Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím, v provom rade by som potreboval poradiť aký výkon ma moja jawka lebo niesom si s tým velmi isty, kedže je to moja prva jawa 250 a velmi sa v tom nevyznam |
To dynamo je 6V/75W, takze ten regler je spravny. Zmeraj baterku, ci je este stale nabita. |
po odpojeni baterie som ju premeral a mala 5.86v a 11Ah o chvyľu nato už 6.02V |
Baterka je vybita, musis ju nabit nabijackou a potom hladat zavadu v nabijani na motorke - evidentne to vobec nedobija. |
pri naštartovanej motorke na voľnobehu som ale na svorkach baterky nameral 8V . mal som pocit že dobija a ani kontrolka nesvietila |
Ahoj, dlhé roky som mal Jawu 250 - 559 panelku, v kuse som ladil dobíjanie a nakoniec ma to už nebavilo a predal som ju po desiatich rokoch a kúpil som 350 - 640-ku a bolo po probléme. No musíš napojiť ampérmeter na dinamo ( régler ) a namreť pri naštartovanej mašine koľko dobíja a či vôbec dobíja. V tvojom prípade dobíja ale málo. Musíš sa s tým poharať. Na régleri máš na tenký šróbovák skrutku a s tým ho môžeš doladiť. Mne sa stávalo že už som to konečne nastavil že super dobíjalo ale po čase my zasa ostalo po vypnutí motora zopnutý regler a vybilo baterku za krátku dobu. Dá sa to vyriešiť podla mna aj s dinamom z 350 ale s externým reglerom a budeš mať pokoj. |
no ide o to že ja mam externy regler .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil roberto18 (13.01.2011 20:22) |
mal by si podľa mna premerať kolko dáva do régleru a potom régler koľko ti púšťa do baterky. Vzorcom ti neporadím ale to byasom asi ani neriešil. Neskúšal si prečistiť dinamo a uhlíky máš dobré? |
uhliky su ako nove a urobil som aj novu elektroinštaláciu .. rozmyšľam že kupim novy regler.. ale neviem si vysvetliť ten problem že mi iskru hadzalo a potom vôbec a potom prerušovane .. skušal som to s priloženim sviečky na valec. a to mi už kontrolka nabijania svietila slabo hoci bola bateria nabita a pred cca 10 minutami priam žiarila...a fungovali aj normalne svetla čisto z baterky a potom už vôbec.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil roberto18 (13.01.2011 20:53) |
asi tam predsa len budeš mať niečo s reglerom, skús ho premerať. Som zvedavý čo tam je. |
v zorec je lahky: P=U*I, cize 6V*10,7 je plus minus autobus 75W, mozno sa tam este pri tych dynamach pripocitavaju kadejake vplyvy . Hento, ako ti spravila baterka , ze naskor mala 5,8 a potom 6V vyzera skor ze tam mas niekde nejaky skrat, co ja viem, napriklad vo svetle alebo v brzdovom spinaci, ze ked zabrzdis, tak ide do skratu. Baterka sa mohla pri tom rychlo vybit a potom sa z toho pomaly spamatavala. Alebo ten regler, zmeraj prud ako ti radili ktory tecie do baterky, ... musis hladat. A ked mas toto zapalovanie, minus baterky musis dat na kostru !!! nie ako pri tych starych 250kovych zapalovaniach kde siel na kostru plus |
Neboj ukostrene mam - Medzi ktorými kontaktami to mam pomerat? a aky vysledok by som mal dosiahnuť ? Každopadne prejdem ešte raz celu elektroinštaláciu ..a asi zainvestujem do nového regléra. postupoval som podla tejto schémy |
skus najskor, ci ti dobija baterku. Odpoj + na baterke a medzi ten baterkovy kabel a + na baterke zapoj ampermeter. A budes vidiet, ze ked nebude motor bezat, tak so zapnutym klucom bude tiect prud z baterky prec a potom, ked to nakopnes, trochu pridas, zmeni sa polarita prudu, pretoze zacne tiect prud do baterky -- nabija sa. Nech ta namatie, pri volnobehu vyraba dynamo malo elektriky, tak nejaky prud bude tiect aj z baterky |
ak zapojim kľuč pri vypnutej motorke malo by napätie klesnuť? alebo sa to nesmie ani pohnuť? |
Teraz som si vsimol tvoju prvu vetu: Jawa 250/353 mala 12 koni. Inak mala dynamo 45W s plusom na kostre a regulator na dyname. Ked si uz ten veteranista, malo by to byt v povodnom stave... |
myslim že motorke nevadi toto silnejšie dynamo pôvodny stav sa bude riešiť cca o rok keď je na pláne kompletná renovácia. Len nastali problemi ktoré som spomínal vyšie a neviem si s tým rady. Skrat? Chyba regleru? Indukčná cievka? Upravené 1 krát. Naposledy upravil roberto18 (14.01.2011 11:11) |
Odmeraj, ci pri vypnutom zapalovani nie je odber z baterky. To rychle vybitie znamena velky prud a moze to byt zlepeny spatny spinac na regleri, ako uz naznacil Fitipaldi33. Kazdopadne treba regler nastavit, lebo 8V na volnobeh je zase moc. A vykon dynama podla ohmovho zakona spravne urcil Miloss350, akurat sa rata regulovane napatie 7V. |
už som kupil nový skrinkový regler tak to skusim s nim Upravené 1 krát. Naposledy upravil roberto18 (14.01.2011 15:08) |
Takže vymenil som regler, dobil poriadne batériu a motorka šlape na prve nakopnutie. Takže predpokladám že to predsa bolo tým starším reglérom ktorý nedobíjal batériu... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148744 | Včera: 242839