Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím, po mesačnom pauzovaní som si dneska dal pekný 200km výletík. Mašina šlape parádne až na jednu vec. Akonáhle stlačím páčku spojky motorka zdochne , nikdy predtým to ale nerobyla . Na volnobehu ide riadne,do otáčok ťiež,karburátor aj zapalovanie nastavené, jediná nová vec v motore je klukovka ale tou to určine nebude. Skúste poradiť čo pozrieť prípadne nastaviť, vymeniť. Diki |
Nazdar |
Hmm...logicky len pri stlačená páčky ani nie je možné aby zdochol motor . Jedine ak je to v polke páčky, že by boli prilepené lamely..ale aj tak to nedáva zmysel. Hmm ak máš snímač zaklopenia stúpačky a zaradíš rýchlosť, pri vadnom snímači to bude zdochýňať..napíš konkretne, to je zaujímavé. |
niekne v polke a čo ma natom štve že môžem držať aj plný plyn aj tak zdochne |
klasika jawa 90 motor pred 6 rokmi Go túto zimu menená kluka,ešte pred mesiacom všetko šlapalo ako má a dnes toto. nedáva mi to zmysel ,radiacej sa ani nedotknem len spojky a niekde v polke zdochne. lamely su ok |
Skús ukostrenie motora,možno ti ide cez lanko,lebo na ráme máš veľa farby,alebo keď sa napne lanko,tak ti odsunie nejaký kábel a moto vypne.Možné je všetko,zaujímavý prípad. |
Hm... a to len tak zdochne ako keby si ju vypol alebo ju zadusí alebo ako ? |
Akty X. |
samotná spojka nespôsobí stop motora, musí za tým niečo byť...skôr by som pozrel, či naozaj ako píše bones, niečo neskratuje, prípadne sa nerozpojí niektorý obvod...priamo v spojke elektroniku nemáš, niečo sa musí pohnúť spolu s páčkou...vyskúšak by som odpojiť lanko a pohnúť spojkou bez lanka, ak to skape aj tak, asi sa nevyhneš otvoreniu. |
bones-ukostrenie natom vôbec nieje, veď 2T a bez baterky |
Myslel som tým,že motor si neberie ukostrenie z rámu,ale cez spojkové lanko,môže sa stať,žeby ti to mohlo ísť cez plynové lanko,ale potom so sebou nos hasiaci prístroj.A keď nemáš kostru,čiže mínus na hlave valca,tak ti sviečka nedá iskru a pri pohybe spojkovej páčky raz to ukostrenie máš a potom zase nie.Keď na to prídeš,tak to tu napíš,sám som zvedavý,čo to bolo. |
Ide ti normálne roztlačiť motorka alebo ide ťažko alebo ťažie ako inokedy ? Skús ju mať naštartovanú, roztlač ju s vytlačenou spojkou a potom pusti spojku, ak ti motor zdochne aj vtedy ak zaradíš rýchlosť a pustíš spojku tak to bude elektrika. |
bones : ?? už si videl UKOSTRENÝ motor cez plynové alebo spojkové lanko ? Je to JAWA 90, nie "betmobil" A pochybujem, že má takú zlú kostru... buď to bude mechanická(menejpravdepodobná chyba) alebo elektrická (tá pravdepodobnejšia), ale nebude to cez lanko... lanko tam bude určite robiť bordel.... |
veď práve fór je vtom že ten motor normálne beží,štartuje na kopnutie.Motor vypínam cez spinačku ( ak sa nemýlim tak zopne kostru a zhasne).zajtra ak bude čas natočim video. Ešte som zabudol je tam tyrysrorove zapalovanie Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoBB (12.01.2011 18:44) |
Mal som ten istý problém pred rokmi, keď som mal svojho chrchlíka - Jawa05. Presne ako píšeš: všetko nastavené, na voľnobehu paráda, pri zaradenej rýchlosti paráda, akonáhle som ale stlačil spojku - ticho. |
Kladivká to má ale su pod palstovým krytom a kondenzator nema lebo ma zapalovanie tyristorove... |
mám taký fíííling alebo mu nehádže dobre iskru ? Pod záťažou ... alebo ako by som to opísal ... |
PetoBB: tie kondenzatory su ako z Mochoviec - radsej to startuj v gumovych rukaviciach... |
To len kym rozmyslam... PetoBB: robi ti to aj ked mas pravy dekel dole? |
firemali "ak máš snímač zaklopenia stúpačky a zaradíš rýchlosť, pri vadnom snímači to bude zdochýňať. " predpokladam ze si myslel stojanu a nie stupacky, ale myslis ze jawka zo 70teho bude mat nejake bezpecnostne vypinanie motora? :D :D |
toto ma zaujíma, lebo zákazník mi volal a popísal mi takúto istú závadu cez telefon, ale to sa jedná a cestnú motorku r.v2000 Už sa teším čo tomu bude vadiť, ale verím tomu že určite dajaká maličkosť |
tak bohužial dneska som sa k tomu nedostal, priatelka, teda už ex mi zmenila dnešný program.Aspoň bude viac času na moto a hneď zajtra sa nato pozriem |
to je nám všetkým lúto, ale nepleť medzi motorku a teba ženskú To je ako Oheň a Voda ... :D |
josi-čo by si navrhol namiesto tých ": tie kondenzatory su ako z Mochoviec "?? je to robené podla schemy ešte z roku raz, dva ale nič lepšie som na tu moto nenašiel |
ale niéé ja sa len normálne pýtam už dlhšiu dobu tam chcem dať "lepšie, novšie" zapalko len dako nie a nie zohnať |
PetoBB: to som len zartoval, ide tam kondenzator 1M/630V a ten sa da zohnat celkom subtilny. Ale ak ti neprekaza ta velkost, tak je to v pohode... Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (13.01.2011 18:23) |
