Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ahojte, od 2jky hore radim bez spojky v podstate 90% casu co sedim na moto. |
Co sa tyka motokrossovych specialov, tak spojkou sa iba pohynas z miesta potom uz iba bez spojky. Ako je tu seriovych jedno a dvoj valcov neviem... |
bez spojky,bez ubratia plynu, dokonca bez radenia |
keď sa ti nechce radiť so spojkou, tak si kúp skúter, tam to máš úplne bez radenia |
na 1 valci radím bez spojky len pri zaďákoch, ináč ma to stlačení neobťažuje |
Zasadne so spojkou. Neviem a neskusal som na Afrike ci sa da bez spojky radit rychlosti |
Vdaka za "hodnotne" rady od "skusenych" manualovych teoretikov. Nezakladal som temu na to, aby som pocuval jalove teoreticke reci, ale aby som ziskal info od tych, co maju 1/2valce a takto preraduju. Kazdy jeden normalny co jazdi 4valec vie, ze radenie hore bez spojky od 2jky hore je pre moto uplne klido pido a pri vyvoji s tym ingenirkovia pocitali - inak by zvukovy/vibracny/otackomerovy prejav motky daval jazdcovi jasne info o tom ze CI DRBE? TO CO JE TOTO. |
nechápem zmysel, to je všetko...a keby s tým inžinierikovia počítali, tak načo by tam dávali spojku, veď sa to dá aj bez nej, hore-dole, krížom-krážom...súhlasím s názorom v tej druhej téme, že by ste túto informáciu mali všetci uvádzať v inzerátoch... |
Napisal som niekde ze spojkou neradim? |
ale v tej druhej téme bolo vysvetlené aj podraďovanie bez spojky |
Vysvetlene to bolo, ale robit to nebudem - podradovanie je nieco ine ako preradovanie. |
peeticek na predoslej motorke stvorvalci som vacsinou hore radil bez spojky. Aj pri kludnej jazde v nizsich otackach, bolo to pohodlnejsie. Teraz mam chopper dvojvalec a tam to ide tazko pri kludnej jazde, koli tazkemu vyvazovaku na kluke, otacky pomaly padaju pri ubrati plynu. Vo vyssich otackach (u mna 4-5 tis) uz ide radenie bez spojky lepsie, ale tak jazdim malokedy, takze uz spojkujem stale. |
na kazdej jednej motorke aj aute sa da preradovat bez spojky ALE ovela skor si zoderies zuby na prevodovke co nie je moc prijemne. |
Marek - u mna presne naopak. V nizkych otackach (do 5tis) je to uplne tip top bomba. Ziadne sklbnutie, zaskrypanie nic - pomaly len zmena otacok na odo. Ako nahle toto spravim pri 8-9tis., je to uz citit ale myslim ze je to skor preto, ze ked to takto vytocim, zrychlim dostatocne a uz po skoceni 3jky nemam tak otvoreny plyn. |
peeticek este doplnim. Teraz na V2 pri tych vyssich otackach to sklbne, ale rychlost tam padne, pri tych nizsich otackach tam nechce tak pekne padnut rychlost, lebo prevodovka je dlhsie v zabere po ubrati plynu. Takze pouzivam spojku, nieje to nic strasne. |
peeticek: tipuješ správne, nikdy som to neskúšal, vždy pri preraďovaní automaticky stláčam spojku, tak isto, ako som si automaticky zvykol na dvojvalci pri podraďovaní používať medziplyn...a nie je to tým, ako si predpokladal, že to mám naštudované z manuálu, je to proste automatika...ale ani so spojkou mi to nepripadá nepohodlné... |
A tu je zakladny problem slovakov - nemaju realne skusenosti a davaju rozumy. |
peeticek: nemám pocit, že by som "dával rozumy", iba som vyjadril svoj názor, to je podstatný rozdiel... |
mne to vo vyssich otackach ide bez akychkolvek problemov. zevraj sa to dalo aj na 20 kateemkach. ja mam navyse antihopp, takze tam ratali aj s kvaltovanim dole bez spojky, no ja spojku dole pouzivam. hore bez problemov |
