Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute, chcel by som vymenit retaz, pretoze uz davno po smrti. Uz ked budem menit chcel by som dat rozetu o 3 zuby mensiu, cize namiesto 45 zubov 42. Chcel by som to spravit z dovodu cestovania po dialnici nech sa motorka tak netrapi a kvoli spotrebe. Retaz ma byt typu DID 525V8 110 clankov. Chcel by som sa spytat oplati sa robit tato vymena? Ked budem kupovat retaz mam kupit uz rovno 108 clankovu alebo 110 a potom skracovat? Da sa kupit takato rozeta? Diky |
dobre ti napisal dando, o 1 zub vacsi sekundar ti urobi cca rovnaku sluzbu ako o tri zuby mensia rozeta |
pri vymene celeho retazoveho kitu je to doslova eurovy rozdiel |
Ja si myslim ze ked zmenis prevod tak ako to chces ty, tak to bude mat mozno vacsiu spotrebu... |
johny pri motorke je myslim jedno aku siroku mas gumu vzhladom na profil |
Ved aj to ma potom napadlo ze vzhladom na ten odpor motorky a vykonu motoru to je uplne zanedbatelne... |
Podla mna, podstatnejsi vplyv na spotrebu ma technika jazdy... V konecnom dosledku mozes prejst na tej istej moto z bodu A do bodu B za rovnaky cas, ale s uplne rozdielnou spotrebou... Pretoze je velky rozdiel, ci predbiehas kolonu stylom plny kotol, obehnes jedno auto a plna brzda, alebo si pockas na lepsi usek a obehnes ich vsetky... Okrem toho treba aj nieco vediet a motore, vhodnych pracovnych otackach, nebat sa vyuzivat brzdnu silu motora a podobne... Zial toto v autoskole neucia a ked niekto zvladne prve kilometre, tak ma pocit, ze vsetko vie a chyba musi byt len v stroji a tak ho tunuje a vrta sa v nom... |
Keď je pastorok sekundár, môže niekto neznalému vysvetliť, čo je primár? Ďakujem |
Keď už, by som to skúsil, ako radí raptor. Prakticky prerobíš moto na diaľničnú, akože stratíš možno jedničku, ale zato získaš sedmičku Za pokus to stojí. |
brazel: Mne práveže nič nenapadlo Preto sa pýtam. Možno je to "všeobecne uznávaný termín". Niečo ako diferák na motorke... |
No , že sa opýtam (čo je teda primár) . |
papiboy ja som tiez spekuloval ako beta s pučou, na varadero som onehdá dal dozadu o 5 zubov menšiu rozetu, stratil som ako spodok tak aj vrch ale kto vie mozno dvojtaktna tristopatdesiatka naozaj zvladne to co stvortkatny liter nie :D |
Chamuel: na rozetu sa vykasli, menton ma absolutnu pravdu |
mate aj nejake konkretne tipy kde sa da vecsi sekundar kupit? alebo nabehnem do mototechny a budem pytat na svoju moto v predu o zub vecsiu? |
brazel: Tak sme sa to dozvedeli: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (05.04.2011 12:01) |
kto ma SV pochopi ze sa mu zmensi spotreba lebo na dialnici sa dvojvalček toci cez 6500otacok hore na 6ke .. |
Tusim to uz trochu motate chlapi... Primarny a sekundarny je prevod... Retazovy prevod sa sklada z retaze, hnacieho retazoveho kolesa a hnaneho retazoveho kolesa... |
Vadim: podla mna je to myslene skorej ako "sekudarny prevod", teda nie sekundarne ozubene koleso (teda cely retazovy kit),kedy primarny prevod je este z dob davno minulych, ktory je aj na jawe 555 medzi klukovym hriadelom spojkou a za tym je prevodovka. Pri vecsine novych moto je to uz tusim riesene inak, alebo sa mylim-? |
menton tu pri niektorych jedincoch vobec nejde o dedukciu ta je v poriadku, tu ide neodolatelne nutkanie rypat o sekundaroch a cusat o skracovani pracovnych drah ventilov pri ostrych vackach svojich internetovych kamaratov |
