20) |
ok, poporadí: |
aha som sa pomylil usmernovač mam ... :D ale nemam taku malu krabičku ktora je upevnena na zadnom blatniku neviem ako sa to vola ..... ale mne to slabo ale strešne slabo dobyja ked pozrem na kontrolku pri choede motora tak svieti jasne červeno ale ked jej pridam cca na 4000 až viac otačok tak o trochu ale iba o trochu zhasne .... neviem čim to je .... asi tymi uhlikmi alebo statorom ale moze to byt aj rotorom neviem porad mi pls ... dik |
odmeraj to tak ako som ti napísal v mojom príspevku o 15:54 a potom sem napíš, čo si nameral.. |
Asi to meral spravne,len si myli pojmy. Pisal som mu SS, a podla toho co opisal,tak mu nejde budenie. |
a to co je to budenie alternatora ? treba vymenit stator ci co .... ? |
prosim vas poradte v com je teda chyba ci v statore alebo v uhlikoch alebo v niecom inom aby som to mohol objednat a a by mi to stihlo prist v piatok ..... lebo potrebujem to mat rychlo hotove lebo ju predavam ..... a pokazenu mi ju nikdo nekupi ... budem vdačny za rady |
logicky: uhlíky sú lacnejšie ako alternátor- vymeň uhlíky a skús či to nepomôže.. |
a ako sa dostava el.prud do rotora ? pomocou tych uhlikov nie? |
Áno.. preto vymeň uhlíky |
vymen uhliky nie je to draha zalezitost, ked ti slabo dobyja mohol bi to bit neviem ci to spravne ,,napisem ,,medzizavitovy skrat,, ktori je na vynuti alternatora to premeras merakom |
no už som si objednal tie uhliky zajtra mi pridu a hned ich aj nahodim a vyskušam to či to bude dobijat ... potom vam sem aj napišem |
no cavte vymenil som uhliky a stale nedobija ziadny rozdiel neni .... |
ale mam prud v tych troch kabloch ciernych co idu od zapalovania do usmernovača tak na usmernovači som ich nameral .... ak by vam to pomohlo |
no.. takže zaradom: koľko si nameral na usmerňovači(špička)?? meral si aj napätie na baterke pri nakopnutom motore a zvýšených otáčkach(cca 2500-3000?) ? koľko si nameral? Ako sa správa kontrolka dobíjania? Regulátor je 100% dobre zapojený? |
ja som to meral iba ziarovkov..... kontrolka jasne svieti na červeno ani nezhasina ani nic stale svieti rovnako ..... a regler by mal byt dobre zapojeny ako aj bol lebo teraz tam mam ten originalny co tam bol lebo ja som si myslel ze to bude tym reglerom ale neni to tym tak regler je dobry .... |
hm, bohužiaľ, potrebuješ merák :D nejaký multimeter alebo niečo podobné.. |
ano je tam prud ale okrem jedneho cerveneho tam neni prud .... |
ježišikriste, pomôž mi!! |
mám nápad: buď tú moto predaj ako je, alebo si zožeň kamaráta čo sa aspoň trochu rozumie do elektriky(stačí vedieť fyziku základnej školy) a vlastní multimeter.. |
Ako mozes vlastne vediet ci mas elektriku v poriadku?ci mas vsetko dobre zapojene?ked nemas ani merak,a nevies co je kostra |
caute no uz som si zohnal ten merak od kamarada a poradite mi pls co mam zmeriat ? okrem zapalovania ? usmernavač ? |
pripoj merak na baterku nastartuj motorku,napatie na motorke by ti malo vzrast asi na cca 14volt. potom meraj na usmernovaci a alternatore |
ako píše nokia, merák pri naštartovanej motorke na baterku, merať napätie, a zvýšiť otáčky (dobíja až niekde okolo +-2000ot/min) a meraj pri celom spektre otáčok. Ak sa napätie v niektorom bode merania dostane nad 12V, tak dobíja(ale slabo). Pre poriadne dobíjanie potrebuješ cca 13,5-14V, záleží aj od regléra. |
Biro, to je malo, reglery sa nastavuju na +- 14,4V a to by malo byt aj na baterke, nazabudaj, ze sa aj musi cely den svietit |
maguma: závisí aj od výkonu alternátora a batérie atď.. každopádne ak namerá cez 13, je to aspoň dačo.. |
presne tak ako pise Biro ale zhodneme sa ze tam musi bit nad 13V |
no idem to zmerat ..... zachvilku vam tu napisem co som nameral .... |
