Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Toto hodil kamarát na FB. Zaujímavá reportáž o zbytočnej výmene motorového oleja. Video: Už nikdy viac výmena oleja?] |
Nic len toto: motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=40636 |
..a toto: motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=45969 |
Ej bisťu, sorry, neskumam to tu tak casto |
uz to tu bolo, je to dobra blbost !! Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.01.2011 20:45) |
raptor to mozes kludne napisat do temy JAZDENE PNEU. |
Ty voe.Toho odbornika by som velmi rychlo vyhodil z omylu.Ze olej netreba menit.Ach jo.Aj pre takych svieti slnko. |
black333 tak ho rychlo zatvor - totiz to ze vyrobcovia motoriek velmi casto predpisuju vymenu ol. filtra pri kazdej druhej vymene oleja je fakt z praxe Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.01.2011 22:25) |
myslim ze o vymene oleja je to jasne a netreba viac hovort o tom ako je vymena dolezita. |
Lepsie auta si meraju motohodiny, pocitaju starty motora a "rozlisuju" mestsku prevadzku a dialkove jazdy. Potom sa rozsvieti "inspektor" a vsio jasno.... |
Johnny55 a na ten test potrebuješ referenčnú vzorku toho oleja , ktorý si nalial (čo by si mohol dosiahnuť , ak si budeš nejaké deci-dva z pôvodnej bandasky opatrovať) , no a potom Ťa ten test bude stáť napr. polovičnú , alebo dvojtretinovú cenu celej olejovej náplne . |
raptor-jasan.No mne ako automechanikovi môžes vypravat,že pri vymene oleja v motore,si ol. filter nevymenim.Teda každu druhu vymenu.Ak tak niekto ale robi,tak aj tak sa my ten nožik bude otvarat.Raz,ked je motorovy olej prepaleny,resp. je ho potrebne vymenit,tak je samozrejmost že ol. filter ktory tam je,neni hodny na to,aby tam ostal a ja dam novy mot. olej.To je logicke,nie?Vnutro ol. filtra je proste zasvineny od predchadzajuceho oleja a tudiš,ak dam novy olej,aka bude cirkulacia?Vyrobcovia toho navypravaju,toto môžte,toto nemôžte a podobne.Možno ak to budu vypravat nejakemu počitačovemu človiečiku,ktory vie iba naštartovat,budiš.No mna taketo reči proste trhaju a ten nožik proste budem otvarat. |
black - uz keby som ten filter nemenil, tak ho aspon vycistim to by podla mna mohlo fungovat. jasne, ze 100%-ny uz nikdy nebude. no je to podla mna taka ista chyba, ako ked pri vymene oleja v motorku poriadne nenaklanas, aby Ti vytieklo naozaj maximum oleja. potom je to ten isty efekt, ked Ti po motore koluje pol deci, deci stareho |
ChesterTT , pol deci , deci ? Ha , aj cez tri deci , |
BLACK - podla mna za ten filter cca 15€ aj to je moc pri nejakych typoch (felicia cca 200sk) nie je az take hrozne na to aby sa nevymenil.... |
V motore zostane kludne aj 4-5 deci. Aj po naklanani, aj po pretacani starterom. |
pretacat motor starterom pri vypustenom oleji koli tomu aby sa este nejake deco dostalo von mi pride pekny hazard a blbizmus - totiz ak uz chce byt niekto pri vymene oleja pedant "do krvi" koli svojmu milovanemu motoru nech ho preplachne |
superflanker , tak skús motor pretočiť s vykrútenou vypúšťacou skrutkou a zároveň s vymontovaným olejovým filtrom . Len si zakry nejakým kartónom otvor po filtri (ak je na boku) a pod moto kartón ako svet . Výsledok je viac než uspokojivý , mám to overené mnoho krát , ibaže je z toho bordel (už aj po stene olej stekal ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.01.2011 8:54) |
