Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Jedny mi tvrdia ze do moto ma ist cista nezriedena, druhi ze tak ako do auta. |
rapid: podla mna zalezi, aku zmes kupis... |
ja by som to kupoval v motopredajni a tam by mali mat manual od vyrobcu , ze ci sa to riedi a ak , tak v akom pomere |
Čistá - nenariedená nemrznúca zmes sa v distribúcii ani neponúka. Je ale niekoľko možností, ako ich výrobcovia narieďujú (-60°C, -40°C, -20°C). Podľa môjho názoru do motorky je ideálne nariediť ju DESTILOVANOU vodou na -20°C. Vtedy nie je príliš hustá do lamiel motocyklových chladičov (tie sú jemnejšie ako automobilové, kvôli vyššej účinnosti pri menších rozmeroch). |
Suhlasim z Vadimom. Ja pouzivam G-12 urcena to nových automobilov Škoda nieje husta ma cervenu farbu tak ked niekde unika hned to na motore vidiet. Riedim hu do -20 stupnov, moze sa riedit obycajnou vodou ja pre istotu pouzivam destilovanu. Ma zivotnost 5 rokov. To ze sa moze riedit obycajnou vodou je vyhodne pre endurakov ked vam vyvari masina najdete najblizsi potok a dolejete si vodu. |
Ja som si teraz meral kvapalinu hustomerom a taky rozsah ani nema aky mi to ukazalo, bolo to dost daleko za -25...A na pohlad sa mi zda prilis husta....Mam to zriedit alebo sa na to vykaslat? Co sa stane ak je koncentrovanejsia? Rychlejsie opotrebenie tesneni? Alebo horsie chladenie koli tomu ze je to huste? |
ksbibo: Všetky kvapaliny sa môžu riediť aj "obyčajnou" vodou. Destilovaná (demineralizovaná) je nutná kvôli chladiacemu systému motora, aby sa nezanášal minerálmi (vodným kameňom). Pozri sa niekedy na výhrevné teleso rýchlovarnej konvice. |
Vadim, starsie nemrznuce zmesi sa mohli riedit len destilovanou vodou. Tieto novsie maju upravu proti tvorbe vodneho kamena, nieje to take ucinne ako ked pouzivas destilovanu vodu ale lepsie ako drotom do oka. |
Vadim: dakujem moc, presne tvoja informacia mi chybala k rozhodnutiu. spravim to tak ako si napisal |
a su aj rozdielne do moto a do auta ? mozem dat co ide auto , do moto ? dakujem |
Vidi , je dost motorov , ktore maju pripustnu pracovnu teplotu viac , ako 100 stupnov |
Duggo sú rozdielne do moto a do auta. Tak ako písal Vadim, lamely motocyklových chladičov sú jemnejšie ako automobilové, kvôli vyššej účinnosti pri menších rozmeroch. Preto aj nemrznúca zmes je trochu iná. Dostaneš to kúpiť pomerne jednoducho, napr: |
Duggo, |
Bambulo1: aj ta moja ale co to ma s destilaciou??? Destilka vari pri rovnakej teplote ako bezna voda. Teplota varu sa ale meni s tlakom. V chladiacej sustave je voda po zohriati pod tlakom, preto mozes jazdit aj pri 110 stupnoch aj viac a ona nevari. Ved to je princip kuchty. Destilka sa pouziva kvoli vodnemu kamenu, ako pisal tusim Vadim. |
Páni: Vedecké pojednania na tému oleje už sú asi vyčerpané, tak sa sa púšťame do rozboru ďaľšej komodity? |
vadim je to pravda a som prekvapeny ze prave predajca to musi napisat |
Vidikon, keď to budeme rozoberať do takej šírky, tak sa do debaty zapojí aj NASA! |
Moderator, nechapem tvoju taktiku: |
Vidi: Moderátor tam Bambulov a Joseho príspevky určite nechal preto, lebo ťa v nich chvália, súhlasia s tebou a ďakujú ti! |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96538 | Včera: 229226