Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
Mne sa zas paci povera ze ked podradujes a mas stlacenu spojku tak borci brnknu po plyne nech lahsie cvakne nizsi kvalt |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (07.01.2013 8:05) |
shushen: to nebol dobry napad otvarat tuto diskusiu znovu |
Nehcem sa tu do nikoho .ebať, lebo aj tak tu nikoho nepoznám, ale oveľa radšej ako cacao mám klasickú sooooodu |
otvorím staršiu tému ale je to ozaj taká konina s tým kakavom? tuna šéfino sa celkom vyzná čo tak čítavam jeho testy, tak hádam viem o čom hovorí.. |
No motor od vyroby na kluke ma urcitu volu takzvanu toleranciu ta kluka beha hore dole ked sa toci robi urcitu odstredivu silu ak ten motor jazdi len slusne nikdy sa ta vola na kluke neuvolni do spravnej voli tak preto motorke ktorej dobre nakladas ma volnejsie vole a ano ide lepsie je zivsia ako na tej ktorej o ktorej bolo spominane ze majitel ju nerozbehal bude leniva az kym neumre lebo kazda raz umre len zalezi ci bola ziva ci mrtva ano treba jej ladovat aj ked nemyslim za zimna omedzovac a nemyslim ani do cerveneho pola ten motor ak ma 170 koni a 300 KG aj z jazdcom no nemozes mu ublizit ked ma pravidelny servis |
somarikom, co veria na pocity staci vymenit olej, alebo opravit defekt a vobec nemusia davat svojmu stroju kakao... |
Pozrel som si to a 1.9 TDI PD 77 kw je presne ten isty motor ako 1.9 TDI PD 74 kw , iba upravami softveru v riadiacej jednotke zvysili vykon a ten 77 kw moze mat aj filter pevnych castic. |
riki1 |
Nechce sa mi to cele citat nektore nazory neviem ci tu niekto spomenul ze riadiace jednotky maju pametovy efekt a zapametaju si (styl jazdy) a prisposobia sa tomu a motor zlenivie ,treba to potom resetovat PC a nacitat nove data dat mu trosku kakao aby vedel kde je sever vo vseobecnosti motory ktore pouzivaju ludia ktory sa boja vyuzit cele pole otacok su lenive a maju zanesene sacie a vufuk trakty a potom to cmudiiiiii |
[ |
commonrail je najlepsi....VW group sa ku nemu vracia koli spolahlivosti. |
@Vadim: ked som na zaklade siahodlhej diskusie konecne pochopil "vočtadygou", musim dat za pravdu Raptorovi! Uz len z historie spred 30 rokov: novy motor bol v zabehu...do tych 15 tis km. Potom na nom tatko jazdil predpisovo, podla manualu, ale obcas si ho pozical vydareny syncek, ktoy mu dal, vo vasej terminologii, "kakao"! Tieto motory slapali naplno, po 70-80 tis km GO a situacia sa opakovala. Este lepsi priklad je nepredajne Ferrari Testarosa, ktoru jazdila CH dochodkyna a radila pri 3-4 tis otackach. Nepredajny kus, lebo to auto jednoducho NEJDE!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jarik (13.08.2011 19:08) |
Hm, chlapi, tak sme sa zase raz niečo hodnotné dozvedeli o nebezpečných poverách tento raz asi od skúsenej to baby o väčších cicinách, plyne a tak.. |
zvyčajná krčmová chlapská hádka kto má výkonnejšie auto , menšiu spotrebu a vetšiu cicinu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nicollka (13.08.2011 17:07) |
mám Fiat Mareu JTD a má cez 320 000km a pôvodné vstrekovače, čerpadlo turbo a aj všetko ostatné a to je ešte nachipované. A to ho vytočím aj do maxima (cca 4500ot/min). A turbo odpáliš najskôr, ak po rýchlej jazde napr po diaľnici zastavíš a hneď vypínaš motor. A skoro všetky diesle zvonku majú cez 300-400 000 km keď sa to sem dovezie. To, že je pár nevydarených kusov neznamená, že je diesel zlý. Poznám xxx benzínových motorov čo sa stále serú a žerú peniaze. Aj na emisnej sa pýtajú, že kedy bol menený remeň, lebo oni si to neberú na zodpovednosť ak motor nevydrží. Do obmedzovača ten