Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAke su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

07.10.2011 13:24

Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

Caute.

Vie mi niekto poradit s vyberom elektroskutra? Cez den sa potrebujem niekolko krat presunut cez Bratislavu a vzdy mam nervy zo zapchatych ciest. Ak idem na motorke je to lepsie, ako autom, ale zda sa mi, ze najlepsi by bol skutrik. Zaparkujem ho uplne vsade, zmestim sa tiez uplne vsade. Ked som si vyberal nejaky vhodny, tak som nahodou narazil na elektroskuter. Jeho vyhody su, ze je uplne nehlucny a ze by mi mozno presla aj nejaka ta jazda v zakaze vjazdu MOTOROVYM vozidlam, pretoze nesmrdi, tak ho mozem zaparkovap skoro vsade tam, kde bicykel, maximalka je 60 a dojazd tiez 60. To mi na jeden den po meste uplne staci. Dobit si ho mozem hocikde, kde je zastrcka 220V a zaparkovat aj pred bytom v panelaku, pretoze sa mi zmesti do vytahu. Naklady na prevadzku su skoro nulove.



Ale teraz dolezita vec. Neprisiel som na ziadne nevyhody, tak mi nejake pripomente vy, aby som nebol prekvapeny, ked ho uz budem mat. Dik
;-)


07.10.2011 14:21

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

joki
 Kávičkár 

Ikona

nazdar,podla mna je najvadsia nevyhoda dojazd,ak potrebujes natankovat benzin tak ho natankujes za 5minut,ale nabijat sa bude podstatne dlhsie.
www.ceskatelevize.cz/porady/1170433294-auto-moto-revue...


07.10.2011 15:01

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Najvacsia nevyhoda podla mne neni dojazd (elektrina je vsade), ale maximalka. Co nejde aspon 80, to je v blavackej premavke nastrojom na samovrazdu. Nemozes s tym ist ani na obchvat.

Herghott


07.10.2011 15:06

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

lubo628
 Turista 

Ikona

hm a čo by tam s tým skútrom hladal?
s kozým dechom jazdím v BA denno denne, 60kmh neprekročím a som tu :-O
čaro týchto premiestňovadiel je práve v tom, že to sekneš krížom "cez námestie" a neriešiš...


07.10.2011 15:30

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

za mna dojazd dojazd dojazd. Zatial vsetky recenzie na el skutre ma utvrdili ze udavana vydrz vyrobcom je silne nadhodnotena najme v pripade ze by si jazdil obcas aj do kopceka tak rataj s polovicnou vydrzou. Preto ak uz el skuter tak s vacsim dojazdom ako 60km. Neviem kolko stoji ale bezne 125ky maju spotrebu okolo 2 litrou a cenu urcite nizsiu ako el skuer.
Viac by ma zaujal elektrobike. lebo v pripade ze dojde stava vies ist stale dalej.


07.10.2011 15:53

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

bebop
 Kávičkár 

Ikona

Tiez si myslim ze elektroskuter este nie je v sucastnosti dobra investicia , bateria straca kapacitu a okrem toho ma urcity pocet cyklov nabyti, tichy skuter je niekedy viac nevyvhoda ako vyhoda, a nakoniec ani ani vjazd do zakazu pre motorove vozidla ti neprejde pretoze to motor ma a je jedno ci benzinovy alebo elektricky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bebop (07.10.2011 15:55)


07.10.2011 15:56

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

black333
 Kávičkár 

Ikona

Ja som tiež toho nazoru.Vykašli sa na elektroskuter.Ved si kup ked tak nejaku Yukinu alebo proste čo chceš,z obsahom 50 a spotreba super,vykon postačujuci a tankovať budeš tiež len občas.Pripadne moped.100x lepšia volba,ako ten elektroskuter,si teda ja myslim.Okrem toho,tiež su neni hlučne.Elektroskuter,čo.Maš možnosti nabijania všade?Nemam na mysli doma.Treba si to prepočitať.Na Slovensku to neni take ružove pre tento druh dopravy. ;-)


