Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Dvojvalec Yamaha 1974 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDvojvalec Yamaha 1974 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor.

23.01.2011 19:24

Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim, mam dvojvalcovu Yamahu so starymi karburatormi bez akejkolvek elektroniky. Motorka ide na zakladnych otackach na jeden valec ten druhy iba niekedy tak pobafkava ako ked pukaju pukance :-). Nad 2000 ot/min idu oba pekne. Moja otazka znie kde mam hladat problem, v zapalovani, alebo v karburatoroch. Neviem na co sa mam sustredit. Motor po zohriati nezerie olej (neide modry dym z vyfukov). Sviecky su cierne (zrejme je bohata zmes). Nechcem sa hned pustit do karburatorov a zbytocne na tom stratit vela energie a penazi ked to nahodou bude zapalovanie. Poradte dakujem.


23.01.2011 21:38

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

karol1
 Bahniak 

Ikona

vravíš: " bez akejkoľvek elektroniky" , čiže máš ramienko , alebo ramienka - a nakoľko máš v profile uvedenú ako mašinu triapúlu , tak to by Ti nemalo robiť problém - odtrh , prehodiť sviečky , fajky , indučky , kondíky a sledovať , či nezačne pufkať druhý valc , proste , či sa neprestriedajú.

No a potom ostávajú karbece , prípadne vôle ventilov , teda ak je to štvortakt.
Alebo teda ak strielam mimo , tak daj viac info , nejaký obrázok , alebo upresni , o čom tu točíme.


23.01.2011 21:53

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

Je to 4 takt, TX 750 1974, neviem ako vlozit obrazok. na elektroniku som myslel skor na karburator ze je bez elektroniky. priznam sa ze zapalovanie netusim ake je zatial som sa v tom nevrtal mam ju len par dni. sviecky som skusil vymenit, takze v svieckach to nie je. a dalej som zatial neskusal. ale v tychto komponentoch ako je inducka, fajky atd. nemyslim ze je problem lebo ked uz idu oba valce tak nevynechava ide pekne len jednoducho ide az od 2000ot cca na dva valce.


23.01.2011 21:58

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Pozri do karburátorov či máš staré šupátka ovládané lankom ako na jawe ,alebo už máš podtlakové čiže z membránou pod horným okrúhlym krytom.
Keď je deravá niektorá membrána tak vtedy ide v nízkych otáčkach na jeden válec tak ako píšeš.
Čierne sviečky môžu byť aj od špinavého vzduchového filtra = málo vzduchu/čierne sviečky.


23.01.2011 22:30

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

brazel
 Kávičkár 

Ikona

vittorio , kokso ! To kde si sa k tomu dostal ? Neporadím , ale krásna mašina (musím to stráviť) .
[dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]

Pozn. Zrušil som dodatok .

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (23.01.2011 22:34)


24.01.2011 7:28

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

marek 750: zrejme su tam podtlakove lebo karburator ma okruhly kryt vrchny. od rukovate idu dve lanka a ovladaju ramienka na karburatoroch. sytic je len na jednom a ovlada sa priamo na karburatore packou.


24.01.2011 8:47

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

cgi.ebay.com/ebaymotors/Yamaha-TX-TX750-Used-Carburetor...


taketo karburatory su tam


24.01.2011 9:09

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

csuka85
 Turista 

Ikona

No to su podtlakové ,
neviem či si ich rozoberal , ale mne to robilo pri upchatej tryske karburatora.

skus prečistiť . a nasledne je nutné nastavenie podtlakov. ( v motoservisoch ti to spravia za 15-20 Eur

Upravené 1 krát. Naposledy upravil csuka85 (24.01.2011 9:17)


24.01.2011 9:16

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

brazel
 Kávičkár 

Ikona

vittorio , nemusíš všetko zháňať len v USA , niečo sa nájde aj v Európe :
fahrzeugteile.shop.ebay.de/Motorrad-Kraftradteile-...


24.01.2011 9:53

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

No pozeral som aj ebay.de ale je tam toho o dost menej. Potreboval by som najst manual na to servisny. Neviete nejaku spolahlivu stranku ? Pozeral som uz kde co ale na toto nikde nie je. A cakat na manual z ameriky sa mi nechce to je tak na mesiac kym to pride. Inak sa mi to zda divne ta upchata tryska, pokial dobre viem volnobezna je vzdy vacsia ako hlavna. A vacsinou sa mi stalo ze prave hlavna sa upchala a po pridani z volnobehu motor zdochol lebo dostal vela vzdychu a malo paliva. nie je nejaka moznost to vycistit bez toho aby som musel hned synchronizovat ?


