Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím kolegovia, môžem nabiť batériu (Motostart YTZ14S) pred zimným uskladnením invertorovou nabíjačkou, ktorá má najmenší nastaviteľný nabíjací prúd 2A, pričom v popise nabíjania batérie je uvedený nabíjací prúd 1,1A. Jedná sa o inteligentnú nabíjačku. Myslím si, že by to malo fungovať bez problémov ale škoda oddrbať batériu, keď má iba 1/2 roka ak by som sa mýlil. |
Aku ma kapaciu C? Idealne pre olovenu baterku je C/10, nudzovo ak nevies nastartovat, tak kratkodobo na chvilu aj vyssim prudom, tak mozno do C/2, ale zalezi aj od konkretnej baterky. Na jej stitku to urcite pise. Nieco ako normal charge: xxxA a fast chaqrge xxxA, alebo nieco podobne. |
a načo ju chceš nabíjať keď je dobrá?veď daj do domu do izbovej teploty a pred sezónou nabi, alebo počas zimy prekontroluj. |
Zalezi ci chces baterku nabit len 1x alebo ju mat trvale napojenu na tu nabijacku pocas celej zimy a udrzovat ju, ale ani v jednom pripade by nemal byt problem. |
djkorka: Prvá hlúposť je "do izbovej teploty", pretože čím bližšie k 0°C, tým sa akum. vybíja pomalšie a druhá hlúposť je "pred sezónou nabi", pretože to už môže byť akum. po smrti. |
...tiez sa mi nezda, ze by tam bol minimalny nabijaci prud 2A, to by pri konci nabijania odrovnalo kazdu baterku. |
Ok Vadim, ale myslím si, že akumulátor stráca v zime kapacitu. Samozrejme môže to byť omyl. Určite máš viac skúseností |
Ak Ti záleží na baterke a chcel by si ju čo najdlhšie používať znamená že viac ako dve tri sezóny tak je dobré niečo vedieť o tom ako baterka funguje a čo sa v nej deje. ak máš nejaký poznatok potom vieš riešiť problém. Každá baterka má napísaný štítok ktorý hovorí o type baterky. Napr 12V 11,2 Ah. Najvhodnejšie je batériu nabíjať a vybíjať 10% kapacity uvedenej na štítku ak nepíše inak. V tvojom prípade 1,1Ah. Ak nabiješ baterku prúdom 2A. baterku nezničíš, ale môžeš trošku skrátiť jej životnosť ak by si to robil častejšie. Baterka sa bude trošku viac hriať Ak sa viac hreje viac sa rozťahuje kladná platňa. Na kladnú platňu sa nalejú Ióny, ktoré nesú zo sebou nežiadúci nevodivý sulfát. kladný pól sa nasycuje kyselinou ktorá spôsobuje rýchlejšie tvrdnutie olova PbO2 z ktorej sa stane PbSo4 Takže ak sa batéria nabije a je pripravená na odloženie do skrine a čaká na prácu, tak sa kladná platňa nasýtená kyselinou mierne tvrdne nakoľko nepracuje. a väčšina batérií má tzv samovybíjací efekt čiže mierne sa vybíjajú. (Vnútorný odpor: prípadne špina na nej tvorí plazivé prúdy medzi pólmi.) Udržiavacou iba nabíjačkou sa vec nerieši nakoľko sa sulfát ďalej nosí na kladný pól. treba mať konzervátor, alebo nabíjačku aj s vybíjacím pulzom, aby baterka pracovala obojsmerne. aby ten nežiadúci sulfát odstreloval z kladnej elektródy a kyslenia nebola nasyknutá trvale v PbO2. vtedy platne pomalšie tvrdnú a nezanášajú sa tak rýchlo sulfátom, ktorý znižuje kapacitu batérie. konzervátor môže byť pripojený trvale v lete aj v zime. dáva malinký prúd a raz za krátky čas dá väčší vybíjací impulz. a takto baterka pracuje a netvrdne a nesulfátúje tak rýchlo. |
djorka možem povedať, že Vadim má pravdu. Toto je jasné. Na mojej batérii mám výrobcom udané 2 metódy nabíjania: 1. Rýchla - 11A x 30 min 2. Normálna - 1,1A x 5-10 hod. Kapacita / 10hod.: 11.2 Ah. |
tom691 dík, takto si predstavujem radu. |
