Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Riešim problém, ako iste viacerí. Motorka zimuje v nevykúrenej garáži bez elektriny. I. rok som jej návrat do života riešil vybratím akumulátora na celú zimu, čo bolo síce efektívne, ale pre mňa samého, pri mojej moto, by to bola dosť tortúra. Ďalšie roky som to neriešil, a potom som motorku, resp. jej vybitý akumulátor, na jar 2 dni resuscitoval neprerušeným nabíjaním. Teraz zvažujem III. možnosť - nejakú prenosnú nabíjačku, ktorá by - v ideálnom prípade - mohla fungovať aj ako "kondičná". |
ako by nabíjačka mohla fungovať bez elektriky..... , predsa pred zazimovaním nemôže byť problém vybrať baterku a prípadne dobíjať doma..... |
predlzovacka ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (18.12.2011 22:28) |
Mas na garazi okno? www.akumulator.sk/nabijecky_1230/auto-moto... |
Ako pise dando, jedine booster. Ale cena takeho "geretu" je podstatne inde ako nabijacka z lidl-a . Upravené 1 krát. Naposledy upravil lazysnail (19.12.2011 6:04) |
Ja si to predstavujem tak, že by to bol akoby II. akumulátor, ktorý by pumpoval svoju šťavu do toho v motorke. A po vyšťavení by som jeho nahodil na elektrickú zásuvku a tak dokola. |
Asi som tiez nepochopil. Ale ak ano, zrejme SA hlada taketo nieco: www.vybaveniedielni.sk/eshop/c/64-startovacie-boostre.... |
Archie: |
lazysnail - ide o to ze vybrat baterku z GS je utrpenie mladeho werthera Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.12.2011 16:04) |
raptor: |
heh....Ja si to predstavujem tak, že by to bol akoby II. akumulátor, ktorý by pumpoval svoju šťavu do toho v motorke. A po vyšťavení by som jeho nahodil na elektrickú zásuvku a tak dokola...... a čo tak vynechať ten medzikus pod názvom II. akumulátor..... |
egres ako ta odhadujem tak mas dost dobre podlozene dovody na to aby to bolo v chlade (tusim koli samovybijaniu) len neviem ci tam nie su aj ine faktory ktore ovplyvnuju celkovu zivotnost... tu sa naozaj neorientujem do hlbky v kt. sa nachadzas ty (pozdrav krtka) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.12.2011 17:48) |
Bože čo tu riešiš chlape,vybrať baterku von a skladovať do jari niekde v teple. |
V živote som baterku nevyberal, z času na čas som ju preventívne dobil (vyvedeným izol.káblikom dopredu na to namontovaným).Až keď "odišla" úplne som ju vymenil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tonyy (19.12.2011 23:49) |
Majcocbr600f aj ja mam podobnú plne digitálnu nabíjačku. Je vynikajúca, ale baterku pred mrazom neochráni. Proste chlad brutálne znižuje životnosť akumulátorov... Jediné riešenie je vybrať baterku von z motorky a cez zimu ju dva krát nabiť, prípadne dať cyklovať |
raptor (19.12.2011 16:04) - dakujem Ti za vysvetlenie, toto som vazne nevedel. Je to naozaj podstatne horsie ako u mna - dam dole sedlo, kryt, "odhackujem" a odsuniem zopar kablov. Naivne som si predstavoval, ze takto to je aj inde. |
lazysnail v pohodke... vcera som sa dokopal k tomu aby som tu baterku konecne vytiahol a dal na nabijacku, za 15 minut bola vonku... ovela horsie bolo nasledne spajanie originalnych palivovych rychlospojek.... ten kto ich navrhoval bol sadista |
Archie, nenapísal si ako sa Ti páči tá myšlienka čo ponúkol josi, s tým solárnym panelom, je to čistá robota s min investíciou. |
