Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Reklamácia - otázka - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuReklamácia - otázka - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

18.02.2012 14:51

Reklamácia - otázka

Fanatic
 Skútrista 

Dobrý deň prajem. Mám taký problém, že som pár mesiacov dozadu kúpil moto od ruky, no odhalila sa v nej skrytá chyba, ktorú bohužial nevedia nikde opraviť. Nevedeli by ste mi niekto pomôcť ako postupovať pri vratení motorky, po prípade, či na to vôbec mám právo? Ďakujem


18.02.2012 15:03

Re: Reklamácia - otázka

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Čo je to neoraviteľná vada?


18.02.2012 15:15

Re: Reklamácia - otázka

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

neoravitelná ?????,,,to neviem ani ja


18.02.2012 15:36

Re: Reklamácia - otázka

fokus
 Turista 

Ikona

podla zákona maš nárok. spísali ste nejaku zmluvu?aka stará je motorka?


18.02.2012 15:36

Re: Reklamácia - otázka

S kupujúcim na inzerát sa môžete dohodnúť na dĺžke záruky. Nesmie však byť zo zákona kratšia ako jeden rok. Pri predaji alebo kúpe čohokoľvek, je viac ako vhodné poznať podmienky. Preto si zmluvy vždy dobre prečítajte. Ak podmienkam nerozumiete, je lepšie mať so sebou človeka so skúsenosťami, právnika alebo takú zmluvu radšej nepodpisovať.



Nedohodli ste sa? Budú dva roky

Podľa Júliusa Petrusa, predsedu spolku na ochranu majiteľov automobilov Sova, tiež netreba zabudnúť, že pri osobnom predaji poskytuje vlastník vozidla, ktorý ho predáva, záruku v trvaní jedného roka. Kratšia záruka ako ročná už nemôže byť. Ak sa však predávajúci s kupujúcim nedohodnú na takejto alebo inej záruke a jej trvaní, trvá zo zákona dva roky.



Ako je to so zodpovednosťou

Zo zákona vyplýva, že predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za poruchy vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za chybu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena.

Ak predávate auto do autobazáru alebo do predajne áut, pôvodný vlastník sa zbaví záruky, len ak je to uvedené v zmluve. Ak predá bazár auto tretej osobe až po vykúpení od vás, záruku by mal poskytovať ďalej už on ako nový vlastník. Vždy to však závisí od toho, akú zmluvu uzatvoríte.

"Zmluva sa môže volať zmluva o odkúpení vozidla. V skutočnosti môže ísť stále iba o sprostredkovanie," upozorňuje Marián Kristek z Peugeot Slovakia.


Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.02.2012 15:42)


18.02.2012 15:50

Re: Reklamácia - otázka

Boryn
 Turista 

Zaruka? 2 roky? Pri kupe pouzitej motorky od sukromnej osoby? To ma akoze v akom zakone oporu?

Zakladna otazka je, ci sa ta porucha da povazovat za skrytu vadu. Ak nie, tak to nevidim prilis ruzovo.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ciernygepard (18.02.2012 15:52)


18.02.2012 15:52

Re: Reklamácia - otázka

fokus
 Turista 

Ikona

plechovkar mne sa niečo marí,že pol roka je zaruka medzi občanmi.
veta,že,,vozidlo je v stave odpovedajucom veku vozidla,,nemusi zbaviť predavajuceho povinnosti voči skrytým vadam,ale je to na dlhe lakte a potrebuješ vyňadrenie znalca-servisu.


18.02.2012 15:53

Re: Reklamácia - otázka

stiv
 Čoprák 

Ikona

plechovkar to čo je za somarina ked je to tak tak mi predaj moto ja ju budem 23 mesiac.humplovat a potom poviem že je zla a daš mi naspet prachy to je super každe 2 :-O rok nova motorka a istota že dostanem naspet peniaze


18.02.2012 15:54

Re: Reklamácia - otázka

stiv
záruka slúži v prvom rade na opravy v záručnej dobe, zabudni, že ti bude niekto vracať peniaze - možno za neopraviteľné tenisky, ale nie za auto (len ak by bola závada neopraviteľná)



Záruky sú garantované Občianskym zákonníkom

Bazáristi to neradi počúvajú, no z pohľadu legislatívy je ojazdený automobil rovnaký tovar, ako každý iný. Preto sa na jeho predaj a kúpu vzťahujú všeobecne záväzné právne predpisy občianskeho a obchodného zákonníka. Predávajúci teda zodpovedá za chyby, ktoré mala predávaná vec v čase predaja a o ktorých vedel. Zodpovedá tiež za všetky navonok deklarované údaje, napríklad o počte najazdených kilometrov, ak sú uvedené na ponukovom liste.

