Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

poistky-závlačky piestneho čapu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiupoistky-závlačky piestneho čapu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

13.09.2011 18:59

poistky-závlačky piestneho čapu

PetoBB
 Edvenčr 

Ikona

zdravím všetkých, obraciam sa na Vás s mojím(pre mňa už kur.vským) problémom. Cca. rok dozadu mi vyletela poistka piestneho čapu a posrala piest a valec, dal som druhý valec a o dva týždne nato to isté. Dnes sa znovu objavil tento problém, jednoducho vytlačí poistku zo zápichu von a doserie valec aj piest. Poistky sú klasické drôtené s dvomi "uškami", vždy vytlačí lavú (pri výfuku). Aby ste nepovedali že som kkt a neviem to poriadne spraviť tak niekoľko motorov som už skladal aj 2T aj 4T ale len s týmto jediným mám problém. Skúte poradiť čo by to mohlo byť, za všetky odpovede ale aj názory ďakujem. inak moto je to jawa 90 2T
Pozri obrázok
Pozri obrázok


14.09.2011 7:10

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

karol1
 Bahniak 

Ikona

jedna z možností - ohnutá ojnica


14.09.2011 8:28

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Stopro ohnutá ojnica.

My sme riešili raz Pionier, že sme nemohli stiahnuť valec, lebo piestny čap bol "vylezený" a zažral sa do steny valca. Behal pritom cez preplachovací kanál... Motor fungoval, len bol "akýsi slabý" >:-)


14.09.2011 8:34

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

PetoBB
 Edvenčr 

Ikona

no ojnica je tam teraz tá repasovaná, predtým to spravilo 2X po sebe v priebehu 3 týždňov na starej - tá skončila na 2 časti


14.09.2011 10:07

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Marek80
 Veteránista 

Ikona

a tie poistky tam davas nove? vzdy treba skontrolovat ci sa v pieste netocia. ja to skusam tak ze ju chytim plochymi kliestami za koniec a skusim tocit,vzdy sa musi dat zatocit iba jednym smerom!!!


14.09.2011 18:38

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

PetoBB
 Edvenčr 

Ikona

hej všetko išlo nové-február11,-7800km- klukovka,piest, čap,ihličky,poistky,valec,krúžky. no pokial viem tak poistky sa točia na obidve strany, a ušká majú vyhnuté smerom k valcu nie k čapu. Proste som stoho kkt keď to spravilo prvý krát, OK možno som založil zle poistu, preto som si dával sakra pozor keď som to skladal, a včera po trištvrte roku jazdenia bez závad bum, a je to tu opäť. :'(


14.09.2011 21:55

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Poistné krúžky zo struny sa dajú vždy točiť, ak sa ťahajú za fúziky. Ak sa tlačia, tak nie. S dvoma fúzikmi sa teda dajú točiť (ťahať) v oboch smeroch, nie je to ale podstatné.
Dôležité je, aby struna nebola tenká ani hrubá, nesmie sa úplne ponoriť do drážky (čap by sa oprel len o fúzik) - ale ani nesmie byť príliš hrubá, nesedí potom pevne v drážke, čap ho vytlačí... Čap sa musí oprieť po celom obvode o poistný krúžok.

Napadlo mi, či nemáš nejaké piesty z druhovýroby s blbými drážkami... ?

+ Ak je ojnica ohnutá (nie sú rovnobežné osy na jej koncoch), pôsobí na piestny čap bočnou silou pri každom pracovnom zdvihu. Excentrické zaťaženie vytláča piestny čap nabok.

Skontroluj drážky a skús zohnať zégrovky pasujúce presne do nich (šírka, hĺbka, musia vyčnievať po celom obvode, nesmú kmitať...). Myslím takéto:

Pozri obrázok


14.09.2011 22:23

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Iron
 Edvenčr 

Ikona

papiboy-tak to si nakoniec posral.Len daj do motora takéko ségerky a potom uvidíš,čo sa z nimi stane :-~


14.09.2011 22:37

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Veď to dávam, nič sa nikdy nestalo ;-) :-D


14.09.2011 23:17

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

PetoBB
 Edvenčr 

Ikona

tak piesty som mal každý od iného výrobcu, poistky mám aj tenšie s jedným uškom, aj hrubšie s dvomi.Tie hore spomenuté ségerky som tiež vyskúšal a dopadlo to katastrofálne.Ojnicu som prekontroloval, nieje nikde viosená. S počutia niektorých "odborníkov" viem že poistka má byť drôtená s uškami smerujúcimi von aby čep pri pohybe v pieste svojimi zošikmenými hranami "roztlačil "poistku a tá práve preto by nemala vyletieť von zo zápichu v pieste.Čiže teoreticky by to mohlo byť spôsobené aj čepom, ak nemá tú zošikmenú hranu a tým pádom neroztláča ale vytláča poistky?


15.09.2011 20:57

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

karol1
 Bahniak 

Ikona

teoreticky áno


16.09.2011 13:02

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Daj si vyuhlovať ojnicu a máš po probléme


19.09.2011 9:40

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

MMartin000
 Turista 

Ikona

neviem ci to moze robit taketo problemy ale spoj poistneho kruzka by mal byt po zalozeni orientovany oproti vybratiu ktore sluzi na vypacenie poistky
a samozrejme sa poistka po zalozeni nesmie pretacat

Pozri obrázok

a este jedna vec, co tak skusit poistky bez usiek? nieco take ako je na obrazku


20.09.2011 8:07

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

karol1
 Bahniak 

Ikona

mmartin000 - spoj má byť hore , alebo dole kvôli zotrvačným silám v hornej a dolnej úvrati.
Pajo - pokus o vyuhlovanie ojnice na J90 veľmi často končí jej zlomením.


20.09.2011 9:26

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

PetoBB
 Edvenčr 

Ikona

ďakujem za vaše názory, ale nakoniec sa zistilo že je nízky zápich pre poistku v pieste.


20.09.2011 20:22

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

karol1
 Bahniak 

Ikona

alebo hrubší drát poistky , než s akým sa pri výrobe piestu rátalo. 14-tky poistky majú hrúbku myslím 0.8mm .


20.09.2011 23:04

Re: poistky-závlačky piestneho čapu

Iron
 Edvenčr 

Ikona

papiboy-ja som mal práve z týmito ségerkami kedysi dávno galibu,a preto ich už nikdy viac nepoužijem na piestny čap.Odtrhlo mi obe ušká z poistiek nanovo vybrúsených válcov J350 :-(((((( a to znamenalo znovu nový výbrus po cca 500km :-~



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 94852 | Včera: 212616