Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím. Potreboval by som radu. Na konci minuleho leta som si kupil jawu 350 typ 639.Uz pri kupe bola celkovo pridusena a kolisal jej volnobeh, a trochu skripali prevody to ma vsak neodradilo. Nedavno som sa pustil do mensej generalky. Bol precisteny karburator , vymenene trisky (jedna nebola vymenena original tam bol tusim 100 a v obchode mi povedali ze tam ma ist 92 nechal som tam radsej original), dalej som vymenil prevodovy olej (pp90) , no bol som zhrozeny ked s prevodovky namiesto oleja vytieklo asi deci vazeliny, vzduchovy filter bol precisteny ale chcelo by to rovno kupit novy (co mam v najblizzsej dobe v plane). Po tejto mensej vymene motorka chytila krasny tah, je neskutocne ziva, zaradovanie rychlosti uz neskripe, No motorke zostal jeden syndrom a to ten ze pri ubrati plynu , ked ma motorka tendenciu brzdit motorom zacne sa sekat a zacne ju trhat. Tento syndrom mala moto aj pred upravou a velmi vyrazny sekanie bolo "ostre" teraz sa to sekanie utlmilo je take "tupe" ale stale je citit a jazda je vdaka tomu mierne nepohodlnou. Hlavne sa bojim aby sa tym nieco nezanedbalo. Chcel som vas teda poprosit o radu ci neviete cim by to sekanie pri ubrati plynu mohlo byt sposobene. Najviac sa to prejavuje pri tretom prevodovom stupni. Niekde som cital ze to moze sposobovat motorovy olej , pouzival som polosyntetiku shell 2t VSX a mam v plane ho nahradit m2t super ktory odporuca servisna knizka. |
Nechcem ti brať iúzie, ale čo si spravil, to nie je žiadna (ani tá najmenšia) generálka, ani len riadna údržba. Mal si vymeniť aspoň filter... |
100- hlavna triska je ak tam máš clonku.. pri prerezanej clone sa dáva 92-95.. ale skôr 92 |
Dakujem za odpovede a berte ma tak ze som zaciatocnik je to moja prva normalna moto , dovtedy som sa rypal maximalne v simsone. |
Podla mna to bude mechanicka zavada, skontroluj sekundarnu retaz (na zadne koleso) kolecko a rozetu, ci nieje nadmerne opotrebovana, pripadne ci niesu vylamane zuby a ci nieje retaz prilis nasponovana. Do vymeny primarnej retaze sa pusti len v pripade, ze mas dobry stahovak. Ci mas dobru zmes skontrolujes podla farby sviecok. Olej nemusis davat drahy, M2T super je dobry olej do jawy. |
Serus... Ak ti škube s motorkou, potom máš pravdepodobne vyťahanú sekundárnu reťaz, ako ti radí JayKey. Rozober to a mrkni na reťazovú sadu, v akom je stave a budeš znova o krok múdrejší. Ďalší problém môže byť aj v primárnej reťazi (vypustiť olej a ľavé veko dole - princíp rozoberania sa dočítaš v servisnej príručke, alebo aj tu niekde na fóre), ale na 95% to bude len sekundárnou reťazou. |
Zaujímavé, že nikto nepodozrieva nastavenie zapaľovania a sviečky!? |
No ak ti to seka pri ubrati tak ti zle dopaluje nahromadeny benzín v klukovej skriny a nasavany do valca, trosku nadstav predzapal a predstih a hlavne ocisti alebo najlepsie vymen sviecky...vzduchovy filter urcite vymen. Co sa tyka oleja tak M2T v ziadnom pripade nepouzivaj, to bolo kedysi, dnes je ten olej vhodny len ako PRISADA DO OHNA. Pouzivaj bude ten Shell VSX, Stihl alebo Prosint od Oleo Mac-u. Hlavne nech je vysokootackovy a polosynteticky. Nedymi ti tolko stroj a netvori sa tolko karbonu ako pri M2T. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Janyk6 (22.05.2012 8:29) |
Sekundarna retaz skontrolovana a je v poriadku. Je to tak ako hovory Jack a Janyk6. To sekanie je ovplyvnene bohatostou zmesy , cim je zmes bohatsia , tym sa motorka menej seka, no motorka je pridusena, pokial je zmes nastavena tak ze motorka je ziva , tak sa seka pri ubrati plynu. Vcera som sa to pokusal doladit ale neuspesne. Sviecky mam nove objednane z netu objednal som odporucane brisk n15c. V sucastnosti su tam brisk n17c a tie zevraj mozu robit bordel. Vzduchovy fiulter je tiez objednany. Takze ked to vymenim , dam vam vediet ako som dopadol. |
Treba nastavit predzapal mne robilo to iste a podla toho trhania som vedel kedy to treba nastavit lebo sa to same posuvalo.(asi od tych vibracii motora).Nikdy som nemenil olej ani sviečky ani nič a vždy pomohlo nastavenie predzapalu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil peteka (22.05.2012 20:30) |
Valvoline je ok.....a do Jawy idu N15C....hlavne tam nedavaj Yttrium sviecky...tie robia uplnu galibu. Daj predzapal vyssie a nadstav aj predstih a bude to ok. Drzim palce. Potom daj vediet. |
1. Na M2t zabudni. Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (22.05.2012 20:44) |
roman |
Chalani, nestrašte ho, veď všetci vieme, že JAWA vydrží všetko - je to super stroj! |
Dakujem vsetkym za odpovede. Pozriem sa aj na to zapalovanie. |
streng - mas clonku original alebo prerezanu? Pise sa o nej v tom odkaze co si dal v bode 2. |
Ospravedlnujem sa ze odpisujem az teraz, no skor som sa k tej motorke nedostal. Sviecky vymenene, vzduchovy filter vymeneny. Problem sekania neodstraneny, no sposobuje ho bohatost zmesy. Pri zahriatom motore nie je mozne dosiahnut 1000-1500otacok. Akonahle sa zohreje vystupa volnobeh na 2500otacok. Jedine ako sa mi podarilo normalne nastavit zmes je ze som ju od uplneho dotiahnutia povolil o 0,5 otacky teda o 180 stupnov, vtedy sa da dostelovat aj volnobeh a motorka ide uplne plynulo bez sekania no je trošku lenivejšia. Nakolko by tovarenske nastavenie malo byt 1,5 otačky zda sa mi tych 0,5 strašne málo, a hlavne ked veziem spolujazdca tak to rozbiehanie je velmi pomale oproti tomu ako by som si ho predstavoval , takze to podla mna nie je najstastnejsie riesenie. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40158 | Včera: 120897