peeticek: Mam aj jednovalec, aj dvojvalec, a ide to uplne vpohode. Aj radenie hore aj radenie dole, bez trhnutia, bez skripania prevodovky. |
na byvalej lc4 400 som radil hore bez spojky uplne bez problemov, stacilo trochu vytocit rychlost, okamzite ubrat, kopnut ju tam a tahala dalej. dole takisto, ziadny problem. |
peeticek: |
Chesty/marek/thommass/riki/spec.edition - dik za info |
Čester čo ma antihop spoločné s radením dole bez spojky? |
janoval |
a z diskusie ktora mala sluzit na zbieranie informacii o radeni bez spojky od tych co s tym maju skusenosti, mame hadku ludi, ktory s radenim bez spojky skusenosti nemaju, o tom kto mal v ruke viac rozobratych prevodoviek a kto vie o prevodovkach viac teoretickych veci ako vsetci ostatny na motoride. |
pepo: co chces vediet o radeni bez spojky, keby si aspon tu teoriu ovladal, ze na co sa spojka pouziva... |
A potom sa tu objavuje téma typu :stáva sa mi že zaradim falošný neutral, vyskakujú mi rýchlostí poraďte . |
janoval, fonzy, PALO1128 Upravené 1 krát. Naposledy upravil Krakatau (01.05.2011 18:58) |
Aj ja občas šlahnem kvalt bez spojky, ale to sa mi stáva len na preteku, možno je to lenivosť, možno je to lepšie, záleží natom, načo to potrebuješ... |
MATOOB - Chester má quick shifter a ten mu stlačí spojku automaticky a nepoškodí mu to preradzovanie prevodovku Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (01.05.2011 23:02) |
nechce sa mi to citat lebo je tu urcite vela prispevkov o niceni motora, prevodovky a boh vie este coho.... |
sa az cudujem kolko ludi si mysli ze nasli lepsi sposob radenia ako vymyslelo 10 japonskych inzinierov za 40 rokov co sa robia motorky. |
ja sa cudujem kolko ludi si mysli ze to co im niekto povedal je jediny mozny sposob ako sa nieco da robit Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 0:20) |
ja len tak pozeral som navod na moju moto a tam sa pise ze radit rychlosti iba so stlacenou spojkou... |
nerd dodeec pri sviznom tempe si moto priam pyta radenie bez spojky radim bez spojky podla potreby nikdy som s tym nemal problem zaklad je aby si sucitil s motorkou ktoru mas pod ritou |
peet: no čo tak kedy sa chystas na slovakiaring? prid niekedy do mlynskej pozývam na pivko kludne aj s chalanmi. |
Pozri obrázok Bez spojky sa radilo už pred vyše 60 rokmi. To ešte japonci nevedeli ako motorka vyzera |
Veľa firiem vyrábalo tyv automat aj Jawa terazky Aprilia aj Honda tý dávaju do prevodoviek mechanyzmus ktorý odlahcuje prevodom A je mylné zamieňat si to napriek tomu že to ideradiť ale furt to je v zábere . |
Keď sa človeku nechce stláčať spojku nech si kúpi Honda DN-01 alebo Aprilia Mana |
radenie bez spojky je ako jazdenie so zadrbanym filtrom vzduchu. |
skuste mi niekto z vas ortodoxnych obhajcov radenia so spojkou vysvetlit preco radenie bez spojky nici prevodovku. vysvetlenia typu ze v manual pise.... si nechajte. |
kutri: jawa je sice super, ale bez spojky radit nevie. Aj ked tu spojku rukou nestlacis, tak ju stlacis nohou - poloautomat. Skoda tej jawy, ale snad sa pozbiera este a dobehne dobu. |
nerd: ja som to uz hore vysvetlil, skus si to este raz precitat a ked ani to nepomoze, tak si tu prevodovku rozober, nechaj cely mechanizmus v bloku a skus si prehadzovat rychlosti a uvidis co sa tam deje na tych malickych zubkoch a co robia vidlicky a potom snad pochopis. Zuby vobec pocitat nemusis, tam ide rovno zub na zub. |
