Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Aky je rozdiel medzi nimi z pohladu funcknosti? (napr. hluk, pouzitie na ceste / mimo cesty, pouzitie v chladnom pocasi, podfukovanie...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil H600S (19.02.2012 17:04) |
Na cestovanie potrebujes tichu prilbu, do ktorej nefuci, vetranie je regulovatelne a ked je chladnejsie, tak aj zahreje. To znamena velke polstrovanie, deflektory, slnecnu clonu, mozno aj komunikator. Vysledok je cca od 1500g vyssie. |
som spokojnym majitelom Uvex Enduro 3in1 |
cisto krosova prilba nemusi mat schvalenie na pouzivanie v premavke |
presne prilbu aku pomenul raptor mam na mysli (Uvex Enduro, Arai Tour X4) |
Ujasnime si pojmy: Prilba so šiltom- cross Prilba so štítom - cesta Prilba so šiltom a štítom - enduro 1. Cross: výhody: a) dobrá výmena vzduchu počas športového výkonu b) pri vložení okluliarov oči chránené pred blatom a prachom c) oči zatienené pred zábleskami slnka d) nízka hmotnosť nevýhody: a) prašnosť v prilbe b) zlá aerodynamika 2. Cesta: výhody: a) dobrá aerodynamika b) možnosť utesnenia nevýhody: a) vyššia hmotnosť b) nutnosť iného riešenia ochrany pred slnkom 3. Enduro výhody: a) možnosť utesnenia b) ochrana pred slnkom c) ešte stále slušná vetrateľnosť nevýhody: a) vyššia hmotnosť b) zlá aerodynamika Mnoho enduro prilieb je možné jednoduchým spôsobom prestaviť z crossu na cestné. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (19.02.2012 18:20) |
H600S vyhody a nevyhody zavisia od toho co si stanovis za benchmark |
Všetci idete na to príliš zložito.... |
raptor: Iste. Myslel som to veľmi zjednodušene, ale fakt je, že u krosových prilieb je hmotnosť na prvom mieste. Ak dopadneš pri 30 metrovom skoku s kilom, alebo kilom a pol na hlave, tak to je sakra rozdiel. (Len si to myslím - nikdy so to neabsolvoval ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (19.02.2012 18:49) |
KaTeM - to co hovoris vobec nie je pravda.. ani nahodou |
ako vravi Raptor, ja mam Uvexa tiez, a klasicku integralku by som nechcel,, po predoslej itegralke som v rovnakej rychlosti mal mensie turbulencie, lepsie ju vzduch obtekal, a to mam Stromceka a 192cm s klasickym plexi.. |
Ja väčšinou jazdím aj cestujem práve v tomto |
jazdím iba v cross prilbe a nemám problém s bolesťami krku ani po dlhšom jazdení....stalo sa mi už niekoľkokrát, že som cestoval proti zapadajúcemu slnku a nevedel som si to predstaviť bez štítu |
zeON: nevytrhavaj slova z konceptu, lebo to potom prekruca ich cely vyznam. Ja som napisal, ze: "Vseobecne pouzitie cross prilby na asfalt je cista frajerina a este aj nepohodlna." Oprav ma, ak sa mylim, ale ty rozhodne nejazdis len asfalt, takze ty tu prilbu realne vyuzijes aj v terene. Zaroven sam pises, ze volis, alebo by si volil radsej integralu, ked ides na cisto asfaltovy vylet, alebo je chladno, tma, ci prsi. Lebo vtedy by bola cross prilba nepohodlna. Takze vlastne tymto vsetkym ty sam iba potvrdzujes pravdivost celej mojej vety uvedenej vyssie. Chapeme sa ? |
www.ls2helmets.cz/images/helmy/magnum_gray_v.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman24 (19.02.2012 22:20) |
