Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Vsimol som si, ze niektori motorajdaci si myslia, ze PS a HP su ekvivalenty. Tak len pre Vasu informaciu: |
agre a vies PRESNE cislo kolko kw ma 1 kon a opacne? |
raptor - precitaj si este raz, co som hore napisal a mozno zistis, ze si si mylil "kon" a "konska sila". |
Pokial sa nemylim, HP je americka jednotka. A ako vsetci vieme, USA maju vsetko najvacsia, aj trpaslika. |
Konecne sa odvazim spytat, chcem vediet: |
Richardus - Vykon je praca za cas. Nic viac. Ak chces presnejsie - jedna sa o mieru zmeny kinetickej energie za jednotku casu. Krutiaci moment je nieco ine - jedna sa o skutocnu silu motora - schopnost prekonat odpor. Priznam sa, ze ani ja si neviem celkom dobre predstavit, kde je rozdiel. ...zo vzorcov sa to chape tazko. |
Agree - ked tak pozeram na tie tvoje desatinne miesta, nie si nahodou american? Aj tak nebudes vediet naspamat viac ako 2 cisla za desatinnou ciarkou... Mozno. A ked ano, divim sa, ake sprostosti si drzis v hlave. |
Dobrá debata, hlavne začiatok - |
ORTUT - Co sa tyka doslovneho prekladu mas pravdu. Pferdestärke znamena konska sila. Ale slovenske jednotky vykonu su okrem W (mimo ineho ako jedina jednotka vykonu v medzinarodnej tabulke SI !!!) este jednotky "kon", ktory sa znaci ako "HP" a "konska sila", ktory sa znaci ako "PS". Tak sa do mna neobuvaj a pozri sa do tabuliek, ja som to neprekladal. |
chape sa to dost tazko a vysvetluje este tazsie, zvlast ked tomu enchapes No jediny sposob ako to chapem ja je napr.:porovnaj si sportak ktory ma 200kW a kamion(nakladiak) ktory ma tiez 200kW kde sportak bude mat krutak 250Nm pri 6000 ot./min a kamion(nakladiak) 700Nm pri 1500 ot./min. Zakvac za obidve 10 tonovy prives a divaj co sa bude diat |
Jednotky : Vykon P sa udava v kW, krutak v Nm. |
aha tak teraz som uz mudrejsi... takze pferdstärke a horse power je nieco ine.... takze z toho mi vyplyva, ze nemecky hovoriaci kon ma iny vykon ako anglicky plnokrvnik, ano?? |
agressor: som jeden z tych co si mysleli ze HP = PS a po prestudovani par stranok na nete som zase o nieco mudrejsi. mas pravdu v tom ze kon = PS aj ked preklad hovori ze HP by sa malo = PS. inak myslim si ze v beznom zivote mozes brat ze 1 HP = 1 PS. |
Je to paráda pri tých pár koníkoch robiť polemiku o druhom desatinom mieste k koeficiente prepočtu. |
ORTUT: to ze PS a ani HP nie su uz davno oficialne jednotky to je jasne, ale polozil si niekto otazku preco sa stale pouzivaju? podla mna za to moze marketing lebo ked si niekto kupuje auto, motorku ... tak lepsie znie ked sa povie ze auto ma 134 HP ako ze ma "iba" 100kW. to iste ale v ruzovom je aj s energiou. napr. reklama na tic tac. proste niekde lepsie znie hodnota ktora je vacsia respektive mensia ako je hodnota v zakladnych jednotkach SI sustavy. |
HP a PS nemôžu mať na jednom a tom istom motore rovnaké hodnoty , pretože sú merané podľa rôznych noriem . Pri HP je napr. chladenie hnané z pomocného zdroja , je odpojený alternátor atď. zatiaľ čo pri PS vodné čerpadlo odoberá výkon z kľuky . Dá sa povedať (ilustračne) že HP=PS + reálne straty. |
furby - skus zabudnut, co to PS a HP znamena a pozri si ich hodnotu. To je vsetko a je jedno z akeho slovicka uvedena znacka vznikla. Decka na zakladke tiez nevedia, ze P (vykon) je od slova Power a F (sila) od Force. ...ale keby sa to dozvedeli, urcite by (ako Ty) povedali, ze to je urcite rovnake, ved power je aj sila, nie? |
