Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
seruste . prosím viete niekto poradiť ? mám sifóna a keď mu pridám cca nad 1/4 plynu začne ho dusiť . keď mu pridám pod záťažou ( do kopca ) tak je to ešte horšie . keď sa dostane do obrátok tak mu môžem pridať aj trošku viac . Robí to aj za tepla aj za studena , ale za tepla je to horšie . max. rýchlosť po rovinke 55km/h .robí to od kedy som ho kúpil , ale išiel aj na 3/4plynu a max aj 70km/h . je po výmene ložísk gufier piestu krúžkou (bez výbrusu) tesnení noví karbec vyčistení výfuk sviečka fajka noví vysoko napäťoví kábel nová hlava vyčistení filter nové tesnenie medzi karbecom a hlavou stator je presne podla rysiek . je to spojené s miernym potrhávaním + nejdú svetlá , len slabo tlejú ( to netreba riešiť , len ak by to s tím súviselo ). sviečka suchá čierna , nedá sa mi nastaviť , ALE ROBILO TO AJ KEĎ BOLA ČERVENÁ za akú kolvek radu ďakujem olej benzín v pomere 1:50+ trošku viac oleja pre istotu Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (28.04.2012 17:33) |
skus ci ti to pojde ked das trosku sytic tak cca do 1/3 alebo do polovice. lebo ja som mal nieco podobne. |
skúsim aj keď mám sviečku čiernu čiže asi vela benzínu a sitičom ju ešte obohatím , ale skúsim . a predzápal mám presne podla rysiek , neviem či je to dobre . |
este skus zistit ci ti netaha falosny vzduch! |
guferá na kluke nové spoj medzi karbecom a valcom je aj silikónom zatretý tesnenie kde sa rozpoľuje motor tiež nové . kde ešte môže Ešte ma napadlo , šupátko v karbeci je trošku volné, či nemôže aj to vadiť , ale robilo to aj na starom karbeci |
nemas moc vytiahnutu ihlu? nezasekava sa ti ihla? |
pozri karbec.. hlavnu trysku mne to robil simák a ked trosku postudujes karburator prides na to ako to tam funguje |
ihla je úplne hore , a ani nezasekáva . keď som to robil , som nevedel že to môže biť vibehané do elipsy . a myslíš že to môže tomu vadiť ? že má zlú kompresiu ? poštudujem a ti si mal čo s karbecom ? , a tím predzápalom to nemôže biť ? majú biť tie trysky presne prekrité ? a ešte ma napadlo či nemôže biť zlí prívod paliva , že nestíha doťekať Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (28.04.2012 20:13) |
ak myslis tym "ihla je úplne hore" ze mas segerku na najspodnejsom zareze tak sa necuduj ze mas bohatu zmes od 1/4 az do WOT Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (28.04.2012 20:52) |
zle som sa vyjadril segerka je na ihle hore . ihla je spustená najnižšie ako môže . a tunovať ani nič také nechcem , chcem abi to išlo ako má od 1/4 az do WOT Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (28.04.2012 20:57) |
Typujem to na zapalko.Odrth máš aký na sviečke skús dať 0,35 a 0,60 či bude nejaká zmena a skús ešte iné sviečky.Tyristor skús z iného simáka ... |
sviečky boli 2 a to isté . teraz je odtrh jak som kúpil sviečku 0,70 nemám nikoho v blízkosti kto má simáča skúsim všetko čo ste písali a zajtra dám vedieť a skúsim dať aj ihlu o zárez vyšie a napíšem |
BACHA!!!!!! |
Ahoj,neviem aký máš momentálne typ karburátora, ale ja som vždy mal na oboch ihlu presne v strede...(v prostrednej zarážke) ak máš typ 16N1-11 tak skús dotiahni šrubku na zmes, povoľ ju o 2,5 otáčky, a potom o štvrtinku dotiahni(motor by mal ísť hladko bez zdochýnania-potom už len druhou šrubkou doladiť otáčky) to je také nastavenie "naslepo",ale neviem ako ti to na diaľku lepšie vysvetliť. Ak máš typ 16N3-4 tak je to zložitejšie...tu zaplombovanú dotiahni,povoľ o 2 otáčky, a potom o štvrtinku dotiahni, tú druhú na otáčky tak isto. Ja mám s ním ale taký problém, že mi simson na neho nedrží voľnobeh a nereaguje na nastavovanie, no akonáhle trošičku zdvihnem lanko reaguje krásne a voľnobeh drží(záhada a fakt tomu nerozumiem...)akurát, že už nemám na lanku voľný chod preto mám radšej prvý typ... Ešte by som vymenil sviečku za novú alebo aspoň tú starú poriadne vypucoval.(Ja používam Brisk N17C) Ak máš toto všetko v poriadku skontroloval by som ešte hladinu v plavákovej komore-návod aj s hodnotami je v dielenskej príručke, ak nemáš, povedz a pošlem ti... A tie svetlá...skús skontroluj či ti nestrhlo nejaký káblik od cievky alebo neprešmýkalo izoláciu-už mi to tak raz urobilo o kľukovku...ak je tam všetko ok, tak by som to nechal. Ak by si nenapísal, že máš nové guferá, tipol by som to na gufero on spojky(ale po vození by si na sviečke cítil prevoďák) No neviem, nič mi už nenapadá...každopádne držím palce nech ti to vyjde |
