Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Uprednostňujete ručné vyváženie kolesa alebo na digitálnej vyvyžovačke? Čo je podľa vás kvalitnejšie? |
Su vyjazdeni jazdci, ktori kolesa vobec nevyvazuju, takze podla mna pripadne drobne rozdiely medzi vyvazenymi kolesami su zanedbatelne a nepostrehnutelne. |
No ja si myslim ze pokial jazdis do tych 120-130 tak sa tym vobec nemusis zaoberat... aspon podla toho co som sa viezol na moto s vyvazenymi a nevyvazenymi kolesami... na vyzsie rychlosti to asi uz bude viac citit... a myslim nie je ozazka ako vyvazit ale ci vyvazit... |
tlmič: Motocyklové kolesá sa tak-či tak vyvažujú staticky a na to je lepšie "ručné" vyváženie. Fyzikálne zákony (na rozdiel od digitálu) fungujú vždy na 100%. |
Chlapci: skúste si vypočítať obvodovú rychlosť kolesa pri 130km/h a vypočítajte si odstredivú silu napr 3 gr nevyvážky |
Vadim je pravda ze koleso na moto sa vyvazuje staticky, ale digitalnym pristrojom sa da vyvazit aj dynamicky, to znamena ze olovko lepis do obidvoch stran disku na miesto ktore ti ukaze vyvazovacka, je to super hlavne pre disky ktore maju viac ako 5 palcov. Bezne sa vyvazuje staticky rozdiel je hlavne v tom ze digitalna vyvazovacka ti presne ukaze kde a kolko zavazia mas dat.Rucne to len triafas a nikdy to nebude tak presne ako strojom to mam vyskusane.A dalsia vec rychlost vyvazenia strojom."Fyzikalne zakony funguju na 100%" ked Ti dam do ruky vrecko zemiakov povies mi kolko vazi presne na deko alebo ti ukazem dom povies mi od oka kolko je vysoky s presnostou na 1 mm. To asi nie, stroj je stroj, vyvazovacky aretuju tak isto ako vahy takze su 100% presne a mas to za tie iste peniaze ako rucne. |
Salat, preco mi potom u Skrabaleka v Yamahe vyvazovali zadne koleso na digitalnej vyvazovacke na trikrat, ked je taka presna??? |
Vadim - nielen od Lukyho. Jazdil 200 (kym este jazdil Varana). |
Salat: Keď sa raz dostaneš do depa na GP, tak tam uvidíš, ako sa vyvažujú ručne aj 5,5 a 6 palcové ráfiky. A určite to nieje kvôli tomu, že by nemali peniaze na digitálne vyvažovačky. A v slovenských podmienkach môžeš zabudnúť na nejaké pravidelné ciachovanie vyvažovačiek. |
agre tak teraz trafila kosa na kamen |
salat: Hahaha! Až teraz som si uvedomil kto si Už som si istý, že by ťa ten test mohol zaujímať. Apropo: Prvý krát som sa s ručným vyvažovaním v servise stretol u Jana a veľmi som tomu nedôveroval. Preto som o tom začal zháňať informácie. |
Vadim - vies komunikovat aj k veci a bez toho, aby si zbytocne zaparal? |
Agressor: Ťažko sa komunikuje k veci s niekým, kto napíše "rozdiely medzi vyvazenymi kolesami su zanedbatelne a nepostrehnutelne" a ako argument použije to, že pozná človeka ktorý tak jazdí. |
Dik za nazory, vidim ze lajk by si z tych Vasich rad vybral asi tazko. |
Vadim neviem co si nervozny, napisal som svoj nazor s dig.vyvazovackou robim uz treti rok a vsetci su spokojny, ked chces nejake preteky nach sa paci otazka bola od tlmica Uprednostňujete ručné vyváženie kolesa alebo na digitálnej vyvyžovačke? Čo je podľa vás kvalitnejšie? tak som odpovedal. Co sa tyka moto GP je to jasne ,my sa vsak bavime o motorkach vseobecne od nahaca po GoldWing. A co sa tyka aretacie pristroja tu si kazdy servis robi sam , ma to v manualy k vyvazovacke. |
tlmič: Aby si nemal v hlave chaos, tak ti to zhrniem: |
