Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pionier-úprava bŕzd - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPionier-úprava bŕzd - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Brzdy.

14.10.2012 13:59

Pionier-úprava bŕzd

Xfighter199
 Bahniak 

Ikona

Zdar,našiel som tento článok o ,,tuningu"brzd na pinčla,mám v pláne vyskúšať,čo si myslíte o tejto úprave môže to mať účinok?www.jawaracing50.wbs.cz/technika.html


14.10.2012 14:38

Re: Pionier-úprava bŕzd

vytecny9
 Turista 

Ikona

myslím že na tom môže byť niečo pravdy...menšia plocha večší tlak!


14.10.2012 15:41

Re: Pionier-úprava bŕzd

Duzo
 Bahniak 

Ikona

daj si do poriadku origo brzdy a nemáš problém ;-)


14.10.2012 15:59

Re: Pionier-úprava bŕzd

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Je to známa úprava bubnových bŕzd, používa sa dodnes na mnohých autách a motorkách s bubnovou
zadnou brzdou. Ďalsím zlepšením vo vývoji bolo použitie dvojnábežných čeľustí, teda brzda mala dva kľúče.
Mala to napr. Suzuki Rm 250 r.v. 1983

www.google.sk/imgres?q=suzuki+rm+250+1983...)0E9s37IeLdBP-v6,W(G!~~60_35.JPG&w=300&h=225&ei=psJ6ULqPC8fLtAboioCgDg&zoom=1&iact=hc&vpx=741&vpy=226&dur=3021&hovh=180&hovw=240&tx=148&ty=113&sig=108388410870514828038&page=7&tbnh=133&tbnw=186&ndsp=17&ved=1t:429,r:2,s:100,i:10&biw=1024&bih=593

Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (14.10.2012 16:03)


14.10.2012 18:05

Re: Pionier-úprava bŕzd

Biro
 Veteránista 

Ikona

vyteceny9: lenže pri brzdách jaksi nejde o tlak.. ide o množstvo kinetickej energie, ktoré brzda dokáže za určitý čas premeniť na teplo- brzdný výkon.

Ak to funguje, tak to nebude zväčšením tlaku, ale skorej lepším chladením, prípadne lepším kontaktom obloženia s bubnom..

.. a aby ste nevraveli, že si prachsprosto vymýšľam, nááá zdroje:

[1] REIMPELL, Jörsen, Helmut STOLL a Jürgen W. BETZLER. The Automotive Chassis: Engineering Principles: chassis and vehicle overall, wheel suspensions and types of drive, axle kinematics and elastokinematics, steering, springing, tyres, construction and calculations advice. 2nd ed. Oxford: Butterworth Heinemann, 2001. ISBN 07-506-5054-0.

[4] LONGHURST, Chris. The Car Bibles [online]. 1994, 03.04.2012 [cit. 2012-05-21]. Dostupné z: www.carbibles.com/

Bitches!! 8-) :-D


14.10.2012 19:50

Re: Pionier-úprava bŕzd

Xfighter199
 Bahniak 

Ikona

ďík za záujem o túto tému [dobre] brzd.čelustí mám kopu tak múžem skúšať :-D
Dudo 175:brzdí to dobre a je to na pioniercup, tam sa aj takáto maličkost hodí


14.10.2012 20:35

Re: Pionier-úprava bŕzd

vytecny9
 Turista 

Ikona

Biro ... Môže byť :-D [dobre]


14.10.2012 20:55

Re: Pionier-úprava bŕzd

Účinnosť sa zvyšuje väčším tlakom čeluste na bubon, ale aj opotrebenie...
Pozor, pri ubratí viac ako 1/3 úbežnej časti obloženia narastá náchylnosť k blokovaniu.
Pri skrátení nábežnej časti obloženia sa brzda stáva "samosvornou" a blokuje jak sviňa,
tak teda po podobnom skrátení nezameniť čeluste ani náhodou... ;-)


14.10.2012 21:27

Re: Pionier-úprava bŕzd

354687
 Jogurťák 

Ikona

Biro uvadzas nejake zdroje - tak si ich radsej precitaj sam [zle] . - takze si myslis, ze keby si zlepsil chladenie brzd na dvojnasobok predchadzajucej ucinnosti(bude odoberat dvakrat viac tepla), zeby brzdovy pedal stacilo stlacit do polovice a motorka by tak isto spolahlivo zastavila? :-~