no kedze retazovy prevod je sekundarny a sklada sa z hnacieho (primarneho), hnaneho (sekundarneho-rozety) kolieska a retaze tak je snad kazdemu jasne ktore koliesko sa ako vola :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (05.04.2011 12:41) |
Raptor: uprimne, tento portal nesledujem asi ani rok, ale velmi rychlo som pochopil, ze sa tu rozhodne v kazdej diskusii netoci tema len o motorkach a motorkaroch... Z mnohych prispevkov citit otvorene sympatie aj antipatie, casto akoby ste cakali na prispevok toho druheho a prilezitost si rypnut... Niekedy je to aj vtipne, inokedy na hrane slusneho spravania, ci aj za nou... Nemam snahu, ani potrebu Vas sudit, len som vyjadril svoj nazor... |
nerd: moja chyba ze som sa nevyjadril prestne, myslel som retazovy prevod, pretoze spominana 555 primarny retazovy prevod ma, a teraz maju primarny prevod bez retaze. tak a je to myslim prestne |
Nerd: Prave tie tvoje oznacenia v zatvorkach su chybne... Preco to tam mas potrebu silou mocou tlacit, ked je to nespravne, zmatocne a jednojednoznacne oznacenie je uz pred zatvorkou ? Jak deti v skolke... A just... |
aj pionier ma primar retazovy Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (05.04.2011 12:55) |
raptor, vrtám: Spodok sa nestratí, ani vrch. Charakteristika a parametre samotného motora sa zmenou sekundárneho prevodu absolútne nemenia. Celá mašina však bude určite lenivejšia a dlhší prevod sa stopro prejaví pri rozbehu... |
ja by som to nechal tak. Riešiť spotrebu na moto je podla mna nemiestne. Moto mam pre radosť zo života / lebo v mojom veku už tých radostí nieje vela/ a nie na preun z bodu A do bodu B. Na to mam auto. A isť sa previesť s tým, že či mám podradiť, alebo koli uspore ist v kolone, tak to by som ju radšej predal. /jedine že by si tam dal LPG- tak by sa dalo riešiť uspornu jazdu / |
papi chapem o co ti islo, chcel som len poznamenat tolko ze napriek rozete mensej o 5 zubov varadero (stary 5kvalt + karburator) malo len kozmeticky mensiu spotrebu, zato som vsak poriadne prisiel o spodok (ktory ma stary karburatorovy varan paradny) a aj o topspeed (ten sice nie je dolezity v tejto kategorii motoriek ale len ako infoska) |
raptor - Veď sa nehádame, kecáme Sériové stroje - hlavne tak vyzreté, ako malé SVčko, sú väčšinou optimálne vyladené, "o zub" odlišné špecifické požiadavky však môže mať každý. Čo získa pri priaznivom vetri, stratí aj tak pri nepriaznivom, lebo bude jazdiť na päťke |
najSleps1: ohladom ozubenych koleciek mrkni sem www.norcobikes.sk/jtf-126415-p-415.html , klikni na online vyhladavac, najdi tam svoju motorku, poznac si cislo a na povodnej stranke sa mrkni, ci ho maju. Upravené 2 krát. Naposledy upravil piestik (05.04.2011 14:33) |
papiboy suhlasim, nielen turisticke masiny ale dokonca aj supersporty dosahuju vo vacsine topspeed na predposlednom prevodovom stupni |
brumm: suhlas |
piestik: dakujem, idem to pozriet, ja mam konfiguraciu 15/45, a predstavoval by som si 16/45, masina toci pri 140kmh na dialnici 7tisic, co sa mi zda dost vela, a prevodove stupne sa mi zdaju ajtak dost kratke ( tymto sa sice nepredlzia, len sa ich spektrum posunie dalej), a ak by mi tato kombinacia nevyhovovala, nieje ziadny problem to vratit s5. Myslim si, ze je to uprava ktoru za to stoji vyskusat. Pri dialnicnych rychlostiach bude mensie namahanie otacok, pri tych 6tisicoch aj to male SV uz nejake tie Nm ma, takze utiahnut to utiahne. |