07.10.2011 17:29

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

BRACHO:
a) dojazd: S tým dojazdom je to aj podľa mňa ošemetné, ale dá sa kúpiť aj s skúter s udávaným dojazdom 120 km: www.akumoto.com/produkty/elektricky-skutr-akumoto-600-3.... ak to dvojnásobne prehnali, tak tých 60 km by mohol odjazdiť ;-)

b) životnosť akumulátora: Ak udávajú 2 000 cyklov/100 000 km a dvojnásobne preháňajú, aj tak to postačuje.

c) cena: Najdrahší stojí cca 3 000 ewri. Výrobca udáva (www.akumoto.com/vyplati-se-jezdit-na-elektrinu) náklady na 100 km 0,2 ewri. Počítajme, že sú dvojnásobné, čiže 0,4 ewri. Za 50 000 km, kým ho hodíš do smetí je to 100 ewri. Nadobúdacie náklady + náklady na pohonné hmoty sú 3 100 ewri. U Yuki, ktorú ti odporuč Black, zaplatíš 1 000 ewri pri nákupe a pri 2-litrovej spotrebe za 50 000 km, ďalších 1 500 ewri + 5 x 30 € výmena oleja s filtrom a prácou = 150 € + 2T olej + 2x sviečky = 50 €. Spolu cca 2 700 €. Aké sú náklady na opravy čínskych skútrov, to netuším, ale ak by to bolo každých 10 000 km 100 éčok, tak sa náklady vyrovnajú.

A ak sa prikloníš viac k benzínu, ako elektrike, tak sa vyser na čínu a pozri Kymco. Sú o cca 500 € drahšie, čím sa opäť prehupneš cez tri tisícky :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (07.10.2011 17:30)


07.10.2011 17:45

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja som zaujaty, ale odkedy som zbadal hondu PCX, tak pre mna iny skuter uz neexistuje.
K tej elektrike, tiez si myslim, ze je este skoro. Ale je to na tebe.


07.10.2011 18:19

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

Výhoda eletro je, že prakticky 50-60 tis. km neriešiš servis, výmeny oleja, filtrov, prakticky ničoho, iba gumy, brzdovku a brzdové obloženie. Pot tých 50-60k km vymeníš baterku, ložiská a fičíš ďalej. ;-)
Nevýhoda, vyššia nadobúdacia cena naozaj dobrého elekto skútra+ ďalší prípatok za rekuperáciu.


07.10.2011 18:33

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

fokus
 Turista 

Ikona

je to zvlaštne,že ešte to ma muchy a detske choroby,pritom na začiatku minuleho storočia elektromobily rozvažali mlieko a pečivo,tak som čakal ,že po takmer sto rokoch to bude v elektromobiloch brutalny posun.
existuju aj take maličke kolobežky,či už na motor,alebo elktro.s tym by si to mohol asi strihnuť kade-tade.a strčiš to pod pazuchu,alebo prevesiš remen na rameno.


07.10.2011 20:28

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

velmi dobre si pozri aky typ akumulatorov tam je a kolko stoji nahradna sada.. 1000 cyklov moze byt len zbozne prianie predajcu a realna zivotnost akumulatorov (NiCd, Li Pol) moze byt pri kazdodennom pouzivani kludne len 2-3 roky !!
LiPol u modelarov, kde sa uz pouzivaju dost silne vykony vydrzia niekedy len rok ci dva a potom dovi dopo...
Ja osobne by som elektro riesil az ked budu dostupne cenovo prijatelne a trvacnejsie baterie.