josi- veď jasné ,len som chcel vedieť či vieš o nejak inej alternative namiesto tých kondikov. pripadne kto by vedel navrhnúť podobné zapalko s "modernými" súčiastkami |
Rokmi overene spolahlive zapalovanie na Pioniera. Pravdepodobne mas nieco podobne, len sa to da postavit podstatne mensie. Akurat sa nepouzije transformator, ale sa previnie cievka drotom 0.2 mm do plnej kostricky, aby davala cez 100V. Podla obrazka to vyzera, ze mas uz previnutu. Poslem ti to mailom, inak to nezvladnem. Pozri si to a porovnaj so svojim. |
Katastrofalna veľkosť (objem) kondíka je daná prierazným napätím (v tvojom prípade až 1000V) Ale na funkčnosť to vplyv nemá. |
Tak chyba bude v zapalovaní, konkretne asi vo svetelnom obvode Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoBB (14.01.2011 12:52) |
Presne ako moj pionierik pred par rokmi. male napnutie spojky a motor zdochynal. |
mirec08: svetelny obvod ma spojitost so zapalovanim aj ked ma samostatnu cievku. Skrat vo svetelnom obvode ti tak preorientuje magneticke silociary generatora, ze zrusi aj zapalovanie (bezne u Simsona). Bohuzial to nema nic spolocne so spojkou... Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (14.01.2011 17:47) |
robý to aj keď je krytka dole, ale nový poznatok robý to len pri zapnutých hlavných svetlách. Typujem niečo v tom plošáku čo som robyl ?? Raz som tam už mal studený spoj.... |
a ten zeleny cerveny a biely kabel co ide pri cape tej vypinycej packy je ok? vyhackni lanko a skus tu packu potlacit niecim |
tie sú OK, to bude niečo očom ešte neviem Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoBB (14.01.2011 18:38) |
OK, uznavam, skrat na svetelnej cievke moze mat vplyv na ostatne cievky. |
merat to je picovina sak nastartuj to bez lanka a tu packu potlac ruckou s kladiva alebo co, ked to bude ok tak tahaj lanko Upravené 2 krát. Naposledy upravil MotoKiller (14.01.2011 20:16) |
Ja by som zmeral odber prudu (alebo aspon napatie) z cievky pre velke aj male svetlo (prava horna a prava dolna) pri beziacom motore a svetlach. Ak pri stlaceni spojky vyskoci prud, alebo padne napatie, je skrat v rozvode. Ale aj tak mi nie je jasne, ako by sa na tom mohla podielat spojka. Kade je natiahnuty bowden spojky? Nejde popri plosaku spinacky? Pytam sa preto, lebo povodne isiel rovno z riaditiek odpredu k motoru a tu ho nevidno. Upravené 3 krát. Naposledy upravil josi (14.01.2011 20:24) |
Peto pokial je to len pri zapnutých svetlách, tak je to pravdepodobne spínač svetiel, 90-tka má ten na rukoveti čo sa otáča a vraj sa tam môže zodrať nejaký plastový krúžok, potom to skratuje keď trochu mykneš so spojkovou páčkou lebo je v celku so spínačom, pozri spínač inač to nebude Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (14.01.2011 21:38) |
ak je to tak ako pise DUDO175, tak pri tom skrate svetelneho okruhu to musi zdochnut, lebo to zapalovanie co sa davalo na pionierov potrebovalo 2 rozne napatia. nieco okolo 200V pre nabijanie kondenzatora zo samostatnej cievky, to je OK. no a druhe pre napajanie synchronizacneho, a tvarovacieho obvodu ktory riadi spinaci prvok tyristor. toto napatie sa bralo cez zdojovac, a tabilizator prave zo svetelnych cievok, cize prave tu bude tvoj problem. |
fichtl.kx.cz/technika/upravy/t3.jpg |
takže na parkovačk=ach to nerobý, lanko spojky ide všade po lavej trane kostry ( na foto ).Dudo, prepínač na svetlá je tam nový tak ho zatiaľ vylučujem. Ešte zhodím dole nádrž a pozriem káblovačku a lanko spojky , no a ešte teda premeriam cievky pri bežiacom motore či niektorá nesktaruje |
no ved ok, ved bowden lanka ma tiez neaku izolaciu, a kakle takk isto(cervena buzirka).ale ked sa pozries na tu schemu co si sem dal, tak je rozdelena 2 casti . jedna je urcena na nabijajanie kondenzatora, a celkovo je to vlastne vykonova cast zapalovania. ta druha cast napajana z L2 je vlastne stabilizacna cast, a synchronizacia(ramienko), a tvarovanie impulzu pre tyristor tam vobec nieje. no ale ak mas z tej cievky ktora napaja tuto cast aj napajane svetla, a ako tu bolo pisane ze pri stlaceni spojky ti v tom prepinaci nieco sposobi skrat, tak v tato cast elektroniky prestane fungovat. je jedno ze nabijanie kondenzatora pracuje, ale bez impulzu do riadiacej elektrody sa tyristor neotvori. kazdopadne to musi byt niekde v tych svetlach. |
hmm a až teraz som si spomenul , v utorok keď to začalo blbnúť tak sa mi vykrútil šroub čo drží spojkovú páčku a zároveń prechádza cez prepínač svetiel popri kábloch. takže asi tam bude chyba. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 3173 | Včera: 165670