ak mas gelovu baterku a nebijes ju normalnou nabijackou tak ju znicis. takze v ziadnom pripade nie pokila nechces na jar kupovat novu. |
milando: to je sice pekne, ze takto si predtavujes radu, ale len preto, ze tomu nerozumies. To co pise tom, niekde zrejmen pocul, len uplne doplietol. Pripadne zle mu to prelozil translator. |
Ja to vidím takto: Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (24.10.2012 23:41) |
CB: na to staci AGM, gelovky pokial viem sa pouzivaju malo na taketo ucely, lebo maju trosku vacsi vnutorny odpor, tym padom mensi startovaci prud... Ale netvrdim, ze to je nemozne, len musia byt trosku vacsie. Co je u motorky podla mna neziaduce. Ked AGM ten elektrolyt tiez tak lahko nepusti. |
No koniec debatám, zavolal som výrobcovi invertorovej nabíjačky ID Charger 15 a ten mi povedal, že ju kľudne možem nabíjať touto nabíjačkou www.cemont.sk/files/KAT%20CEMONT%202011%20Kap1_web.pdf, koniec koncov je to aj v manuáli. OK, batériu uložím nabitú a niekoľkokrát ju počas zimy dobijem. Pokúsim sa ju dať na miesto s konštantnou teplotou, do 10 stup. C. Všetkým, ktorí mali snahu poradiť, ďakujem. Už iba prečkať zimu a v jari moto dúfam chytne na prvú "šupu". |
Gelove baterky nabijat max 0,9A |
Janoval ďakujem za Tvoj názor. neurážam sa ale komunikuje. Áno opravujem a dávam Ti za pravdu, že batéria by mala byť stále nabitá. A treba ju udržiavať v nabitom stave. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tom691 (26.10.2012 11:14) |
toto uz znie lepsie Som vravel, ze si to asi doplietol. |
Nazdar, vedel by mi niekto poradit? |
Urcite to nie je realne za 1 min full . |
Ked som ju odpojil a znovu pustil nabijanie tak sa to preplo na full za par sekund. Uz som s tym nabijal aj autobateriu, tam tiez po par min ukazalo full, nechal som ju asi pol dna v tom udrziavacom rezime a dobilo ju. Blbe je ze neviem kolko ju mam nechat v tom FLOAT rezime aby ju dobre nabilo. |
a to ti neukaze ze je uz dobita? Pochybujem ze ju vkuse ozivuje a dobija. |
po tej minute mi ukazalo ze je nabita |
janoval= klobuk dole |
najhoršie pre bat je ked moto odstavime v okt a spomenieme si na nu v aprili. |
a trochu nasrania si na moju hlavu, prišiel som k maminej moto, teda motobabky , ako ju všetci poznaju, a aka bola baterka? no predsa zosulfatovana, vybita a nefunčna. |
veru miňuško, mechanik v dome a baterka v pr...li |
babi a ty tu čo robíš mal som tú česť zachraňovať motobabkinu motorku na Orave u Lojza, to bol tzv. poľný servis a k tomu nočné zháňanie novej baterky, ale to Solim rád zohnal, aspoň sa mohol vrátiť na pivo a netreba sa čudovať, veď má doma mechanika |
Vy máte ale problemy najlepšie to napisal tom691 až na tych 8V a minomonster bude dobre ked si nebudes mylit prud a napätie a preco odchadzaju riadiace jednotky pri vybitej baterii je na dlhu temu ale je to rovnake ako ked odchadzaju led žiarovky. A zabudnite na nabíjačky z lidla mal som tú česť jednu opravovať. |
biohazard= mudro vraviš , viem , že to mysliš v dobrom a zo žartu, nemylim si, ale neriešim to, viem že baterka ma mat naj 12,8V napetia v klude, a vtedy je v poho, o ostatne sa stara pulzna nabijačka, alternator, regler a kopa ineho a to je smerodatne |
motobabka, mila mamička, bat odpalila lidlacka nabijačka, a ja už mam novu bat naformatovanu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 79244 | Včera: 139699