mať vaše starosti.... ps: myslim ze vyrobcovia motoriek nas urcite chcu klamat a do tych manualov pisu blbosti ....verim len sebe? vytvorim si vlastnu motorku? hmhm uvažujme páni |
Johnny55 - Mám zákazníka, ktorý si takýto rozbor dával robiť, aby si overil či predávam to čo tvrdím že predávam.... Jednalo sa síce o dvojtakty, ale ten olej mal ísť do GP-čka, takže chcel skutočne vedieť čo tam nalieva.... Ale neviem či by bol takýto test rentabilný pri bežnom použití.... (zaplatíš testovanie 5-6 značiek oleja? ak áno pošlem Ti vzorku zdarma... |
Raptor, už sa to tu síce 1000krát rozoberalo, ale nedá mi nesúhlasiť s Brazelom... Po týždňovom odstavení motorky máš olej s motora ovela viac stečený a naštartuješ ho. Keď olej meníš a len pretočíš zohriaty motor tak je v celom systéme dostatočný olejový film + dostaneš von zbytok zodratého oleja... Podľa môjho názoru je to oveľa šetrnejšie ako preplachy..... |
brazel, superflanker - oka, teraz som trochu zmatena.. sme na motorkarskom fore.. o com sa bavime? |
ChesterTT, ty chces pouzit na PREPLACH KTM 690 Duke 2008 olej z KAUFLANDU??? |
brazel: neprestartovavam,len ho pretocim na starteri, aj tak toho dost vypluje. |
Lubo366 takze pretacanie motora s vypustenym olejom je setrnejsie ako preplach? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.01.2011 9:30) |
raptor: je rozdiel motor startovat a pretocit na starter (1-2 sekundove stlacenie) |
1) Filter filtruje. Ak jeho kapacita filtrovania je dvojnásobok životnosti oleja, nie je dôvod ho meniť pri každej výmene. |
K tomu preplachu, niektorí dávajú na pár stoviek Km (niekto chce dat auto olej ktorý v motorke nemá čo hľadať!). Každý má svoj názor, svoje skúsenosti... Pokiaľ dávam do motorky kvalitný olej, mením ho včas, tak načo mám dávať menej kvalitný preplach na pár sto kilometrov kedy motor dostane pekne zabrať z nejakého šmejdu??? |
lubo366 - ten LEON som este napisal velkym. aj tak si to prehliadol? a na prestartovanie, alebo 10 km na moto ako preplach by mi bol dobry olej aj z kauflandu do djuuka. ked splna pozadovane normy. ono je lepsie liat "menej znackovy" olej a castejsie vymienat, ako ten najdrahsi a potom ho tam mat dlhsie ako je servisny interval. |
ChesterTT sorry pochopil som to tak že olej je podla specifikacii urceny do LEONa, a ty ho chces pouzit na preplach do svojej moto. Ospravedlnujem sa, moja chyba.... |
Áno niekedy existovali preplachove oleje, ale to je už minulosť používali sa pri motorových olejoch AD. Ale aj vtedy ho niektorí odborníci neodporúčali a radili radšej prepláchnuť polovičnou dávkou oleja na ktorý jazdíš. Pri cene dnešných motorových olejov by to bol dosť drahý špás. |
o preplachovych olejoch tu doteraz nikto nepisal, o preplachu ano |
Raptor, ja som nepostrehol, žeby niekto hovoril, že robiš niečo zle. Každa vec sa dá robiť rovnako dobre dvoma-troma spôsobmi. Nebol si to ty, kto začal ľuďom nadávať do blbov len preto, že to robili spôsobom iným ako ty? |