karol1 - je mozne, ze sa sposoby merania vykonu motorov (napr. motoriek) mozu lisit. To je uz ale odpoved pre milana a richardusa. |
Toho uz na mna bolo proste dost... Kazdopadne dakujem agremu za prednasku, je pravda to co pises, ale aj tak to do rana zabudnem a nie som perfekcionalista takze sa znovu budem riadit iba podla konikov . |
agre - prepáč , ale nie "možné" . Je to isté .Jedno je ISO a druhé DIN. A z čias dávnych ,keď som ešte dral lavice si pamätám , že výkon jedného koňa zdvihne teleso o hmotnosti jedného kilogramu do výšky jedného metra za jednu sekundu ( po slovensky). A vieš v čom je problém tejto definície? - na svete nie je všade rovnaké gravitačné zrýchlenie , takže je rozdiel , či meriaš výkon na rovníku , alebo na póloch.Proste na iných miestach zeme rovnakou metódou nameriaš rôzne výsledky . Práve kvôli nejednoznačnému "definovaniu " jednotiek sa zaviedla SI ( systeme international),aby v tom bol poriadok. |
karol1 - ako potom rataju anglicania a amici vykon? Pochybujem, ze ho z ich sustavy preratavaju do SI... |
karol1, agressor : diky chlapci. |
Mam otazku, vykon vo W je merany na motorke, aute kde? A kde vlastne sudruhovia z NDR urobili chybu? Lebo podla mna aj vyrobcovia meraju vykon vo W a predajcovia to potom prevadzaju pomocou vselijakych pochybnych tabuliek. |
Agre - nejak som nepochopil poslednú pripomienku , ale ešte raz : základným problémom merania výkonu v HP,PS je použitie jednotky kilogram , ktorá síce má svoj etalón umiestnený vo Francúzsku a presne definovaný , ale vzťah medzi kilogramom a Newtonom nie je pevný . Na zemi platí približne ( a najčastejšie sa používa ) vzťah 1N= 9,81 kg. Ale na mesiaci , kde je príťažlivosť asi 6 x menšia , by si podľa SI dostal stále rovnakú hodnotu výkonu , ale podľa HP a PS by bol výkon 6 násobný. |
vykon sa v skusobni meria v kW, krutiaci moment v Nm, otacky v min-1,........samozrejme prepocty cez sekundy,..... |
teda DIN je so spotrebicmi....sak nech sa aj mladsi zapoja....heeeeej co je heeeeeeej |
No tak sa pripojili s objasnení ešte aj ďalší. Práve nad ránom som sa ešte zamýšlal nad stratami trením a v prevodoch - popísal to miros139. |
Si to predstav. |
pozn. Jeden kôň je vlastne 75 kilogrammetrov za sekundu. Znamená to, že motor ktorý má výkon 1 kôň je schopný vyzdihnúť hmotu 75 kg do výšky jedného metra za 1 sekundu |
Tak som tu zas. Nejako som na americkej stránke kW nenašiel, sú tam grafy s Horsepower. |
solberg - teraz si ma dostal , ale jak rozmýšľam tak rozmýšľam vychádza mi , že pravdu hvaríš. A keď sa tých 75 kg vynásobí stredným gravitačným zrýchlením 9,81 ms-2 , tak sa súčin začne nápadne podobať na agreho desatinné miesta. |
Ej, ludia, sak aj ja sa dozvedam vselico noveho a zacinam sa na motuurek mozerat z ineho uhla. Dik za prispevky. |
otrut: no cak,....1kW=1,358HP-horse power...prilizne...tak neni o com,...horsie by skor bolo ked ti niekto povie: dnes je pekne na pixu je iba 78°F ??????? |
miros139 keby bolo 78F tak by bolo celkom fajn, dalo by sa jazdit so vsetkymi konmi uplne v pohode. Dnes je ale len 32F a to je na pixu, bez skrabky sa jazdit neda. |
nie volam sa miroslav a som kozorozec, narodil som sa 20.1.1979 v jednej malebnej obci teda v meste....pri pazravej prievidzi,....bol januar,...mrzlo az prastalo...... |
