Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

predné brzdové kotúče - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiupredné brzdové kotúče - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
24.07.2012 8:09

predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

mam dotaz: chcem sa spytat či je vôla na prednych kotúčoch v norme, alebo to ma byt napevno


24.07.2012 8:13

Re: predné brzdové kotúče

maguma
 Turista 

Ikona

kotúče sú buď pevne alebo plávajúco uchytené. Pokiaľ sú pevne uchytené, vôľa nesmie byť, u plávajúcich vôľa musí byť.


24.07.2012 8:45

Re: predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

super a teraz mi vysvetli čo su to plavajuce
su delene vnutorny kruh je napevno na kole a vonkajší kde su platničky je ces akoby take nity?


24.07.2012 8:53

Re: predné brzdové kotúče

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

patino - ano, to je plavajuci kotuc :-)


24.07.2012 10:02

Re: predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

takže je to ok ked to ma určitu volu
nejako som si nebol istý tým , tak už som pokojný
dakujem vam


24.07.2012 10:07

Re: predné brzdové kotúče

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Koľko máš vôľu (?) , lebo tiež to nemôže lietať ako krave chvost .
Jeden tu raz písal , že má vôľu viac ako milimeter a všetci tvrdili , že to tak môže byť ... :-)))


24.07.2012 10:22

Re: predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

je to tak do pol milimetra ale ešte to pre istotu premeriam, ale zda sa mi že jeden ma trošilinku väčšiu vôlu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil patino (24.07.2012 10:25)


24.07.2012 10:34

Re: predné brzdové kotúče

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak dokonca 3mm : Moto poradňa: INTRUDER VL1500 LC motorka... , ale nedozvedeli sme sa , ako to chlap vyriešil ... :-(


24.07.2012 10:54

Re: predné brzdové kotúče

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

brazel - ide aj o kotuc. ked som videl beringery, tak tam tie kotuce vyzerali tak, ze kazdu chvilu odpadnu. uplne sa to trepalo a hemlesilo. a brzdili jak betonova stena :-)


24.07.2012 22:15

Re: predné brzdové kotúče

Lorenzo
 Jogurťák 

Patino,

1. je vôľa vertikálna alebo horizontálna?
2. sú kotúče sériové alebo pôvodné?
3. cca koľko km je na nich odjazdené?


25.07.2012 6:12

Re: predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

Lorenzo - je to vola aj verikalna aj horizontalna, ale ta vola je velmi malicka , vcera som to pozeral tak je to asi v poriadku ale dam to ešte skontrolovať,
len som asi zistil další problem - zrejme je v prdeli pravé ložisko v prednom kole,ale to budem musiet dat urobit, nechcem ist ponad moto
kolko asi stoji take ložisko na ducati? neviete niekto? a hlavne kde ho kupit
majte sa zatial pekne


25.07.2012 6:46

Re: predné brzdové kotúče

matko66
 Kávičkár 

Ikona

Ja mám tiež tak zvané plávajúce ale rukou s nimi nepohnem ani horizontálne ani vertikálne.


25.07.2012 8:44

Re: predné brzdové kotúče

Lorenzo
 Jogurťák 

patino, kúpiš to v Ducati, a odporúčam komplet predok vymeniť, to sa ti neoplatí nšetriť na tom mieste, myslím 30-40 eur ložisko + manžeta, neviem presne. ale Ducati Banská Štiavnica.


25.07.2012 9:15

Re: predné brzdové kotúče

brazel
 Kávičkár 

Ikona

www.ebay.de/itm/Radlager-Satz-vorn-Ducati-748-2000-03-7...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (25.07.2012 9:17)


25.07.2012 15:07

Re: predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

brazel - aj bratislava ma predajnu Ducati pisal som tam uvidim čo mi odpišu


25.07.2012 15:25

Re: predné brzdové kotúče

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

Napr Brembo kotuce maju volu dost. (neviem ci vsetky druhy) Aj vertikalnu aj horizontalnu. Skusal som volu takehoto (nepouziteho/noveho) kotuca a mal volu viac ako milimeter!