Nevzťahuje sa však na chyby vzniknuté v dôsledku primeraného opotrebovania automobilu vzhľadom na jeho vek a počet odjazdených kilometrov a na chyby, ktoré sú uvedené v kúpnej zmluve a s ktorými bol kupujúci oboznámený pred zakúpením vozidla. Keďže ide o použitú vec, nemožno tiež reklamovať chyby, ktoré vzniknú dodatočne. Všetko ostatné možno do jedného roka reklamovať. Kameňom úrazu je však skutočnosť, že je veľmi ťažké dokázať, že chyba, ktorú ste objavili dodatočne, bola na vozidle ešte pred uzavretím kúpnej zmluvy. Preto je veľmi dôležité, aby takáto zmluva obsahovala presné podmienky, za ktorých možno od nej odstúpiť.

Reklamovať zatajené závažné kvalitatívne chyby auta, ktioré už nie je v záruke výrobcu, možno len u predávajúceho, teda väčšinou v autobazári. Bazáristi v bazároch s komisionálnym predajom však majú snahu nasmerovať reklamáciu k majiteľovi vozidla, od ktorého auto prevzali. To je však zavádzajúce, keďže kupujúci je v občiansko-právnom vzťahu výlučne s autobazárom.

auto.pravda.sk/poradna/clanok/94-ojazdene-auto-je-tovar...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.02.2012 15:57)


18.02.2012 15:58

Re: Reklamácia - otázka

fokus
 Turista 

Ikona

plechovkar s autobazarmi je nam to asi jasne,ale čo občianske predaje?trvám na tom pol roku.


18.02.2012 16:08

Re: Reklamácia - otázka

Boryn
 Turista 

Ta doba je 12 az 24 mesiacov (vid paragraf 620), co je ale podstatne, ze predavajuci zodpoveda za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Ak v zmluve stoji, ze kupujuci bol oboznameny zo stavom a terajsia porucha nieje preukazatelne skrytou vadou, tak nic nevyreklamuje


18.02.2012 16:13

Re: Reklamácia - otázka

Fanatic čo to už môže byť za chyba, ktorú nevedia nikde opraviť?.....ak preukážeš že moto mala uvedenú chybu v čase opravy môžeš moto vrátiť ale či dostaneš peniaze je druhá vec.....a len tak, motorku môžeš vrátiť aj teraz..... :-}


18.02.2012 16:44

Re: Reklamácia - otázka

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Ak ta chyba vznika pouzitim alebo opotrebenim, tak z uplatnenia zaruky nic nbude. Jedine, ze by tuto chybu mala motorka uz v okamihu predaja, co najskor nemala, ak teda dnes nejazdi a vtedy jazdila. O co konkretne ide?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (18.02.2012 16:45)


18.02.2012 16:45

Re: Reklamácia - otázka

....samozrejme v čase predaja....ako píše MarekZ


18.02.2012 16:51

Re: Reklamácia - otázka

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Fanatic, tiež ma zaujíma, čo myslíš pod tou neopravitelnou chybou


18.02.2012 17:56

Re: Reklamácia - otázka

side
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Dva roky záruka na ojazdené auto, moto je chujovina "Egres" to tu už vysvetloval x -krát.


18.02.2012 18:03

Re: Reklamácia - otázka

U jazdeniek sa záruka vzťahuje len závady, ktoré existovali už v čase predaja a to 6 mesiacov odo dňa predaja.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (18.02.2012 18:04)


18.02.2012 18:06

Re: Reklamácia - otázka

stiv
 Čoprák 

Ikona

kupil som auto ya 198000 sk a zaplatil poistku 5000sk že ked sa niečo pojebe na dalši den auto nešlo bolo pojebane a nedalo sa vratit že tu poistku čo som zaplatil sa na to nestahuje a vratia peniaze ked auto stoji aspon 200000sk tak som volal na obchodnu inšpekciu ani tam som nepochodil tak kde je zakon zaruka na jazdene auto podla mna nieje realna budete sa sudit aj 5 rok auto ti zablokuju predajca ma peniaze a tak dookola >:-)


18.02.2012 18:34

Re: Reklamácia - otázka

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nemci si to už v inzerátoch ošetrujú veľmi jednoducho :

Privatverkauf ohne Garantie und Rückahmne - Súkromný predaj bez akejkoľvek záruky a spätného odkúpenia

Veď to je nezmysel , dávať záruku na 10 - 12 - 15 ročné moto , keď ani majiteľ nemôže vedieť , v akom je stave .
A ešte väčší nezmysel je si záruku vynucovať a tárať o občianskom zákonníku .


18.02.2012 18:57

Re: Reklamácia - otázka

brazel: prvý nezmysel od plecha? >:-)


18.02.2012 21:06

Re: Reklamácia - otázka

Vadim

prosím ťa, pouč ma podľa akého §, aby som vedel


18.02.2012 21:15

Re: Reklamácia - otázka

azino
 Jogurťák 

Ikona

neopravitelna zavada je taka ktora neexistuje-takže bez zavad :-P


18.02.2012 21:24

Re: Reklamácia - otázka

kúpa a predaj medzi občanmi sa riadi ustanovaniami občianskeho zákonníka 40/164 Zb., kde sa píše mimo iného napr.