Hehe, poucna vedecka diskusia. Myslim, ze v podstate o nicom, nakolko je to vsetko iba prerozpravanie jednotiek s vysvetlenim vzniku. Ale velmi dobre som si pripomenul studenstke casy |
milan 3232 mne je to naozaj o nicom. pouzit to mozem ak to bude mat aj prakticku stranku. |
prakticky vycuc? pouzivaj otacky v ktorych ma motor najlepsi tah,...koli spotrebe co najnizsej pouzi otacky jemne pod tymto bodom....tz: najlepsi tah 5000, tak tam sa hyb,..vytacaj cca 1000-1500 otacok nad= do cca 6000 aby ked preradis mas znova okolo 5000, |
www.motoride.sk/page.php?view=phorum&tema=offtopic... |
este by som pridal temu o radeni bez pouzitia spojky: |
Zdar, |
milan pocuj a mas ty vobec na masine otaaaackomer ? , lebo sa mi zda ,ze choperaci otackomery nemavaju a mavaju dost male spotreby ,narozdiel od motorkarov co maju na motorke otackomer a dajme tomu sa riadia tymito radami ,furt len potom asi cumakuju po tom otackomere sem tam aj po rychlomere a zere im to ja kraava. Ja som v zivote nekukal po grafoch a ani po vzorcoch a viem navod na malu spotrebu ako aj u auta tak aj na motorke ....autom jazdi tak ,ako keby si viezol spiaceho prezidenta a nechces aby sa zobudil a dobrzduj na rychlosti ,ked sa da a na motorke jazdi tak ,ako keby si viezol svoje 5 rocne dieta. Ako to mam zaznacit do grafu ? |
Duggo - mas pravdu, na moto otackomer nemam, radim podla zvuku. Aj ti, co maju otackomer a ked spoznaju motorku lepsie, urcite vedia cca povedat, v akych otackach idu. Na CBRke som mal otackomer a tiez som sa nan nepozeral. Ber to ako teoriu, z ktorej si niekto moze nieco zobrat a mozno mu to pomoze. |
dugo:do rit....i preco si vsetci myslia ze teoria je nahovno....a z coho asi potom vychadza prax,..ked nie z teorie,...co chces robit ked nevies co,........to ako jazdis s prezidentom je asi to ze nevyuzivas max.krutiaci ani max. vykon,....jemne zrychlujes, a dobrzdujes s predstihom,.....v teoretickom podani sa pravdepodobne hybes v oblasti minimalnej mernej efektivnej spotreby,...a copraci maju malu spotrebu preto lebo motory su velke,...s malym vykonom-teda vztahom k objemu,...tym padom dosiahne napr. 20kW uz pri napr. 2000 ot. a nie pri 4500 ako mozno u nejakej stvorvalcovej 600vky,..... |
miros : niekto sa tu pytal na spotrebú tak som dal vlastnu opraxovanu skusenost . Nepripustaj si to tak . |
duggo: co nepripustaj,jak nepripustaj....ale ked niekto povie ze teoria mu je nahovno,....a z coho chce potom vychadzat,...ved ano robi to tak ako robi,...ale ved to hadam musi od niekal pochadzat.....respektive to vysvetluje ako chodit,...keby ti dali motor s ktorym by si nemal ziadne skusenosti,..videl by si iba blok v rame alebo v kufri motora,..alebo na skusobni a ja sa ta opytam: synak akoby si jazdil s tymto motorom na co najnizsiu spotrebu,a dal by som ti do ruk iba charakteristiky=grafy,...co by si mi povedal? |
len pre ilustraciu....jazdim obcas na corolle,..benzin 1.4 asi.. |
ok ok vyhral si , ja budem radcej vozit toho prezidenta |
nikto nevyhral predsa.....oto tu vobec nejde covjeeece....preco ked mam info ktore niekomu pomozu preco by som sa nepodelil,...nemusim mam vzdy 100% pravdu co sa tyka moji debilnych nazorov,../vid diskusia o ktm a bmw.../ ale tu ide len o hole fakty ktore sa daju len a len akceptovat,.....jedine ze by nam v skole klamali a jazdil som stale nahuleny a sfetovany a ozraty.... jezis maaria ja bych...jezdil.. |