A napr ak vies "pohnut" Nissin kotuc tak je uz po smrti... To je ozaj v tolerancii tak max asi pol milimetra.

Myslim, ze vole su podriadene rozpinanu pouzitych materialov. Cize brembo zrejme pouziva materialy nachylnejsie na velke rozpinanie pri vyssich teplotach ako nissin.

Ale nevyznam sa, len moj dohad...


25.07.2012 15:58

Re: predné brzdové kotúče

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=_K-4pQvEiag


25.07.2012 18:37

Re: predné brzdové kotúče

trucktor
 Turista 

Ikona

nepoznam moc plavajuce kotuce, ale mylim, ze plavat by mali najmenej tolko, kolko sa mozu zodrat brzd platnicky, ako to podobne je i u plavajucich strmenov, horizontalne by vsak volu mat nemali, tym by vznikalo vyosenie, cize "vajco", aky zmysel by malo potom aj vyvazovanie kola?


25.07.2012 18:41

Re: predné brzdové kotúče

trucktor
 Turista 

Ikona

spidooo- nieco pravdy na teorii o roztaznosti materialov bude, skor bych to vsak pripisoval pri vecsom namahani- supersporty


25.07.2012 21:47

Re: predné brzdové kotúče

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

trucktor> praveze plavajuci kotuc ma horizontalnu volu, aku inu volu si predstavujes?


26.07.2012 8:14

Re: predné brzdové kotúče

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

No takto, kotuc nikdy nieje rovny. ;-) Ma okom nepozorovatelnu osmicku. Je to preto aby vracal vysunute platnicky po zabrzdeni spat.

A co si pisal o "vecsom namahania pri SS" urcite nesuhlasim.
Moze byt napr 750nahac s rovnakou brzdovou sustavou, aku ma napr silny litrovy SS.
A dalsia vec. Ako ten vyrobca moze vediet na ktorej motorke sa bude viac nakladat?
Ved tam zalezi od jazdca...

A vyvazovanie kolesa je zas nieco ine, to by som do toho neplietol..
A matus dobre pise...


26.07.2012 14:02

Re: predné brzdové kotúče

Fedor
 Čoprák 

Ikona

Za odsunutie platničiek späť od kotúča by mala byť zodpovedná pružnosť gumených tesnení, ktoré sú okolo piestikov.
Neexistuje možnosť, aby kotúče z výroby mali osmičku. Možno pár tisícin mm. Jedine, že by ich jemne ohýbali po lisom.
To je môj názor. :-O


26.07.2012 14:11

Re: predné brzdové kotúče

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

akokolvek blaznivo to znie, kotuc je naozaj jemne vyoseny aby odtlacil platnicky. Je to par tisicin mm a to aj staci. Preto na moto alebo aute moze kotuc stale jemne brzdit.

to na bicykli by to ludi sralo, takze sa tam davaju pruzinky, ktore platnicky odtlacaju.


26.07.2012 14:23

Re: predné brzdové kotúče

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

gumicky neodtlacaju dosticky od kotuca. to ste nikdy netlacili motorku? kazda jemne sucha o kotuce :-) spidi ma recht. a brembo kotuce maju viditelnejiu volu


26.07.2012 14:32

Re: predné brzdové kotúče

brazel
 Kávičkár 

Ikona

He-he :-))) , keď som to hádam pred tromi-štyrmi rokmi napísal , že kotúče vlastne napomáhajú piestikom a roztláčajú platničky , utŕžil som tu posmech (že , raptor a spol.) , dnes sa to berie ako fakt , som rád , že to niektorí vedia .

raptóóór . kde si teraz ? 8-) :-D


26.07.2012 14:46

Re: predné brzdové kotúče

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

brazel, my geniovia to mame tazke :-D


26.07.2012 22:00

Re: predné brzdové kotúče

Hugila
 Bahniak 

Ikona

Prof. Ing. František Vlk, DrSc. píše:

Po uvolnění ovládací páky brzdy vysaje podtlak vytvořený
vytlačením brzdové kapaliny ze zásobní nádržky brzdovou kapalinu
z brzdového třmenu zpět. Tím pádem se oddálí brzdové destičky
od brzdového kotouče a brzda přestane brzdit. Vratný účinek je
ještě zesílen působením gumových těsnicích kroužků, které se při
vysouvání brzdových pístků pootáčejí a tím se napružují jako
pružiny. Brzdové destičky se sice oddálí od brzdového kotouče, ale
prakticky nelze zabránit tomu, aby o kotouč neustále lehce
nezadrhávaly. Toto zadrhávání lze akceptovat, pokud lze stále lehce
otáčet kolem.



mimochodem, za tvrzení, že destičky vrací házivost kotouče, se vyhazuje od zkoušky ;)


26.07.2012 22:10

Re: predné brzdové kotúče

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a vie mi pán docent vysvetliť, prečo jeho teoria o podtlaku a gumičkách zlyhava, keď mám dole koleso a stlačím brzdu? Lebo oddeliť doštičky od seba je vtedy sakra problém.


26.07.2012 22:18

Re: predné brzdové kotúče

Hugila
 Bahniak 

Ikona

vlk@udt.fme.vutbr.cz jestli jsi takový frajer, tak mu napíšeš, že nemá pravdu a vyvrátíš mu jeho tvrzení :-)


26.07.2012 22:40

Re: predné brzdové kotúče

Hugila
 Bahniak 

Ikona

takový lehký návrh praktického pokusu: zvedni přední kolo do vzduchu, stiskni brzdu. Kolo je zabržděné, nejde s ním pootočit. Pusť brzdu. kolo není zabržděné, lze s ním volně točit.
Jak mohla házivost kotouče vrátit pístky, když se kolo netočilo?


26.07.2012 22:54

Re: predné brzdové kotúče

Fedor
 Čoprák 

Ikona

matus, daj ty len na profesora, on je macher v teórii, ty si macher v jazdení.
Okrem toho keď dávaš dole koleso tak si určite podložíš brzdovú páčku, alebo niečo zasunieš medzi platničky.
Príklad, ktorý uviedol Hugila sa dá ťažko vyvrátiť.
Raptor prosím ťa prilej aj ty trochu oleja do ohňa. >:-) :-O >:-)


26.07.2012 23:33

Re: predné brzdové kotúče

side
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Kua nedalo mi, musel som isť teraz do garáže pozreť na tie kotúče. A ahaho :-O aj ja mám plávajúce Brembo, no jeden má väčšiu vôlu ako druhý o kúštik. Je to asi do 0,5mm hore-dole a o voľačo menej z boku-nabok. Tak aspoň viem prečo za nové pítajú takú pálku.


27.07.2012 7:36

Re: predné brzdové kotúče

patino
 Kávičkár 

matus - tak na tom videu to riadne lieta a klepe, mne to len jemne cka ani nie pol mm
a už vobec nie doboku , takže asi to mam ok
včera som vymenil prednu pneu a aj ložiská v prednom kole
a jazda v zákrutách naparadu drží stopu ako na lepidle , to je ina jazda ako predtým, mal ojezdenu pneu a vylagrované pravé ložisko, menil som obe a origoš
v dukati blava pytali 32,80eura a za robotu 50 eur za dve hodiny roboty,
ja som kupil ložiska v TT v predajni z ložiskami origoš obe za 9,60 eurka
takže max spokojnosť
ide sa jazdiť


27.07.2012 9:01

Re: predné brzdové kotúče

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Hugila> ten citat je z nejakej jeho knihy? Lebo na internete neviem takyto citat najst.

Ja sa velmi nerad priem s niekym, kto sa jednej veci venuje cely zivot a ja len okrajovo, na druhej strane, tiez som studoval na vysokej skole a su profesori, ktori sa vzdelavaju cely zivot a maju prakticke skusenosti, a potom su aj ini.