§ 599


(1) Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci.

(2) Právo na náhradu nevyhnutných nákladov môže kupujúci uplatniť na súde, len ak náklady predávajúcemu oznámi v lehote uvedenej v odseku 1.

a vysvetľuje sa i v ďalšom paragrafe:

§ 508

(1) Nárok zo zodpovednosti za vady je potrebné uplatniť na súde vo všeobecnej premlčacej dobe (§ 101), ktorá začína plynúť odo dňa, keď nadobúdateľ vytkol vady u scudziteľa.

(2) Vada, ktorá sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia plnenia, sa považuje za vadu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe veci alebo ak scudziteľ nepreukáže opak.

§ 620

(1) Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

(2) Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.


Nehovorí sa nič a autách, motorkách, bicykloch, teniskách,.......
ten príspevok hore je okopírový z pravdy, kde asi na základe skúseností píšu, že "...bazáristi majú iný názor...., každý predavač má svoj názor, ktorý v 99% má za cieľ znížiť nároky kupujúceho lebo najlepší kupujúci je blbý kupujúci, ktorý nepozná svoje práva [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.02.2012 21:37)


18.02.2012 21:38

Re: Reklamácia - otázka

brazel
 Kávičkár 

Ikona

plechovkar , veď aj čítaj : ak to neodporuje povahe veci

A je koniec ...


18.02.2012 22:07

Re: Reklamácia - otázka

brazel

v čom auto, moto ..... odporuje povahe veci....... a toto sa vzťahuje len na § 508, nie na tie ostatné

chápem u rohlíkov,,,,,,


18.02.2012 22:08

Re: Reklamácia - otázka

side
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Už sa to tu riešilo. Jazdenky nie sú tovar ale vec.
Len Tak: Prosba o radu - žiada vrátenie...&p=0


19.02.2012 10:24

Re: Reklamácia - otázka

JRewuing
 Jogurťák 

Ikona

... už len dokázať,že sa jedná o skrytú vadu,o ktorej predávajúci v čase predaja vedel je neskutočne obťiažne


19.02.2012 11:00

Re: Reklamácia - otázka

barlac
 Jogurťák 

co je na simsone neopravitelne?(-:


19.02.2012 20:02

Re: Reklamácia - otázka

Fanatic
 Skútrista 

5 mesiacov dozadu som kúpil skúter, v zmluve záruka spomenutá nie je, no taktiež som si našiel na internete, že by mala byť 2 roky. Hneď na druhé ráno skúter nechcel naštartovať, no napadlo nás, že je to slabou baterkou, keďže stará mala už 3roky a boli sme o tom oboznámení. Tak sme vymenili baterku, sviečku, pokiaľ bolo vonku teplo, nenaštartovala na prvý krát, no naštartovala, v servise povedali, že ide o nejakú drobnosť, tak sme sa dohodli s predajcom, že ju dáme opraviť a opravu preplatí, no aj po oprave v servise nevedia zaručiť, či to pôjde stopercentne, stále neštartuje na prvý krát a nevedia zistiť, čo je v tom. Pôvodný majiteľ však nechce peniaze vrátiť a prijať motorku. Potreboval by som radu právnika, ktorý sa v tom vyzná trochu viac, čo robiť. Prosím, ak sa niekto taký nájde, pomôžte.


19.02.2012 20:04

Re: Reklamácia - otázka

právnik Stropkov.....
www.google.com/search?source=ig&hl=sk&rlz=........ 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (19.02.2012 20:05)


19.02.2012 20:08

Re: Reklamácia - otázka

Fanatic
 Skútrista 

devill63 žiadny právnik tu nemá s podobným problémom skúsenosti, skôr by som poprosil, či niekto nepoznáte osobne skúsenejšieho, ktorý by vedel reálne pomôcť


19.02.2012 20:12

Re: Reklamácia - otázka

nech vrátia titul, nepoznajú občiansky alebo obchodný zákonník.....chceš presúdiť 1.000€ za motorku v hodnote 200€?.....


19.02.2012 20:14

Re: Reklamácia - otázka

Fanatic
 Skútrista 

Chcem, len nech mi vráti peniaze, za ktoré som ju kúpil, to je 800€ ...Nič viac, na súd samozrejme isť nechcem, viem, že by to trvalo neuveriteľne dlho a ako si povedal, stálo by to viac, než môžem získať...


19.02.2012 20:26

Re: Reklamácia - otázka

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

....možno ani nie, len stačí nájsť šikovného mechanika, a spoločne to vyriešiť z bývalým majiteľom i keď si myslím, že 5 mesiacov je dosť dlhá doba na to, aby si niečo požadoval.Pri kúpe treba vždy len dobre zvážiť, že kupujem jazdenku, buď ?.... alebo?