salat: Nemám dôvod byť nervózny. Nemám záujem robiť pretek. Chcem len motorkárom ponúknuť informáciu o tom, aké služby dostanú za svoje peniaze. Obehnúť s kolesom zopár vyvažovačiek, predsa nemôže nikomu uškodiť. Iba upozorní, kde sa vyvažuje nepresne. |
Mas pravdu v kazdom pripade ak chce zakaznik vediet ci je vyvazovacka presna aretacia trva 5minut takze nie je problem prearetovat ju pred zakaznikom. |
salat: To som nevedel V tom prípade, keď má zákazník problém, že aj po vyvážení mu kmitá koleso, môže požiadať o aretáciu vyvažovačky a za 5 minút sa dozvie, že chybu musí hľadať inde. |
Mám otázku: mali tí, ktorí jazdili bez " problémov" nevyvážené koleso? |
egreš: |
Serte na to či ručná alebo digitál, hlavne aby kolo bolo vyvážené. |
Vadim podla mna by uplne stacilo keby si vysvetlil preco sa kolesa vyvazuju a ake to moze mat nasledky ked to niekto ignoruje... |
Ešte dovetok ,Vadim má pravdu že na autách je koleso na konci nápravy tak rozkmitanie je citeľnejšie a na moto sme v strede nápravy ale zato pri vysokých rýchlostiach je rokmitanie kolies tiež dosť na prdel. |
Vadim ako vždy vyčerpávajúca odpoveď. |
papája: Prvá časť článku už je na nete: www.exebat.sk/clanok.php?id=181. Druhá bude o správnom výbere pneumatík podľa typu motocykla a tretia (posledná) o vyvažovaní a údržbe. |
Vadim ja chapem vyznam novych pneumatik, aj vyvazovania... Odjazkziva co si ja pamatam sa pneu vyvazovali... nepamatam sa na nejaky clanok, alebo zeby niekto rozpraval ze uz terajsie nove pneu nepotrebuju vyvazovat... ja to beriem ako samozrejmost. |
Egresh - ano, mali nevyvazene koleso. Proste ich pneu nikdy nevidela vyvazovacku. Jazdil tak aj moj bracho na Domine (zadna mitaska, jazdil <150kmph) az pokym mu ho neukradli a ziadne vibracie kolesa necitil. |
Asi mam v hlave nasrate, ako napisal Vadim. Ale nevyvazoval som nikdy. Myslim na CBR-e. Disky boli vyvazene pri prezuti, mi to nevedeli vyvazit (namali dost dlhu osku) Ja som pojazdil a kedze to bolo OK tak som ani nevyvazoval... Najazdil som tak viac ako 30 000 km na novych aj jazdenych gumach, vo vsetkych moznych rychlostiech... |
Awia: Trošku ma unavuje vysvetlovať základné fyzikálne zákony, ale dobre (Nebudem používať cudzie slová a budem zjednodušovať. Preto vopred prosím \"vedcov\", aby brali moje vysvetlenie ako rukolapne zjednodušené): |
neda my nereagovat ale vadim ma uplnu pravdu!jedine na rucnej vyvazovacke a nevyvazene koleso ze nehadze hm...tak potom niekto nema cit. |
nazory su rozne,,poznam nejedneho kto ani len netusi ze treba vyvazovat, a tagtiez ludi co to beru ako samozrejmost a dost podstatnu vec ked motorka nejde ako ma |
davam suhlas Vadimovi ale ja som si doteraz myslel, ze nevyvazenost spociva hlavne v disku a nie v samotnej pneu. |
Ano, Vadim ma pravdu, ale myslim si, ze rozdiel vyvazena/ navyvazena pociti tak spickovy jazdec jazdiaci na hranici moznosti. Normalny uzivatel sa na taketo hranicne moznosti dostane iba za svojej chyby - vacsinou to aj tak skonci padom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil milan3232 (08.12.2005 13:15) |
milan3232&spol: Teraz som tochu na pochybách: Kam si dávate prezúvať gumy, keď hovoríte, že ich nemáte vyvažované. Ja nepoznám žiaden pneuservis, kde by sa pri prezúvaní nevyvažovali gumy úplne automaticky |