Ja mam iba prakticke skusenosti a pohlad na mikrofis mi potvrdzuje ze:

1) podtlak nedokaze vratit dosticky naspat. Podtlak vznikajuci uvolnenim brzdy je prilis maly. Dokazom toho je, ze ked sa brzdiaci segment stensuje, tak sa nevracia po uvolneni brzdy do zakladnej polohy, ale piestik ostava vytlaceny. Otvorte si niekto krytku brzdovej pumpy pri zjazdenych segmentoch a pridete na to, ze gumickove tesnenie, ktore tam je, je permanentne v podtlaku - a piesty su vytiahnute.
Ked date nove brzdove dosky, tak najskor je treba silou piesty vtlacit dnu - vtedy sa membrana zrovnava. Zdoraznujem, ze silou - piesty sa nehybu uplne volne.

2) zato piesty sa volne hybu na bicyklovych hydraulickych brzdach, avsak ani tu sa nevyuziva podtlak vznikajuci uvolnenim brzdovej packy, ani efekt tesniacich kruzkov - je tam plechova pruziaca suciastka, ktora brzdove segmenty neustale odtlaca od kotuca

3) co sa tyka gumovych tesniacich kruzkov, neviem ako to pan docent mysli, pretoze sa jedna o bezne tesniace gumove kruzky, takze neviem aku rotaciu mysli. Navyse, ako som uz vyssie spomenul, piesty sa casom s ubudajucim segmentom vytlacaju a tieto tesnenia sa predsa nenatahuju, oni tam tesnia a opakujem, piesty sa nepohybuju volne.


Sedliacky rozum mi hovori, ze vsetky 3 body vyvracaju teoriu pana docenta a potvrdzuje to nariadenie vyrobcu nestlacat brzdu v nepritomnosti kotuca. Ak by platila teoria pana docenta, tak by sa brzdove segmenty odtlacili aspon na nejaku trosku, lenze prave naopak, vtedy sa brzdove dosky spoja a rozdelit to ide casto az znicenim oblozenia.

Mozno ale hovori o inom type brzd, moznoze v autach to naozaj funguje inac. Brzdy v aute som este nerozoberal.

hugila> takový lehký návrh praktického pokusu: zvedni přední kolo do vzduchu, stiskni brzdu. Kolo je zabržděné, nejde s ním pootočit. Pusť brzdu. kolo není zabržděné, lze s ním volně točit.
Jak mohla házivost kotouče vrátit pístky, když se kolo netočilo?


mam na to vysvetlenie, ale chcem si to najskor prakticky overit (cez vikend), tak potom dam vediet.

EDIT: drobne upravy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (27.07.2012 9:04)


27.07.2012 9:10

Re: predné brzdové kotúče

Hugila
 Bahniak 

Ikona

matus> zde www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-05-254-267.pdf


27.07.2012 9:26

Re: predné brzdové kotúče

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus:
Nechcem mudrovať /aj tak mudrujem :-D / ale je rozdiel koľko sa piestik vysúva a kedy je schopný uvolniť tlak a o koľko je schopný sa "vrátiť". Ak je tam kotúč a nové brzdové doštičky tak je samotné vysunutie piestika minimálne. Po postupnom opotrebovaní doštičiek je vysunutie piestika ďaleko väčšie ale vráti sa späť o tú istú vzialenosť ako pri nových doštičkách. Ak tam nie je kotúč a piestik sa vysunie o niekoľko milimetrov až centimeter tak nie je schopný po uvolnení tlaku vrátiť sa do východzej polohy pretože ťah gumičiek a podtlak v systéme nedokáže vyrovnať enormné vysunutie.


27.07.2012 9:35

Re: predné brzdové kotúče

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

mate pravdu obaja. tlak v brzde povoli, preto sa da kolesom pohnut, ale ze by sa dosticky nejako radikalne odtlacili.. ved to nerobia cely cas. dosticky sa v strmeni hybu aj tak len na malinky zlomok milimetra. a ja mam TUSIM tiez pruziny na brzde, ktore drzia platnicky od seba, aby pri vybrati kolesa nevypadli - ale to na djuukovi - brembo. na MT to neni.

sak to vyskusajte takto. zmackni brzdu. povol brzdu. roztlac moto rukami. najprv kotuc sucha viac, potom menej :-)

PEACE!