country - no a preto sa pytam, lebo sme nasli s frajerkou v kauflande ten za 12 euro 5l, neviem ci ho tam este maju. moto keby preplachujem, tak najlacnejsim 10W50 na par km. len aby pozbieral vsetok bordel. no nechcelo by sa mi kvoli tomu na par km kupovat aj sadu filtrov, tak preto som sa pytal. na moto tie filtre vyberem a vycistim lavou zadnou, na leone neviem kde su, nebudem to rozoberat a liezt kvoli tomu pod auto.. |
pilgrim |
ja len tolko, ze preplachovy olej a ani rozne aditiva by som do motorky nedaval a to len koli jednej jedinej veci. Spojka. Ked sa nejaky sajrajt dostane medzi spojkove lamely. Spojka si par krat poriadne zasmyka, tak je po nej. |
Raptor, ja zas neverím všemožným a dokonalým aditívam a prídavkom do oleja..... |
Hmm ja mam moto rv.2000 predpokladam, ze sa motor moc nelisi od starych modelov, kde ludia z baworska v servisoch davali oleje ktore boli vyobjavene niekedy este skorej cca 1985 roku Pána. tz. ze: kebyze tam dnes nalejem olej takych parametrov doby ftedajsej, povazovany za uplnu sracku v porovnani s super giga elemegawifi olejmi co tam lejeme dnes, tak som za magora ? |
lubo336 - nemam zaujem to dalej rozvadzat, dodam uz len tolko ze |
to pretacanie neviete odpustit tak to nerobte na modernych dizloch lebo sa moze stat ze budete davat brusit kluku |
Ale veď po každom odstavení steká rovnako, čiže keď sa pred zimou odvezieš poslednú jazdu a odstavíš moto steká rovnako rýchlo ako keď ju zohreješ pred výmenou |
duggo do toho motora vyvinuteho neviem kedy roku pana 194?, ked nalejes aj surovy mazut tak pojde, a urcite vydrzi podstatne viac ako trebars moj kebyze do neho nalejem to iste. |
Ved aj to menenie po roku je riadna blbost. Ved uhorky v pivnici vydrzia viac. |
v roku 194? mala litrovica vykon krutych pet a pol kona a v 80tom mala skodovka vymenny interval preukurtnych 5000km a vdaka tomu ten motor vydrzal nepredsavitelnu hranicu 100 000 km bez go aj ked tabulkove emisie prekracoval od 60tkm Upravené 1 krát. Naposledy upravil MotoKiller (21.01.2011 15:35) |
MotoKiller: Skodovica v 80-tych vydrzala kludne aj 350 tis km, olej sa menil kazdych 10 az 20tis km (pravda, ze po cca 150tis sa z volaco aj dolievalo) a sviecky asi tak raz za 50tis km. Ta stodvacina pritom pravidelne tahavala vozik, jazdilo sa s nou na ryby a vseobecne nebola extra setrena, okrem motora. Kazdy studeny start a nasledne zahrievanie bol doslova ritualom a preto aj tolko vydrzala. Ak niektora skodovka bola po 100tis km zrela na GO, bolo to iba vdaka zlemu jazdeniu a starostlivosti. |
Moja byvala S120 mala 150tisic len s beznou udrzbou ked som ju predaval. Olej som menil po 10tisic a este dlho potom chodila. Ake mala emisie netusim. Vzdy presla bez uplatkov. Nikto nikdy na nej nemenil olej podla rokov ale podla kilometrov. |
Kmotr,bacaono-tak stymto mozete ist robit ludovych rozpravacov ste ma pobavili |
MotoKiller , akých 100 ? 350 predsa , čo nevidíš ? |
Rád by som vedel, či ten chlap v tom videu nemení olej aj vo svojej fritéze v kuchyni. |