19.02.2012 20:28

Re: Reklamácia - otázka

ja ti poradím aj zadarmo....štartuj na druhý krát .....toto nie je žiadna vada, ktorá by bola dôvodom na zrušenie kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí.....


20.02.2012 12:51

Re: Reklamácia - otázka

barlac
 Jogurťák 

tak toto treba najskor zaradit medzi top kktiny. skuter nechyta na prve nastartovanie,tak ho chcem vratit(-:


20.02.2012 14:46

Re: Reklamácia - otázka

no odhalila sa v nej skrytá chyba :-O


20.02.2012 14:56

Re: Reklamácia - otázka

Vadim

hore si písal, že: U jazdeniek sa záruka vzťahuje len závady, ktoré existovali už v čase predaja a to 6 mesiacov odo dňa predaja.

položil som ti otázku a požiadal ťa o odpoveď, na základe akého §. Alebo obchody majú vlastné zákony? Lebo dajako si neodpovedal?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (20.02.2012 14:57)


20.02.2012 15:01

Re: Reklamácia - otázka

plechovkar: Ty máš naozaj pocit, že tu budeš občanom klásť otázky a oni budú poslušne listovať v zbierkach zákonov? :-O
Ja ti tiež jednu položím: Ty už si úplne stratil zmysel pre realitu? :-)))


20.02.2012 15:12

Re: Reklamácia - otázka

Vadim

:-D :-D :-D :-D :-D


20.02.2012 19:11

Re: Reklamácia - otázka

barlac
 Jogurťák 

vadim.a co takto otazka,ty si uz maximalny kkt?!


21.02.2012 11:10

Re: Reklamácia - otázka

fanatic: a je tam vobec este daky pravnik? (myslim vychod)


21.02.2012 11:30

Re: Reklamácia - otázka

právnici tam určite sú, dal by som sa do toho keď už pre nič iné, tak preto lebo "predavačov" treba vychovávať, ako je tu z príspevkov vidieť predavač sa bude tváriť, že ti radí a pritom ťa bude zavádzať (možno i priamo klamať), takže určite neurobíš chybu, ak im nebudeš veriť lebo z ich pohľadu je najlepší kupujúci taký čo o tom nič nevie :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (21.02.2012 11:32)


21.02.2012 11:52

Re: Reklamácia - otázka

barlac: Každý si tu píše posudok sám. Aj ty, aj ja ;-)


21.02.2012 12:18

Re: Reklamácia - otázka

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

v pripade drobnej vady ktora nebrani pouzivaniu (ako je ze to nestartuje na prvy krat) nemas narok na vratenie iba na obravu popripade zlavu z ceny.


22.02.2012 7:57

Re: Reklamácia - otázka

Fanatic
 Skútrista 

Ono by bolo v poriadku, keby nastartoval na druhy treti krat, no obcas sa stava ze nepomoze ani po desiaty krat, tak musim na sviecku doliat benzin a to vidim ako dost velke obmedzenie. Je to urcite skryta vada...


22.02.2012 8:14

Re: Reklamácia - otázka

Boryn
 Turista 

A si to akoze nestartoval pred kupou? :-@


22.02.2012 8:19

Re: Reklamácia - otázka

Tiež si myslím že rozumnejšie by bolo tu vadu odstrániť, myslím že to nebude nič hrozné a nákladné ako sa s niekym naťahovať pár rokov o vrátenie moto a €.
Stres zabíja :-~


22.02.2012 8:54

Re: Reklamácia - otázka

Občiansky zákonník

§ 620

(1) Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

(2) Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.



(3) Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.

(4) Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

(5) Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.

[/center]

ja som pocul len o 12mesiacoch pri predaji tovaru cez inzerciu pripadne cez kupno-predajnu zmluvu .. ale 24mesiacov sa mi zda nejake prehnane ..

respektive 12mesiacov zaruka na vsetko(kedze minimum je 12mes.) a 24mesiacov na čapičku na ventil kolesa .. moze to byt aj tak ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil qNNi (22.02.2012 8:56)


22.02.2012 9:04

Re: Reklamácia - otázka

Očakávaš, že ti niekto vo fóre povie, že máš zaručene právo na vrátenie € a ty s tým hneď pobežíš sa predošlým majiteľom? Na to zabudni. Mal si si poriadne pripraviť kúpno-predajnú zmluvu. A poriadne vyskúšať moto pred kúpov. Napríklad aj tak, že požiadaš predávajúceho, aby ju ten deň neštartoval. Či je motor studený sa dá pomerne ľahko overiť. Aspoň ja som to tak robil pri kúpe auta aj motorky.
Odporúčam ti založiť tému v moto poradni a opravu skútra na vlastné náklady. Prípadne to hoď do servisu, daj to spraviť poriadne a potom oslov súdneho znalca, nech posúdi, či ide o skrytú vadu... Čo myslíš, že ťa vyjde v konečnom dôsledku menej?