motor proste musí vydržať. Ak nie tak by sa tak či tak rozpadol. Motor sa môže kľudne vytáčať, je na to konštruovaný, zvlášť motorky. Sú to jeho pracovné otáčky. Už vás vidím všetkých ako tu jazdíte predpisovo a nikdy to nikdy nevytočil na maximum a nikdy nikto neprekročil rýchlosť. Na motorke sa vozím lebo ma to baví a niekedy mám chuť tomu riadne naložiť inokedy idem klíďo píďo. Väčšinou sa snažím dodržať rýchlosť hlavne v obci, ale jazdím tak ako ja chcem a ako sa cítim a aj s rizikom, že ma môžu namerať. Motorka má slúžiť mne, nie ja motorke. Takže kto chce nech si to vytáča po maximum nič sa nestane ak je motor dobrý a môže byť aj starší. Skôr treba dbať na servis (výmena náplní, rozvody atď) |
... jasne ze su PD ... |
CB - som si vsimol ze tieto "novsie" diesle su velmi haklive na naftu...Mozno ak by si tankoval nejaku lepsiu, teda neviem co tankujes, ale aj fordy su na do dost haklive a tak isto aj peugeoty... |
Nechcem sa opäť chváliť mojim Cliom ale jeto 1,5 Dci a je to snáď najhorší motor aký som kedy mal. Teda nie že by to nechodilo, to zas nie pri váhe toho Clia to ide ako guľa, ale má to necelých 200 000km a v 4V motore som vymenil 5 vstrekovačov |
Pitaz: ale tebe pradie pod kapotou "pan motor" taha jak kon skoro od volnobehu, ziadna turbodiera ludovych priblizovadiel z praveku a spotreba na paradu... |
raptor, aj by som sa asi s tebou zacal hadat, ze pri tomto motore je to viac pravidlo ako stastie |
a aj spln mesiaca vraj vplýva na výkon motora. minimálne 10PS. |
black333 > Upravené 2 krát. Naposledy upravil riki1 (12.08.2011 19:53) |
black333 > nad tym 77 kw "PD" som sa velmi nezamyslal, prebral som to od MarekZ iba som vymenil 105 koni za 77 kw , moj 74 kw je urcite PD. Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (12.08.2011 19:36) |
pitazku ber to tak ze to je viac stastie ako pravidlo a chytro to predaj Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.08.2011 18:51) |
a ja mam commonrail, ktory funguje uplne bez problemov (a bez vymeny turba) uz skoro 300 000 km.. a co mam robit? |
riki1-to mi chceš povedať,že 1.9TDi 77Kw je PD?To mysliš važne?Okrem toho,najlepšim 1.9 TDi su uplne prve TDi-čka,ktore boli montovane v trojkovych golfoch,prvych oktaviach a audi 80-tkach. |
tombar - ja som ani nevedel, kto to napisal. ako ano, vyfukne ich a precisti to kakaom. ale ze by nafta potom vo vyfuku zhorela sa mi nechce verit |
nemyslim ze by si riadiaca jednotka pamatala nieco o zvyklostiach vodica (aspon teda moja) ale snazi sa napriklad vyrovnavat nerovmernu vykonnost jednotlivych valcov pridanim alebo ubratim mnozstva vstreknutej nafty do nich |
chester .. sak ju vyflusne , nejake sadze zaspinia inak biely/ bezfarebny dym ... iba teoretizujem tak sa nehnevaj hned namna :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (12.08.2011 17:19) |
valach zdielam podobny nazor,ja este doplnim ze si myslim,ze vplyv na "zivost" motora ma aj teplota oleja,ked zohrejem normalnou jazdou a povedzme ma motor 90st sprava sa nejako,ak ho ponahanam, teplota oleja sa zvysi,znizi sa viskozita a klesne odpor v motore voci pohybu suciastok, |
tombar > |
ludia.. nechce sa mi to cele citat. moze mi ale niekto prostrednictvom SS vysvetlit, ako moze v dizli pri kakau vyhoret nezhoreta nafta vo vyfuku? lebo aj ked ju budes sprejom striekat do ohna, tak sa nechyti.. dakujem |
valach ... to stou astrou nemohol byt nejaky upchaty katalyzator ? tiez ma nekamenujte iba nahlas myslim ... |
a nemôže to byť takto? |
diesel je shit ... ze to uz tak mozem povedat .. v dieseli ti srdce nezaplesa ked ho vytocis a 7500 otacok ... diesel neznie ako bestia a nerobia sa sportove auta s dieselom ... |
