Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím vospolok. Takže môj problém je dobíjanie na VFR 800, r.v. 98. Nejak sa mi nezdalo dobíjanie tak som ho premeral. Dobíjalo mi to 13,2 na voľnobehu, po zopnutí svetiel cca 12,9, na 5000 ot. 12,8 V a pri zopnutých svetlách 12,5. Šiel som s tým za mechanikom, ktorý pri premeraní alternátora zistil, že ten dodáva len cca 4V na fáze striedavého. Povedal, treba vymeniť alternítor. Kúpený - vymenený teraz dáva cca 11,5 na fáze. Následne merania boli na baterke 13,8 V. Nakoľko to nebolo ono, že treba vymenižť aj regler. Dnes som pracne zohnal nový Ignitech. Zapojili sme regler a neskutočne sa hneď začali prehrievať káble od alternátora a aj regler a ten dobíjal len 11,8 V. Kua kde je problém ??? Nemá niekto skúsenosti s týmto?? |
je to trosku obsirnejsia tema, nakolko mam teraz podobne problemy aj ja tak mam co-to nastudovane( aj vyskusane) tebe ide o to premerat komplet vsetko, ci uz kablovacku alebo stator (napetia aj odpory) alebo regler. Ze sa regler zohrieva je normalne, v skoro vsetkych japonskych moto mas skratovy regler, tj. ked nie je zatazeny(vypnute svetla, nabita bateria) tak jednoducho "posiela prud do kostry", teda sa aj zohrieva. ak vies po anglicky, viem ti poslat PDF podla ktoreho zistis kde je chyba Upravené 1 krát. Naposledy upravil najSleps1 (11.05.2011 21:15) |
Angličtina nie je problém. Problém je vtom, že ani mechanik u ktorého mam teraz moto (a ten robí celkom dosť motoriek) sa s takým niečim nestretol. Ten regler od Ignitechu sa zohrial až príliš rýchlo a taktiež vodiče od alternátora tak, že sa nedali udržať...doslova ich pálilo. Starý regler čo som tam mal sa tak nezohrieval a taktiež ani vodiče od alternátora. Keď Ťa to nebude obťažovať, pošli mi to do mailu. Mám ho v profile. Prebehli sme aj káblovačku a tá je OK |
A ešte, ak by tam bol niekde skrat, tak by vyhadzovalo poistky a tie su tiež OK, ani jediný krát sa mi nestalo, aby došlo k prepáleniu poistky |
ty mozes mat aj rozdiel napetia medzi vystupom regleru a vstupom na baterke, tj ubytok napetia co by znacilo nejaku chybu v kablovacke, moze to byt len zvyseny odpor(oxidacia napr) |
premeraj odpojené fázy statora voči kostre. Ja som mal problém tam a nový stator bohužiaľ bol na tom rovnako. Tiež sa hriali káble.Tak prišla reklamačka a ďalší nový stator bol pre zmenu širší a škrkal do nitov rotora , tak zase reklamačka.... čiže za necelých 2000km tam mám 4-tý stator. |
Dnes som rozobral alternátor lebo už naozaj neviem čo môže byť s dobíjanim. Na statore som našiel asi na 3 cievkach ryhu na drôte. Môže to robiť môj problém s dobíjanim a prehrievaním vodičov?? Môže to vlastne skratovať priamo na alternítore? Tu je zopár fotiek Upravené 1 krát. Naposledy upravil 77speedy (17.05.2011 14:01) |
isiel si podla toho navodu, co som ti poslal? ak by bol skrat medzi cievkami a kostrou, tak by si ho nameral. |
Hej išiel, ale problém je vtom, že už z alternátora tam nie je prúd. Zajtra idem do opravovne alternátorov kde ho premerajú a zistia, či je vadný altik. Nejak mi nesedia tie škrtance na cievkach |
motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-... |
tak to si potom meral napetie a odpory! asi som slepy, ale prud sa tam nespomina |
Sorry, zle som sa vyjadril , nie je tam požadované napätie. Včera som bol otestoval altik do opravovne a tam vyhodilo že je OK....už naozaj neviem, kde môže byť problém |
Na fotkách to vyzerá tak, akokeby ti rotor zapieral o vinutie alternátora. Tým ti vzniká skrat medzi vinutím a kostrou. Odpoj alternátor od regléra a zmeraj: Upravené 1 krát. Naposledy upravil ikcipo (19.05.2011 9:58) |
Super, vďaka za rady. Určite to premerám ešte raz, ale dopracoval som sa k tomu, že mechanik mi miesto papierového tesnenia dal silikón medzi kryt alternátora a blok motora. Došlo k hlbšiemu ponoreniu statora a asi preto sa to dotýkalo rotora, čím vznikal skrat a následné problémy. Toto si dnes overím, tesnenie sa vyrába a dám info |
Takže odpovede na otázky: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 253031 | Včera: 222683