Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Stará mašina vs nový olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuStará mašina vs nový olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Olej.

18.03.2011 0:15

Stará mašina vs nový olej

igino
 Čoprák 

Ikona

Takže tu je ďalšia téma na olej v bledomodrom.
Mám takú dilemu, motorka Honda NTV Revere 1988 a v príručke je odporúčaný olej :
SAE 10W-40 API SE, SF alebo SG.
Doba pokročila (už to bude 23 rokov) a za štvrť storočia sa na poly olejov toho udialo viac než dosť. Oleje do motoriek a ich API nam od vtedy "zmutovalo" cez H I .... až pokial sa nemylim po M), no môj motor je stale čuduj sa svete pôvodny. Vidlicový dvojvalec s dvoma karburatormi akurat o 100 000km skúsenejší ;-) . Nechcem tu riešiť Motul vs Repsol vs Castrol vs Heliol tak ako to zväčša končí v iných diskusiach, skôr ma zaujíma technická stránka ako marketing či subjektívne dojmi.
Tolko na úvod aby každý vedel o čo zhruba ide a teraz konkrétna otázka :

1. Je možné použiť olej s lepším API do motora o ktorom konštruktéri v časoch keď bol na papieri ani len netušili ?

2. Ak je pravda to čo sa píše na internete a síce že API klasifikácia je vo vzťahu s abecedou (čím ďalej od A tým kvalitnejší olej) a bolo by teda bez problémové použiť takýto olej v zastaralom motore, prečo na niektorých olejoch sa uvádza niekoľko klasifikácií API a nie iba tá posledná (ak to teda funguje ako update) ? (príklad Motul 5100 10W-40 má uvedené API SG/SH/SJ/SL. Nestačilo by v tomto prípade SL ? Je to pre marketingoví ťah ? Že keď zákazník aj na SL kovom oleji uvidí SG ktorý mu kedysi odporúčal výrobca tak si ho kúpi, alebo naozaj je olej s API SL iný ako olej s API SG/SH/SJ/SL ?

3. Minulý majitel mojej motorky použil olej Ravenol ESTER 15W-50, ktorý má API SM. Nerád to hovorím (pri dnešných technológiach je to už vaj jedno viď.:oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3) ale aby som bol presný píšu plná sintetika. Hrozí pri zmene na horší olej (napr. na spomínaný Motul 5100 s API SG/SH/SJ/SL) nejaký reálny problém ? Hovorí sa že po prechode z horšieho na lepší hrozí uvolnenie karbónu a upchatie maz. kanálov, no neviem ako je to opačne ?

Ešte aby sme sa vyhli odpovediam typu ak ti to fungovalo, a bol si spokojný lej tam to čo tam bolo a nešpekuluj musím uviesť že za studena pri zaradení jednotky dosť "škubne s motorkou a zarachotí v prevodovke, asi trocha lepí spojka) takže si myslím že je ten olej trošku hustejší (veď aj výrobca píše 10W-40 a je tam 15W-50) takže ten čo tam je ja už nechcem.Možno sa to bude chovať rovnako aj s 10W-40 ale kto neskúsi nevie.

Díky


18.03.2011 6:38

Re: Stará mašina vs nový olej

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S API normou ti velmi neporadim.
3. ked dobre pozeram, tak mas vodou chladeny motor, tak pokial je ten motor zdravy a nezerie olej, tak nie je dovod na 15w50.

Otazka je, ze ked zmenis znacku, viskozitu, specifikaciu, t.j. das tam uplne iny olej, ci nebude treba preplachnut motor, aby sa ti olej "nezrazil" s tym starym. Ale za chvilu sa vyjadria skusenejsi, tak budes mudrejsi.


18.03.2011 8:36

Re: Stará mašina vs nový olej

Lubo366
 Kávičkár 

nezrazí sa mu nič.... Keď tam dáš iný olej nie ravenol, tak ti bude citeľne lepšie pracovať spojka.... a nemusí byť zákonite ani drahší....

s tým zrážaním to je vec stará tak 10 rokov.... teraz sú oleje kompatibilné.....


18.03.2011 10:15

Re: Stará mašina vs nový olej

Lorenzo
 Jogurťák 

ano, pokiaľ je motor zdravý, nie je dôvod na 15W50. Jednoducho polosynta 10W40. To že prevodovka za studena je "tvrdá", prekontroluj nastavenie otvárania spojky.