este raz, lebo nechapem! vysvetlite my aky to ma zmysel radit bez spojky? co tym ziskas? naco je to dobre? prosim o rozumne vysvetlenie! |
cota - plynulejsie, rychlejsie zaradenie vyssej rychlosti, ked to dostane jazdec dobre do ruk tak s minimalnym 'hluchym miestom' tahu... a vo vyssich otackach by som aj povedal ze eliminacia moznosti presmyknutia zadku pri prudsom alebo trochu neskorsom pusteni spojky |
cota: v uponahlanu nedelu mozes najmenej o 2,287 milisekundy skor sediet na kavicke s kamosmi a debatovat o radeni bez spojky Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (02.05.2011 10:27) |
dreamer aha, konecne som to pochopil, to dava zmysel a urcite to stoji za to nepouzivat spojku. Dakujem za rozumne vysvetlenie |
mam sice 4 valec ale spoku pouzivam vzdy okrem jedneho pripadu : ked fajcim na moto tak radim bez spojky a ide to v pohode aj hore aj dole radit - je to rychlejsie a bez nejakych rusivych zvukovych doprovodov z prevodovky ako je zvykom hovorit. |
dreamer - poznam jedneho chlapa ktory na aute hadze pri rychlosti 45km/h piaty prevodovy stupen (otacky niekde na +-1500) a pri otazke ci ho nehadze moc skoro odpovedal 'ved tomu motoru to nevadi, ja ho pocujem'... |
cota |
black333 - odsudzujes tu tych co radia bez spojky, pritom nieje nicim podlozene ze to prevodovke naozaj skodi. ked si teda tak presvedceny o svojej pravde tak zozen dva obrazky ktore som spominal - jeden rozobratej prevodovky na ktorej sa radilo iba so spojkou, a jeden obrazok rozobratej prevodovky kde sa smerom hore radilo iba bez spojky (samozrejme tak ako sa ma, nie tlacit to tam nasilu) a pokial medzi nimi bude markantny rozdiel v opotrebeni, tak potom uznam ze mate tu vsetci pravdu Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 11:22) |
doodec to vsetko beriem a dava zmysel ak si pretekar a bojujes o kazdu stotinku, ale ak nie potom ozaj nechapem. Myslim ze japan konstrukteri su vsetko ing. ktori nevystudovali za prasa ako je bezne u nas a asi lepsie vedia preco vyzaduju pouz. spojku ako my obyc. smrtelnici. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cota (02.05.2011 11:44) |
trocha teórie: pri preradovani meníš prevodový pomer medzi vstupom a výstupom prevodovky, máš napríklad zaradenú 3ku otáčky na vstupe 2000 na rozete 500. Pri 4ke bude pri tých isých 500 na rozete, 1500 otáčok na vstupe. Ak teda vyradíš 3kové kolečko, zároveň ti padnú otáčky z 2000 na 1500 zasunieš 4kové bez ujmy na životnosti. Opačne treba medziplyn. |
doodeec, to čo píšeš nedáva zmysel, prečo nezoženieš ty fotky dvoch prevodoviek ktoré boli ako si hovoril jazdené s a bez spojky. |
trojan - ja netvrdim ze to skodi prevodovke, preco by som to mal dokazovat? nech dokazuje ten co tvrdi ze to skodi |
ja si myslim ze motorke aj jazdenie skodi....tiez mam v manuale napisane ze radenie bez spojky moze sposobit vazne skody alebo nieco v tom zmysle.v konecnom dosledku kazdy vidi od akeho cloveka motorku kupuje..... |
trojan - este k tomu poslednemu. na rozbeh ju kazdopadne potrebujes, takisto na podradovanie... to ale neznamena ze sa bez ujmy neda radit smerom hore aj bez nej |
Radit bez spojky mi odpurucali priamo v Honde z dovodu setrenia spojky. V meste spojku pouzivam, mimo mesto som si zvykol radit bez nej. |
