Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
dobrý deň.chcem prejsť na cross...tak by som chcel poradit čo by bolo pre mna vhodne...obsah max do 250-300ccm,,okolo 1500E...mam vyhliadnutych pár KTM 125 SX alebo KTM 250 EXC..mate skusenosti ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil cezet175 (11.04.2011 19:31) |
ja ti asi neporadim, ale mne sa paci exc300, skor enduro ako cross, ale nekupim si ju asi nikdy, lebo KTM. |
vidim ze si si to premyslel skutocne dobre lebo ktm 250exc je ENDURO!!!!! |
125 2T alebo 250 4T. Skôr by som sa priklanal k tomu 4T, je to take plynulejsie a celkovo jednoduchsie na jazdu ako 125 2T. Nevyhoda je akurat narocnejsi servis. A medzi znackami je to v podstate jedno, viac sa zameraj na celkovy stav moto ako na znacku. Ale ja osobne najradsej Yamaha, ale ani neviem preco... Nad 250 2T alebo 450 4T na zaciatok vôbec neuvazuj, vôbec si jazdu nevychutnas a budes sa len trapit. A nezabudni, je velky rozdiel medzi cross a enduro! Takze na co to vlastne chces? To co som pisal plati o cross, v endure to môze byt trocha inac, ale tam nemam skusenosti, takze ti nebudem radit aby som neradil nejake blbosti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cota (12.04.2011 14:18) |
díky za rady chlapci... po uvažovani by som chcel asi radšej cross...ak mate niekto ešte nejake skusenosti,rady see snimi ! |
na veku nezalezi, ci ma 15 alebo 50 aj tak zacat len na tom co som pisal, starsi uz asi cross zacinat nebudu. |
cota... mam pocit ze chalan neve rozdiely endura a cross... a chciet cross pretoze to vizera "popičovo" je postoj chalana ktory ma 14 , preto ma to zaujimalo a preto som sa to spytal proste som to chcel vediet tak nevem co tu básničkuješ |
asi tak. napises mu ze vymena piestu po 20Mth a on ze coooooooooooooooooooooo |
dando: mas sice pravdu, ale 20 hodin, ked jazdi palbu po trati, ked si bude prdkat len tak za dedinou, tak kludne mu to vydrzi aj 40 motohodin. No aj tak ked si zoberies len priemernu rychlost v terene 50km/h tak to mas 2000km. cize ja by som na zaciatok volil urcite nejake lahke endurko, vydrzi viac... |
endurka su dobre ;) ja idem kuknut buduci tzyden 525-ku .. tak uvidime ale s udrzbou je to to iste |
este chcem dodat ze to s tymi mth je diskutabilne... za den jazdenia naskocila 1 mth a jazdilo sa omnoho viac... merac mth sa riadi podla impulzov z indukcky nie ako stopky |
www.offroad-lm.szm.com/technika/akemoto/rady.htm Dobre si to prečítaj mne to pomohlo. Veľa šťastia pri výbere Upravené 1 krát. Naposledy upravil 6116 (13.04.2011 13:15) |
kreator, ci demolator: pekny clanok si nasiel, je to tam dost dobre rozpisane. S tou DRkou v terene mozem len suhlasit, tazka je to krava |
cezet175: Ak mas dost penazi tak si kup KTM -nie su spolahlive ! A ak mas dost rozumu a vies ho pouzivat tak kup si Cross inak sa moze stat ze v sekci nehody budeme o Tebe ripovat. . Enduro je pre bezne pouzitie i pre zaciatocnikov i skusenych jazcov a cross je len pre skusenych jazcov co maju pravacku pod kontrolov ,rozum v hlave a nie v zadku tak. A to ze si povies ze budes jazdit opatrne na 40 ci 55 konovej masine tak to Ti nik neuvery lebo ak nemas skusenosti tak masina Ta moze nemylo prekvapit . Cross na asvaltke sa zda byt kludnejsia ale v terene je to ako neskroteny byk ak spravis sprostost ! Tak ze kup si to co dokazes mat pod kontrolou ! |
