Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Len tak ma napadlo ako bi sa mali správne nasádzať krúźky na piest ? Dávnejšie som niekde v katalógu našiel take špecialne kliešte.Lebo je to dosť nebezpečné keď praskne krúžok. |
tie klieste by si mal dostat kupit v zeleziarstve, a potom hlavne nech nie su konce kruzkov ked ich das na piest nad sebou. |
presne tak ako Johny vravi.. a tie klieste asi myslite segerove, tak to nie su na piestne kruzky, ale na segerove poistne kruzky :D a mozte nimi akurat tak kruzok zlomit, to je blbost Upravené 2 krát. Naposledy upravil tref (05.01.2011 12:05) |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (05.01.2011 12:21) |
Ty kokos - že 3 pliešky . |
Poniektorí by mali radšej viac do školy chodiť ako jazdiť na moto. Šikovné ruky prípadne si pomôcť malým šrobováčikom. Nič viac netreba. |
Johny - radíš ootiny - tak som musel reagovať Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (05.01.2011 12:30) |
jasne, je to iba o tych stieracich, to su tie najproblemovejsie... aj demontaz 8mich tesniacich kruzkov, jasne prstami to je najjednoduchsie, najistejsie, najbezpecnejsie, najbezbolestnejsie. Jeden lepsi ako druhy. Namiesto dobre mienenej rady sa tu hrate na "internetovych dravcov" ste smiesni. Ale ved aplikujeme 2, 4 a hlavne 6ty bod pravidiel spravania sa na diskusnom fore, ostanu tu iba tie prispevky ktore podla bodu 6 moderator, uzna za vhodne a bude vybavene. |
A aby som nebol len internetový dravec - piestne krúžky je možné nasadiť tzv. rozťahovákmi - ktoré sa nasadzujú na prst jednej ruky - čiže 2x - ale to sa používa u vysokoobjémových motoroch Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (05.01.2011 13:15) |
Tu nejde o to, aby si bol ticho, ale aby to tu malo nejaku uroven. Uroven diskusneho fora urcuju jeho prispievatelia. Napriklad o roztahovakoch neviem a celkom ma to zaujima. Okrem toho vela ludi informacie aj vyhladava, takze si to tu precita ovela viac ludi ako ich prispieva. Dajme tomu nejaku uroven, rozsirme si obzory, neosocujem sa a reagujme k veci. Aspon technicke forum by mohlo fungovat serioznejsie, picovinkami je zahlteny uz zvysok. |
Zaujímavé, akú sebaistotu dodáva nevedomosť Johnny55, nedaj sa |
Miso - viem na čo narážaš - ale je to ťažké nereagovať na blbú radu a rady internetových odborníkov - čo nemajú šajnu ako motor funguje - ale radia rady ďalších internetových odborníkov - čiže šíria nevedomosť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (05.01.2011 13:25) |
danopanci aka realita ? generalkoval som motor na skodovke aj zigulaku a teraz co sa zmenilo na pieste a kruzkoch a valci za 20 rokov ? nic! pribudla len prijebana elektronika, a mozno o par ventilov naviac. princip je stale rovnaky. ale mam dojem ze par ludi tu rozobraty motor este asi nikdy nevidela a ani sa necudujem ved dnes uz nie su mechanici alebo opravari ale skor by som to nazval vymienaci suciastok starych za nove. |
danopanci: viem ze si popapal vsetku mudrost sveta, ale ver ze tu nie si sam, aj ked si ponasadzoval tisice a tisice piestnych kruzkov a s kruzkami este aj spis. Tak ak mas nejaku poznamku, tak sa nemusis vyvysovat. Johny napisal funkcny postup, ktory sa praktizuje mnoho rokov. To ze si to este nevidel neznamena ze to nejde. Samozrejme ze to nie je jediny a vzdy funkcny postup, inak by asi neexistovali tie klieste, vsakze? Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (05.01.2011 13:52) |