15.10.2012 9:05

Re: Pionier-úprava bŕzd

Biro
 Veteránista 

Ikona

354687: "Brakes - what do they do?
The simple answer: they slow you down.
The complex answer: brakes are designed to slow down your vehicle but probably not by the means that you think. The common misconception is that brakes squeeze against a drum or disc, and the pressure of the squeezing action is what slows you down. This in fact is only part of the equation. Brakes are essentially a mechanism to change energy types. When you're travelling at speed, your vehicle has kinetic energy. When you apply the brakes, the pads or shoes that press against the brake drum or rotor convert that energy into thermal energy via friction. The cooling of the brakes dissipates the heat and the vehicle slows down. It's the First Law of Thermodynamics, sometimes known as the law of conservation of energy. This states that energy cannot be created nor destroyed, it can only be converted from one form to another. In the case of brakes, it is converted from kinetic energy to thermal energy.
"

preklad tučne zvýrazneného (voľný):
Brzdy sú v podstate zariadenie na zmenu energie. Ak sa pohybujete určitou rýchlosťou, vaše vozidlo má kinetickú energiu (len tak na okraj, 1/2mv^2). Keď použijete brzdy, obloženie ktoré tlačí na kotúč/bubon transformuje túto energiu na tepelnú pomocou trenia.Chladenie bŕzd odvádza vzniknuté teplo a vozidlo spomaľuje

Je to jednoducho zákon zachovania energie, keď máš kinetickú, nemôžeš ju "zmiznúť", jedine na dačo premeniť. Premeniť sa dá na potenciálnu energiu- tzn rýchlosť stratíš keď pôjdeš rozbehnutý do kopca bez plynu- alebo na teplo - brzdy.


Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biro (15.10.2012 9:12)


15.10.2012 9:06

Re: Pionier-úprava bŕzd

Biro
 Veteránista 

Ikona

354687: prečítal som si ich, 2 hlavé zdroje mojej bakalárskej práce 8-)


15.10.2012 9:56

Re: Pionier-úprava bŕzd

krampus
 Geriatrik 

Ikona

> začiatku témy: Overené, funguje to, a ak vychytíš správnu zmes obloženia pinčel brzdí jak F1 .. ;-)


15.10.2012 11:33

Re: Pionier-úprava bŕzd

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Osobne si myslím že pinčel mal pomer výkonu a brzdného účinku primeraný. (moc to nešlo a ani to moc nebrzdilo)
Daj tam tunigový kotúč zo simsona


15.10.2012 11:45

Re: Pionier-úprava bŕzd

Len tak, kde zhruba končili bubny:
Konštrukčné riešenie brzdy je jedna vec a chladenie druhá. Nakoľko prehriatím sa menia vlastnosti
obloženia (až k javu "fadding"), brzdy je samozrejme potrebné chladiť - ale u brzdy so správnou prevádzkovou teplotou
nejakým "podchladením" sa nič nezlepší. Zato konštrukčným prevedením ano.
U klasických bubnových bŕzd cenovo rozumnou špičkou boli veľké priemery bubna a štyri nábežné čeluste ( = po oboch stranách dvojkľúčové brzdy),
toto drahšie konštrukčné riešenie sa používalo hlavne kvôli väčšiemu vyvinutému tlaku na bubon.
Samozrejme toho tepla vznikalo takto viac a bolo to treba odviesť, takže podľa zvoleného obloženia sa to muselo aj chladiť
a pretekárske bubny z praveku takúto vyzretú súhru konštrukcie a chladenia aj krásne znázorňujú:

Pozri obrázok


Keď sa to už moc vylepšovať nedalo. prišli kotuče... ;-)



15.10.2012 11:51

Re: Pionier-úprava bŕzd

krampus
 Geriatrik 

Ikona

papi- presne tak, takýto bubon mali aj cest.spec. JAWA Junior 250/350, ale neskutočne náročné na trpezlivosť pri zoladení/nastaveni, avšak výsledok stál za to.