mafo chcel povedat ze enduro exc 525 resp. 530 je pre zaciatocnikov? :D alebo neaka 2taktna 300-vka?vidiet ze vela ludi z vas okolo endur ani neslo... treba kruto rozlisovat... lebo chlapcovi aj tak poradite zle |
MASAKER: Chlape dobre si precitaj o akej kubature je rec a potom tu trep hovadiny . Neviem kolko mas rokov ale si mozna staval do plienok ked som ja uz lietal po terenoch. Cezetak tu pisal o kubature 125 alebo 250 max 300 ccm . A tam je rozdiel trebars enduro 250 a motocross 250 tak ze neplet sem kralovske kubatury ktore su stavane pre hodne pokrocilych jazcov . Tak ze ja som chcel povedat mojim prispevkom ze je velky rozdiel ked ma clovek porovnat trebars DT 125 s CR 125 .Pritom su to obe 125 ccm ale jedna ma 15 koni a druha 40 koni a druha vec je vahovy rozdiel kde DT ma 120 kg a CR ma dakych 85 kg . A XT 600 nema 200 kg a neviem co si chcel povedat tym ze zadne kolo maju 18" ked ze ich maju pomali vsetky -no podaktore maju aj 19" . Tak ze laskavo ma tu nepoucuj ked ze za 22 rokov praxe v motocrosse a x kubatur ma hodne naucilo . Bohuzial mame sproste zakony a zle podmienky tak som to ukoncil . |
mafo: ty si lietal este za marie terezie... pre inspiraciu: exc 250 01 ma vykon na dyne 45HP Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (13.04.2011 21:27) |
Co tu stale splietas -si strasne mudry mam dojem . Ja som jednoducho tu vysvetlil chalanovi ze aky je rozdiel medzi kros a endurom lebo pravdepodobne chalan nevie co chce . Tak co ma tu ty poucas o KTM . Ja tu vypravam o klasa endurach a myslim ze to co Ty pises tak enduro a sutazne enduro je tiez rozdiel a sutazne enduro sa moc nelysi od cross akurad ze sutazne enduro ma svetlo a cievku na viac aby to svetlo slo a dake kontrolky co svietia . Daj sa do reality a ries tu normalne veci co treba poradit chalanovy aby sa nezabil na masine . On ma vyhliadnutu KTM ale pyta sa na skusenosti a pocitam ze nie skusenosti jazdne ale skusenosti spolahlivosti . Dobre mu tam jeden napisal nech voli CR 125 . Honda je honda a KTM moze ist . A o tom co bolo ked som mal 10r. tak vies prd o tom . Jasne si v prispevku napisal ze chlapec nepozna asi rozdiel medzi cross a enduro tak ze asi nema skusenosti tak som mu to vysvetlil po lopate . To nejde si povedat len ze "tak asi si kupim len cross" Su to mlady chalani a treba im to normalne vysvetlit a nie ze Ty to tu zacnes vseliak odborne rozdelovat . Potom to aj tak vyzera na cestach . Niekomu sa daco luby ale nevie co za tym stoji ,sadne za volant ci za masinu a na prvom km sa dolame alebo kohosi zabije . !!!!!!!!!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil MafoR1 (13.04.2011 22:02) |
neviem čo všetci ma te proti KTM, aspon čo sa týka 2T su KTM super mašiny! Upravené 1 krát. Naposledy upravil buber (13.04.2011 22:23) |
buber: no skusenosti ma asi hodne ludi s KTM a myslim ze hodne ich bolo sklamanych . Nebudem to tu ale rozoberat lebo par ludi to nechape alebo zle pochopi . |
Mafor1: :D ty fetujes? sak chalan pisal o sx a exc modeloch... ja som sa vyjadril len k tomu:D tak nehovor ze dristam... honda urcite neni honda... o honde by viac ludi vedelo rozpravat ale zasa na druhu stranu.. neni nic horsia ako ostatny japonci.. ku ktm... mam sa k jednej dostat buduci tyzden...po sezone vam poviem |
MASAKER, MafoR1: nehadajte sa, nikam to nevedie. Dajte si radsej pivko. Kazdy z vas ma svojim sposobom pravdu, o to viac ked prihliadnes k tomu, ze chalan este sam zrejme nevie co chce a vybera si podla obrazkov. |