Nuz, len kvoli nicku poskytnem svoj skromny nazor . Minimalne na dieseloch s turbom nie je zle obcas im stupit na krk, aby sa si napr. turbo precvicilo cely rozsah otvorenia/zatvorenia lopatiek. Tomu, kto to dusi nizko sa moze stat, ze jedna z krajnych poloh nie je dostatocne castou vyuzivana a zacne sa zadierat, coho dosledkom je, ze ked bude treba, nebude fungovat ako bolo planovane. No a taketo "precistenie" krajnych poloh si viem aspon teoreticky predstavit asi aj na inych komponenoch moto (aj ked vyznam kakaa by som zasa neprecenoval). No a to, ze ECU naozaj moze vplyvom jazdy zleniviet je asi tiez uz overene, t.j. obcas na dialnici vytocim TDI po cervene, ale nijako extra to zasa neprehanam.... |
riki1 , či je common rail lepšie riešenie , o tom sa dá dosť pochybovať , pracuje s vyšším tlakom , čo by malo viesť k zníženiu spotreby (ekológia) , ale vedie , bohužiaľ , aj k zníženiu životnosti . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (12.08.2011 13:53) |
Hlavne keď si kúpiš TDI po majiteľovi, ktorí jazdil štýl "cacao". |
No a ked uz rozoberame PD a "NePD", tak najprv tu boli TDI s rotacnym cerpadlom, ktore dodavalo tlakovu naftu po vysokotlakych potrubiach ku vstrekovacom, stale ku tomu ktore to prave potrebovalo. Tie vysokotlake potrubia nie su velmi vhodne a tak sa nemecki konstrukteri rozhodli pre dalsi logicky krok a vysokotlake rotacne cerpadlo aj vysokotlake potrubia zrusili a pridali na vackovy hriadel dalsiu vacku (pre kazdy valec ) a cez vahadlo ktore tlaci na piestik vytvaraju tlak nafty priamo v vstrekovaci. Podla mna je to velmi elegantne aj ked prilis "zmechanizovane" riesenie, take typicky nemecke. |
TDI ma nevyhodu, ze je tazsi a tak trpi viac podvozok v predu, auto je kus viac nedotacave ako ked je tam benzin, ale vydrzat musi hociake TDI aspon 500 000 km , pri normalnej udrzbe a rozumnom pouzivani aj vratane turba. Ak si vsak kupis TDI po nejakom mantakovy tak sa samozrejme nedoplatis na opravach to je jasne. A hlavne ked je vacsina predavanych aut este aj stocenych, tak potom uz ... |
Keby som si mal kupit diesel, tak by mi tyzdenne musel urobit vela Km aby si tym rozdielom na spotrebe a cene nafty oproti benzinu zarobil na naklady spojene s udrzbou, opravami. |
baho: |
PD je jeden veľký konštrukčný nepodarok. Nekultivovaný motor , zvukový prejav horší ako traktor, a keď sa vyklepú vstrekovače v hlave, potom sa uvidí - čo sa ušetrilo na nafte - ide do opravy hlavy, ak nebude treba novú... Staré TDI boli niečo úplne iné, tam sa dalo hovoriť aj o úspornosti, aj o životnosti, aj keď zvuk tiež nebol silnou stránkou týchto motorov... A ešte jeden poznatok - každý tdičkar rozpráva o krásnej spotrebe pod 5 litrov, a keď sa do toho auta človek sadne, vidí na displeji trochu iné čísla... A už vôbec nik nehovorí o zničených riadeniach, ramenách, čapoch a silenblokoch... |
Golf 2,0 TDI dialnica 140-150, mimo 105-115 mesto 50-60 |
MarekZ > tebou spominany 1.9 TDI PD 77 kw je ten novsi a podla mna nestastnejsi motor |
focus 1.8tddi priemerka 6.7 (80-90% je dialnica a mesto) ale vcera som siel tak pohodovicko ale nie pomaly do modry a spat a dal som to za 4.6. |
A ked si uz porovnavame, kto ma vacsi: |
Nejazdis vela po meste a relativne kratke trasy? |
Zaujimave spotreby tu citam , ja som mal na dvojrocnom Golfe s 1,9TDI PD 105k priemerku dlhodobo okolo 6,7, najma mesto a dialnice, priserny motor, zvuk ako traktor, najazdene to malo 70 000km. Teraz mam C5 2,0HDI 140k, mam to od nova, najazdene 5000km, zatial priemerka 6,4, jazdim rovnako, auto ma ale 1,6 tony. V meste jazdim podla predpisov a nie agresivne, dialnica 140kmh tachometrovych. Spotreba do 7 litrov na dizli pri rychlejsej jazde je asi taka motoristicka latina, ci? |
