Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Chlapci poraďte mi.Neviem čo mám spraviť.Podobnú tému pre môj problém som tu nenašiel.Totiž mám klasickú olovenú baterku 12V 14Ah a má asi rok.Keď je motor studený tak točí normálne ako náhle sa zohreje do momentu keď zapne ventilátor a vypnem motor a zaštartujem tak točí ako keby bola úplne vybitá a to som ju mal úplne nabitú.Neviem či tam niečo dre alebo čo a na autobaterku toči úplne tak ako by mala (čo je logické)a v druhej motorke točí tá baterka ako o život...?Počul som,že gelové batérie majú v dobe štartu väčší prúd,neviem,chcel bych to riešiť tou gelovou.Alebo je problém v niečom inom?Len dúfam,že nie volnobežka. |
no zrejme to bude ten ventilátor, môže spôsobovať pokles napätia alebo prúdu.... |
devildriver tu riešil niečo podobne. |
devil63-myslíš,že by za 10 sekúnd až tak vybil tú baterku?Ja to takto testujem už nejaký čas dennodenne ale robí to aj keď je motor zohriaty na takých 80 stupňov.Som s toho proste blb ale v druhej moto ide tá baterka super či je studená alebo zohriata. |
fokus-multimetrom som to premeriaval o 106,ale všimol som si,že pri štartovaní tú baterku stiahne pod 10 volt a aj tak točí a v kľude má 12.6 volt.A ešte,že keď toči viac ako 5 sekúnd tak už nechití vôbec,ale na autobaterku je všetko v poho. |
odpoj uplne ten ventilator a meraj počas naštartovania a potom ho pripoj,ked sa zapne a nejaky je pridrety,tak robí brutalnu záťaž a alternator nestiha vyrabať dobijaci prud pre baterku a aj živiť ten ventilátor. |
Možno ti ju zle dobíja.Za studena má prúd tak toči pekne ale akonáhle sa zapne ten ventilátor tak ju stiahne vybije.Alebo ti už skratuje niektorý článok v baterke.Ale kedže píšeš že v druhej motorke toči ako o život tak skôr to dobíjanie.Neviem no .... |
No takto,s ventilátorom to nemá určite nič spoločne,pretože blbo mi to štartuje aj keď je motor zohriaty a lež zapne ventilátor to by ešte musela ísť.Ale poviem to tak.Kebych sa šiel previesť a bola by už správne zohriata,tak vtedy nastáva ten problém. |
Samozrejme,skúšal na neutráli cca 1100 rpm 14.4 V a pri cca 3000 a viac okolo 15 až 16 V...a práveže to je všetko ok.Tú motorku som mal komplet celú rozobratú.V elektrine to nebude,ja sakra neviem.Menil som na nej komplet motor kus za kus,pretože som mal práve zlú volnobežku. |
A jedná sa o Hondu CBR 1000 f 1989 typ sc 21,abych nezabudol... |
15-16v? ved to ti prebija. malo by to drzat aj pri 3000ot na max okolo 14,4 tu moze byt problem. Na co by tam bol regulator dobijania? |
No čo viem a čo poznám tak to dobíjanie je ok.Uhlíky sú ok.Dnes som ju potvoru štartoval a sledoval ako sa bude chovať.No a výsledok taký,že točila fajn.Asi na 4x 2 razi odpálila.Tak reku ta baterka je už trošku slabá.Nedalo mi to.Zapojil som autobaterku (s Favorita 12V 45Ah) a chytila skoro rýchlejšie ako som sa chytil štart-gombíka.(obrazne).Mám pocit,že keď ju točí,niekde sťahuje viac ako je treba prúd.Ona točiť točí za studena fajn,len keď je dobre zohriata,tak ako keby malo niečo tak silný odber ako hovado.Neviem či mi niečo nedre v motori,volnobežka kua alebo čo.No veľmi dúfam,že je len tá bat. slabá.Nechcelo by sa mi meniť zas motor a kupovať novú volnobežku?Tá stojí 250 až 300 éčok sakra...Nemal niekto už neaký podobný problém?Ničo čo by ma konkrétnejšie motivovalo? |
hlavne si pri tych experimentoch daj pozor na regulator napatia, original stoji cca 300€, mal som tu cest ho menit po podobnych vymenach a startovaniach na autobateriu |
Keby si mal zlý regulátor napätia a prebíjalo by ti baterku , to by si zistil aj rukou ,že batéria je horúca a "vrie". Tých 16V čo píšeš je veľa ,malo by stúpnuť po 14,5V pri 5000 ot/min a ďalej nepustiť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (14.02.2011 11:39) |
nepochádza ten motor náhodou z búračky? tam sa niečo mohlo buchnúť a ťažko nájdeš, čo sa zdeformovalo natolko, že za studena ešte neskratuje, ale pri zahriatí rozpínaním materiálu sa už niečo dotýka. potrebuje to pevné nervy...... |
Pokiaľ ti baterka v inej motorke ide normálne, nebude chyba v nej, kľudne, ako písal duropal, niečo po zahriati zadiera, a štarter nedokáže pretočiť motor, alebo ten štartér..... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68135 | Včera: 132783