Mat taku onaniu zo zhadzovanim nadrze riesim to tymto: |
superflanker - nadrz nezhadzujem koli tomu aby som sa dostal na kontakty baterky ale koli tomu ze nemam motorku k comu pripojit (v garazi nie je zasuvka kam by som pichol nabijacku, rovnaky pripad aj u archieho) |
raptor: |
Spominane boostre na tento ucel asi navhodnejsie nebudu. |
egres tak ale ty si mal pokial viem 600 4valec ktory starter ovela lahsie pretoci ako nadlitrovy Vtwin |
Nasiel som odpoved pre egresa. Je to uplne posledny odstavec a posledna veta. |
Tak ak vychádzam z predpokladu že chladnika chladí tak chlad bude okolo 4-6C. |
uplne najjednoduchsie riesenie: |
alebo sofistikovanejsie riesenie: |
Ktorí máte v garáži aspoň osvetlenie, netreba nič montovať, len zohnať takéto niečo z praveku. Vykrútiš trochu žiarovku (aby nesvietila zbytočne) - zapneš svetlo a dobíjaš. Hoci aj tou z Lidla |
egres v tom pripade si polozme otazku preco prave v zimnych mesiacoch zvyknu odchadzat akumulatory napr v autach |
raptor: |
ok rozumiem a teda z akeho titulu je vhodne ulozit nepozuivany akumulator do chladu.. je to tym samovybijanim pri vyssich teplotach ako je "chlad" alebo si zle domyslam co mas na mysli a je to nieco uplne ine? |
Janko prevelice spravne je to urcenie chladovej teploty. (je to len kvoli tomu aby si to niekto nepomylil s mrazom) |
No, vyzerá to tak, že ju niektorý slnečný víkendový deň-2 vytlačím na slnkom zaliate priedomie a pripojím ku klasickej nabíjačke Upravené 1 krát. Naposledy upravil Archie (20.12.2011 21:28) |
archie alebo zavolas tomu kto ti ju predal a pride ti v ramci dobrych vztahov vybrat baterku ak si na to netrufas |
raptor : Zas kvôli každej prkotine ho nechcem vláčiť z kraja do kraja Navyše, teraz je to už asi aj tak jedno, akumulátor je po klinickej smrti, o jeho ďalšie zmŕtvych-vstanie sa asi pokúsim až s I. slnečnými lúčmi. |
No sláva, prax z minulých rokov zabrala aj teraz, akumulátor precitol |
napriklad toto: |
ak je baterka dobra, zima jej nic nespravi, musi byt ale riadne nabita.. |
egres2 - mne to bolo vysvetlené tak, že čím je nižšia teplota-tým je menšie samovybíjanie v akumulátore. To znamená plne nabiť a uložiť do mrazničky. Na jar vybrať vložiť do motorky a jazdiť. |
DECENTBIKER : Vďaka za rady, v mojich podmienkach sa síce využiť nedajú, ale tá solárna nabíjačka je aspoň námet |
chlad je v chladnicke 0.+10 a mraz je v mraznicke -5.-20 cize nabitu v chlade nie pri radiatore...problem som uz spominal,odstavil som skutra v drevenej bude,mrazy v anglicku niesu a ked tak zrietka jazdi sa vatsinou celu zimu,ale hodilo -12 dve noci pokial som si spomenul na baterku v skutri ale ved fungovala tak som startnul a to bol pruser,vsetko zhaslo a po nabiti baterky uz svieti kontrolka EFI a motor ked sa zohreje tak na volnobeh hned skape,vsetky cidla som premeral odpory su v nich dobre,palivoya sustava tlak 3 kp,iniektor strieka dobre nezlieva,zdvihol som vzduchovu klapku uz to nezdycha ale zase ma vysoke otacky stodeny motor a stale taha,cize servys acca150funty ma neminie,uz by som tam aj bol len je dost daleko asi 90 km.Cize baterku nabit a podla moznosti v chlade v vyhnes sa servysu |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124623 | Včera: 206877