22.02.2012 9:17

Re: Reklamácia - otázka

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

samozrejme na x rocnom produkte sa zaruka nevztahuje na veci podliehajuce beznemu opotrebeniu (tj takmer na vsetko) tj napr aj zadrety motor moze byt bezne opotrebenie. Taky ohnuty alebo prasknuty ram alebo blok uz nie je bezne opotrebenie a na to sa ti vztahuje ta zaruka.


22.02.2012 9:38

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

ved odpoved na tu otazku uz mate, co chcete este viac?
zhrniem: ak si obcan s obcanom pri predaji pouzitej veci nedohodnu zarucnu dobu (min. 12mes.), zaruka nieje. Avsak, ak sa do 6 mes objavi skryta vada (to je taka, ktora existovala uz pri predaji), ma ju kupujuci pravo "reklamovat" u predavajuceho a to bezodkladne (cize idealne je, ked sa vada prejavi, aj vytkne u predavajuceho do pol roka od kupy). To plati, aj ked zaruka nebola dohodnuta. Od tohto vytknutia zacina plynut 3-rocna premlcacia doba, v ktorej je treba uplatnit narok zo zodpovednosti za vadu na sude (podat zalobu). Ak chcete vediet podrobnosti, tak v 1.casti-"Vseob. ustanovenia", VIII.hlave- "Premlcanie" Obc. zakonnika (§§100-102, pripadne az 114).
Zaverom dodavam, ze ak zmluva nieje urobena pisomnou formou, situacia je beznadejna, dalej je dobre vsetky vady existujuce na predavanej veci uviest v prilohe k zmluve a v zmluve urobit na prilohu odkaz. Ak sa potom prejavi vada, ktora nieje v prilohe, je jasne, ze vada bola skryta, prip. ze bola pravdepodobne umyselne zatajena, atd. Ono sa to lahko pise, ale tazssie realizuje, ja viem.


22.02.2012 9:45

Re: Reklamácia - otázka

to sme vsetci chyteny za mozgy ? ak 20 rocna motorka je predana kazdy druhy rok tak je stale v zaruke ? tak potom treba si ziadat servis od predajcu kedze je stale v zaruke :-D
a teraz dalej ja neviem co magor s motorkou robi ak ju kupi ake ma skusenosti ako sa o to stara to ja by som mu mal poskytnut zaruku na to ze je magor :-D zaruka konci jak odide [dobre] pri kupe je predajca oboznamit predavajuceho so stavom veci kupujuci si vec riadne obzrel a teraz do mna kamene :-D


22.02.2012 10:11

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

ulba: zaruka je ine ako zodpovednost za skrytu vadu. zaruku si v kupnej zmluve dohodnut nemusia, je nepovinna, zodpovednosti za skrytu vadu sa predavajuci nevyhne. ak si dohodnu zaruku, musia si ju dohodnut aspon na rok. ak ako predavajuci akukolvek vadu priznas a kupujuci vec kupi s vedomostou o nej (prip. za nizssiu cenu), tak s touto vadou uz za tebou ani na sud ist nemoze. preto je dobre mat uzavretu kupnu zmluvu aj pre predavajuceho, lebo ak je konkretne uvedena v zmluve, kupujuci sa nema na co stazovat. je ale necestne a neziaduce aby predavajuci zatajovali vady o ktorych vedia, alebo o ktorych tusia, ze sa coskoro prejavia, vzhladom na to, ze do potrebnej miery tech. stav predavanej veci poznaju. ja by som bocil od cloveka, ktory sa brani uzavretiu pisomnej kupnej zmluvy, je to podozrive. taki ludia robia divadlo, su z nich zrazu velki kamarati a ze kamarati si veria a podobne.


22.02.2012 10:28

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

risomas: k tomu zadretiu motora by som nieco povedal a sice, ze ked sa v zmluve napise, ze celkovy tech. stav predavanej veci je dobry a motorku zadres cestou domov, alebo zadres po 100km, pretoze ti motor vyzere vsetok olej, pretoze lakomy predavajuci nieje ochotny vymenit vydrate piestne kruzky (na jednovalci aj s robotou do 70€), tak tomu sa dobry technicky stav povedat neda a tym padom je co namietat a pripadne ja aj dovod sa sudit, ak ma predavajuci typicky postoj. Ak kupujuci zadre motorku preto, ze nevie na nej jazdit, to znamena bola povedzme po GO, po zabehu a nevyzadovala si nijaky specialny rezim jazdy a zadrela sa aj tak, je situacia ina. Vtedy musi kupujuci preukazat, ze sa moto nezadrela jeho vinou, ale opotrebovanim dielov napr. Podla mojho nazoru, ked su kruzky zodrate tak, ze motorka zozere 1,8L z celkovych 2L oleja behom 100km a preto sa zadre, neda sa hovorit o dobrom technickom stave. O nom sa da hovorit az potom, ked sa kruzky vymenia pred predajom. Pretoze kazdy, kto si nejaku vec kupuje, kupuje si ju preto, aby mu nejaky cas bez investicie sluzila a nie preto, aby pomohol z biedy predavajucemu. Preto by mal predavajuci v zmluve priznat, ze motorka zere olej, a pripadne aj to ze je tomu tak, lebo treba vymenit kruzky. neni problem natrafit na takeho manika, co vam preda motorku s 0,1L oleja, aby nedymila. Nech taki ludia skapu.