07.10.2011 20:39

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

eNeM
 Geriatrik 

dojazd je trt a nie problém, reál v premávke je na akumote okolo 80 km, z vlastnej skúsenosti. Jediný problém je, že to je pomalé, ide to max. 60 a do kopca 40, ohrozovali ma autá, inak je to ľahké, vrtké, skvelá vec. Mali sme v robote aj dva od iného výrobcu, jeden bol odblokovaný a mal "turbo" go,bík plus spiatočku, viezol som ho na prezentačku na primaciálne námestie spolu s kolegom a bolo to delo, išlo to do 100, odpich jak sviňa, tiché, spiatočka, trochu ťažší, ale pecka, blokované sú do premávky trochu príliš pomalé. najazdil som na tom do 150 km spolu ;-)

edit, nabiješ si to aj v práci, ide to z bežnej zástrčky, takže dojazd ozaj problém V MESTE nie je

Upravené 1 krát. Naposledy upravil eNeM (07.10.2011 20:44)


07.10.2011 22:47

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

demo, toto nie je ten istý typ baterky, ako sa poväčšinou používa v modeloch. Tu ide o LiFePO4, kde sa napríklad vnútorný odpor batérie používanim dokonca v určitom rozsahu cyklov znižuje. Štandartný počet nabíjacích cyklov býva okolo 500, tak neviem, či výrobca počíta aj nejaké čiastočné dobitia v priehenu jedného cyklu a potom uvádza hodnotu 2000.


08.10.2011 3:25

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

davtex
 Kávičkár 

Ikona

Tak ale snad nedam 3000 ojro za elektorcky skuter, ktory ide 50 po rovine. Navyse to treba nabijat v podstate kazdy den(niekedy aj prsi, skuter je spinavy/mokry), jazde v 2 neverim a ak ti spravne rozumiem, chces to vyuzivat denne. To znamena vela nabijania + kolisanie teploty, co nie je nic moc pre baterku. Tak o 2 roky bude vydrz podstatne mensia + predas to za 1/10 hodnoty. Rataj aj s tym, ze nahodou najazdis viac za jeden den (co je v BA pravdepodobne), tak si skoncil. Navyse, ak sa nahodou nieco stane, nikto ti nepride na pomoc s flasou benzinu, budes tlacit az domov.

Pozrime sa na klasicky benzin. Ak to potrebujes na seriozne vozenie, kupis si nieco "znackove". Ak aj ekonomicke, zabudni na 2 takt. Tak nam ostavaju znackove 4t 50 alebo 125. Vyhoda 50ccm je, ze nepotrebujes robit vodicak. Ak mas ale CBR900, myslim, ze mas aj vodicak [dobre] . Ostane nam 125/150 4T.

125/150 4t znackovy skuter - mala velkost
- dostatocny vykon, maximalka 100+, variator
- kvalitne spracovanie, dlhsie servisne intervaly
- spotreba 2L+
- da sa vozit vo dvoch
- lacne nahradne diely


Co je na tom ale najlepsie. Taketo skutre sa daju kupit za relativne malo penazi. Ak kupim skuter, do ktoreho bol liaty benzin a olej a nie je strikany, tomu skutru toho vela byt nemoze. Su to jednoduche motory lacne a lahke na udrzbu, kde najdrahsia suciastka stoji okolo 100e. Pri tych cenach nebude nikto repasovat/narovnavat ram. Je to lahka kupa a dovolim si povedat, ze najmenej riskantna, co sa tyka motoriek.

Vyber je obrovsky, vyperal by som z JAP: Honda, Yamaha, z ITA: Piaggio, Malaguti, Aprilia, Vespa, Gilera atd. Taliani maju tie skutre zmaknute.

K pesej zone: Neviem ake mate v BA znacenie, no v NR nemoze ist na pesu ani bicykel pokial viem. Ak ale je mozne ist s tym aku-skutrom na pesu, oplati sa to? Kazdy jeden clovek sa na teba bude pozerat, vratane mestskej policie.

Ak by si mal nahodou zaujem o 125 4t, daj vediet.