caute no premeral som to a na barerke som najprv nameral 11,30V ako som ju nastartoval zvnizovala sa hodnota ..... potom som meral na alternatore na tych troch ciernych kontaktoch a tam som sameral 0,7 0,20 0,50 potom este na usmernovači skoro tak isto potom som nameral.... potom som meral ten zeleno červeny kabel co vedie z usmernovača do regleru a mal 0,70V a este som odmeral aj zen červeny čo vedie tiež z usmernovača do regleru a ten mal cca 5V a to je všetko ...... Upravené 1 krát. Naposledy upravil lubos147 (14.11.2012 18:28) |
v tých čiernych kábloch z alternátora je striedavé napätie, meral si to merákom v striedavom móde? vzhľadom na čo si to meral? na kostru(motor)? zmerané je to 100% správne, žiadne posuny desatinnej čiarky z dôvodu rozsahu atď?.. |
naštartoval som motor potom som priložil jeden vodič na bateriu na minusko a druhym vodičom som prikladal k tym kontaktom čo su na alternatore ..... jako na niektorych z tych troch kontaktoch bolo vidiet jasne že ta hodnota sa ani neznižuje ani nezvyšuje ale na niektorych sa hodnoty striedali hore dole a tak ..... a ešte som vam asi zabudol povedat že to zapalovanie bolo zvarané na tom plechu čo drži dokopy spolu ramienka atd ale to už bolo ked som ju kupil tak nviem či by to aj tym mohlo byt ..... a este neviem ci to bolo zvarane normalne v motore alebo to bolo odmontovane a tak zvarene .... |
tu to je ale musite si to stiahnut to bude cca 10sekund ..... |
počuj, ešte ma napadlo.. tie čierne káble sú zapojené rovnako v alternátore ako v usmerňovači? tie káble majú rovnakú farbu, takže sa to ťažko zisťuje, ale keď pískneš jedne konkrétny kábel (nastav merák na značku diódy) tak vieš kam ho zapojiť podľa schémy |
mne kamarad povedal ze to je uplne jedno ktory kabel je kde zapojeny z tych troch čiernych nie ? neviem teda idem vyskušat ... |
nieje to jedno!! vieš podľa čoho ich máš zapojiť? |
kable som uz aj popozeral a jeden bol zle zapojeny prehodil som to a stale nic .... ale ja nemam taketo zapalovaie ..... ja mam na ramienka a s kondenzatorom |
to je jedno, u teba proste chýba tá čierna kravička a máš na alternátore nacapený kondenzátor a ramienka.. to je jediná zmena.. Ako si meral napätie na tých čiernych kábloch? bol merák v režime striedavého prúdu? lebo ak áno, tak máš alternátor odfajčený, napätia 7 , 0,2 a 0,5 sú strašne malé, s tým 7 by sa ešte dalo svietiť, ide o 3-fázový alternátor, takže prečo nie, ale 0,5 je strašne málo.. |
Ak to máš zmerané naozaj a 100% dobre, tak vinutia na statore.. treba previnúť stator, alebo zohnať iný. |
no ja by som si vedel zohnat cisto nove zapalovanie za 25eur ! ja nemam problem si ho zohnat ale ide mi oto ak by to nebol ten alternator aby som nevihodil zbytocne peniaze ... |
Aké zapaľovanie!! ty máš problém v dobíjaní-alternátor! zapaľovanie ti je na prd |
vypisujete tu elaboráty o jednom pobabranom alternátore a výsledok je od začiatku 1:0 pre alternátor a týmto spôsobom opravy asi aj dlho bude. Nalož tu mašinu na vozík a dobehni s tým ku mne, budeš mať po probléme a ešte ťa to aj naučím, (ak budeš chcieť) Opravujem alternátory už dosť dlho, ale touto formou som ešte ani jeden neopravil (písaním) vždy som to musel chytiť do ruky a atď. Info mám v profile. |
no neviem ci by to bol alternator neviem fakt ale myslim si ze to bude stator cely ako je ..... lebo bol zvarany cely zaneseny od špiny a oleja a tak ..... alternator bol pekne čisty ... a este by som sa chcel spytat maguma ze ci by si vedel spravit ten alternator ??? Upravené 2 krát. Naposledy upravil lubos147 (16.11.2012 17:44) |
Pre kristove rany, čo bolo na statore zvárané a čím a ako to, že alternátor bol pekne čistý a stator bol od oleja a špiny. Už úplne prvý alternátor na svete sa skladal zo statora a rotora. Niečo mi napovedá, že asi tomu veľmi nerozumieš a špekuluješ ako mara bečková s ................. Daj sem aspoň fotky toho čuda alebo čo to tam máš, moja ponuka platí. Howgh |