KAMKO - úplne s Tebou súhlasím čo si napísal a aj to - že ten motor neprešiel konsťrukčne žiadnými zmenami a určite sa za 20 rokov niič nezmenilo .... ale niektoré postupy sú (ako by som to napísal) ťažšie zrealizovateľnejšie - tak prečo nezvoliť ľahší postup - a postup kde je miera, riziko a pravdepodobnosť poškodia piestného krúžku naozaj vysoká. |
Tref - máš aPsolútnu pravdu a trefne si to napísal |
danopanci v tomto mas pravdu, nemam uz najmensu sajnu co stoja kruzky a aby nejaky praskol pri nasadzovani tak dakujem pekne potom. |
Kamko sada na jeden piest (3 krúžky) na klasický motor TDI PD (octavia, fabia, golf, passat) je cca. 2500 czk - cena je za originál diel |
KAMKO - úplne s Tebou súhlasím čo si napísal a aj to - že ten motor neprešiel konsťrukčne žiadnými zmenami a určite sa za 20 rokov niič nezmenilo .... ale niektoré postupy sú (ako by som to napísal) ťažšie zrealizovateľnejšie - tak prečo nezvoliť ľahší postup - a postup kde je miera, riziko a pravdepodobnosť poškodia piestného krúžku naozaj vysoká. |
Viete co, bracho ide teraz skladat motor z peraka po generalke tak sem potom napisem ako nasadil kruzky na piest a potom piest do valca a bude to z prvej ruky |
No tie kliešte stáli tak okolo 20€ co nieje vela podla mna ... |
Johny - nezúfaj .... môj 4 ročný syn tie krúžky vymení na tej babete - kúpiš mu kakafko a ušetríš kopu peňazí a nervov |
TOYO: Hmm Ale keby stali 600 Sk tak by si povedal ze boli drahe ze. |
Papi mne sa pacia tie stare prirucky, daj sem niake fotky |
"detičky moje osprostené" a najnovšími technológiami nabité . Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (05.01.2011 20:55) |
smirgel:To maš jasné (posrate €urá ) |
No, ešte že prišla výpomoc karol1 Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (05.01.2011 23:02) |
danopanci: snad takeho odbornika ako karol1 uz budes respektovat, ked ja, Johny a Papiboy ti niesme dost odbornici a dokopy sme nevideli tolko kruzkov ako ty si nasadil :D |
Páni - ja nikoho nezhadzujem a ani sa nepovyšujem a nie to ešteže by som Vám mal dávať rady (to by som si nedovolil), ale stojím si za svojím - piestne krúžky osobne ja nasadzujem prstami ..... žiadne pliešky, kliešte a nič podbné nepoužívam. |
danopanci: precitaj si po sebe co si napisal... |
I keď musím pripustiť,že pri piestoch s priemerom 300mm a viac mi to už trošku hapruje ,asi by to už fakt chcelo nejaké pomôcky(napr.pliešky,kliešte) |
este doplnim, ze celkom sikovne pliesky sa daju ziskat rozobratim sady plochych mierok, odporucam 0.6, 0.7 a 0.8 |
noxik: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (07.01.2011 12:57) |
tak dačo take ako ten dumper som si predstavoval |
a na tento už musia byť viacerí a postaviť sa po obvode do kruhu Upravené 2 krát. Naposledy upravil karol1 (07.01.2011 20:15) |
A to ako vlastne pracuje ? Chceš mi povedať že kľuk.hriadeľ je mazaná naftou ? A piesty tiež ? aj válce ? A vo vznetovom motore sa musi nafta rozprášiť teda rozstreknúť nie ? Tak strik je kde umiestnený ? |
Jeden taky exemplár(1-válcový,2-taktný diesel)mám doma .Momentálne je nepojazdný ,treba sa mi doňho pustiť.Je to normálne vzduchom chlad. motor bez ventilov,má sanie a výfuk aj prepúšťacie kanály podobne ako napr.Jawa 250 a vstrek je navrchu v strede hlavy.Vstrek. čerpadlo je zboku a od neho ide vysokotlaká kovová trubka hore k vstreku. |
ani ja som nechcel verit Moto poradňa: čudny motor |
ČS záhradné traktory TK 10, 12, 14 majú dvojtaktné diesel-jednovalce (jeden som mal aj ja...), kopec veľkých agregátov (na výrobu elektriny) alebo aj obrovských lodných diesel-motorov je dvojtaktných... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.01.2011 0:07) |
