Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Cafte. Mam problem s mojou Afrikou. Nedavno (asi pred 2ma tyzdnami) som menil zadne brzdove dosticky. Odvtedy som najazdil uz 2000 Km. Minuly weekend som bol v Alpach a tam som si vsimol, ze sa mi zadny kotuc velmi prehrieva pocas jazdy bez brzdenia. Po navrate na SK som vybral platnicky, vsetko dobre premazal (osky a vsetky casti ktore mozu byt namazane), brzdny valcek je cisty a chodi lahko. Na kotuci uz vidno rozdiel, je o nieco zodratejsia ako bol pred menenim platniciek. Vsetko som zlozil tak ako ma byt, ale zavadu som neodstranil. Menil som aj brzdovu kvapalinu za DOT5. Nemoze byt problem v tom, ze v nadobke je brzdovka asi 1mm nad rysku MAX? To je uz jedine co ma napada... |
Brzdova kvapalina by nemala menit objem v zavislosti od teploty, o tom to je. Myslim ze odliatie trosku kvapaliny nieje velky problem, tak to skus, ta MAX hranica tam nieje na ozdobu. Mozno boli nove platnicky trosku hrubsie, ale po 2000km to uz musi byt na 1000% v poriadku. Hmmm, skus tu kvapalinu... |
Skús zdvihnúť zadné koleso, či sa točí bez odporu. Ak nie, tak skús doštičky mechanicky od seba roztlačiť. A keď už máš zdvihnuté kolo, tak zabrzdi, či ti neostávajú visieť... |
Vadim: Jasne, zabudol som napisat, ze toto som samozrejme skusal. Roztocil som ho nastojane, kruti sa pekne, ked zabrzdim, tak sa platnicky roztiahnu - da sa znova pekne roztocit. Pocut vsak mierne trenie platniciek o kotuc. |
teda zle som sa vyjadril - po zabrdeni a naslednom povoleni brzdy sa platnicky roztiehnu... ;) |
skus na jednu jazdu ist s pravou nohou zo stupacky mozno to prejde |
solberg: skusal som ( teda bez akehokolvek brzdenia zadnou), nepreslo ;) |
ako je robeny strmen, nieje to taky co ma iba na jednej strane piestiky? potom by mohol byt problem v tom mechanizme co pritlaca druhu platnicku na ktorej strane niesu piestiky. |
rapid: Presne tak to je. Piestik ma len jeden na jednej strane. Ale nejaky "mechanizmus" na druhej strane som neobjavil... |
Zdar, |
Brambo: Predtym som mal original Nissin, teraz Lucas. Cely strmen je nasadeny na oskach, na ktorych moze lahko chodit zboka nabok a tieto osky som dobre premazal. Volu nema ( teda neda sa s nim hybat do bokov, kedze platnicky nepustia.... |
ak je plavajuci a ked nema volu tak tak potom sa asi dobre nevracia,keby tam nieco netrelo tak by sa bez brzdenia urcite neprehrieval.. |
pri nestlacenej brzde bi mal mat trochu volu,ale este to mozes mat zle odvzdusnene,ak to nebude mat volu. |
Mozno pisem blbost, ale menil si kvapalinu. Moze to byt aj zle odvzusnene. Ked par krat pribrzdis vzduch co ti tam zostal sa zohreje a zvecsi svoj objem. Potom su platnicky stale mierne pritlacene ku kotucu a stale viac sa to zohrieva. |
Mozno blba otazka, ale ako spoznam, ci je strmen plavajuci?? Teoriu neovladam.... |
co sa tyka odvzdusnenia, na tom som si dal zalezat. S tym by problem nemal byt. |
asi je plavajuci,lebo si pisal za si na nom premazal oski. |
squelch - ked das dole koleso, strmen sa da oproti drziaku priecne pohybovat (na takych piestikoch). Kusok. Pevne uchyteny je proste natvrdo prisrobovany. |
jasne, tak je plavajuci ;) |
nazdar skus skontrolovať vôlu na brzdovej pake, medzi samotným valčekom-pumpou a oskou ktorá sa doň zasuva od páky musí byť vôla ak tam vôla nieje tak ti môže mierne pribrždať a po zohriatí kvapaliny sa zvýši tlak na platničky. |
Johny99: no to este overim ten piest, ale pokial viem, brzda mi zabera az po vacsom stlaceni. Ale uvidime. Hosi zatial diki za vase rady. Ak vas este niekoho nieco napadne napiste, budem rad. Kazdopadne sem potom hodim result ked najdem zadrhel. |
squelch neviem ale mozno ma johny99 pravdu s tym krivym kotucom. uz som sa stretol s takym priapadom u kamosa a vymenil kotuc a spoko.veda tam rozhoduju casto nepovsimnutelne desatiny milimetra |
Mal som presne tento problem na mojej moto, tiez po vymene platniciek a brzdovej kvapaliny. Nespocetne vela raz som to rozobral a vsetko v poriadku. Nakoniec som vymenil platnicky za originalne , lebo som pouzil inu znacku, a bolo po probleme. Netvrdim ze u teba to musi byt platnickami, tolko moja skusenost. |
mawy: Nema byt z coho krivy, mam trochu krivy predny a ten sa vobec neprehrieva. Len to citim pri brzdeni prednou. Krivost zadneho kotuca vylucujem. |
Nechcem byt rypak ale neprehrial sa kotuc jednoducho jeho prilis castym pouzivanim v Alpach?? Ja viem moze to zniet ako somarina, ze potom naco je ked nie na brzdenie a zeby mal aj vydrzat a pod... |
Pises ze po povoleni brzdy sa oblozenie oddiali. Skus sa na tom trocha previest bez pouzitia zadnej brzdy a skontroluj potom ci je oblozenie stale oddialene alebo ci sa same vratilo ku kotucu. Prudiaci vzduch okolo kotuca robi zazraky. Ked ta obieha kamion tiez ta k sebe pritiahne. Mozno sa ti to prehrieva aj kvoli tomu ze to nove oblozenie ma vacsiu tvrdost. |
jarro, v dierach kotuca sa vzduch ohrieva a odtlaca platnicky od seba...squelch, skus zbrusit nabeznu hranu platniciek v 45° uhle, pomozes tomu. alebo pockaj, kym sa platnicky zbrusia |
manana" diky, skusim zbrusit tu hranu. To vyzera slubne. Keby som mal cakat, kym sa zbrusia same pouzivanim, tak by som uz ani kotuc nemal. Su strasne tvrde... |
este -obe platnicky si mal zodrate rovnako? ma africa vzadu jedno alebo dvojpiestik? starsie nissiny mali jeden bug... |
manana: pisal som to vyssie, jeden piest z jednej strany. |
manana: a zodrate po 2000 Km vyzeraju rovnako zodrate, ale ozehnute su rovnako. Teda kov na tych platnickach zmenil farbu na cerveno (aj po ochladnuti) rovnako. |
tyka sa to sice VL1500, ale mozno aj odtial vietor fuka (nissin). Pozri si microfische tvojho rocnika a porovnaj s nasledujucimi, ci tam nepribudol "insulator" medzi piestik a platnicku. ale ak ti to so starymi platnickami nerobilo, tak neviem (nevsimaj si inner/outer, ty mas plavajuci brzdic): |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 218449 | Včera: 199614