22.02.2012 10:51

Re: Reklamácia - otázka

edelweis

nie je to tak, záruka je vždy a nemôžeš sa jej zbaviť, nemôžeš si podľa § 620 spájať jednotlivé odseky, ignorovať "bodku" za vetou a pod. každý ods. má svoj samostatný význam a veta končí bodkou jednoznačne. nech ti to právnik prečíta

úplne si pominul fakt, že zmluva je platná aj ústna a už kúpou a predajom vznikla zmluva (prakticky jediná zmluva, ktorú zákon vyžaduje v písomnej forme je pracovná zmluva)

samozrejme to stojí a padá na dokazovaní, jedine kvôli dôkazom sa "odporúča" písomná forma

Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (22.02.2012 10:55)


22.02.2012 11:06

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

plechovkar: neber to v zlom, nechcem sa hadat, ale poradit: obcan obcana nemoze nutit do zaruky na pouzitu vec. ak si ju nedohodnu, tak nieje. nech na mieste umriem ak to tak nieje. nic som neopomenul, ziaden fakt, to co pises o pisomnej forme, ktora je podmienkou platnosti niektorych (zakonom taxativne vymedzenych) zmluv, nie je pre mna nic nove, je mi taktiez jasne preco odporucam pisomnu formu kup. zmluvy. este ta upresnim, ze kup. zmluva vznika zaplatenim za vec a odovzdanim veci. ty chod za pravnikom, ja to nepotrebujem, vlastnik mojho pocitaca je pravnik.


22.02.2012 11:09

Re: Reklamácia - otázka

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Pozrite si § 619 OZ, ktory riesi zodpovednost za vady. Pri pouzitych veciach predavajuci neruci za vady, ktore vznikli pouzivanim alebo opotrebenim veci. Ak nieco startovalo a uz nestartuje, asi sa to pokazilo pouzivanim alebo opotrebenim, ci nie? Toto nie je o tom, ze budem reklamovat tupy noz, ktory som kupil ako ostry, reklamovat mozem ale napr. to, ze parametre materialu su ine ako mali byt. Este treba rozlisovat, ci ide o vec alebo o tovar a ci je debata na MR alebo niekde inde. ;-)


22.02.2012 11:12

Re: Reklamácia - otázka

občan občana nemôže nútiť na nič ale predávajúcemu to ukladá zákon....40/1964.....


22.02.2012 11:14

Re: Reklamácia - otázka

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Ale len pri spotrebitelskych zmluvach, pokial viem, ci nie?


22.02.2012 11:22

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

devil63: mylis sa, studuj. pozorne si pri tom vsimaj, ktore ustanovenie sa vztahuje na novu vec, ktore na kupu veci v obchode a tak. pomoze ti obc. zakonnik s vykladom a judikaturou, draha vec, ale mal by to mat doma kazdy.
MarekZ: tu sa nebavime o pripade, kde vznikla vada pouzivanim, alebo opotrebenim, to si najskor uvedom. motorka pri predaji nastartovala na 1x asi preto, ze bola tepla, zjavne vada existovala uz pri predaji.
citajte si tu 619ku, kym ju nepochopite a nehadajte sa so mnou. chodte sa hadat s pravnikom, ktoreho si zaplatite, uvidite kam vas posle, ked budete takto od pasa strielat a mudrovat.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil edelweiss (22.02.2012 11:25)


22.02.2012 11:26

Re: Reklamácia - otázka

wawa
 Edvenčr 

Ikona

8-) takáto "právna diskusia" je na dlhé lakte a ešte sa mi tu pohádate... :-) nebolo by lepšie, keby Fanatic našiel schopného mechanika a tem mu moto opraví a hotovo. :-D Teda presmerovať energiu, čas a lóve skôr týmto smerom a bude sa voziť možno o pár dní a nebude sa stresovať a zamestnávať "právnym balastom" v ktorom sa aj niektorí z vás tu na motoride začínajú utápať. peace všetkým predávajúcim,kupujúcim, jazdiacim aj nejazdiacim motorkárom ! ;-)