Ked som isiel prvy krat s motorkou do automobiloveho servisu prezut gumy, tak boli jasny! Nevedeli dat dolu ani kola , lebo nemali montazne stojany a ked to konecne ako-tak zvladli tak zistili, ze nemaju ako upnut kolo na vyvazovacku. O tom kolko casu im to zabralo radsej ani nepisem.Bol to skratka zazitok, nastastie je to uz nejaky ten rok naspet....... Inak dik za nazory a uz sa nehadajte!!! |
Vadim - v slusnom servise sa opytaju, ci chcem aj vyvazit. Do takeho chodim. |
Na obyčajnom bizóne (JAWA250) sa vidle od nevyváženosti tak rozklepali, že kamošku vzadu po prejdení 10 km to dvakrát "urobilo" a bolo to cítíť už od 70 km/h. Je pravda, že bizonka mala len spodné okuliare, čo bolo riešenie nepríliš podobné dnešných USD a osemnástka Barumka bola po oprave defektu (doma) namontovaná bez označenia pôvodnej polohy úplne inak, ako predtým. Toť moja skúsenosť zo stredoveku. A nešlo o žiadne MOTO GP. Jak sa ukázalo, išlo len o akúsi hrču vovnútri plášťa, čo pri pôvodnej montáži bolo dovyvažované a neskúsený chlapec (= ja) nepodarenou spätnou montážou znásobil túto vadu. Dnes sa to asi sleduje viac, ráfy aj pneu sú presné už z fabriky (?) aj tvarovo, aj vyváženosťou, ale mám za to, že nie je na škodu skontrolovať, či sa prebytočné gramy (ráf, ventil, plášť, prípadne duša) PO MONTÁŽI nedali náhodne nejak dokopy Navyše na vyvažovačke sa ľahko zistia aj prípadné geometrické nepresnosti a poškodenia ráfov (hlavne vypletaných). Ja vyvažujem aj enduro, neide o moje pocity (necítim rozdiel), ale teoreticky to šetrí zavesenie, tlmiče, vidle, a aj loožisko v hlave riadenia.Ale aby sa nik neurazil, všetci máte pravdu. No ani ja neklamem. Je jasné, že kto s tým žiadne problémy nemá, pre toho toto celé je zbytočné teoretizovanie(UF) |
Nepotreba vyvažovať kolesá na Moto GP, resp, len ručne, nevyplýva náhodou z inej, lepšej kvality pneu pre závody? |
Divo, aj v Moto GP sa vyvažuju kolesa, hlavne predne. Pneumatiky su rovnake ako aj nami bežne jazdene slicky, samozrejme to najnovsie z vyroby smeruje rovno tam. |
Vadim - suhlasim s tebou, ze kazdy lepsi (schvalne nepouzivam vyborny) servis by to mal robit automaticky a uzivatel o tom nemusi ani vediet. |
Pre každého, kto tvrdí, že koleso netreba vyvažovať a že kmity v osi vidlice nie je cítiť pozývam k nám do firmy na exkurziu. |
kupil som novu zadnu gumu, najazdil som na nej asi 2500 km bez vyvazenia, rychlost do 130, necitil som vobec nic, po dovolenke som ju dal vyvazit a museli pridat 60 gramov! co je dost vela. Ale pri rychlosti do 130 to naozaj nebolo citit. |
egreš2: Na blatostrojoch sa nejazdí takými vysokými rýchlosťami, ako na cesťákoch. Okrem toho sú kolesá často ovešané kilami blata a pridávať navyše olovo asi nemá veľký význam. Okrem toho, možno by tie závažia po 20-30 metrových skokoch aj tak opadali |
jednoduché riešenie: kúpim pneu, zaplatím za pneu a vyváženie, obutie je proste vcene takže "není očem" |
...ááá som zabudol: a nakoľko luďom v servise kde chodím verím, tak mi je jedno či to vyvážia ručne alebo na vyvažovačke /robia to na vyvažovačke a určite vedia prečo / |
suhlas agres2 |
rozobrali ste tuto temu pekne, len malo kto z vas odpovedal na prvotnu otazku co uprednostnujete!!! |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27683 | Včera: 210936