shiroko: noze prezrat v ktorej honde... Ja sa tam zastavim a sa ich spytam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (02.05.2011 13:01) |
Shiroko: ak ti v honde poradili aby si radil bez spojky zisti si cenu opráv a potom zistiš prečo ti to radia .Spojka je spotrebný matroš ale prevodovka ee. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PALO1128 (02.05.2011 13:14) |
Janoval - píšeš dobre - len veľá ľudí sa na tento "jav" pozerá úplne ináč a s iného uhlu pohľadu. |
tak v tej honde sa minimálne postarali o to, že budú mať zanedlho zákazníka s moto po záruke, ktorý bude riešiť prevodovku....podla mňa na to išli z obchodného hladiska dobre |
moto je v zaruke, takze ak by mi to radili, a mal by s tym byt problem tak by mali sancu, ze sa tam do dvoch rokov vratim ako "spokojny" zakaznik, + nemam od nich prvu motorku Upravené 1 krát. Naposledy upravil Shiroko (02.05.2011 13:22) |
Infantilná diskusia. |
Shiroko: |
csuka: ked som bol maly a nevedel som trafit na pekaci neutral, tak som vyhadzoval rychlost rukou :D |
No a na starych strojoch bolo aj rucne radenie, hovorilo sa tomu "suicide shift" |
dreamer: ale ja som hladal neutral, az ked som zastal. Lava ruka na tej zbytocnosti (spojka, ci ako sa tu tomu nadava) a prava hlada neutral. Rovesnici sa mi smiali, ze mam furt ruky od oleja, ze na co mi to je, ale v kutiku duse mi toho pioniera zavideli :D |
Neverim vlastnym ociam .. radit bez spojky to je najitenligentnejsia vec co ta moze napadnut .. len tak dalej .. nabuduce vyskusaj jazdit bez motoroveho oleja .. vies olej v motore len zavadzia .. vsak da sa jazdit aj bez neho .. |
janoval - pise sa niekde v tom manuale ze je to jediny mozny sposob radenia rychlosti a ze vsetky ostatne sposoby budu mat za nasledok devastujuce poskodenia prevodovky z dovodu 'lebo vyrobca to tak povedal' ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 14:07) |
a uz sme zase pri tych manualoch. Ak si raz takto dodrbem prevodovku, hned sa tu pridem priznat a bude to konecne dokazane |
kutri Mas mylne predstavy. Pred 60-timi rokmi Japonci zacinali v motocyklovom priemysle a pozri sa co za 60 rokov dokazali oni a co dokazala Jawa za 82 rokov ??? Zamysli sa nad tym |
dodec: Nespomina sa tam ziaden iny mozny sposob radenia rychlosti. Preklikal som si to cele Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (02.05.2011 14:17) |
Ja som tiez pocul par ludi hlasat ze na supersportoch radia len bez spojky a tak ma tato tema celkom zaujala. Osobne v tom nevidim nejaky benefit a radim so spojkou. Zaujimal by ma ale nazor niekoho co sa fakt vyzna, ako to vlastne je. Btw. tiez nepoznam nikoho komu by sa takto posrala prevodovka, aj ked to neznamena ze sa to nikomu nestalo |
janoval: mne ide len o to, ze nieje nicim podlozene to co tu viaceri tvrdite - ze to prevodovke skodi... pretoze "vyrobca povedal ze sa to ma robit takto" nieje pre mna argument ze iny sposob skodi Upravené 1 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 14:25) |
ja som to vedel. ty japonsky inzinieri nas klamu a zatajuju nam rychlejsi, lepsi a menej nakladny sposob preradovania. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (02.05.2011 14:53) |
