Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Videl niekto z Vás naživo horný piestny krúžok z V-stromu DL650 rv do 2011. Može mať v priereze tvar "L"? Servisák tvrdí že nie, že je to tak vytlčené a preto treba nové. Som presvedčený, že to je orginál fabrický tvar (aj keď dosť nelogický). |
koľko má tvoj Strom najazdené? predpokladám, že to by skôr krúžok praskol ako by sa vytĺkol do L profilu... má vôbec vo valci o čo narážať, kde by sa "otĺkal"? |
... mám na nej 26200 km, všetky dostupné info z netu som prezrel, o tvare ani ťuk! |
Posielam otázku aj výrobcovi, rozšírenú o dôvod, prečo sa sa prišlo na záhadu s tvarom krúžku. |
... rozbilo sa mi ojničné ložisko na zadnom valci, ojnica je viditeľne v spodnej časti prehriata, chytilo aj klukovku - na porazenie. |
Ten olej ti muselo zožrať podľa mňa kde inde by bol... vodu si pozeral či nieje v nej ten olej? inak dosť nepríjemné... |
Pozri tu, ten vrchny vyzera, ze by zodpovedal tvojmu popisu tvaru, aj ked toto je, zda sa, foto z litra: |
dreamer, ďakujem ti za obr., je z neho naozaj citiť, že to osadenie na okraji hor. krúžku tam je. Posuniem to servisákovi, nech ma netlačí do výmeny, ak nie je treba. Aj bez toho bude oprava stáť polovicu aktuálnej ceny motorky!!! |
nebol by lacnejší nový motor z anglicka alebo ebay? alebo poľsko? |
tu si skusal pozerat? www.partsdepot.cz/index.php?model=254&mfg=Suzuki... |
asi áno, zvažoval som to, zrejme sa už nebudem môcť spolahnúť na tento motor, neverím totiž, že servisák prišiel na príčinu - teórii, že sa spálil vo valcoch neverím, vo vode emulziu nenašiel, mýlku servisu na poslednom olejovom servise tiež vylučujem. |
na ebay-i nájdeš motor od 399 do 900libier/usd/eur.... stačí si vybrať ;) |
ak nemas nikde vonku olej-vo vode,uteceny motor.typoval by som ze ti malo naliali alebo ti zozralo cez piestne kruzky-to sa mi tiez nechce moc verit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (22.11.2011 18:48) |
Len tak na okraj, ako často kontroluješ olej? Či sa dá podľa toho odhadnúť, ako rýchlo ho to vyžralo... |
ja? furt, som automechanik.tiez ma to hned napadlo ci si majitel kukal olej.aspon obcas,to predsa nespali cca3 litre oleja na 1000km.ak to nespalilo cez kruzky tak este mohlo na guferach na ventyloch |
Ak ten tvoj mechanik tvrdi ze je ten kruzok vytlceny, nech ti ukaze od coho, lebo od toho hlinikoveho piestu to urcite nebude. Ja by som dal od toho mechanika ruky prec. |
No s tou kontrolou oleja |
Za 2 tisic kupis celu motorku sv 650 a prehodis motor ale uz je neskoro mudrovat |
Neprijemne, ale ten olej sa nevyparil a ak tam nebol, tak tam nebol uz dlhsie. Mnozstvo oleja po servisnej prehliadke si asi nekontroloval, tak nemozes s istotou tvrdit, ze neurobil chybu servis, ci uz nespravnym mnozstvom oleja, alebo nespravnym dotiahnutim filtra atd. Motorka 3 litre oleja nezozerie, to by si musel dymit jak praskovacie lietadlo. |
Budem troska reagovat na tento vyrok: |
Súhlasím s tým, že kontrolka tlaku oleja nie je kontrolka hladiny oleja. |
L-ko vrchný krúžok normálna vec , napr aj u KTM - povedzme tu položka 48 - partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld... |
1. baca povedal velmi spravnu pripomienku - treba sa mechanika spytat co "vytlklo" ten piestny kruzok do tvaru L.... ja sice nemam materialovo technicku fakultu ale viem ze piestne kruzky su z takmer z "kozmickeho" materialu a neviem si predstavit co vo vnutri valca by ho takto vytlklo detto ze si to nepocul |
no 2000 je dost za opravu, to si daval do original Suzuki servisu? |
- olej som naozaj nekontroloval, naposledy, keď som ju novú kúpil, páčil sa mi priezor - viac tú chybu neurobím |
bacaono, asi som to nejasne napísal, výrokom :ak sa rozsvieti, znamená to že už nie je olej som nemyslel že by kontrolka - jej snímač meral hladinu oleja. Ale že sa prakticky rozsvieti až vtedy ked čerpadlo nevytvorí skoro žiadny tlak a najčastejšou príčinou tohto stavu u funkčných motorov je nedostatok oleja. Stromácky motor z menej ako 30 kkm by mal byť ešte v lepšej kondícii ako len funkčný. Samozrejme môžu byť aj iné príčiny špinavý kôš, odtrhnutý náhon čerpadla a daľšie v tomto prípade ešte menej pravdepodobné príčiny. |
Čo sa týka tlaku oleja v motore ,tak ten ti klesá aj z hladinou. |
marek750 - pozor ! staršie yamahy , napr aj FZR1000 nemali tlakomer , ale hladinomer. |
Krúžky v tvare L sa naozaj používajú-to som už videl na vlastné oči. |
Iný servis som zvažoval na začiatku, po rozborke v Motocors, ale všetci mi vraveli, že musia účtovať oveľa viac za práce na skladní, keď to nerozoberali sami. A niektorý ani neboli ochotný riešiť motor rozobratý iným servisákom. |
... zmizol mi posledný hodinu robený príspevok !!! tak ešte raz a rýchlejšie |
Olej nemá ísť pod šálku ojničného ložiska - to má byť v ojnici uložené napevno, ak dobre vidím Tebe sa asi pretočili. Olej k ojničnému ložisku prichádza z otvoru v ojničnom čape klukovky. |
že spálená ojnica |
...myslel som olej medzi šálku a hriadeľ klukovky. dostáva sa tam bez tlaku tým, že hriadeľ klukovky je ponorená v oleji? |
na ojničné ložiská sa dostáva olej dierami v kľukovke od hlavných ložísk , a do hlavných ložísk najčastejšie dierami v kartroch od olejového filtra , |
servisný manuál na SV 650, prakticky je to ten istý motor.[null ]www.motorkari.cz/upload/files/manualy/1238_sv-650-servi... Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (25.11.2011 9:29) |
... to by mohla byť tiež jedna z možných príčin nemazania ojničného ložiska - vyvaklané hlavné ložisko, stále som viac a viac presvedčený, že malé množstvo oleja nebolo primárnou príčinou poškodenia ojničného ložiska a kľukovky |
tu som našiel kompletnpodklady k V-stromke DL650 model K4 - servisný manuál, súčiastky aj návod na používanie |
Chalani prekvapujete, veľmi dobre sa to číta |
Info po rokoch: Stromku jazdí môj brat doteraz, má už caz 100000km na prelome rokov 2023/2024 si nechal v STIXe urobiť generálku motora. Do generálky šlapala ako hodinky, po generálke po 3000km opäť v servise - pri vysokých otáčkach vynecháva (cuká). |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 189273 | Včera: 174038