18.03.2011 10:43

Re: Stará mašina vs nový olej

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ad 1 ano
ad 2 je to preto ze nie kazdy vie co znamena vykonnostna trieda a ze existuje a tak ked tam vidi SG a ma napisane vmanuali ze ho potrebuje kupi keby tam bolo len SL tak vaha
ad 3 kludne nic sa nestane osobne nepoznam nikoho kto by nieco take zazil ani z rozpravania :-)

ja mam Deauvilla a to je ten isty motor a davam tam bez prevadzkovych problemov advance VSX 10W40 uz 60 000km a spojka ide lahucko predvidavo (bez cukania a tak) a ine problemy som tiez nezaregisroval


18.03.2011 21:47

Re: Stará mašina vs nový olej

igino
 Čoprák 

Ikona

Ani ked je motor studeny a radis z neutralu na jedna necukne ti z celou masinou ? (co sa tyka spojky 5 až 10mm ide spojkova packa lahko a potom zabera tak nejak to aj vyrobca pise)


21.03.2011 8:06

Re: Stará mašina vs nový olej

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

z neutralu do jedna to vzdy viac cvakne ale to len pocut ale motorkou necukne nesklbne alebo nieco podobne.


21.03.2011 10:37

Re: Stará mašina vs nový olej

tster
 Kávičkár 

Zdarvim te,

Posilam ti link na klasifikacie API maji to tam celkem v pohode rozepsane

Výkonnostné úrovne motorových olejov pre motocykle
www.emotoroveoleje.sk/testy-olejov/


21.03.2011 10:50

Re: Stará mašina vs nový olej

brazel
 Kávičkár 

Ikona

tster , pre boha Ťa prosím , nemiešaj sem API . :-(

Z tej stránky vyberám :
Napríklad, nie je žiadny rozdiel medzi 10W-40 minerálnym olejom a 10W-40 syntetickým ...

To je do neba volajúca blbosť !!! :-))) [dobre]


21.03.2011 12:54

Re: Stará mašina vs nový olej

cota
 Veteránista 

Ikona

Pozrel som si tu stranku co odkazal igino a myslim si ze stoji za to si precitat 13 mytov o olejoch. Tu su oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare.


21.03.2011 13:31

Re: Stará mašina vs nový olej

Lubo366
 Kávičkár 

brazel :-) [dobre] myslíš že sa Ti to tu niekedy podarí vysvetliť? 8-)


možno pomôže posledný odstavec, a najlepšie posledná veta.....

oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lubo366 (21.03.2011 13:40)


22.03.2011 0:02

Re: Stará mašina vs nový olej

igino
 Čoprák 

Ikona

Omylom som pri dolievani dolial asi 1 až 2 deci Repsolu mineral 15w50 do mojej hondy v ktorej bola plna syntetika Ravenol ESTER 15W-50. Byvali majitel mi dal totiz k motorke aj fungel novu neotvorenu 4l repsolu na vymenu tak som myslel ze tam je ten isty no potom som zistil ze tam bol ten Ravenol. Spravil som 100km ale snad sa nic nestalo. Dufam ze sa to nezgrclo ale asi je to v pohode dnesne oleje to uz vraj nerobia. V kazdom pripade to vypustim a asi kupim ten motul 5100 10w40, alebo ten VSX 10W40 co pisal temny. Este uvidim ale priklanam sa skor k motulu jak k shellu,


22.03.2011 9:56

Re: Stará mašina vs nový olej

brazel
 Kávičkár 

Ikona

igino , naozaj nemáš kde vyhadzovať peniaze ? :-(

Veď keď si dostal k motorke štvorlitrovku oleja a odlial si z nej 2 deci , tak máš na kompletnú výmenu oleja habadej .

Čo našpekuľuješ s motorom , ktorý má odjazdených 23 sezón a už preglgol hádam všetky značky na trhu .

A hlavne - NAČO ? :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (22.03.2011 10:02)


22.03.2011 11:31

Re: Stará mašina vs nový olej

cota
 Veteránista 

Ikona

igino, ved sam si tu dal odkaz na oleje.cz. Necital si to cele? Ja som precital a dost sa my vyjasnilo!
Brazel to presne vystihol [dobre]


22.03.2011 11:33

Re: Stará mašina vs nový olej

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

brazel mozem liat do DRky Uniol 15W-40?


22.03.2011 16:01

Re: Stará mašina vs nový olej

igino
 Čoprák 

Ikona

Chlapi necitate pozorne, hned by som ho tam dal ale je to 15w50 a hore som spominal ze pri radeni z neutralu to sklbe ako keby lepilo spojku takze chcem tam dat viskozitu aku odporuca vyrobca, a skusit to. Olejom zacinam az potom pride na rad spojka (teda dufam ze to pomoze a nepride :-)))
PS : keby to bol 10W40 uz je v motore :'(
PS2: Peniaze mam kam davat, ved mam 23 rocnu motorku :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil igino (22.03.2011 16:04)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 225006 | Včera: 179158