24.01.2011 10:36

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

csuka85
 Turista 

Ikona

vyčistiť to môžeš aj bez toho synchronizovania. to sa robí až nakoniec aby valce sli rovnomerne. aspon ja to tak viem .


24.01.2011 10:37

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Toto je málo ? fahrzeugteile.shop.ebay.de/i.html?_nkw=tx+750...

Inak , asi sa máš na čo tešiť (Omni-Phase balancer):

As quickly as the TX750's star had risen, it dropped to the ground, the model's name quickly becoming synonymous with poor design and poor reliability.

Tak rýchlo , ako hviezda TX750 zažiarila , tak rýchlo aj padla ne zem , model sa rýchlo stáva synonymom chudobného designu a nízkej spoľahlivosti. :-(

Read more: www.motorcycleclassics.com/motorcycle-reviews...


csuka85 , no neviem či nebude synchronizácia jednou z najdôležitejších činností .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (24.01.2011 10:42)


24.01.2011 10:50

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

brazel : ano cital som tie clanky. povest tejto motorky nastrbil nekvalitny olej ktory sa prehrieval a degradoval. keby v tom case keby bol lepsi olej k dispozicii tieto problemy by neboli. yamaha neskor urobila kroky k vylepseniu bohuzial na povesti jej to uz nepomohlo. tento motor uz ma upraveny motor na tie horsie podmienky. ma chromove rurky okolo motora na privod oleja do hlavy. v tom bol problem. samozrejme jedna sa o historicke vozidlo a nie novu motorku ktora bude extremne zatazovana. nebude jazdit zavody ani denne dochadzat do roboty. je to v europe pomerne raritna motorka. inak na USA ebay je 3x tolko dielov ako na de. uznavam je to tiez dost na to ze ich tu je tak malo. ale Hondu CB750 ma kazdy ale toto nema skoro nikto a je rovnako krasna ako cebecka.

csuka85: jasne az nakoniec, myslel som to ale tak, ze ked to rozoberiem ci to nerozladim uplne. co sa nastavuje na tych karburatoroch akym sposobom sa steluje ten podtlak ? nejaka skrutka alebo uhol klapky alebo akym sposobom ?


24.01.2011 10:51

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

brazel
 Kávičkár 

Ikona

vittorio , veď som ju aj hneď pochválil . [dobre] Inak , pre nejakým časom som po nej pokukával .

Tento občan ponúka na predaj Werkstatthandbuch (dielenskú príručku) za 50 Evri + samozrejme poštovné (asi nejakú prefotenú) .

DMF (Fa. D. Mastice)
vertr. durch: Inh. Detlef Mastice
Auf der Ennest 17
D-57413 Finnentrop-Fretter
Telefon: 02724-8711 und 0172-6623371
dmastice@t-online.de

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (24.01.2011 10:53)


24.01.2011 10:53

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

Ja mam problem s nemcinou, preferujem anglinu. na ebay.com je vyvolavacia cena 19.99USD ak si nezozeniem niekde pdf tak asi si objednam tu.


24.01.2011 10:54

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

a kde si pokukaval ?


24.01.2011 10:58

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Asi v Nemecku , už si nepamätám .


24.01.2011 11:34

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Môžeš študovať (ale aj my ostatní)

www.classicyams.com/

www.classicyams.com/street-bikes/4-stroke...

atď , atď ...


24.01.2011 11:39

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

vittorio
 Kávičkár 

Ikona

ja uz mam prestudovane tieto stranky, uz pred kupou som mal. o chybe karburatorov som vedel pred tym nez som ju doniesol domov.


24.01.2011 14:30

Re: Dvojvalec Yamaha 1974

csuka85
 Turista 

Ikona

šteluju sa uhly klapiek prostredníctvom tlakomerov.
tym že to rozobereš . plavakovu komoru tým neprestaviš podtlaky. prečisti fakt tie trysky komplet aby si to mohol vylúčiť.

Dalej elektrika kedy ti dava iskru , či ti ju pernamentne dava. atd.

takto je to ťažke spoza PC opravovať . človek to musí vidieť.
ked si nebudeš vedieť rady hod to mechanikovi a určite zisti pričinu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 175517 | Včera: 135662