cíí kks sak ten Wärtsil ma objem motoru vetši jak všetke motorky na slovensku dokopy |
Ale aj tak mi to nejde do hlavy Predsa 2T motor prv zmes nasáva do kľukovej skrine , potom ju hneď prepustí cez nasavací kanál nad piest nastane stlačanie a expanzia (v tej dobe je už v kluk.skrini nasatá zmes)vyfukove pliny vidu vyfuk.kanalom von a hned sa nasáva nova zmes. |
A čím je mazaná ????? Petržlenom ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (08.01.2011 10:46) |
Ale akou ? keď palivo je vstreknuté cez strik nad piest ??? |
Toyo - to je priame vstrekovanie - čo popisuješ. U dvojtaktu sa zmes stále musí nasať do kľukovej skrine - či už je to nafta, alebo benzín s olejom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (08.01.2011 11:15) |
No veď hej ale prečitaj si čo napisal IRON." vstrek je navrchu v strede hlavy" |
Nafta predsa nejde cez kľukovú skriňu, je priamo vstrekovaná nad piest. Obsahuje však vždy špeciálne aditíva zvyšujúce tzv. cetánové číslo paliva, teda polopatisticky mazivosť nafty. Pomáha to nie len piestu a krúžkom, ale aj celému palivovému systému a vstrekovacím komponentom - moderné naftové vstrekovacie systémy pri použití benzínu za pár minút by sa asi zadreli... |
a teraz sa to zrazu obratilo proti "mechanikovi" ...internetovy odbornik... |
tak tak ako hovori Papiboy doma mam jedentaky motor po GO a ide to super je prevda ze torku zerie olej ale nie je to nic strasne |
No konečne A ako si to myslel so suchou kľuk.skriňou? |
TOYO, kua, to tu je o krúžkoch |
tak ono existuju aj ine alternativy dieslovych dvojtaktov a to: Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (08.01.2011 17:25) |
A priestor pod piestom nehrá žiadnu rolu pri plnení valca |
misa251SK - Vidím, že sa tam dodatočne objavila veta, že všetko sa deje nad piestom - takže moja prvá veta vyššie už stratila opodstatnenie |
nie nie nie, dopisana bola veta o mazani |
Myslitelia .Len chcem podotknúť,že mazanie zo suchou kľukovou skriňou má aj Yamaha XT600(neviem načo to tak japončíci komplikovali-asi národný šport-preto sú dilemy kedy merať hladinu oleja v tých motorkách?) |
ano, mas pravdu, to bol len taky kratky vycuc z mojej seminarky, rootsove cerpadlo, zavitovka, kombinacia s turboduchadlami a tak dalej. Je to vec hlavne tych velkoobjemovych motorov a atmosfericky nie je ani jeden z nich. |
miso251SK - ospravedlňujem sa ti predovšetkým za preklep (misa... ) - nebolo to schválne, nie je to môj štýl |
dobrá téma ,síce neriešim nič podobné,ale stálo za to si ju prečítať. |
papiboy ty snáď ani nespíš,kvôli tejto téme(o 1:28 príspevok) |
Nie kvôli téme Ja pred 01:30 - 02:00 nikdy nespím, už roky rokúce. To je vraj "choroba" prichádzajúca vekom a absenciou tvrdej fyzickej práce... |
Dobre, dali ste si pauzu ! Krúžky ! FIGHT ! xD |
Niekedy sa to zvrtne aj v normálnom živote .Myslím,že na tom nie je nič zlé,ak sme prebrali aj iné veci.Veď takto sa možno zvýši aj IQ národa,nie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Iron (10.01.2011 19:39) |
Iron ,a na tom je niečo zvláštne ? Pamätám si tak pred 13-14-timi rokmi zraz v Manínskej tiesňave , keď som sa v nedeľu na obed pýtal na Fačkove " a sem som sa ako dostal?" |
A ešte som zabudol - suchá kľuková skriňa - Jawa 500OHC |
No tak také zážitky nevedomosti mám aj ja no ale to radšej nerozpisujem To už je za mnou |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 132389 | Včera: 124458