Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim! Chcel by som kupit keramicke loziska do kolies. Ma s tym niekto nejake skusenosti? Cena na komplet motocykel je €300. Prida to cca 5koni na zadnom kolese. Pridavam aj video. |
nie ze prida 5koni ale zmensi stratu pri prenose z motora na koleso. Za 300eur uz pomaly kupis powercommander a ten ti proda pri takejto motorke 10-15 koni. |
akoze vsetko pekne ale nebucha to trosku moc ?? ked pri takej 150ke ten zvuk musi byt nenormalny .. ale vsak ked to niekto chce .. prosim .. rachot+cena = |
nevyznam sa v tom ... |
...to co tam klepe je kotuc plavajuci , tu je bez klepania |
no bez dotyku dosticiek sa to pekne toci :D .. ale ak na tom budes mat retaz a brzdu tak v tom potom taky velky rozdiel nebude .. to za tu cenu si kup radsej nejaky 100oktanovy benzin a tvar sa stastnym :D |
tak najvacsi pasivny odpor v lozisku je mazacia napln a krycie tesnenia, tieto keramicke loziska sa nemazu? netesnia? Lebo vsade na videach roztocia iba suche nekrytovane loziska. A pokial sa konvecne lozisko odmastni a je bez tesneni, takisto sa toci neuveritelne dlho. Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (17.01.2011 11:38) |
mam skusenost z pretekarskych bicyklov, kde kazde prebytocne trenie je citit podstatnejsie ako na motorke - ono kolesa s keramickymi loziskami sa tocia fantasticky, ale ked su klasicke loziska dobre namazane a nastavene, tak nie je v tom az taky velky rozdiel. Hlavna nevyhoda keramickych lozisk okrem ceny je, ze lahko zahrdzaveju klzne plochy - tie su ocelove a gulicky su keramicke, co suvisi s absenciou mazacieho tuku |
Neriskoval by som to, 5koni naviac ti utrhne ruky v ramenach. Ako budes potom jazdit bez ruk ?! |
drduro: ako myslis to nastavenie lozisk? ja tiez pretekam na bicykloch ale loziska sa neriesia pri downhille, jeden poriadne blatovy zavod v dazdi a loziska sa menia lebo sa lubia kusnut alebo rovno za tie tri dni jazdenia na pretekoch chitit trochu volu ale ty si asi myslel cestaky alebo XC.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gracia3991 (17.01.2011 13:48) |
naco menit loziska za 300e ked vymenis retaz za 70e a mas to to iste |
na prvom videu to rapoce lebo tá suzuki sa snaží napodobňovať ducati |
gracia3991: na cestakoch hlavne v nabojoch kolies, musi tam zostat mala vola pri vybranom kolese, lebo pri vlozeni kolesa a stiahnuti rychloupinakom je ta vola akurat, koleso musi bezat volne ale bez vole v loziskach - ale to je mimo tejto diskusie. V stredovom zlozeni su na Campagnolo Record klukach keramicke "priemyselne loziska" , t.j. takej istej konstrukcie ako v nabojoch kolies motoriek, tocia sa uzasne, pokym nezhrdzaveju. |
drduro, ked si na svojom zjazdaku nahodim funglace loziska, mam rovne a dobre nadstavene brzdy ze mi kotuc ani len nesuchne tak sa to toci riadne dlho, kluky so stredmi mame FSA tam su kuzelove ale neviem ci klasika alebo nejake spešl ale po jednej sezone idu fuc ale ved to je jedno a pri DH urcite nikto nevyhra koli loziskam, kto brzdi nevyhrava |
to by si sa čudoval,že pri DH sa riešia aj ložiská :D a to v tom zmysle či náboj na priemysloch,alebo na guličkách ;) ktoré dlhšie vydrží,pri odpore pod uhlom :D ale teraz 99% jazdí priemyselné ložiská |