Tak teda ja som v mladosti jazdil vtedy keď som mal na benzín, spotreba nespotreba, Dnes jazdím, keď sa mi zadarí získať nejaký čas - zase spotreba nespotreba. |
ortut - cim menej zarabas a cim viac jazdis, tym viac sa pozeras na spotrebu. ...ja sa na nu pozeram velmi kriticky. |
jak sa pekne téma zvrtla . |
a napadla ma ešte jedna vec - dáš si mašinu na motorovú brzdu a technik Ti povie : namerali sme výkon 95. |
no karol,...ked si to uz zhrnul fakt takto polopatisticky,...hadam uz nikto nebude pozadovat vysvetlenie polopatistickeho vysvetlenia,...lebo potom sa budem pytat povolanych osob ako to teliatko mohlo dostat vobec vodicak,....nic v zlom,...nech sa nikto neuraza,...ale ak niekomu nie su jasne trivialne zakladne veci,...jasne ze ked mam prachov plnu prdel spotreba ma nestve,...ale zacne ta ked sa vyberies na miesta tejto zemegule kde odrezavaju predkozky a klitorisy a tankuju 80 oktanov,...a pumpy su na rucny pohon a vzialene 2 palety piva,...... |
Karol1 ma tusim cituje Drvivej vacsine tie prepocty aj tak nic nehovoria. Nie som proti tejto teorii, je vyborne vysvetlena a je to holy fakt. Ale vacsina ludi sa tomu nerozumie, preto som navrhol nazorne ukazat, kde sa to da vyuzit v praxi. Tvoj priklad je vyborny. Dalej napr. kto chce jazdit po zadnom - kedy to najlahsie zdvihne? Zeby pri max. Mk? Kedy este vyuzivam Mkmax - pri predbiehani (preto ked mam vysoke otacky podradim aby som sa dostal do oblasti lepsieho tahu v okoli otacok okolo Mkmax). toto su napr,. veci, ktore kazdy vie a pouziva ich bez toho, aby mal vysvetlenu teoriu ako to je vyssie... |
pre zdvíhanie mašinky na zadné nie je potrebné dosiahnuť max Mk.Pri niektorých by si si už obdral riť. Len kladný krútiaci moment na kolese produkovaný motorom , ktorý je daný ako súčin krúťaku na kľuke krát celkový prevodový pomer krát koeficient účinnosti musí prekonať záporný krúťak mašiny daný súčinom vzdialenosti ťažiska motorky od zadného kolesa a silou , ktorú vyvoláva hmotnosť motorky . Sila je daná ako súčin hmotnosti a gravitačného zrýchlenia. Vzdialenosť ťažiska od zadného kolesa je daný ako súčin rázvoru motorky a hmotnosti pripadajúcej na predné koleso lomeno hmotnosť motorky. uff . zakladám novú kategóriu jazdcov - grafoví dvíhači na zadné. |
na zelanie som toto presunul do poradne |
Karol1 - nejako tomu nechapem. Suhlasim s tym, ze na zdvihnutie predneho kolesa treba vztiahnut moment na tazisko a ze to suvisi s prevodovym stupnom. Podla mna sa vsak najskor prenasa sila a krutak na vystupny hriadel z prevodovky, dalej na nahon zadneho ozubeneho kolesa, odtial na naboj kolesa (ktory ma urcity priemer) a odtial vytvara dalsi krutiaci moment o polomere kolesa (od stredu osky kolesa po stycny bod pneu so zemou). Vsetko by sme to pre nase ucely mohli zjednodusit (polomer osky brat ako bod, sekundarne kolecko brat ako bod, polomery na ozubeniach brat ako bod... - kardan to ma trosku ine), ale museli by sme urcite brat do uvahy 3 ramena a momenty na nich : |
no mino nic v zlom vsetko po matematicke strance bez vyhrad.....ale teraz si to uz totalne zamotal,,.....ved ked vsetko vztiahnes na tazisko a jeho rameno od bodu styku zad.kolesa,...vyratas si celkovy prevodovy pomer,...+koliesko-rameno,...... |
teda chcel som povedat ze si to milan napisal dobre,....ale este zlozitejsie ako Kaaaajaaa,.... karol to zhrnul tak aby to bolo dobre zrozumitelne,.... |