Technicka otazka: co vlastne myslel autor pod pojmom "pridat kakao?" No nieeee, seriozne, lebo ako tak citam, prispievatelia si to vysvetluju rozne.... Uz par noci kvoli tomu nespim, takze, pre nas, pribrzdenych: "Voc tady gou???!!!" |
Rychlost musi ist do spotreby, to je fyzika. lebo prekonat odpor vzduchu, je to, na co potrebujes hlavne palivo. To co minies na zrychlenie, mozes vyuzit ako zotrvacnost a potom uz iba trenie na co este minas palivo, ale to je malo. Dnes plati, ak chces mat najnizsiu spotrebu, treba ist co najpomalsie na najvyzsom prevodovom stupni. Moj traktorik, to v tom pripadne zvladne aj pod 4 litre, ale aj ked idem okolo 90 a iba pri predbiehani na plne pecky, tak okolo 4,3 na dlhej ceste. |
Passat 2,0 benzín výroba v r. cca 1995 trasa: BA - Praha pohodová jazda rýchlosť do 110km/h spotreba okolo 7L /100km |
MarekZ ... nic si nevypytal ... keby si vypytal pas tak neviem ci by mi preslo ze nerozumiem slovu pas ... |
blaho - mne je jedno, co si myslis. |
Aaaale ved ked budu vsetci chodit na vodik alebo elektrinu, tak nam viacej zostane a mozno aj zlacnie, ked uz nebude dopyt. Len sa bojim ze to potom zdania nejakou brutalnou ekologickou danou. |
No to uz asi jedine zostava...A take to je zaujimave, len tej ropy je malo |
Potom budem veteranista. Pomalicky ale iste sa uz nim stavam. |
som zvedavy, kedy pride uz ta doba, kedy klasicke mototry sa uz nebudu pouzivat a auo nam bude opravovat elektrikar alebo neviem kto - zalezi aky "pohon" to bude mat...Potom to tu vsetko bude minulost |
@yamaha901: chlapi kt. by mi mohli byt vekom mojimi otcami budu mat trosku rozumu a nebudu sa hadat pripadne ked uz si nevedia prist na meno tak si daju "přes hubu" a svaty pokoj NEBERTE NÁM PRINCEZNU!!! Dieta, v tvojom veku, som pred 20 rokmi naucil vsetko okolo motorov a aut. A potom sme kupili auto, co pod kapotou malo jeden cierny dekel a elektroniku.... |
Abion!!! Plyn je do sporaka, nafta do traktora a benzin do volva |
mm zaujimava diskusia..... a to som si myslel ze chlapi kt. by mi mohli byt vekom mojimi otcami budu mat trosku rozumu a nebudu sa hadat pripadne ked uz si nevedia prist na meno tak si daju "přes hubu" a svaty pokoj |
albion: dvestovka ako sto tam, sto späť? Inak si tú spotrebu neviem vysvetliť... že sa ešte tí inžinieri vo fabrikách o niečo snažia, keď už sú na svete benzínové 4,0 w8 motory čo pri 280 žerú 14, a predpokladám tdi čo pri 200 žerie 6,4.... Radosť žiť... |
Heh super... |
Albion: |
Minule som jazdil na švagrovom passate W8 4.0L, a 14/100 to žere pri slušnej predpisovej jazde... Ak dá vodič cacaooo ako že som aj dal, tak to môžem porovnať so 410 kw Manom, čo jazdím pracovne..... |
tak ako to vlastne je ? |
Veľmi som chcel prispieť, ale napadá ma iba prirovnanie : Ako ženy chlapci. Ako ženy. Hašteriť sa na píčovin* a každá chce mať pravdu |
papiboy: no spapa to aj 10 litrov ked to vytacas ale je to zazitok len maloktore auto bez truba ti da z 0-100 za 8 sekund, nehovoriac o tom ze to ide cez 200km/h zostrelilo to uz aj bmwcka a kadejake ine nabite rarohy |
tombar: to si ake doklady ukazal policajtovi ak nie slovenske? Ci mu nezaplo, ked mal v ruke slovensky obciansky alebo pas? Alebo mas aj UK obcianstvo? Ci si nevedel vypytat ani len "passport"? |
ty nedavaj kakavo, ty uz mas "skvely prikon" lol valam sa |