no priznam sa ze sa v tom neviznam preto tu o tom pisem tek poviem to takto ze ten stator co tam mam on bol zvarany ale neviem ci v motore alebo to bolo odmontovane a tak zvarane .... a teraz ten stator ked som ho prvy krat dal dolu zistil som ze bol z vnutra cely mastny a zaneseny čiernou sadzou neviem ako je to možneale potom som ho vyčistil a odmastvil benzinom ale pritom rotor bol čisty s tym som nic nerobil ani som ho nečistil ..... a keby to teda bol ten (rotor) tak by som ti to dal hned spravit ....... |
ta tento prvy link to je to zapalovanie zanesene ..... |
ehm.. ako už bolo niekde povedané, to čo je zvárané, je zapaľovanie, nie stator.. a s takými vydretými drážkami na zberných krúžkoch.. |
Rotor sa musí zrovnať na sústruhu a premerať jeho vinutie,odpor aj izolaciu voči kostre, stator je treba tiež premerať, jednotlivé cievky a potom aj voči kostre, hodiť tam reglér zo škodovky a musí to ísť, nabíjacie napätie by malo byť +- 14,4 V. Škoda o tom toľko písať, treba to urobiť |
aha no dobre tak dal by som to tebe spravit a kde to presne byvaš ? |
čaute no konečne som vyriešil ten problem s dobijanim !!! vymenil som cele zapalovanie aj zo stator a uz konecne zhasina kontrolka ..... ale este je tu jeden maly problem ze kontrolka zhasina pri 2000 otačkach ..... treba sa pohrat s reglerom alebo zo zapalovanim aby zhasinala pri 1000 otačkach ? poradte pls dik |
tým chceš povedať že si vymenil alternátor čo je vlastne to, čo sme ti radili a ono dobíja práve vo vyšších otáčkach- kde má motor viac výkonu.. |
a to sa neda nejako nadstavit aby kontrolka zhasla cca pri 1000 otačkach ? |
kontrolka by ti mala zhasnut pri nastartovani stale tam mas daco zle a menil si aj regler? skus to teraz cele premerat pri nastartovaniej motorke |
no vyskušam to premerat a aj skusit iny regler lebo ja tam mam teraz ten originalny dam tam zo škodovky 120 |
odmeraj napätie pri zhasnutej kontrolke a ak nebude vyše 14 V, tak to dobre nenabíja, najlepšie tak 14,4 V |
a ono dobíja práve vo vyšších otáčkach- kde má motor viac výkonu.. |
papi: veď presne o to ide, nie? pri príliš nízkom voľnobehu nedobíja a potom dobíjacie napätie rastie lineárne(možno skorej limitne) s rastúcimi otáčkami až kým niekde pri cca 2000ot/min nedosiahne plnú dobíjaciu voltáž (14,4V). |
Ako ti to dobija? voltáž pri otáčkach (povedzme pri 1500, 2000, 2500?) |
No, možno som sa vyjadril nesprávne, išlo mi o to, že výkon motora je postačujúci aj na voľnobehu. Napätie už ustráži regulátor, či zdola, či zhora. Ak teda funguje všetko, ako má... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (20.11.2012 17:17) |
papiboy ma pravdu...kontrolka dobijania by nemala svietit pri volnobehu.Pri volnobehu motor nepotrebuje stavu z baterky. |
papi: ja elektro neštudujem, ja sa do nej iba tak amatérsky fušujem ako nám s kamarátom povedal jeden majster na stavbe: "chlapi, vy ste tak kokoty a nie elektrikári" |
čaute tak už je všetko vyriešene :D a som strašne rad tak ale teraz k tej kontrolke... zistil som že ked ju naštartujem tak zhasina kontrolka cca pri 2000 otačkach ale ked ju trochu zohrejem a potom ju vypnem teplu a ked je a znovu nakopnem tak pekne zhasne aj pod 1000 otačkach ... problem je vyriešeny dufam a ešte by som sa vam chcel pekne podakovat za cenne rady a za to že ste si na mna našli čas |
nokia: akože pri voľnobehu nespotrebúva elektrickú energiu? a sviečka z čoho je napájaná? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biro (20.11.2012 18:03) |
Teoretizujeme, ale lubos147 z nás asi veľkú radosť nemá. |
ale prosimta daj pokoj :D :D nie nie dobija pekne mam vyštavenu baterku a nakopol som ju hned na prvy šup a k tomu zapnute svetla ..... ked mi neislo to zapalovanie cele komplet tak nemohol som ju nakopnut aj keby som chcel a svetla už vobec |
MZ si na volnobehu taha stavu z baterky to hlavne ak mas zapnute svetla pripadne stojis na krizovatke so zapnutou smerovkou. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 142762 | Včera: 222021