takže ihlu vyžšie ? môžem ju zadreť aj keď je sviečka čierna ? a hladinu myslíš v plavák. komore ? karburátor mám zo sim-ba.sk 16n1 www.sim-ba.sk/eshop/karburator-s5051-16n1-541.php jedna je na zmes to viem a druhá tá čo vravíš na doladenie obrátok čo ide šikmo ku šupátku ? a sviečka je nová niejakú príručku mám ešte tam pozrem. ne ne kábliky sú neni strhnuté , izolácia je zodratá od reťaze ale keď som ich prezváňal boli OK svetlá iba tlejú .a ak ju bude dusiť stále vymením ešte raz aj to gufero . |
Tie kábliky by som radšej prebehol izolačkou...hladinu v plavákovej komore áno a tá šrubka presne tak ako hovoríš. Na to gufero s citom najlepšie je miesto okolo neho nahriať (teplovzdušnou pištoľou alebo z gola sady daj orech nahriať na varič...) aby ľahšie išlo dnu. Hej a tú ihlu do stredu, tam mi to vždy išlo najlepšie...Ináč keď tak pozerám na tú sim-bu, na karburátore máš "nakreslené" logo IFA alebo FEZ ? |
ja som tam dával guferá tak že som ich namazal a s cidom do okola doklepával plastovým kladivkom . OK všetko urobím ako mi radíťe a zajtra dám vedieť vrátane toho loga to pozriem a napíšem . a v čom sa líši IFA a FEZ ? |
IFA nemecký karburátor a FEZ je nejaká maďarská napodobenina, raz som ho mal ale absolútne 0 bodov nešlo to, totálne sa zmenil zvuk motora bol obitý jak po vojne výrez na šupátku úplne na inom mieste proste hrúza.Možno som mal len nejaký nepodarok z piatkovej nočnej smeny a ostatné sú dobré len ja už tomu FEZ-u fakt neverím... |
krburátor mám asi IFA je na ňom napísané kentse výfuj je čistí |
tá ihla v šupátku sa mi nedá dať do stredu lebo tá segerka je dvojmo . tak som dal tú segerku tak že neni v strede ale 3. zárez od spodu . aj zmes som dal tak ako mi radil fiatkar a volnobech drží ako má aj keď jej pridám tak sa zoberie do obrátok jak má . dnes o 16:00 idem k známemu nech mi pomôže zo svetlami tak uvidím ako pôjde a napíšem . |
svetlá- dobíja? zmeraj baterku keď vytočíš nad 2 tisíc otáčok na voľnobeh. Baterka je dobre nabitá? môže byť že je zlé dobíjanie a baterka sa drží non-stop na nízkej voltáži. |
baterka nabitá. idú s nej smerovky brzdové trúba meral som keď bola zhasnutá 12.62v a keď bola naštertovaná úplné blbosti od -neviem koľko do 25v stále to skákalo jak keby sratovalo niekde . najpr ma aj napadlo že je to reglér , ale skúšal som aj 2. noví a to isté iba úplne slabo tlejú Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (29.04.2012 11:27) |
ešte som prišiel na volačo . keď ju nakopnem nechám ju pobežať , dám jej plný a hneď pustím je to tak jak má byť . pekne sa zoberie do obrátok . Ale ak to urobím viac krát po sebe na 3-4 krát ju už dusí . takže či to nemôže biť tím že nestíha doťekať benzín do karbecu . je nastavení ako mi napísal fiatkar . |
Stihol si skontrolovať aj hladinu v karburátore? možno máš veľmi malú... treba ti však na to posuvné meradlo(šubleru) no prinajhoršom sa dá aj s pravítkom... a hodnoty z tej dielenskej príručky(začína to od str.7 somsonik.wgz.cz/simson-dielenska-prirucka ak ju nahodou nemáš...a to dobíjanie- vieš kde je dobíjací ústroj? ľavá skrinka za spínačkou taký obdĺžnik-skús naštartuj a či sa nebude nahrievať-mne to raz odpieklo a potom to bolo horúce a na jednom kábliku teraz si nie som istý asi na zeleno-červenom bol prúd ale nemal tam byť(zhorela dióda) ale mne to vtedy nedobíjalo vôbec ale pozrel by som keď ti merák ukazuje somariny... a na tú hladinu sú aj videá na youtube treba na to pevné nervy a neohnúť ten pliešok, čo sa dotýka ihlového ventilu...len ten druhý a plaváky ten k ventilu nie... |