Zdravim, ja som sa Vas odbornikov na kakauka chcel len spytat, ze ci som aj ja kakaukar, mam preplnany benzin 1.5 skoro kazdy den jazdim sportovo a vykrucam motor tesne pod cervene pole a obcas to skoci aj do neho aspon na par km? mimochodom tymto stylom mam najazdene uz cez 100.000 km (a ma uz 6 rokov) a auto nemalo nikdy ziaden problem prave naopak ma skvely prikon ktory slusne tlaci do sedadla a zda sa mi, ze rok od roku si kladie latku vyssie a vyssie, zrejme nechce zaostavat za dnesnymi produktmi aspon motoricky. v pripade ak nie som kakaukar, co mam urobit aby som nim bol? a je nim nutne v mojom pripade vobec byt? Dik za odpoved |
RH+B ten rozdiel by poznal aj debil Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (09.08.2011 17:57) |
Este stale onanujete? |
A nemal by sa k tomu vyjadrit aj dotknuty? motoride.sk/?login=Cacao ! "Tož lepší, je ovčí hnúj na čelo..." je moj nazor. Niekedy predajcovia do motorov aut miesto oleja strkali banany.... Skutocne to chvilu podstatne zredukovalo klepoty a rozne pazvuky..... |
a unika mi stale pointa,naco je tato diskusie dobra..keby tu bol antal ,tak sa dostanete max po 10 prispevok a idete k ladu.. |
moja 3.2 n/a nezere pod 11.5 niekedy aj 17 si potiahne :D ale potom mi uz chyba aspon milimeter na zadnych gumach :D Upravené 2 krát. Naposledy upravil tombar (09.08.2011 17:10) |
Keď spálim v krbe za hodinu pri plne otvorenej komínovej klapke pol kubíka dreva tak tam zostane menej popola ako keď spálim za hodinu pri privretej komínovej klapke štvrť kubíka dreva. |
20-rocny demmoo je natolko vyjazdeny, ze si sadne do Suzuki Ignis a vie povedat, ci motor ma menej vykonu ako pred rokom |
S tymto musim iba suhlasit, Vadim ma pravdu (aj ked stale je rypak ) |
už sa nehádajte ako malé deti Raptor radšej mi chytro odpís na maila lebo tú reťaz mi trhá hrozne už ;) |
ty brdo, ten golf, Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (09.08.2011 12:47) |
Keď som si pred rokmi dával chipovať svojho ropáka(u popredného SK chiptunera) tak mu vravím "nejak to dymí" (keď to skúšal na brzde) a on mi nato jednoducho : NO SMOKE - NO FUN a nieje čo riešiť |
To si nemyslite, že len tu sa hádate, je to večná téma od konca 19. storočia. Jednoznačný verdikt sa blíži úplnou "idiotensicher" elektronikou a zasenzorovaním aj šnúrky od topánok vodiča. Potom už asi môžeme robiť s plynom, čo chceme, motoru to nepomôže, ani moc neuškodí. Sám si zabezpečí ideálne podmienky v každom režime... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.08.2011 12:00) |
Fiha - takze koncis lebo zrejme som tvrdil 09.08.2011 11:32 asi celkom aj pravdu |
Pre mudrlanta od polície: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.08.2011 11:43) |
Pre "predajcu" : Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnny55 (09.08.2011 11:33) |
Po slávnostnom príchode Svedkov Raptorových , ako sa hovorí "shrnuto a podtrženo": Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.08.2011 11:17) |
Žiadnemu motoru nemôže uškodiť, ak sa občas využije celé pásmo otáčok - na to je to pásmo určené. Kto nevytočí aspoň párkrát mesačne blízko k červenému, si zle kúpil... |
baho: |
fuuuha ťažká diskusia... |
Egreš: Ja verím tomu, že ten motor môže žrať 14, ale nie pri tej rýchlosti čo si písal... to si hádam nebudeme klamať. Je mi jasné že napr. po diaľnici pri 160 to zožerie hádam menej ako HTP idúce tou istou rýchlosťou, lebo kým passat pôjde prakticky na zvýšený voľnobeh, fabia na hranici deštrukcie |
baho: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (09.08.2011 8:35) |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75833 | Včera: 122325