MotoKiller-ked som robil u Policajtov v dielnach mechanika,chodila tam jedna škoda 130,klasika z Dolneho Kubina.Bola policajna ale v civilnej červenej farbe.Mali ju na starosti len dvaja šoferi.Chodila k nam pravidelne na prehliadky.Ver či never,mala nabehanych 450000km.Mala menene,rozvody,tesnenie pod hlavou a klasicka bežna udržba.Ozaj,Dva krat sa tam menil vyfuk a spojka.Ver,či never.Aj ked su škodovky,teda 1000-ky až 136-stky zname,že po ubehnuti 100000km,trebalo robit G.O.Môjho suseda stryko,mal škodu 125 a na nej nabehal 200000km upln v pohode.Ozaj,bavime sa o motoroch,nie karoseriach!!! |
na aute mame napisanu vymenu oleja kazdych 50.000km .. v prevodovke dokonca nieco na sposob Lifetime (dozivotne..) .. ale na motorke nedam dopusit nato aby som nevymenil olej a filter radsej vymenim .. potom ma mensie vybracie + lahsie ide prevodovka (pekne tam sadaju prevodove stupne .. ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (21.01.2011 20:09) |
black pisal som skoda v 80tm roku favoritovy motor je ina kava da 500 a viac a k tej policajnej len tolko ze pani policajti predavali benzin |
MotoKiller , možno nepredávali , mali do rodiny (len potom museli tie km voľáko dotočiť) |
MotoKiller-presne Brazel to vystihol.Ono bol rozdiel,ked ti prišiel na prehliadku voz,napriklad hliadkovaci,na ktorom sa vystriedalo kvantum policajtov alebo,ked ti prišiel voz ktory mali na starosti dvaja až traja policajti.V roku 2000 som si kupil Ladu 2106,ktora išla na vyradenie.Poznal som ju z prehliadok a kupil som ju.Tu mal na starosti jeden policajt.Bola komplet po servise,vela veci urobenych až na tu kasnu.Tod vsjo.Počuj,nenehaš konečne tu cicu z tymi ceckami odychnut.Už ju tie kozy musia boliet |
Ja si myslím,že v súčasnosti netreba používať žiadne preplachové oleje,ani zbytočne Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoblavak (22.01.2011 4:26) |
motoblavak a keby si ju bol na 3-4 sekundy preštartoval , nemusel si tri dni čakať . Si na výsluhovom , že máš toľko času ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (22.01.2011 8:28) |
kweni: aké auto máte? Aký motor a akú prevodovku? Lebo ak je to niečo z produkcie VW, tak olej longlife, sa neosvedčil. 0W-30, 0W-40, nahradil 5W-30 a výmena oleja, sa odporúča na max 30 tisíc km alebo 24 mesiacov. Ja odporúčam vymeniť po 20 000km. Olej v prevodovke, ak je to automat od VW, meniť po max 60 000 km. |
MotoKiller a Brazel: Mne je jedno, ci mi verite, alebo nie, ta skodovka patrila mojmu svokrovi, jazdila denne od rana do vecera a mozno preto aj tolko vydrzala, kedze motor prakticky nestacil ani vychladnut. A s tym startovanim, co som spominal - poznala sytic iba v krajnom pripade a do otacok isla az po zohriati. Nehovorim, ze slapala bezvadne stale, ku koncu, po tych 300 tis uz chytala na 2-3 valce, potom sa uz rozbehla aj na 4, ked sa trocha zohriala, ale suma sumarum mala do GO najazdenych cez 350tis. |
He-he , aj ja som robil v továrni , kde ani jedno auto nemalo najazdené toľko , čo ukazoval tacháč . |
MotoKiller: Ja si nepamatam, ci bolo tacho na S120 do az do 999.999, zda sa mi, ze iba do 99.999. A ano, bolo to aj na tachometri. Ak bol 5 miestny, tak tam svietilo 50000, ak bol 6mieestny, tak tam svietilo 350000. Staci? V tej, ci aj inej skodovici som sedel naposledy pred cca 15 rokmi, tak si to nepamatam na 100%. Predpokladam, ze ty si to pamatas uplne presne a teraz ma za to zotries. Je tak? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kmotr (22.01.2011 9:40) |