Menton: Trochu teraz prekrúcaš moje slová. Čisto asfaltový výlet + blbé počasie = vtedy by som bral integrálu. Čisto asfaltový výlet + vonku je pekne = beriem aj tak cross prilbu, cítim sa v nej pohodlnejšie (a nikdy neviem kde sa aká neasfaltová cestička objaví). Vždy je to o kompromise a o tom čo komu sadne. Preto sa vyvarujem písaniu slov ako ty a Raptor, niekto to môže pochopiť tak, že v cross prilbe sa dá ísť iba do terénu. Ale ak by som jazdil čisto asfaltovú turistiku iste by som si kúpil vyklápačku/integrálu pretože vtedy by boli percentá za jazdu v teréne na nule a viac by rozhodoval komfort pri blbom počasí, v tom ti musím dať za pravdu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeON (19.02.2012 22:31) |
ved v tom je caro tychto Enduro prilieb,, idem na dovolenku, zastihnema 1-2dnovy dazd, dam si plexi, idem offik alebo v lete cesta, dam si okuliare, mam prilbu dobre vetratelnu, a je bezpecnejsia nez otvorena vyklapacka ci daka jett prilba... |
dik za nazory. |
zeon - lenze uvexa sa nevola 3in1 nahodou |
myslim ze idealne riesenie by bolo Xlite X551. |
Raptor: Iste 3in1? Pseudointegrála, pseudocross a dá sa z nej spraviť aj jet-ka? Alebo ide o funkčnosť? Ako cross sa použiť dá keď nosíš so sebou okuliare alebo ako zavretá pre pohodlnejšie cestovanie na motorkách ktoré sú alebo sa aspoň tvária ako schopné prejsť prinajmenšom poľnú cestu, no na naháča, superšporta alebo inú čiste cestno zameranú motorku nie veľmo vhodná z estetického hľadiska (opomeniem fakt, že šilt na naháči je fakt na urvatie hlavy). Podľa mňa je to vždy len a len integrála so šiltom a väčším priestorom pred ústami. Nemám nič proti tomu ak sa to niekomu páči ale nenapíšem o tom, že to je iba frajerina pre ľudí ktorí cestujú iba po asfalte ale chcú sa tváriť enduroidne. Sám si napísal, že si si ju kúpil kvôli dizajnu. Neviem ako si teda mohol vyššie napísať, že používanie čisto cross prilby na cestovnom endure smrdí pózou a o vetu vyššie písať o tom, že si si danú prilbu zvolil kvôli dizajnu. |
zeON o akej JET to melies? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.02.2012 11:49) |
Viete mi poradit nejaku enduro prilbu, konkretny typ a vyrobcu ? Nemam totizto ziadne skusenosti s tymito prilbami. Chcem to na tenerku cize cesta/off je tak 50/50 a aby sa tam dala nahodit sena 10. Oplati sa podla vas cakat na vystavu v BA alebo su ceny rovnake aj v beznych obchodoch?? |
ak sa chystas tak ci tak na vystavu urcite si pockaj nakolko si budes moct vyskusat viac znaciek a ceny na vystave zvycajne byvaju vyhodnejsie |
skus este icon variant. mat kese na zvys, tak ju najskor mam. niekde som videl, ze to testovali v tuneli okolo 200 km/h ci nieco pod a mala by to vydrzat bez turbulencii. |
....aj krosacke cizmy su ovela bezpecnejsie ako westernove a copraci si ich nekupuju....tiez frajerina? |
Ta heldacka Takato sa mi moc nepaci, skor by som isiel do HELD Alcatar (ma dokonca aj vnutornu slnecnu clonu) ked sa uz Uvexa nevyraba. Len na Slovensku ju zatial nikto neponuka. |
roman uvexa sa prestala vyrabat ale skladove zasoby su, napr v styxe urcite najdes par kusov |
Raptor ved ja viem, ze sa este da kupit aj na ebay je ich dost, ale ta Held Alcatar ma zaujala kedze ma aj slnecnu clonu na co si uz velmi zvykol , a bez nej prilbu nechcem. |
z cross helmy je este aj na figu vyhlad, co je v beznej premavke dost nebezpecne... |
MaAT- no s tym vyhladom je to otazne,, kamarat jazdi v cross prilbe a vravi ze vyhlad ma lepsi,, ja s moju Uvex s plexi mam vyhlad podla mna lepsi ako v integralke,, ale v okuliaroch trocha horsi, lebo mam ine okuliare s dvojtym ramom.. |
pito1145: ale uvex s plexi je nieco ine, ako cross s okuliarmi, |