15.10.2012 13:35

Re: Pionier-úprava bŕzd

354687
 Jogurťák 

Ikona

biro tak si daj do volneho prekladaca aj tu vetu pred tym tvojim citovanym: This in fact is only part of the equation. - v kontexte s celym textom. aspon vidime, jak lacne tituly vam to udeluju:D
papi dobre vysvetlil aj fungovanie aj upravu brzd [dobre] . temu uzatvaram:D


15.10.2012 14:29

Re: Pionier-úprava bŕzd

dando
 Bahniak 

354686> ty si radsej kup motorku a potom tu do niecoho kecaj. vies o tom prd a este aj mudrujes. a ked chces uzatvarat temu tak najprv musis byt moderator a nie barz jaky pajac.


15.10.2012 18:28

Re: Pionier-úprava bŕzd

Biro
 Veteránista 

Ikona

354687: sory, ale daj si to do prekladača???!!
WTF, ako si to predstavuješ?? :-D už ti niekedy prekladač niečo preložil správne? mimochodom, lacné tituly na VUT v Brne neexistujú, teda aspoň som poznal panáčika čo si titul skúšal kúpiť a do týždňa ušiel s prázdnou :-D .

ty si naozaj myslíš, že čím väčší tlak, tým lepšie brzdenie? :D a ako potom vysvetlíš "blokovanie" kolesa? napríklad spomínaný pinčel by koleso zablokoval pri polovičnom spomalení ako napríklad Suzuki Gs 500 E.

ďalšia vec je modernizácia: všimol si si, že brzdové doštičky a celkovo brzdové strmene sú čím ďalej tým viac-piestikové a celkovo väčšie? veď ale keby tam bola kotúčovka ako z jawy 350 639, brzdilo by to lepšie lebo tá doštička je pidi-mini :-D


15.10.2012 19:37

Re: Pionier-úprava bŕzd

ty si naozaj myslíš, že čím väčší tlak, tým lepšie brzdenie?

Biro, ja si to myslím. >:-) A platí to až do blokovania.

A opačne: čím menší tlak, tým slabšie brzdenie. Našťastie. Takto sa totiž dávkuje brzdná sila... ;-)


15.10.2012 20:26

Re: Pionier-úprava bŕzd

Duzo
 Bahniak 

Ikona

brzdí to dobre a je to na pioniercup, tam sa aj takáto maličkost hodí
xfighter čiže ak dobre chápem tak tebe ide skôr o to aby si sa mohol "pochlubit" ako o brzdný účinok...


16.10.2012 11:35

Re: Pionier-úprava bŕzd

Biro
 Veteránista 

Ikona

papi: lenže "akt blokovania" pri menšej ploche nastane skôr. Bavíme sa tu o zápornom zrýchlení, čiže u bŕzd s väčšou plochou je možné vyvinúť v brzdovom systéme vyšší tlak bez zablokovania kolesa a zrýchlenie je menšie (-10ms-2 je menej ako -5 ms-2) a moto zastane skorej.

Ja nehovorím že tlak nieje potrebný, ale považovať ho za jedinú spásu brzdenia sa asi nedá, to si môžeme všetci opíliť brzdové doštičky na 1/10 pôvodného rozmeru a budeme sa tešiť že s vyšším tlakom nám to teraz 10 násobne viac brzdí ;-)


16.10.2012 12:14

Re: Pionier-úprava bŕzd

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

mi to tu pripadá takto ňejak:

Wikipedia: "Já vím všechno!"
Google: "Najdu všechno!"
Facebook: "Já znám všechny."
Internet: "Beze mě, jste v prdeli."
Elektřina(moderátor): "A tak se uklidníme jo?!"

a dando to uš okomentovau podobňe ;-)


16.10.2012 12:58

Re: Pionier-úprava bŕzd

>:-) Link, ktorý pridal Xfighter199 v úvodnom príspevku, obsahuje 3 obrázky, ktoré sú aj s popisom
naskenované z knihy Pavla Husáka "Sportovní motocykly" (Naše vojsko, Praha, 1967).
Mám ju na poličke, okrem veľa ďalších.
Úprava v praxi už v praveku vyskúšaná, funguje to.
Z mojej strany: Bodka. >:-)


02.12.2012 19:02

Re: Pionier-úprava bŕzd

pionier21ajawy
 Edvenčr 

Ikona

podla mna netreba upravovat brzdy.ved pincel brzdy na smiku ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 65558 | Včera: 183698