jj . to mám aj viem ako to treba odmerať . len neviem koľko mm to má byť tomu som moc nechápal ja mám za spínacou le takú el. čokoládu ako keby . jj viem že sú aj videá a prosímťa tú poslednú vetu mi napíš ešte raz , tú som nepochopil |
Ja to typujem na tie Guferá. Ak máš možnosť vymeň karbec (na skúšku) .Predpokladám že pôjde tak isto ako na tvojom karburatore. |
gufero od zapalka som menil 2. krát a karbec nemám dať akí na skúšku zapalovanie je podla zárezov ale môžem ešte skúsiť to od strany spojky ak nepôjde . a ten plavák môžem dať teda : keď je spustený dole zavratí ventyl 27mm a keď je otvorený že plavýk vysí dole 32,5mm ? |
skús ešte vymeniť na strane spojky. Príznaky čo popisuješ tomu nasvedčujú. |
jj skúsim. ešte pozrem tú hladinu v karbeci a ak to bude robiť stále , pozrem to gufero |
Tak tak prv skús hladinu a potom to gufero od strany spojky ale skús aj nahriať, tak ako som ti písal uvidíš ako fajne tam vlezie ale len zarovno po hliník ho natĺč max o trošilinku jemne ďalej ale len fakt trošku aj to mi už raz robil, že potom prepúšťal keď som ho ďaleko nabil...No a k tej hladine- keď držíš karburátor normálne abo má byť (nie "hore nohami") tak plavák visí dole a má mať 32.5 a toto sa nastavuje tým plieškom,čo je oprený o stenu,prepážku alebo ako to nazvať. Potom keď karb. otočíš "hore nohami" tak má mať plavák 29mm pri nezatlačenom ihlovom ventile (tam to aj píše v príručke) a keď zatlačíš plavákom ihl. ventil tak má mať 27 ja som vždy nastavoval iba tých 29 pri nezatlačenom- táto hodnota sa nastavuje tak, že ohýnaš plaváky(celé a obe musia byť rovnako) pozor ale aby si si neohol ten pliešok čo si nastavoval predchviľkou, radšej si vyber plavákvon. Vzdielenosť medzi plavákami tiež zmeraj 16mm. A na ten pliešok čo je medzi plavákmi a dotýka sa ihlového ventilu nešahaj...inač ti už nebudú sedieť hodnoty z knihy a je problém to potom nastaviť a mne sa to už potom nepodarilo...Je to piplavá robota toto... |
OK tak , teraz som to bol skúsiť , a dusí to ešte viac , skoro ani pridať nemôžem ale s plavákom som ešte nič nerobil lebo som to nestihol a musela ísť k tomu známemu čo mi má pozrieť tie svetlá . Takže keď sa k nej dostanem asi zajtra pozrem ten plavák a hneť zajtra ako pôjdem s praxe kúpim aj to gufero . a za ten podrobní popis fakt ďakujem. konečne viem ako na to len škoda že do teraz som to nastavoval len tím plieškom o ktorom si vravel že na ten nešahať . A nahriať to gufero varičom ? alebo fénom nestačí ? a skúsim ešte aj ten odtrh na sviečke čo spomenul TOYO Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (29.04.2012 15:55) |
Fén nie je najsilnejší ale aspoň niečo, hoci lepšia by bola teplovzdušná pištoľ,veď skús uvidíš...a keď môžeš tak to skús natoč na mobil aj akú máš hladinu ako to vlasne dusí, možno budeme múdrejší. |
ako to dusí môžem natočiť . len neviem ako by som ti natočil aká je tam hladina OK môžem aj pištoľov len som si nebol istí či by to nebolo moc |
Ale nahrievaj okolie gufera(blok) nie gufero... a hladinu normálne vyber karbec, napoj hadičku, pusti štavu, chviľku počkaj, odpoj hadičku, odšrubuj komoru a odfoť alebo nahraj koľko v nej máš benzínu. |
OK . spravím ako si povedal , tak to s tou sviečkou hladinu nastaviť , odfotiť , video jak ide ak nepôjde aj to gufero . a dik . ja som myslel že gufero aby zmeklo a ľahšie tam behlo ale už mi je to jasné , aby sa to roztiahlo Upravené 1 krát. Naposledy upravil sism000 (29.04.2012 21:20) |
Ešte, palivový kohút máš čistý? A keď ti známy robí tie svetlá a vyzná sa do elektriky tak nech poprezerá či ti náhodou niekde nejde niečo do skratu ja neviem cievka tyristor indučka také základné veci nejaký živý káblik by mohol tiež spraviť šarapatu. A keď sa podaria tie svetlá tak natoč aj tie aspoň sa bude z čoho tešiť |
