Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
motoexcite: tá kapotáž okolo motora by musela byť hermeticky uzavretá, a poriadne zaizolovaná, aby mal motor odlišnú teplotu ako okolie. Možno žiješ v teplých krajinách, ale na severe slovenska bývajú cez zimu teploty okolo -10°C aj cez deň. Doma mám garáž, ktorá je tak na polovicu zaizolovaná, a keď sú celodenné mrazy -10 až -20, tak mám v garáži teplotu okolo -15°C, a čuduj sa svetu, aj vnútri v aute je taká istá teplota ako v garáži. |
A nemal by sa ten motor,čo má -10°C označovať podchladený? |
Chcel som len povedat asi to,ze teplota vzduchu a teplota povrchu sa moze mierne odlišovat. |
Velmi zaujímavý názor, že pri teplote okolia -15 má motor -10. Zrejme ide o motorku - cigánku, kto pozná staré príslovie vie čo mám na mysli. |
b]Thommass[/b] tomu co opisuješ sa ale hovorí-Núdzový stav! Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoexcite (07.01.2011 22:07) |
motoexcite: čakal som že kto sa ozve na ten bod 2. |
motor vychladnuty na -10°C by sa mal skor volat vychladeny |
Thommass |
domievat sa, ze "teplom sa diely roztahuju"="kazda vola sa zmensuje" je teda dost naivne |
Ja keby chcem stelovat ventile na mojej felde tak by som musel cakat min 3hodiny v lete kym vychladne. Preto stelujem "za tepla". Teplota ventilov je vysoka ale pri vypnnutom motore sa velmi rychlo schladia na teplotu blizku teplote motora./hlinnik je dobry vodic tepla/. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (07.01.2011 10:14) |
ale sak ked motor bezi tak ventile a zvlast vyfukove mozu mat tipujem tak 400 stupnov a nie 90 jak pri vypnutom |
ked je udávané za studena, znamená to pri teplote 18-20 stupňov. rozhodne nie pri -10 |
Jedna taká malá pod otázočka: Čo to znamená za studena? |
karol1: su tie hodnoty vacsie ako za studena? konkretne pri tom pajere |
Spočítal niekdo koľko mechanykov treba na to aby to stihli rozobrať a ešte to aj v teplotnej tolerancíi naštelovať ? |
freebiker - odpoveď na samoprvú otázku - záleží od konštrukcie motora a použitých materiálov . |
Michal: naco potrebujes vediet casovanie rozvodu? |
Prosim Vas.chcem sa spítat či tu dakto nevie ake ma časovanie ventýlov Honda VFR 750f rc24 A vole.Dakujem. |
zavodne speciali a ich mechanikov by som do toho neplietol lebo oni asi nemaju moc casu cakat kym im motor vychladne a asi sa ani moc neriadia manualom |
motoexcite , veď ja sa nehádam , len mi pri tejto diskusii prišla na rozum kamarátova veta (ale je fakt stará) : Aj tak sa na závodných moto nastavujú ventily za tepla . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (06.01.2011 16:49) |
brazel čo bolo,bolo... |
Ja sa vám do toho nechcem starať , ale keď mi to starecká pamäť dovoľuje , tak si spomenula , že motorky pre závody sa nastavovali za tepla , práve kvôli presnosti . |
motoexcite: praveze ak si si vsimol je tam rozdiel 8 stupnov teda ak to nerobis prvy krat da sa to v pohode stihnut. Docital som sa ze taketo nastaveenie je presnejsie ako za studena lebo prave vole ktore su v medzi suciastkami su uz tepelnou roztiaznostou eliminovane. Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (06.01.2011 13:34) |
motoexcite-a to je ten rozdiel medzi kardiologom a mechanikom ze ten prvy robi generalku za chodu motora |
freebiker to by bolo mozne zmerat len v pripade ze by bol motor zohriaty na presne urcenu teplotu. |
MotoKiller: Ja som sa nepytal pri akej teplote pracuje ventil ja som sa pytal kto ma skusenosti( v mojej reci to znamena ze zmeras volu za studena, zohrejes motor zastavis ho to je len pre teba poznamka a opat zmeras) |
zadarmo motorkar - chcel som ti len jemne naznacit ze ventil je tepelne najviac namahana suciastka ktora ma za chodu motora o moc vacsiu teplotu ako ostatne diely motora |
Zabijačmotocyklov:chcel by som nejake prispevky k veci a hlavne od niekoho kto v danej teme ma nejake skusenosti a nie tlacha chujoviny |
ked to budes merat tak to meraj na iducom motore a potom na zastavenom viem ze to v prvom pripade bude trocha problem ale nejako si hadam poradis |
Najprv som sa docital ako niekto nastavuje na felicii vole za tepla pricom pouzil vasciu hodnotu ako za studena. Myslel som ze je to hovadina tak som tomu nevenoval pozornost. Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (06.01.2011 12:25) |
svisto, vies mi dat priklad motora, v ktorom sa ventilova vola po zahriati zvacsi? (nenapadam ta, len sa priatelsky pytam) |
Su motory , kde sa ventilova vola po zahriati zvacsi. |
Nastavenie velntilovej vole za studena je vyrobcom navrhovana tak, aby po zohriati motora na optimalnu pracovnu teplotu bola ventilova vola prostrednictvom tepelnej roztaznosti materialov vymedzena, cize nulova. Prave vtedy (ak je nulova ventilova vola) dochadza k najmensiemu opotrebeniu. Dlhsia prevadzka motora so zvysenou prevadzkovou teplotou vedie k vyssiemu opotrebeniu komponentov rozvodoveho a klukoveho mechanizmu, co moze mat po urcitej dobe za nasledok defektny stav motora (pridretie/zadretie). Rovnako dochadza k zvysenemu opotrebeniu ak je motor podchladeny (prevadzkova teplota je nizsia ako optimalna prevadzkova teplota). |
keby sa zvacsovala tak tam potom nemusi byt |
tepelna rozťažnosť, čiže sa meria za studena.... |
Zmenšuje. |
Ake mate skusenosti po zahriati motora sa vola ventilov zmensuje alebo zvacsuje? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 72645 | Včera: 224512