22.02.2012 11:26

Re: Reklamácia - otázka

edelweis

pohoda - len debatujeme
zákon chráni v prvom rade kupujúceho. to je jedno, či je to medzi občanmi alebo od podnikateľa. hlavným úmyslom je zabrániť "klamaniu", ak si v zmluve napíšu, že vec je poškodená, používaná, v tomto prípade napr. neštartuje spoľahlivo, atď. tak sa predávajúci chráni pred možnými budúcimi neoprávnenými požiadavkami kupujúceho. my prijímame zákony EU, ale v praxi ich nevyužívame. Ak by predávajúci u tohoto skútra uviedol, že napr.štartér nefunguje spoľahlivo, tak je z toho vonku, takto má pravdu predávajúci (otázka je či mu to dokáže). Vieme čo sa deje pri kúpe, čo všetko trepe predávajúci, treba ho donútiť, aby to dal na papier (nepadnutá, bez chyby, servisovaná a pod.). Zákony predbehli myslenie ľudí, ľudia sa musia naučiť ich využívať (predávajúci aj kupujúci).
Predavači v obchodoch sa to už naučili - hlavne zneužívať. Teraz je rada na kupujúcich.

keď kupuješ nehnuteľnosť vo švajčiarsku, tak ti kupujúci urobí kompletný pasport k domu, kde je všetko zachytené a zároveň uvedené, kedy ktorú vec a kedy treba opraviť, skontrolovať, zrekonštruovať - aj tak sa dá chrániť pred neoprávnenými nárokmi.


22.02.2012 11:40

Re: Reklamácia - otázka

zmluvy môžu podľa občianskeho zákonníka uzatvárať aj fyzické osoby....veď viacerí tu predávajúci to tak robia ale bez ohľadu na to sa kupujúci ale aj predávajúci môže domáhať svojich práv na súde....viď tuwww.nsud.sk/data/att/5488_subor.pdf bez ohľadu na rozhodnutie vo veci samej..... >:-) bez ohľadu na vek musí mať vec teda v tomto prípade motocykel určité vlastnosti, resp. kvalitu primerané svojmu veku....

všeobecná citácia z rozhodnutia "Ustanovenie § 596 Občianskeho zákonníka ukladá predávajúcemu povinnosť upozorniť kupujúceho na určité konkrétne vady (na vady faktické i na vady právne) redmetu
kúpy a to skryté i zjavné. Faktickou vadou sa rozumie neexistencia takých vlastností alebo prejavov veci, ktoré sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladajú. Pri predaji použitej veci je potrebné rozlišovať, či ide skutočne o vadu veci, alebo len o prejav bežného opotrebenia. Upozornenie na vady veci sa musí týkať určitej vady, všeobecným upozornením, že vec je vadná, povinnosť splnená nie je. Ak splní predávajúci túto povinnosť za vady, na ktoré upozornil, nezodpovedá. Za ostané vady, na ktoré kupujúceho neupozornil, predávajúci zodpovedá bez ohľadu na to, či o nich vedel, mohol vedieť alebo nie. Upozornenie na vady je predávajúci povinný urobiť v dobe dojednávania zmluvy, t.j. do jej uzavretia. Pre upozornenie nie je predpísaná forma, preto ani v prípade písomnej kúpnej
zmluvy, nemusí byť upozornenie na vady veci obsiahnuté priamo v zmluve. Z hľadiska § 596,
§ 597 Občianskeho zákonníka je rozhodujúce, či a aké informácie o vadách predávanej veci
poskytol predávajúci kupujúcemu pri dojednávaní kúpnej zmluvy. Okolnosť, či predávajúci
o vade, na ktorú kupujúceho upozornil vedel, alebo sa domnieval, že vec je bez vád, nemá pri
riešení zodpovednosti za vady význam, táto zodpovednosť má povahu objektívnej
zodpovednosti. Zodpovednosť predávajúceho sa vzťahuje na vady, ktoré existovali v dobe
uzavretia kúpnej zmluvy i keď vyšli najavo až dodatočne."
.....nech si kto chce z toho vyberie čo sa mu páči.....