OK natočím aj tie verím že trochu tú el. premrkne celú ten palivoví je čistí a meral som ako rýchlo cezeň tečie aj s uzáverom nádrže 0,5l za 2,25minuty to je hádam dobre |
Tak potom skús či to tak rýchlo priteká aj do karburátora lebo keď máš zle nastavené plaváky tak môže tiecť pomaly a má to takéto príznaky, mne to raz robila babeta,to isté čo tebe a vtedy bol na vine plavák.Zistili me to tak, že kým sme videli benzín v hadičke všetko išlo ale keď som mu pridal, benzín zmizol a nový už nepritekal tak rýchlo ako mal a dusil sa...počkali sme chvíľu na voľnobeh - dotieklo a zase to išlo potom sme nastavovali plavák jak hluchí lebo k babete sme žiadnu múdru knižku nemali ale to možno nebude tvoj prípad to len tak nahlas rozmýšľam však uvidíš...skúšaj no |
seruste . takže mám novinky . svetlá idú a čo sa tíka dusenia . hladina nastavená cca 1-1,5 cm od vrchu , na sviečke odtrh s 0,7na 0,5 mm karburátor prečistení . a stále to nešlo . vymenil som gufero . a stále nič . a už ma to nasralo . skúsil som dať ihlu o jedno nižšie čiže je ihla úplne dole . viem , že mi dando písal že to môžem zadrieť ale inak to nejde VôBEC 3 a 4ka vobec netahala . sviečka je červená . stále to neni 100% ale oproti tomu čo to bolo že ma 10 ročný chalan na pionieri trhol je to suér takže zajtra idem na skúšobnú jazdu do mesta na PRAX tak ak sa niečo do...e tak dám vedieť . zatiaľ vám všetkím ďakujem |
tak gratulujem k uspechu a co bolo tym svetlam? |
mas to zauimave. ak mas po dlhsej jazde cervenu sviecku tak sa zadretia bat nemusis, zadretie je pri bielej sviecke. ak mas ale ihlu uplne dole tak ma motor bud maly "cuc" alebo zadrbany filter. |
diki v regléri to bolo zle zapojené . ja som to tam zapojil podla schémi www.google.com/imgres?q=el.+schema+simson... a známi si našiel na internete nejakú inú a zapojil to podla tej . a ide to ale aj jemu trvalo 2dni kím nato došiel . dando , môže byť aj jedno aj druhé lebo valec som nedal na výbrus , lebo sa mi zdal byť OK tak som dal len noví piest , a krúžky (vtedy som ešte nevedel že môže byť ovalita valca ) a filter je čistý ale je to len kus naolejovanej špongie . |
máš 12V simson S 51/1 E a tu máš najlepšie schémy moser-bs.de/Simson/s50s51.html |
seruste . zasa ten istý problém , ale omnoho výraznejší dusilo mi sifóna pri viac pridanom plyne , ale vyriešilo sa to tak že mi ho nedusilo ani pri 3/4. dnes som na ňom šiel na prax 15km tak 50km - 60km/h všetko v pohode . ale chcel som aby mi ho nedusilo vôbec . tak som pootočil tou skrutkou na zmes cca o 1/4 otáčky von . začalo ho dusiť viac tak som to vrátil späť a prestalo . prešiel som ešte asi 5km a moto som odparkoval . keď som išiel domou chitila dosť zle , asi 5-6 kopou . ( chytala horšie aj pred tím ) ale inak všetko dobre . pri rozjazde 1notka plný a nepridusilo a všetko bolo OK . ale začal fúkať oproti vietor asi 2-3km bolo šetko skoro OK ale už to začalo . musel som ubrať ,dať do 3ki . tak som zastavil a zasa som pootočil tím šróbom o 1/4 ale taras dnu . ešte horšie . vrátil som ho späť ale už nepomohlo . mohol som ho mať zašróbovaní ako som chcel stále to vôbec nešlo . ( ani som nemohol pohnúť plynom a až do lužianok na 1notke a 2jke . napadlo ma že to môže biť tím že mi pred 2ma dňami zmokla . malá prehánka o ktorej som ani nevedel len mi chalani povedali že pršalo . domou dom na nej prešiel ako by sa nič nestalo . znovu na prax a znovu domou bez problémov . ale aj tak som teda pre istotu vymenil benzín , prečistil karbec skontroloval rotor či sa neodtrhlo to pero , stator je podľa drážiek . sviečka je čierna a nedokážem nastaviť zmes aby sa vypálila do červena ako pred tím . výfuk čistí . skúšal som ešte hýbať s ihlou ale bolo to ešte horšie pls. ak viete poraďte . tá zmes sa mi naozaj nedá nastaviť sviečka stále čierna . |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 158015 | Včera: 228212