Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Kde by sa dal zohnať nejaký popis toho ako funguje variátor. Poprípade nejaké obrázky činnosti? |
Zdar, |
Trecí variátor: |
do skútrov sa montuje tanierový variátor.vnútorný tanier je pevne uchytený na koleso, vonkajší ma v sebe obvykle šesť pogumovaných valčekov, ktoré sa zvyšujúcou rotáciou |
Chcem sa do toho variátora pozrieť a čo to tam poupravovať. V princípe viem o čo pri variátore ide ale chcel som to vedieť ešte podrobnejšie. Prípadne vidieť ako vyzerá rozobratý |
Chcel by som tomu zvýšiť rýchlosť nakoľko mi to šlape max 85 aj to na plný plyn. Bodlo by mi keby som zvýšil rýchlosť pri menších otáčkach. Tak sa v tom chcem trocha pohrabať. Obmezovací krúžok na remenici tej prvej od motora nemám takže možno budem sústružiť či niečo podobné, uvidíme. |
jediné čo môžeš urobiť je kúpiť tuningovú sadu |
www.scootland.cz/jaknato/ |
huniak: Predstav si ozubené súkolia na bicykly. Zmenou veľkosti koliesok vpredu a vzadu meníš prevody bicykla. |
MOKUSH Neregistrovaný |
VADIM o akom sukolesi na bicykli hovoris? |
vadim: na základe akých fyzikálnych zákonov sa predné taniere približujú k sebe a zároveň zadné, spojené s prednými taniermi remenicou od seba vzďalujú? |
MOKUSH: Máš pravdu. Malo tam byť: "reťazový prevod". |
Egres2: na zaciatku rozbehu, ked kolesa takmer stoja, je motor velmi zatazeny, taha velkou silou na remen, ale ten nie a nie sa pohnut. Preto sa roztiahnu predne "taniere", remen sa priblizi k oske, a sucasne, kedze remen ma konstantnu dlzku, sa priblizia zadne taniere (remen sa vzdiali od osky). Moment motora je M=F*R. Moment je konstantny (rovnake otacky), ked zmensis polomer R na prednom taniery, vzrastie sila F posobiaca na remen. |
Vadim, čakal som, že mu to povieš ty. |
Je to možné že sa tu vyskytne aj taká téma, ale dúfam že nie. |
Remeň údajne podľa kvality. Čítal som, že cca okolo 10000km, nechce sa mi tomu ani veriť keď sa pozerám pod kryt variátora a spojky tak tam vidno neaký sajrajt ako keby piesok (gumený). Treba to čistiť abo čo? |
MOKUSH Neregistrovaný |
jo to je z remena zosuchane, ok vies odstranit tak to vyber |
Mám ešte len 15 000Km a remen som ešte nemenil. Musím to odniesť do servisu či ho tam vôbec ešte mám. Teraz vážne: pri 10 000Km som mal pocit, že je všetko perfektné-motor, vačeky, remen. Plynulý ťah. Teraz pri 15 000Km už cítiť že to nejde plynule už tam cítiť také výkonové diery. Najvyšší čas skontrolovať motor a variátor. |
Motorhead-Výkonové diery spôsobujú opotrebované valčeky. Keď sa jedna strana na nich "zošlahá", tak sa pri "gúľaní" chvílu zaseknú na tej čapatej pozícii, ale keď pridáš plyn ešte viac, tak sa predsa len prevalia a idú ďalej, akokeby sa nechumelilo. Vtedy to chvíľu vzerá, akokeby sa motor zasekol vo výkone. |
A z akého dôvodu dochádza k opotrebovaniu valčekov. Čo to spôsobuje? |
www.scootland.cz tam sa docitas o vsetkom a aj ako mas menit valceky, remen a podobne. v sekcii jak na to |
opotrebovanie valcekov sposobuje samozrejme trenie a kvoli tomu aby sa ti neopotrebovaval variator tak su valceky potiahnute umelou hmotou a raz za cas ich musis vymenit. valceky stoja cca 300 sk zatial co variator tak 2500 |
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (25.01.2007 13:23) |
tu je animovany Flash o variatore v Burgmane 650 |
alebo |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 215102 | Včera: 194421