Dakujem vsetkym za vyjadrenia. Musim to najprv vyskusat v praxi, potom dam vediet. Mozno bude motorka viac papat lebo jej uberem zo sily ale ide mi aj o tie otacky na dialnici. Otestujem a napisem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Chamuel (05.04.2011 15:57) |
chamuel SV 650 N a SV 650 S maju iny pocet zubov na zadnej rozete o jeden zub (pri original prevode) takisto pri retaziach je rozdiel 2 clanky |
prestne tak na 142+- 7000otacok .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (05.04.2011 16:00) |
Kweni : ale tu nejde o zvysovanie maximalky, .. osukam do vyfuku to SV ktore da na slovakiaringu 220... ocami musis prehovarat tachometer aby si dal 200.. |
nerd: no to je uplne jasne, versys ktory da podla gps 213 na svringu osukam do majitela motorky |
naj kua este ze to nebolo na sk-ringu :D |
nerd : nerozmyslal si o Tour de France ? 213km/h na bicykli hmm |
najSleps1: Z vety: "o 1 zub vacsi sekundar ti urobi cca rovnaku sluzbu ako o tri zuby mensia rozeta", je podľa mňa úplne jasné, či bol mienený prevod, alebo koliesko |
Vadim: a necitis sa pri tom ako misionar v afrike , ktori robia osvetu domorodcom? mne je jasne na co narazas, ale ziadat od ludi aby pouzivali terminus technicus ktori maju motorky IBA ako hobby , na diskusnom fore je ..usmevne. Verim ze aj Ty si pochopil co tym sekundar mysli, a iba sa ho snazis aby na chybu prisiel sam |
Menton ked predbiehas kolonu stylom plny kotol a plne brzdy mas sancu ze tu budes dlhsie lebo ti nevyboci auto z kolony. Ja predbieham max 2 auta a vzdy pozeram zrkadla ci ma registruju.Trosku mimo ale co uz |
Výmena malého kolečka je lacná a nič tým nestratíš, vyskúšaj. Pozri si stránku www.motonetsk.sk sú tam výkresy podľa jednotlivých modelov, odmeraj si to svoje, porovnaj a objednaj. Už som to robil, malé koliesko plus 1 zub, rozeta mínus dva zuby, na 125 ccm motorke, mal som s tým výborné skúsenosti. Nestúpla síce maximálka, ale stúpla trvale udržateľná cestovná rýchlosť, motor nebol tak vytáčaný. A na motorke tvojho výkonu to určite nemôže byť problém. Ja som sa bál, že či nebudem mať problém s rozbiehaním do kopca a do naozaj prudkého kopca som sa v pohode bez trápenia spojky rozbehol aj vo dvojici. |
Mola: to je dobry postreh , bezpecnost je na prvom mieste, ale verim, ze si ma pochopil... Len pri predbiehani viac pozeraj dopredu a do stran... Odtial hrozi vacsie nebezpecenstvo, ako zozadu... |
offtopic |
najSleps1: Skoro denne mi zákazníci s kamennými tvárami oznamujú neuveriteľné hovadiny, ktoré sa dozvedeli z internetu od hobbystov prezentujúcich sa, ako profesionáli. Vzniká z toho spústa nedorozumení. |
Vadim ... "spusta" je bohemizmus.... |
demo ja sa ti cudujem ak som dokazal mavnut rukou ja, ty by si to mal hravo zvladnut Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (06.04.2011 11:49) |
demo: Máš pravdu. To, že je pastorok primárne koliesko, vedia len tí dokonalí |
Pastorok je "primárne" hnacie ozubené koleso? |
Už tomu začínam chápať - ale na začiatku članku to je ináč - no dobre - budem to radšej volať kolésko na motore (prevodofke) a kolésko na kolese - čiže na zadnom kolese - pokiaľ je hnacie koleso v smere jazdy a rýchlostná páka je na ľavej strane |
ked sa retaz "zalamuje" = zle cistis, zatlacas spinu ku kruzkom ... ? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57451 | Včera: 249434