nezotrem ta len tomu neverim je to nerealne lebo vlozky v 120 boli z blata a ano 120-cina mala len do 99999km tak realne by som to videl na tych 150tkm |
Kmotr , práve chápanie súvislostí nie je ani tvoja silná stránka , tak neoznačuj iných za nechápavých . |
MotoKiller: Malokto tomu veri, a ja sa ani necudujem. Ale sam som na nej aj jazdil a poznal som jej historiu mozno od nejakych 50tis km az do jej predaja. Mozno ta presvedci toto - kazde rano studeny start, to je jasne, podla moznosti bez sytica, v zime 1/2 sytic na nevyhnutny cas a potom bez sytica, chod motora sa udrziaval iba velmi citlivym plynom, v lete sa obvykle udrzal chod hned po starte, aj ked chvilku nepravidelny. 1-kvalt iba na pohnutie, 2-ka velmi lahky plyn na koniec ulice, 3-ka lahky plyn na kopec za dedinou a potom 4-ka, ale bez divocenia. Kurenie sa v zime pustalo az ked sa otvoril 2-hy termostat (bolo poznat podla poklesu t na budiku). Nepoznam nikoho na svete, kto by mal takyto az "ritual", co sa startovania a zahrievania motora tyka. Kazdy obvykle daval sytic plny, niekedy dokonca aj niekolko minut, popripade so zapnutym aj jazdili par km a motor hnali do otacok ako aj stale. Teraz jazdi svokor takym istym stylom na 1.9D hladky a ma pomaly 500.000km, pricom motor slape ako hodinky. |
brazel: Dakujem za vysvetlenie a dovolim si analyzovat Tvoju "priamu" odpoved na nastolenu a konkretnu otazku od MotoKillera. |
Kmotr citujem "Len na upresnenie - spominas akysi nekonkretny zazitok z nekonkretnej tovarne." Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (22.01.2011 10:24) |
kmotor uber 100tkm ja som ochotny tiez tolko pridat ale len za to ze to neni skoda s 80-teho ako si povedal ale 85-ho |
Je to vsetko o udrzbe. |
Kto neveri nech tam bezi Moja S120 uz je recykolovana a ta felicia mimochodom pick-up este stale v pohodke jazdi. |
brazel ja si výmenu oleja vždy načasujem na dobu keď je zlé počasie |
brazel mozem jednu filozoficku otazku? ked si myslim ze kmotr suvislosti chape tak |
Toto som mal vedieť pred troma rokmi, keď som bol na exkurzii v závode na výrobu dieselových motorov pre BMW v rakúskom Steyri. Chlapik nam tam s hrdosťou ukazoval 2,4 liter, ktorý do prvého vážnejšieho servisu najazdil 480 tisíc km. Keby som bol vedel, že na Slovensku máme škodovky s 350 až 450 tis.km do GO, tak ho pošlem aj s jeho stavovskou hrdosťou do P-čka |
[ |
Ja si myslim ze Raptor to tu zhrnul spravne.Este som nevidel cloveka co by pretocil motor na prazdno bez oleja .Mne sa to zda ako keby som si chcel nicit vlastnu motorku.. Slovenske metody servisu sa mi zdaju dost surove.Ja ked menim olej,prejdem sa na moto,ohrejem ju a potom dam von zatku,fiter a necham ju aj hod vykrvacat-nikdy nestartujem na sucho!!!!!!!!!!Olej v moto neni nikdy tak opotrebeny a zakarbonovany aby som preplachoval,alebo inak triznil svojho milacika.Asi podaktory mladsi a viac studovany maju na to iny nazor-ako sa volate,nikdy by som nekupil od Vas ani bicykel |
Pilgrim kazdy druhy diesel dovoz ma najazdene cez 250000km a viac ale nevystavuju ich v muzeu. |
hopyke : mame Opel Vectra Caravan 1,9 CDTI , japonska prevodovka ktora sa neda otvorit a je napisane ze olej z prevodovky sa meni jedine ked skonci zivotnost prevodovky |