po 1.určite som nechcel aby sa tu niekto hadal,to si mozem kupit turisticku vystroj a zacat chodit pesi po horach. |
cezet: ak si myslis ze "kup si enduro , je pre zaciatocnika ,cross pre profika" je dobra rada tak to sa radsej spytaj tam kde to je najlepsie... www.countrycross.sk tam su páni ktorí sa na danu problematiku pozeraju z ineho hladiska ako tuto niekto kto si mysli ze ked v 10 jazdil na pionieri po poli tak jazdil motocross:D normalne chod tam nehanbi sa otvorit temu a tam ti vyborne zodpovedaju na vsetko... a to s tymi endurami si daj bacha ,lebo tu si ocividne v zivote nekto len nasetril na neake max. dt 125 a uz hovori ze endura su slabe (spmeniem len veci ktore niecu viditelne volnym okom) vo vseobecnosti tie endura a cross ktore si spominal TY maju pri rovnakej kubature zhruba rovnaky pocet koni , akurat endura maju inu prevodovku , najcastejsie viac stupnov a pomalsia jednotka cross maju aj jednotku neprijemne rychlu a v lese sa s nimi ide tazsie... treba viac spojkovat cim trpia lamely , ktore pre mladeho chalana tiez niesu lacne... zaklad je uvedomit si co chces jazdit , ci mx drahu , alebo lesy luky atd. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (14.04.2011 22:28) |
MASAKER . Vies keby ze ma poznas tak beriem ze tu mozes trepat o mne hovadiny . Tak aby si bol v obraze . V 10 r. som mal pionier ale len motor bol pionier inak bol upraveny jak motor tak ram -motor upravovany do motokar tak ze na zaciatok a na ten vek bohate stacilo -v 12 r. som presiel na RM 125 - 82 r. v. rok na to YZ 125 , pak CZ 250 -513 ale to bola koza tak som presiel na KTM 125 - dlho som jazdil 125 kubaturu a mal som vsetky jap. znacky . Caso som presiel na 250 ccm ako KX a CR . No nestacilo mi tak som skusil KTM 620 ale chodil som s toho vytahany ako pes tak znova prisla 250 ccm a supersport v kubature 600 ccm . Vsetko som si servisoval sam ,veskere opravy ci upravy a neviem copletes ze Rovnake kubatury maju skoro rovnaky pocet koni .Mam dojem ze by si sa mal poinformovat Ty v tom countricrosse . Poskumat troska krutiace momenty cross , endur ... a nie ze endura maju viac stupnov ako cross a neviem co . Vsetky cross su stavane do pomala oproti enduram ked ze endura maju aj mensiu rozetu . Chlape chlape ,ako mechanik automoto krutim nad Tebou hlavou . Mozna v dacom mas pravdu ale v dacom si uplne vedla . A na JEDNEJ VECI SI SA TU PORIADNE SEKOL A DOSTAL . VIDNO ZE SI TU LEN DAKY KECALEK .Zapamataj si jednu vec Na cross sa rychlosti hadzu bez spojky akurad jednotka zo spojkov pripade pripade s nou pomahas v nezvladani terenu a to ze to kvaltujes jednu r. za druhu tak je to tym ze hlavne 125 ccm maju kratke prevodove stupne tak a nie ze dlhe a ze jednotka je dlha a neviem co . Vsetky stupne na cross su robene do pomala koli vykonu v terene co endura su robene do vacsej rychlosti . : myslim ze tu s Tebov neni co riesit . |
Mafo: ty mas teda silny material... ja som pisal ze cross v lese nieje dobra lebo musis spojkovat... motor sa trapi na nizkych otackach tak mu musis pomahat spojkou:D a ty si toto podla mna vsetko vyymslas lebo keby si sa previezol povedzme na exc 450 a sx 450 len na jednotke tak zistis , ktory stroj ma tu jednotku pomalsiu ;) Upravené 2 krát. Naposledy upravil MASAKER (14.04.2011 23:46) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 231898 | Včera: 192699