Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

správne nastavovanie ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiusprávne nastavovanie ventilov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

19.08.2011 19:05

správne nastavovanie ventilov

bahniar125
 Bahniak 

Zdar! chcel by som poprosit tunajsích motorkárov o nejaké dobré rady,SKUSENOSTI ohladom nastavovania ventilov.Nakolko som doteraz na mojej 125-ke 4t laicky nastavoval ventily a to podla oznacenia na magnete -F...(VOLU som ladil správne) OTázka teda znie či oba ventily treba v tej istej polohe nastavovať alebo aj ine oznacenie sluzi na dalsi ventil S/V ALEBO OPAčNE... mam tam aj ine oznacenia a nejake pásiky alebo čiarky..poprosim o rady nie o doj..by dakujem za rady ochotným!! Zdar!


19.08.2011 22:05

Re: správne nastavovanie ventilov

riki1
 Kávičkár 

www.riki1.szm.sk/fmx_ventily.htm


20.08.2011 9:21

Re: správne nastavovanie ventilov

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

pekny navod. Na exc (rfs) tam nieco take nemas? :-)


20.08.2011 9:59

Re: správne nastavovanie ventilov

riki1
 Kávičkár 

nemam ...


20.08.2011 10:06

Re: správne nastavovanie ventilov

pasmir
 Turista 

bahniar125: podla toho ako si to nastavoval ty,tak si to nastavil zle,aj z toho návodu od riki-ho je zrejmé,že na nastavovanie ventilov je ryska s označením T.


20.08.2011 10:11

Re: správne nastavovanie ventilov

riki1
 Kávičkár 

ano mala by to byt ta ryska s oznacenim "T" ale v tej hornej uvrati je uz vacka skoro rovnako okruhla (ma rovnaky polomer), takze sa z toho asi nestriela, hlavne neist za hornu uvrat, kde uz vacka meni profil .


20.08.2011 18:22

Re: správne nastavovanie ventilov

bahniar125
 Bahniak 

zdar chlapi dakujem za navody no ešte raz somsa pozrel na magnet a tam je pismeno T ale aj F...... aTO V TESNEJ blizkosti vedla seba asi na 1.5 cm od seba.skusal som to nastavit aj pri pismene cize oznaceni F ALE AJ T pri chladnom motore a to som aj premeral viacej krat,cize magnet som tiez viacej krat pretocil pre istotu ze by to malo nejaku volu...( a dodrzal som tiez spravnu hornu uvrat nakolko kazdy druhy krat to slo iba nastavovat čo je logicke...)nerobilo to ziadny rozdiel ani na vykone ani na zvuku ventilov... tak hadam zle sa nenarobilo.. tam toje horna uvrat....T ALE ZAROVEN ASI AJ F. zle som to nastavit nemohol nakolko ventily nenarazaju ani neklepu, a kompresia je uz vyborna ..na 125 ke stojim na nakopavacke asi 4 sekundy :D......DIKES ZA RADY.... zdar :-)


20.08.2011 18:27

Re: správne nastavovanie ventilov

bahniar125
 Bahniak 

koniec koncov ide to krasne... nekycha to nedusi ani nehlti a startuje na prvu supu... jazdi do poslednej kvapky benzinu..takze ventily su ok... a myslim aj budu ok nakolko som doteraz tiez tak ISto nastavoval na mojich dalsich motorkach (kroskach) a vsetky slapali krasne ticho a spolahlivo a ventily sa mi ani nedolamali ani nepodpalili...:D ajked som nedostal odpoved ze či oba ventily nastavovat v tej istej polohe ale newadi... dakujem za rady zdar:D


20.08.2011 19:47

Re: správne nastavovanie ventilov

karol1
 Bahniak 

Ikona

deti nerobte z toho vedu.
značka F môže byť dokonca až dvakrát a je to kontrolná značka na predstih zážehu. Jedna značka "F" bližšie k T ako top , alebo tdc (top death centre) čiže horná úvrať , označuje predstih zážehu na voľnobeh a druhá , ktorá je viacej v protismere otáčánia od "T" označuje zážeh pri výrobcom definovaných otáčkach. To pre kontrolu funkčnosti pridávania predstihu.
Pri oboch značkách "F" ako aj pri "T" je vačka spoľahlivo v kruhovej časti , takže z hľadiska stavania vôle ventilov je to totál fuk , či "T" , či "F1" , či "FII".
Kruhová časť vačky je minimálne 180 stupňov a pokiaľ sa jedná o seriózneho výrobcu , tak štelovať vôle ventilov môžete hocikde v tomto rozsahu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 299119 | Včera: 159128