pito1145: Pokuaľ v nej tvoj kamarát nepoužíva okuliare, tak môže mať pravdu |
Vadim - kedy budes mat v ponuke aj tu Held Alcatar ? |
roman: Môžem ju objednať, ale je to novinka, ktorú ešte ani výrobca nemá na sklade. Bude až v 20. týždni. |
vadim trochu prvoplanove zamyslenie... ale dobre, vies si predstavit niehoho na ninji v prilbe s enduro siltikom? pri integralach sa tvrdo ide po vahe ale to ty musis vediet lepsie ako ja takze tvoju otazku povazujem za nemiestnu Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.02.2012 14:47) |
JETka so siltom je snad najhorsia kombinacia, huci, fuci do nej, pri poryvoch vetra myksuje hlavou... |
raptor: Ninja nie je jediná motorka, na ktorú sa používa integrála. Áno, sú jetky so šiltíkom. Býva ale taký malý, že prakticky nemá iný význam, ako dizajn. Šilt Nitro MX450, ktorý má vysúvateľnú slnečnú clonu - váži 130g. Odhadujem, že klasický šilt váži 60g. To je už len aký prírastok hmotnosti? Všetky prilby, ktoré predávam, mám aj vyskúšané. Aby som mohol informovať zákazníka o ich vlastnostiach. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (21.02.2012 15:20) |
Vadim- ale ma okuliare, ale myslim ze je to skor o zvyku a pocitoch, ako som sam povedal po roku som si dal integralu na kusok jazdy a som sa citil ako ryba na súši |
Vadim: JETky robia aj s "normalnym" siltom (takym ako ma napr. UVEX enduro ) |
pito1145: ja mam v mojej cross helme s okuliarmi objektivne mensi zorny uhol ako v integrale, z coho som pri jazde v hustej premavke trochu nesvoj... |
... mal som "prilbu" zn. boeri so štítom, ešte v roku pána (cca 1985) na svojej 634-ke. S tým štítom som si skoro pri 100 km/h urval hlavu. Tak prišla úprava (ala hokejky) a skrátenie, ale aj tak to bolo na figu . Tak som kúpil "integrálu" zn. cobra (čierna s červeným plexi ) ta to bola paráda . |
MaAT: Určite áno, veď píšem "Býva ale taký malý..." |
MaAT asi zavisi aj od prilby.. ja pocitujem zuzenie zorneho uhla len ak si nastavim silt co najnizsie ale to robim iba ked jazdim vecer a slnko je nizko nad obzorom... co ma vedie k nutkavemu pocitu tuzby po jarnej vyjizdke do rumunska.. |
raptor: |
vadim:.. |
Myslim, ze sirka priezoru na cross aj integrale/vyklapacke je v podstate rovnaky. Naschval som to teraz skusil a nevidim rozdiel. Ak si vsak dam do cross prilby okuliare, co pri jazde urcite potrebujem, tak sa mi sirka viditelne zmensi. Ved okuliare su cca 2cm vysoke a na koncoch su este uchyty na trhacky, ktore lamu vyhlad. Takze aby nezasahovali do vyhladu, museli by byt siroke snad az po usi a na to je tam zas maly vyrez. Pre mna osobne tlak okuliarov na tvar a nos pri dlhsej jazde vobec nie je prijemny. Par krat som sa aj "nazral" prachu aj pri jazde po asfalte, ci sotoline. Nechcem si ani predstavit, ze mi za jazdy do ust vleti vcela, ci osa. Lebo priestoru na to v cross prilbe je teda dostNa bicykli sa mi to stalo par krat s muchou a je to fakt neprijemne. Ja mam rad pri cestovani pohodlie, lebo si to chcem uzit. A ked treba, je jednoduchsie si zobrat na vylet prilby dve a neprisposobovat sa len jednej... |
Menton- ale su napr. prilby ktory takyto prezor maju maly, da sa dokupit este deflektor a ked mas okuliare s chranicom na nos tak to mas krasne kryte.. Videl som to u podaktorych jazdcoch na Dakare, mozno prave kvoli prachu |
MaAT: píšem "Býva ale taký malý..." Nepíšem: VŽDY je taký malý... |
