Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Ako stiahnuť primarne kolečko - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko stiahnuť primarne kolečko - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

07.08.2011 18:37

Ako stiahnuť primarne kolečko

Zdar, taky menši problem. Dal som si valce na vybrus tak medzi tým ako čakám kedy prídu tak som sa rozhodol že si zrobim taku menšiu generalku a motor rozpolim pokupim nejake nove sučiastky a poskladam ale zasekol som sa na primarnom kolečku.

Nevie niekto ako sa dava dole? do ktorej strany treba povoliť maticu? Pozri obrázok

dik

Upravené 2 krát. Naposledy upravil boraicho (07.08.2011 18:38)


07.08.2011 18:49

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

Slaughter
 Turista 

Ikona

motoride.sk/?P=phorum&tema=&S=primar


07.08.2011 19:03

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

sorač a diky.


07.08.2011 20:27

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

Ok hotovo aj odšrubovane aj stiahnute so sťahovakom. Zajra už idem do vnutra.


08.08.2011 18:32

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Nechcem byť zlý, ale ak nevieš dať dole kolečko, tak dovnútra radšej nechoď.


08.08.2011 18:36

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

barlac
 Jogurťák 

cb750- citas mi myslienky. predsne tak,ak clovek nezvlada taku banalnu vec,tak by nemal riesit dalsie..motor neni pic. aby sa v tom kade aky kkt vrrrtal.. >:-)


09.08.2011 22:14

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

pozor niesom kokot, jawu 350mam už 8mi rok, viem ako sa dava dole kolečko, len ta matica bola tak fest utiahnuta že som už si nebol isty do akej strany je zavit.Po nahriati a s večšou silou to nakoniec povolilo. Pod rukami mi prešlo veľa motoriek ale teraz som dal valce na vybrus tak si robim menšiu očistu. Ale pravda je že dotearz som ten agregat nikdy nerozoberal, nebolo prečo, ložiska su v perfektnom stave kľukovka takisto absolutne žiadna chyba. Akurat riešim ako dať dole kľukovku, to železo v strede je nejake zaseknute v kartri. Rozobrať a poskladať agregat mi nerobi absolutne žiaden problem.
Pozri obrázok


09.08.2011 22:26

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

feodorko
 Turista 

Ikona

boraicho - TO bolo krasne ze " pozor nie som k..t" [dobre] [dobre] tu na motoride ak nevies povolit sraubu tak si hned zaradeni do evidencie neschopnych :-D :-D


09.08.2011 22:31

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

pozor nie som kokot :-D [dobre] to je uplne poeticke :-D
Inak, takto osadene koliesko som nevidel...tie podlozky, ci ktory patent to tam je, to musel tam davat iny majster


09.08.2011 23:51

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

feodorko takych čo nevedeli povoliť šrubu je tu viac, prešiel som viacero tem.

johny ako vidim baviš sa tu ma "mača" a pri tom o tom hovno vieš, tam niesu absolutne žiande podložky, pod maticou je umele zavitove kolečko na otačkomer, matica a ten umely zavit su spojene. mam ešte jednu fotku z blizka, tak si to pozri 8-)

Pozri obrázok


10.08.2011 6:40

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

karol1
 Bahniak 

Ikona

to "železo" v strede je hliník a buď šťastný a tlieskaj rukami , že je zaseknuté :-D (žeby nalisované?) , lebo veľa hluku na týchto strojoch narobí práve uvoľnený tento stredový diel , v katalógu označený ako "čelo".
A či si alebo nie si nástroj ženskej rozkoše , to neriešim , ale je taktické a obvyklé pri jawackych motoroch dávať dole najprv pravý karter a v ľavom ostáva kľuka , prevodovka a radiaci mechanizmus , a potom sa to všetko vyberá z ľavého kartra. Pri skladaní opačne, najprv do ľavého kartra a pravým "priklopiť" .
A mimochodom , ľavý závit sa v zásade používa len na miestach , kde by sa matica s pravým závitom mohla ,vplyvom prevádzkových pomerov a smeru rotácie hriadeľa , povoliť. Napríklad , keby bolo primárne koliečko na pravej strane motora , alebo by sa krútila kľuka opačným smerom.


10.08.2011 10:21

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

nalisovane nalisovane, jasne. Ešte vysvetlim prečo ostala kľuka v pravom kartri. Jednoducho ked som to rozpoloval pomaličky tak proste to bolo asi viac zalisovane v pravom katri preto to tam aj zostalo ja za to nemožem, Ako som mal ovplivniť na ktorej strane mala ostať kľuka?motor som mal položeny na ľavom boku, ja som žiadne sťahovaky nepoužival išlo to pekne samo trochu som roztiahol vpredu trochu vzadu trochu vpredu trochu vzadu až kym sa nepovolili bloky, potom som len pravy karter aj s kľukovkou vytiahol a rychlosti ostali v ľavom kartri (viď foto), takže som otvaral pravy karter, tak ako pišeš, ale bohužiaľ kľukovka ostala zaseknuta/zalisovana v pravom kartri.
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boraicho (10.08.2011 10:22)


11.08.2011 7:50

Re: Ako stiahnuť primarne kolečko

karol1
 Bahniak 

Ikona

ovplyvníš to jednou pásovinkou s dvomi dierami a dvomi závitovými tyčkami M6 s podložkami a matičkami.
závitové tyčky do závitov , ktoré držia stator zapaľovania , pásovinku nastokneš na ne , opreš o koniec čapu zapaľovania a striedavým priťahovaním matíc na závitových tyčkách vytlačíš kľuku.
Mimochodom , ten tvoj motor už mal v rukách "odborník" , keď tam napchal RS ložiská a zabránil tým ich preplachovaniu .



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 339288 | Včera: 222870