citujem: vo vsetkej technickej dokumentacii a v technickych normach vsetkych stupnov sa od 1.1.1975 zakazane (stare) jednotky nesmu pouzivat. Dovolene je ich ponechat len na zhotovenych vyrobkoch, prip. dokumentacii, ktorych dozitie bude najneskorsie do 31.12.1979. |
vyrobca udava vykon aasi merany na kluke a na brzde budes mat vykon na kolese...a ten bude zhruba o 1/3 mensi co sposobuje strata na prenosovom mechanizme/prevodovka,spojka,retaz/ |
tak a vsetko uz viem motorka ma vykon kolesa moment sedadlo nadrz hadicky otacky gumicky estekacku a kopec inych veci |
ze PS a HP su ekvivalenty som si myslel aj ja . |
HP, PS, kW vykon v roznych jednotkach , Nm krutiaci moment. |
mám jednú otázku,možno mi to budete vediet vysvetlit a objasnit,,,,,,ked má motorka 111.6 k (82.1 kW) / 8500 ot. a druhá 123.8 k (91.0 kW) / 8500 ot. tak je ten rozdiel markantne cítit,,,,myslím v zrýchlení,top speed a výkone? ,,,dakujem |
Ak to nie je tá istá moto, tak by som napísal, že je tam viacero faktorov. Váha, karburátor či striekačka, podvozok, rok výroby modelu, .... |
jedná sa o tie isté mašiny ,karburatorky zrx1100-zrx1200 |
Re: VORman: človeče.. teba som mal za veci znalého skúseného týpka.. a kde máš točák? vrchné číselko? to hovorí o čom? o max výkone? kde? 50 otáčok pred obmedzovačom? a čo je medzi tým a volnobehom? akú to má odozvu na plyn? to, čo budeš reálne ty využívat? to je kde v tom čísle 111 či 124? |
Chester-čítal som na forach zrxoxa ,že je medzi nimi značný výkonový rozdiel,ale pred dvoma týždňami bol u mna kámoš z cz na zrx1200 vymenili sme si na trošku mašiny a nestíhal,,,síce sme viac menej dali len skoro samé zatáčky,minimum roviniek,a nestíhal,,,,nechcem tým naznačovat ,že som dobrý rider(nie som),,,ale kámoš nestíhal,,myslel som ,že tých 12hp bude cítit,ale nie,,,,bolo to v podstate(podla mna)skoro to isté pojazdenie |
Re: VORman: to bolo akoze porovnanie? Zobrat niekoho na zakrutovy usek, ktory nepozna a ty ho mas najazdeny. To nemohlo dopadnut inak. Mal si ist ty na oboch a merat si cas... |
aby ste tomu rozumeli,,,,,,najprv som jazdil na jeho mašine on na mojej ten usek kde sme si to potom rozdali,prešli sme ho 2x,,tretikrat na ostro každý ne svojej,,,,,,,a k veci:ked som mal jeho necítil som velký rozdiel oproti mojej a to som si myslel po prečítaní forumov,že tá 1200 zrx bude oproti mojej ovela wiac živšia,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ked budete niekedy na východe dajte si tadial jazdu Ňagov-Snina 43,6km,,, super prirodny okruh s dobrým asfaltom,minimum aut a policajti tam doteraz NIKDY neboli,,,,chodíme si tam pošantit cca 4roky a nevideli sme ich ani raz Upravené 1 krát. Naposledy upravil VORman (04.10.2016 15:13) |
Ako som písal vyššie, bežne sa asi nepozná ten rozdiel, to by si musel testovať na hrane, aby si vedel, čo ako. Iste tá novšia s lepším krúťakom a možno aj menšou váhou pôjde lepšie, ako to ukáže papier, tak aj skutočnosť. Čiže meniť nemusíš /jedine za niečo čo by malo aspoň 20 koni navrh a o 30 kg menej, to poznáš iste/. |
otázka ešte je v akom technickom stave boli obe mašiny. možno mal len vyhonený kus.. možno niečo zle nastavené.. aj to je možnosť.. |
ChestTT-má mašinu v top stave,je totiž motomechanik pracujúci v motoservise v Ostrave,,,,šikovný chlap,,,ale moja je tiež nastavená tak ako má byt(Feda dík),,,,ChesTT,,,dík aj tebe za názor,,,,,,,,,, |
výkon= chlap zdvihne lopatu piesku |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19316 | Včera: 184123