27.07.2012 9:44

Re: predné brzdové kotúče

neeeni tu raptak ..prilejem ja....
teoria pana profesora a spatnopm vrateni platnicky je v podstate spravna, len si treba uvedomit ze tlak ktory ja sposobim mechanicky cez packu a piestik v kvapaline mi vytlaci brzdove piestiky napriklad o 0,5 mm (berte to ako priklad, nie ako realniu hodnotu) ale spatny podtlak mi uz piestiky nevrati o taku istu hodnotu. Piestiky sa vratia spat o zlomok (pozor ..aj 1/2, 1/100 ci 4/5 su zlomky :-) ) dlzky vysunutia. Staci si to vyskusat na samotnom brzdici. Ked mam bez kotuca vymontovanu brzdu tak ak pumpujem brzdou tak sa postupne piestik dostava stale viac von.
A roztlacanie piestikov brzdovym kotucom takisto funguje, ej ked neviem ci to nie je skorej neziaduci postranny efekt). Ked som na starej Ducatke robil brzdy, zostal kotuc v tych nitoch trosku vzprieceny a mal som pomerne dlhu drahu packy...zaberala az uplne pri rukovati... stacilo kotuc trochu rozhybat v tych nitoch a brzdy si hned sadli

brazel ty provokater.... 8-) to ja som tvrdil ze +/-1,5 mm nie je vela...a stale si to myslim, rersp nikdo ma nepresvedcil o opaku... resp skus si primontovat na vidlicu odchylkomer a opri hrot o tvoj pevny kotuc a potom o plavajuci a potom odsleduj aku maju vychylku...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (27.07.2012 9:48)


27.07.2012 18:15

Re: predné brzdové kotúče

dazdo
 Turista 

Ikona

matus - rotaciou tesneni sa podla mna mysli skor namahanie strihom. Cize z pravouhleho profilu sa natahuje na lichobeznikovy, samozrejme pri vacsom vysunuti, ked tam napr. nie je kotuc, sa to deje len do prekonania istej sily, potom sa uz tesnenia zacnu po povrchu valceka smykat (ako ked sa odthnu sanky alebo lyze), ale ostanu v deformovanom tvare. Ked tlak v sustave pominie tesnenia vratia valceky spat len o tu desatinku, kolko boli deformovane, tot moj nazor
btw. podtlak v sustave iste pomaha vrateniu , ale podla mna nemoze byt relevantnym cinitelom, pretoze by vplyval pri inych teplotach a nadmorskych vyskach inak, kedze hovorime o posobeni plynneho media.
edit: prof. je o level viac ako doc. tak ho tak volajme

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (27.07.2012 18:18)


13.05.2014 15:24

Re: predné brzdové kotúče

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hmm:
Ak by bol kotúč od výroby "krivý" aby zatláčal doštičky tak by sa predsa pri brzdení "prebrúsila" táto nerovnosť a pri staršom kotúči by sa brzdové doštičky nevracali.
>:-)
A zároveň by sa predsa pri takto skrivenom kotúči prejavoval efekt " ABS".
;-)


13.05.2014 16:05

Re: predné brzdové kotúče

Jura
 Motarďák 

Ikona

odborníci >:-) :-D 8-)

skusím jednoducho - tolerancie sú uvedené vječinú ve workshop manualoch od výrobcu ...
jak mjerat a diagnostikovat sa mi písat nechce, lebo šecko už je napísané a do si nevygúglí, ten si vyjútúbeje ...

dával sem dneska na reklamačku kotúče co hádzali obydva cca 0,25 mm ... panáčci to v pohode vzali, premjerajú, prenitujú alebo co bude treba a jezdzíme dálej... ;-)


Video: www.youtube.com/watch?v=2GaYqJYhCB0

achtung na videu nepoužívajú metrickú sústavu ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jura (13.05.2014 16:09)


13.05.2014 16:11

Re: predné brzdové kotúče

Jura
 Motarďák 

Ikona

z videa: jeden dílek = 0,001 in


13.05.2014 20:10

Re: predné brzdové kotúče

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jura:
A nebude ti vracať prasiatka.


14.05.2014 12:49

Re: predné brzdové kotúče

Jura
 Motarďák 

Ikona

@ egres2: prasiatka sem im nedal, tak mi ich ani nebudú vracať ;-)
:-D :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94017 | Včera: 210021