22.02.2012 11:53

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

plechovkar: vidim, ze si pochopil.
k tomu zneuzivaniu: napr. bazaristi s oblubou oblbuju, ze davaju zaruku na motorku. v skutocnosti, ked si precitas zmluvu, ktoru tiez prezentuju ako ich dobre myslenu podporu pravnej istoty pri predaji a po, ide len o tych 6 mesiacov za skryte vady, cize o zodpovednost, ktoru maju tak ci tak a z ktorej sa nevyzuju, ani keby tam o zodpovednosti za vady nebolo nic.
dalej ku kupnej zmluve este poradim taku vec, aby ste tam napisali nasledovne: Predavajuci prevzal kupnu cenu za predmet kupy v hotovosti pri podpise tejto zmluvy. Vyhnete sa moznosti byt neskor obvineni z toho, ze ste za motorku nezaplatili. Ak kupujete v bazari, nenechajte sa odbit ich zmluvou, ktoru davaju podpisovat kazdemu. chrani len ich, vam dava len falosny pocit bezpecnosti. ak sa vam ich zmluva nezda, trvajte na zapracovani vasich primeranych pripomienok (mozete si zmluvu pred podpisom vyziadat na nastudovanie domov) a ked to odmietnu, odmietnite aj vy ich. usetrite si neskorsie problemy, ktore by prisli na 99%. zmluva je dvojstranny pravny ukon a vznika zhodou na jej obsahu oboma ucastnikmi. toto sa tazko realizuje ked si kupujete pausal na telefon a pod, vtedy sa to prakticky neda. ale pri takom malom biznise ako je bazar sa to da, o to viac, ze casto sa stane, ze podpisujete zmluvu priamo s majitelom bazaru. Aj keby ste mali byt 1 z 1000ludi, ktori toto pozaduju, ak sa vam zmluva nepaci, trvajte na jej uprave pred podpisom, alebo sa rozlucte.


22.02.2012 11:56

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

devill63: ja tomu rozumiem, ty asi nie, vsak? pomozem ti s niecim?


22.02.2012 12:01

Re: Reklamácia - otázka

ja nemám žiaden problém.....čav


22.02.2012 12:04

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss: ide len o tych 6 mesiacov za skryte vady - Prosím ťa, podľa akého §?


22.02.2012 12:10

Re: Reklamácia - otázka

devill63
medzi občanmi, ak si kúpiš odo mňa čokoľvek, ako občan od občana, tak sa automaticky riadiš občianskym zákonníkom :-)

páni, idem sa teraz radšej voziť :-))) lebo kuken z okna - 7 st.


22.02.2012 12:15

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

vadim: §599 OZ


22.02.2012 12:20

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

psatele, kamaradzi, motorkasi, dufam, ze som pomohol, taka pravna rada zadara hadam dobre padla, ale musim sa aj sebe venovat trosku. papa


22.02.2012 12:22

Re: Reklamácia - otázka

wawa
 Edvenčr 

Ikona

8-) plechovkár, múdre rozhodnutie, veľmi múdre ! ;-) >:-) ... a edelweis jasné, že si to myslel gut a dobrá rada sa vždy zíde. [dobre] takže za seba diki ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wawa (22.02.2012 12:25)


22.02.2012 13:20

Re: Reklamácia - otázka

Husky610
 Motarďák 

Ikona

Fanatic - vymeň podtlakový ventil a fakčíš jak za mlada... :-) cena cca 25-30€ dost častá závada u týchto fichtlov,....verím že to bude len v tom, ak je spomenuté všetko čo popisuješ... 8-) 8-)


22.02.2012 18:49

Re: Reklamácia - otázka

edelweis

nehnevaj sa, ale §599 OZ:

§ 599



(1) Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci.

(2) Právo na náhradu nevyhnutných nákladov môže kupujúci uplatniť na súde, len ak náklady predávajúcemu oznámi v lehote uvedenej v odseku 1.


22.02.2012 20:44

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

plechovkar: fakt? tak ja mam asi stare znenie, zmenu som nepostehol, urcite si to pozrem, dik za upozornenie. davnejsie to bolo 6 mes., prave sa na to divam, mam to pred sebou cierne na bielom.


22.02.2012 20:55

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

velmi sa ospravedlnujem, pozeral som do mudrej knihy, ktora je uz velmi stara, aktualne znenie §599 je take, ako uvadza plechovkar. zda sa mi to dake moc velkoryse voci kupujucemu, vidim, ze musim nad tym podumat a pozret si celu hlavu a suvisiace ustanovenie v aktualnom zneni. este raz sorry.


22.02.2012 21:26

Re: Reklamácia - otázka

edelweiss

pohoda, no problem


02.03.2012 22:23

Re: Reklamácia - otázka

lestic
 Kávičkár 

Ikona


toto je cena za nový skúter neviem či sa oplatilo kupovat za 800€ jazdenku

STARFIGHTER 125 4-TAKT
Skúter 125CC

imgimg

Číslo produktu: JJ125T-17
CENA bez DPH: 995,00 € (29 975,37 Sk)
CENA s DPH (20.0 %):
1 194,00 € (35 970,44 Sk)


03.03.2012 17:19

Re: Reklamácia - otázka

normalne je radost nakupovat na tom nasom slovensku ked mame take perfektne zakony ked vsetko je v zaruke nikto nic nikomu nezatajuje kazdy kazdemu hned vrati peniaze pripadne opravy pokazenu moto len neviem odkila sa tu bere tolko rubrik ze kto koho ako ojebal neviíem sa drzat smiechu :-D super krajina



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 127731 | Včera: 140502