ochobbzoo, necudoval, uz som dlho nevidel venceky v nabojoch na zjazdakoch, teraz uz kupis naboj na priemyslakoch za 30-40e co je nic, a venceky su pekna hupost co sa tyka celkovej zivotnosti aj vsetkeho....a dlhsie vydrzi naboj na priemyselnom lozisku, ovela dlhsie pretoze tam len prelisovavas loziska a to nie zrovna kazdy mesiac, netvrdim ze venceky odchadzaju hned ale predsa len idu gulicky po samotnom naboji takze sa po case vybije, kdezto u pri lozisku sa vybije samotne lozisko, vymenis a ides do aleluja |
a dalej nemusis nic zakontrovavat ziadne kolnusi (nezabite ma za pravopis ) |
to su konusi nie kolnusi :D...ale niektorý aj tak jazdia stale "guličkové" náboje..:D pretože majú pocit,že v zákrutách majú lepšiu valivosť,alebo niečo také som čítal:D ale keď ide o výdrž a servis,tak samozrejme na priemyslákoch.:D |
konusove naboje nemam uz 5 rokov tak som aj zabudol ako sa to vola....no a to s tymi gulickovymi nabojmi je mega kravina, loziska ti zavod nevyhraju je tam milion cinitelov, uz len ako ti zafuka do xichtu pred cielom nie este co sa tyka vahy jazdca, biku, techniky, kto to ako pusti do tocky a velmi vela dalsich veci....to bol urcite nejaky clanok co dal dokopy nejaky tutulko inzinier co predpokladam na biku ani nesedel a len za filozofoval |
gracia - najlepsi vyrobcovia cyklomaterialu - Campagnolo, Shimano pouzivaju na najvyssich modeloch kolies konusove loziska z toho dovodu, ze su lahsie a tiez z dovodu ich radialnej konstrukcie, maju vyssiu odolnost na namahanie aj v axialnom smere, Campagnolo pouziva okrem ocelovych guliciek aj keramicke. Na nizsich sadach a DH bicykloch sa pouzivaju v sucasnosti priemyselne z dovodu ich dostupnosti, ceny a lahkej vymeny. Naboj tvori v podstate vysustruzeny kus s narazenymi loziskami v ulozeniach, t.j. pri vymene ich staci jednoducho vyrazit a narazit nove. Su vsak aj konusove naboje, v ktorych sa ulozenie guliek tiez vymiena celkom lahko. Od 10 tich rokov som vrcholovo pretekal na bicykli a od osemnastich s mensimi prestavkami som pracoval v bikovom servise, tj. cca 15 rokov, tak som sa chcel podelit s vami o skusenosti. Tiez si myslim, ze keramicke loziska v porovnani s dobre vymedzenymi priemyselnymi loziskami - samozrejme nie cinskymi na motorke, na ktorej sa nepreteka je zbytocny luxus. p.s. su aj drahe pary bicyklovych kolies cca 1500€ a viac, ktore sa zacnu dobre tocit az po vymene lozisk za znackove - vyrobcovia sa snazia usetrit a do kolies davaju cinske z blata. |
drduro to suhlasim, mas pravdu, v downhille sa naboje shimano nejazdia skoro vobec, brzdy, saltre, kluky a napinaky hej a to vycsinou len rady Shimano Saint...a loziska sa pouzivam klasicke z predajne lozist, pretoze ci kupim kvalitne alebo obycajne jedno za 1,50e tak to vide uplne zajedno v zivotnosti, ci uz pouzijem alebo nepouzijem aj nejake maziva proti vode a podobne jednoducho sa do nich napriek vsetkemu ta voda a bordel dostane..do tych cestakov ssa nevyznam takze by sme sa zbytocne dohadovali ked vsade je to ine, jazdi sa to v uplne inych podmienkach a je to inak namahane, v DH bike trpi neustalimi narazmi a najviac sa to prejavuje na loziskach ktore sa menia tak raz za sezonu, v hlavovom vydrzia celu sezonu a v capoch zadnej svavby veselo dve sezonky, mam 4-cap = 8 lozisk na ktore udava vyrobca dozivotnu zaruku |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 160151 | Včera: 228212