Myslim ze vyrobca vie najlepsie co je dobre pre jeho vyrobok. Ja dam radsej na rady konstruktera prevodovky a nie nejakeho mechanika ktory neviem ci ma vôbec adekvatne vzdelanie na taku pracu. A aj ked ma skusenosti a rozobera motory asi tazko bude mat take vedomosti ako tym ing. v konstrukcnej kancelarii ktori konstruovali konkretnu prevodovku. Kazdy vyrobca by sa hned pochvalil keby mal taku prevodovku co netreba pouz. spojku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cota (02.05.2011 15:06) |
zas je polka fora mudrejsia ako tym japonskych inzinierov |
MajkyYamaha-pozor na to.Jawa by bola dokazala dosť,pozri sa na prototyp Jaw. |
dando - vies vobec naco je dobry quickshifter? pokial moje vedomosti siahaju, tak ten vynechava zapalovanie z toho dovodu, aby si mohol radit bez spojky aj pod plnym plynom... pri radeni bez spojky a bez quickshifteru sa preto pri hodeni rychlosti na kratku dobu ubere plyn presne z toho dovodu ako pises - aby na cas nevyhnutny k zaradeniu rychlosti na prevodove kolecka neposobili tocive momenty z motora, ktore by pri naslednom zaradeni rychlosti mohli sposobit to poskodenie o ktorom tu vsetci pisete Upravené 2 krát. Naposledy upravil doodeec (02.05.2011 15:17) |
Pan farar mi povedal, ze sa čaja dava iba "na misionara" a nic ine!!! |
Takže Honda vie toľko o motorkách, ako pán farár o trtkačke. Fasa. |
No, mne napriklad tato tema dala velmi vela. |
papi: peticek uz jazdi druhu sezonu, tak o tych masinach kurva asi nieco vie, ziadna zumpa, azet, chapeees? :D Este sice netrtkal, tak sa nenapadne informuje, lebo fararova odpoved mu nestaci... |
Pri pohlavnom akte sa penis zodiera a pan farar povedali, ze sa moze kopulovat len v manzelstve a za ucelom plodenia deti. |
Aby ste neboli prekvapeni. Niektori farari maju odtrtkane viac ako vy dokopy |
A zase tie hádky jak o tatrovku v škôlke vravíte si motorkári a hádate sa tu že čo je lepšie a čo nie, ten to robí zle a ten dobre..nech si každý radí ako chce či už bez spojky alebo s ňou..jeho vec jeho moto,veď aj o tom je to jazdenie že každý ma iný "štýl" veď moto berieme ako hobby/koníček/vzťah a tak to aj má byť že každý si to robí po svojom, o tom to je si myslím ..za chvíľku tu budú asi témy typu, ktorou rukou sa masturbuje lepšie či pravou alebo ľavou..? |
Fonzy - mne tiez vlastne pomohla tato tema. PODSTATNE som zmenil nazor na niektorych clenov MR |
peeticek : neplačkaj, každý si jazdí tak ako chce, každý kvaltuje ako chce, prečo ? Lebo každý má svoj bike, a sú tí, ktorí jazdia hore bez spojky, a sú tí, ktorí tú spojku používajú. |
Poniektorí majú oceľové piliny v prevodovke a drevené v hlave. |
black333 Jasne to ti ja neberiem, ja som iba reagoval na kutriho prispevok ktory ocividne nema prehlad v ktorych rokoch Japonci zacali s produkciou motoriek. Ked si to tak zoberies Jawa mala dost velke problemy s poruchovostou 500OHC-olejnicka alebo 350 so zapalovanim.. Je pravda ze bola v 70-tych rokoch brzdena a mohla byt dnes niekde inde. Takisto som cital ze predala patent na rozvod OHC neviem ci je to pravda bolo to na nejakom fore. Mam taky pocit ze aj nakopacka s rychlostkou bol ich vynalez... |
- v skrini mi je hej, v skrini mi je najlepsie... |
doodeec mas pravdu s tym quickshifterom, ospravedlnujem sa, potom my to doslo. Nejak som sa nechal strhnut davom... |
ludia bozi, aj ti druhi |
ale BMW ma na to aj prisposobene koliecka a vidlicky v prevodovke a neviem o tom ze by take nieco bolo aj v tvojej masine |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 173302 | Včera: 217060