Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
chcel by som sa opytat na lestenie kanalikov , vlastne by som potreboval cely postup, alebo dajake www -stranky na tuto temu, ..a este taku banalnu otazku na ktoru zatial odpovedal kazdy inak "kolko oktanovy benzin dat do jawy,a ci mu nevadi bezolovnaty ? |
Vlani som kupil v antikvariate knihu v cestine "Jak ladit motocykl pro zavod" je tam o podobnych veciach uplne vsetko - samozrejme z rokov minulych . Su tam aj jednotlive znacky, historia motozavodou, vela dobrych fotografii. Skoda ze dnes nic podobne nevychadza. |
Vela uzitocnych informacii najdes aj na www. jawamania.cz. Inak, fakt by sa lepsie radilo, ak by si aj uviedol o aku jawu sa jedna. Tych uprav je neurekom. |
Nazdar, mám skusenosti zo zvyšovaním vykonu na Jawe mám skusenosti a viem ako to zaberie čas a peniaze ak sa chceš inšpirovať a nechať si niečo upraviť tak sa obráť na www.tkmoto.cz alebo na www.jawamania.cz tam sa toho dozvieš dosť aj ja som tam nabral kopec info ale ako vravím ide to dosť do peňazí. |
Uplne súhlasím s Johnym99 aj ked mam kit TKmoto na 27koní včetne výfukov. Tento kit je turistický, tak mi vyhovuje. Johny to dobre vie, že ak niekde pridaš, potom sa ukaže, že niečo chýba a dostaneš sa do bludneho kruhu na konci ktorého je výkonejšia moto za toľko čo by si dal za japonca a aj tak nepojde ako japonec, lebo JAWA je JAWA a preto ju máme tak radi. |
sorry chlapi , ale nedá mi nepripomenúť , že prastará a prvá v rade 638-čka mala 27 koní od fabriky a na neskorších modeloch aby vyhoveli sprísneným normám , tak medzi karburátor a valce vsunuli tesnenie s priemerom 24 mm pričom karbík je 28 mm . Tým znížili hlučnosť , ale aj výkon na 24 koní . Takže ak niekto chce \\\"Kitovať\\\" 640-ku na 27 koní , stačí túto dieru zväčšiť na 28 mm a je \\\" nakitované\\\" o 3 kone . |
Ako prišiel do predaja bezolovnatý benzín, odvtedy ho lejem do všetkých dvojtaktných motoriek, čo som mal a každému to radím (samozrejme s olejom). |
vdaka vsetkym,ani sam som nemal este jasno ze by pod noz isla 175 alebo 350, asi ta 175. |
ujoGabo Neregistrovaný |
karol1 má pravdu,pre doplnenie: dá sa zvýšiť kompresný pomer, upraviť časovanie na prepúšťacích kanáloch (rozvod Schnurle), vyvažovacie otvory v kľuke zaslepiť zátkami z Al plechu (nie je možné v amatérskych podmienkach pre bezpečnosť chodu motora), zmenšiť vzdialenosť kotúčov kľuky na ojničných čapoch, prestružiť sací kanál na vačší priemer (32mm napr.) a vymeniť karburátor k tomuto priemeru, doladiť k tomu zapaľovanie a odpor výfukov. To všetko sú však práce pre skúseného ladiča motorov. Ja som z pérakového motoru (250ccm, 9k) dostal 14k pri 6250ot/min., spotreba 10l/100km, životnosť menej ako 10 000km. Pre amatéra to bolo dva roky zháňania dodavateľov odborných prác (za socíku to nebolo jednoduché). Kúp si radšej už mašinu s výkonom, ktorý požaduješ, ak ovšem Ti nejde práve o to pohrať sa s motorom, ale na to potrbuješ motory aspoň dva. |
S tou životnosťou to zase nemusí byť až tak zlé - chalan čo u mňa pred časom robil najazdil na 634-ke prevŕtanej na 400ccm poctivých 34000 km. |
V mojom mládi sme do jawy naliali červenú brzdovú kapalinu a už to jelo. |
Ydar borci...Karol mal som mašinu s kitom od TK aa celkom s tebou nesuhlasím mal som 27PS, ale 40Nm krutiaceho momentu meraneho na brzde ..takže ten kit nie je iba odstranennie clony a pretryskovanie karbesa...je upravene aj časovanie t.j kanaly |
stále to nič nemení na veci , že 27 koní mala už stará 638 -čka.A u každej mašiny z ktorej sme len vyhodili clonku , majiteľ hneď konštatoval citeľný nárast výkonu. |
Karol nehadam sa ale evidentne to malo lepší zaťah v nízkych otačkach, ja som bol spokojmý iba tolko |
Pekna tema, a hlavne mudre vecne prispevky... Ja o zvysovani vykonu u jawiek moc neviem, lebo my chopraci skor zatah odspodu a krutak. K tomu len jedno: 250 jednovalec a dobre nastaveny karbec z 350-ky + vacsia rozeta oproti povodnej. Tak to mam ja na mojom choppriku. Zere 4,5 - 5 litrov, do 60 km/h som trhol kamosovu 634-ku cize vacsia rozeta = pekny odpich a maximalka je rovnych 100km/h s vitrom v zadech 106 km/h a jazdim iba na 4-ke inu rychlost mi netreba, lebo 4-ka taha solo od 30 km/h. Proste Easy Ride... |
OK kazdy motor je hladanie optimalneho riezenia z hladiska vykonu spotreby zivotnosti emisii. Potom kazde zvysenie vykonu tuto citlivu rovnovahu rozhasi. (Samozrejme ze aj vedome zvysenie spotreby zmeni napriklad emisie skodlivin ale to nechces tunovat ) . |
temný - jednohup( jednobuch) je prdávno odskúšaná a pradávno zavrhnutá vec práve kvôli negatívam , ktoré toto riešenie má ( vibrácie , životnosť) |
Karol 1 suhlas tuu výfukovú príveru jee ťažkee vyriešiť ale počul a videl som nejakéé upravy s jazýčkovými ventilmii v saní |
step - to pripúšťam , pre človeka s frézou to nie je nerealizovateľné . robilo sa to hlavne na ČZ - krosky . |
Ono nakoniec to aj tak dopadne tak ze kazdy pride na to ze motor ktory sa v jawe pouziva uz viac ako 20 rokov sa racionalne tunovat neda /myslene bez velkych negativnych vplyvov/. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 172657 | Včera: 217060