08.10.2011 8:27

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Uz tu niekto spominal motokolobezku, fajn na tomto vozitku je, ze sa nim da ist vsade tam, kde na bicykli. Nie je to drahe a asi to bude aj celkom zabavne www.motokolobezky.eu/benzinova-kolobezka-xg10.html

Alebo potom normalny skuter moto.honda.sk/motocykle/scooter/vision/zakladne-informa..., len ten sa neda parkovat v kufri auta alebo hocikde. Do elektrovozitka by som teraz este nesiel.


10.10.2011 12:08

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

enem: a tie s turbom mali kolko dojazd? Mas aj nejaky link? Dik


11.10.2011 8:00

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

eNeM
 Geriatrik 

ten odblokovaný bol bez záruky, nejako z dôvodu neviem čoho, to by vedel výrobca, ale netuším, kto vyrábal tie druhé, mali sme to z čiech už nabrandované našimi koncernovými farbami, ale poviem ti, to bolo žihadlo, výkonovo už si na to potreboval papiere ako na malú moto (125) takže sme vo firme až traja tuším, kto sa na tom mohol voziť :-D :-D


11.10.2011 8:47

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

MMartin000
 Turista 

Ikona

pri elektroskutroch pozor na slabe brzdy!
ja som skusal jeden malicky elektroskuter, vsetko bolo na nom fajn az na brzdy - neprimerane slabe, aj ked je pravda ze sme sa vozili vo dvojici, a asi to nieje stavane na 160kg zivej vahy :-D


11.10.2011 12:41

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

MMartin000: Prečo si myslíš, že je nejaká spojitosť medzi systémom pohonu skútra a účinnosťou bŕzd?
Podľa mojich skúseností, by som účinnosť bŕzd spájal skôr s krajinou pôvodu výrobcu, prípadne cenou výrobku. Aj elektroskúter (presne tak, ako klasický 50ccm skúter), sa dá kúpiť za tisícku, aj za tri litre.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (11.10.2011 12:43)


11.10.2011 14:02

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

MMartin000
 Turista 

Ikona

nemyslim si to, len ked som skusal dany elektroskuter tak tie bzdy boli dost zle, tak som to tu napisal ako moj postreh


11.10.2011 14:22

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

Výhody: je to elektro, je to skúter a je to do mesta [dobre]

Nevýhody: je to elektro, je to skúter a je to do mesta [zle]

>:-) Známy z nejakého supermarket-skútra po pol roku vyhodil batérie, lebo ani po plnom nabití mu to neprešlo už ani 500 metrov po rovine. Za tepla, v lete, a ani nesvietil...
Som sa pýtal, prečo neide reklamovať do predajne - vraví, že načo, veď aj tak vyhodí celý skúter, nechce sa na ňom zabiť... :-D


11.10.2011 14:46

Re: Ake su vyhody a nevyhody elektroskutra do mesta

josi
 Kávičkár 

Ikona

Jazdil som na Akumoto A10/L85 s rekuperáciou a napriek prvotnému odporu sa mi to páčilo. Udávaný max. dojazd 85 km som (asi vďaka rekuperácii) trvale prekračoval. Nabíjanie do 5 hodín. Maximálka 60 km/h pri slušnom zrýchlení v meste úplne stačí (u nás nemáme Prístavný most, kde by sme sa mohli zrážať v osemdesiatke). Dielenské spracovanie Akumota je slušné. Reálne náklady (el. energia + výmena batérií) sú štvrtinové oproti spalováku 50 ccm (benzín + olej). Bezkefkový motor (udávaná životnosť 100 tis. km)v náboji kolesa - žiadne prevody, reťaze, piesty...Pre mňa ideálne vozítko, ktorým sa dostanem k mojej 4 km vzdialenej motorke...
Inak A10/40 www.elektromobil.sk/nacesty.php (predvádzacia) sa dá kúpiť za rovný liter...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 175011 | Včera: 169309