MaAT nuz ja nie som optik a tak neviem ze zorny uhol meria iba horizontalne (lateralne) a vertikalne nie, za co sa ti ospravedlnujem a opravujem svoj vyrok o tom ze silt v spodnej polohe mi zvrchu zmensuje zorny uhol... ono to bude asi uhol nepo-zorny Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.02.2012 17:40) |
pito1145: hej, mam take okuliare s krytom nad nosom, na blato je to fajn, ale viac to tlaci na nos... Jednoducho, cross prilbu pouzivam na to, na co je urcena a som spokojny. Nejazdim na okruhu na stuploch, nemontujem si na moto strapce, ani svetelnu hudbu a nejazdim len v tricku, kratasoch a teniskach. Nie som kuul, ale vela jazdim a mam sa rad... |
voloďa, len počkaj keď v lete pôjdeme na quady a bude sa prášiť, to sa len napapáš a môžeš mať na sebe čo chceš |
Menton- no take okuliare mam aj ja,a s pouzitim Uvexy su OK, a na nose ma prave netlacia vobec kvoli tomu chranicu. Konkretne mam tieto www.foxracing.cz/moto/bryle/1902-fox-main-pro-steel-fai... |
Vadi:.. stihas sledovat, kto a ake otazky ti kladie a komu a ktore odpovede posielas? |
Raptor: .. ale iste, zorny uhol je priestorovy. Len ja od zaciatku pisem o zmenseni zorneho uhla v suvislosti "cross helma plus okuliare" a ty mi argumentujes siltom. TAk som to schvalne zjednodusil a prehnal, aby som upriamil pozornost na to horizontalne zuzenie, ktore je podla mna vyznamensie. |
Trochu oprasim starú tému tiež sa rozhodujem pred kúpou novej prilby na enduro .Teraz mam Nolan N103 jazdim stále s otvorenou pokiaľ neprsi takže na hluk som si privykol a skoro stále pouzivam slnečnicu clonu ktorú by som chcel mat aj na mojej novej prillbe spolu aj zo šiltom.Pri hladani na nete ma zaujala tato prilba [ |
Asi si aj som odpoviem po prehliadke netu bohvieaké referencie nemá a vyber pokracuje |
ja by som chcel povedat ze ja som to raptorove turecko absolvoval v integrale (raptor ma zamerne na fotky nedaval, lebo som kazil dojem) a jose v cross helme. ale ako hovori jeden moj znamy, ist 300km z hlucnej prilbe, z toho moze jeden aj osprostiet.... |
|
ChesterTT tak to je jeden s kandidatov akurat mi chyba tam slnecna clona inak |
bubo. ja slnecnu clonu uz ani neriesim mam okuliare znacky optimal, ktore mozes ohybat o 106 a nepokazis ich. nahodim do helmy a teraz ked je take horko, tak s otvorenym plexi kludne 90-120 km/h rychlost a oci pekne kryte no ked je slnecna clona priorita, tento stit neni dost, tak isto aj vymenitelne plexi sa nepozdava, tak pokukaj po inej. ja som to len dal do placu ako dobru variantu, ktorej nevadia ani cestovne rychlosti |
60 000 km v cross prilbe a tá ďalšia bude opäť crossová. Zvykol som si na mierny hluk, jazdu v daždi, ako aj na všetky ostatné neduhy, ktoré tu niektorí spomenuli a možno spravili v cross prilbe 10 km, alebo ju iba skúšali v predajni |
Zaujimave okuliare len nie som si isty ci uz nepotrebujem dioptricke okuliare skor ano tak preto sa snazim kupit s tou slnecnou clonou no velky vyber momentane asi neni |
JOSE ja zase mam 60 00km vo vyklapacke a som si zase zvykol na ten komfort je ti teplo otvoris,prsi zima zavries , svieti slnko ,das slnecnu clonu len by to chcelo este na zatienenie silt a je to super |
keď už je debata o tých prilbách...dajte tip ak máte na nejaké predajne v BB a blízkom okolí kde sa dá vybrať ,poznám tieto - BBmoto, žubor, burian na mýte a už asi nič ? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 98659 | Včera: 123372