inac ludia to fakt niektori jedinci menite olej na vasich masinach po 10.000km a viac ? .. akoze nic v zlom ale podla mna to je vela .. a nech si hovori kto chce co chce urcite motorke chuti cerstvy olej viac ako nejaky prejazdeny .. ja menim kazdych 6.000 olej + filter (30€) tych par koruniek stoji zato aby motor zostal zánovný .. moj nazor .. |
kweniJe rozdiel 6 tisic km a 6 tisic km....... v meste,mimo mesta,dlhe trasy,kratke trasy... takze kazdy nech si meni vtedy kedy si uzna za vhodne..... ja na aute menim kazdych 10 tisic(dieslak) viac sa to vyuziva na jazdenie v meste,na kratke trasy ale zas niekedy sa s nim beha aj dlhsie trasy, originalna odporucana je 15,no ale aspon o nieco skor vymenim, a to nejak vychadza na rok alebo 3/4 roka |
crazybiker-na to tvoje prestartovavanie ten olej nemusis menit vobec |
MotoKillerNudis sa? Inac som opisoval fotrove auto .Na mojom som zatial menil len raz, a vyjde dobre pocasie tak tam menim motor za mickovy Na mojich(vlastnych) autach som vzdy len raz menil olej(potom som vdzy stihol predat ) |
Po týždennom odstavení motorky je motor studený a "stečenejší", ako po čerstvom vypustení. A predsa ho naštartujeme (nie na 3-4 sekundy preštartujeme). Raptor píše, že počuje, ako ide motor prvých 5-7 sekúnd nasucho. Tak čo škodí motoru? 1-2 krát do roka pri výmene ho za tepla na 3-4 sekundy pretočiť ako Brazel, alebo 10-20 krát nasucho studený naštartovať ako to robíme všetci? |
ako niekto moze pocut ze mu motor ide nasucho? ja to nepocujem mne nejde nasucho? ked oblejem zeleznu tycku olejom tak o tyzden bude stale mastna nebude sucha nie?... |
Vilinko,ono to je myslene na sucho takym pojmom,ze po stupsteny motora olej ti tlakom vymedzi vole pohiblivych casti a aj vola co mas medzi ventylom a vadadlom,alebo vackovicou napr.0,20mm sa ti zaleje olejom a prestane ti po chvili klepat motor.Samozrejme,ze po odstaveni motorky ostane mastny film na suciaskach,ale zase to neni taka vrstva aby si startoval moto s vypustenym olejom... |
vadim - nikde som nenapisal ze pocujem ako "ide na sucho" ale pocujem "ako klepe" - toto su tie jemne odtiene (ne)povedaneho ktore mi na tebe vadia |
Garganel: uz mi je to trosku jasnejsie .... teda pocul som spravne ze mne motor nesiel nasucho a neklepkal ze? :D boxer ma bojovat nie jazdit ... |
raptor: OK, klepe. A prečo klepe? Pre slabý tlak oleja. Prečo slebý tlek oleja? Pretože málo oleja. Ako je tam kde je málo oleja? Sucho. Alebo polosucho? Alebo polomokro? Jemné odtienky toho, že málo... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (23.01.2011 20:15) |
pani, akurat som nasiel toto zaujimave videjko www.gaskrank.tv/tv/werkstatt/oelwechsel-ueberfluessig-u... |
Kámo hore to máš aj s titulkami (teda ja keď po nemecky viem Ja a Nein) |
Po prečítaní všetkých fundovaných príspevkov som prišiel k názoru, že najväčší problém je dávať do motora v mnotorke olej. |
egres2-super napad a 1000€ mas vo vacku este dolozis tie co ti zostali za to ze si nekupil sprej na retaz a si za vodu |
Este ste ten olej nevymenili? |
Keď zadre, vypustí olej, naleje lifetime a pojde jak drak! |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118394 | Včera: 122182