Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Voda v motore - odkial ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVoda v motore - odkial ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.12.2005 0:10

Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj, kupil som synom motorecku-aprilia rx50 v takom zvlastnom stave... po vymene valca (novy Polini kit) som nastartoval s elektrostartrom uplne v pohode po 2. - 3. otacke kluky ... a potom este niekolkokrat uplne bez problemov... dymilo to sice celkom fajn ale hovoril som si sak uvidime ... po 3 dnoch prestavy - uz starter nevladal motor pretocit... nabil som znova baterku, ale nic... skratim to - vo valci som nasiel vodu... vybral som sviecku, potom aj hlavu, vyutieral som to, poskladal atd ... a po par otacka znova ide tazko a znova voda...

... vyskrutkoval som zospodu zatku na vypustenie prevodoveho oleja a : ... 3/4 litra VODY vytieklo z motora... a potom cca 3 dcl oleja... :-~ :-~ :-~

Co si myslite, ako sa mohla dostat voda do motora? Mohlo to byt z chladiaceho okruhu? Cez palivovy kanal - teda chladiaci okruh -> netesnost hlava/valec -> klukovka -> prevodovka? Ale motor bezal, sice vykon nebol skoro ziaden (so starym valcom... - s novym som este von nebol a asi ani tak skoro nebudem...) ...

Minulost motorky neznama - dovezene z Italie. Zrejme ma neminie komplet rozborka - zborka... ale tolko vody ???
Co vy na to? Mohol to niekto naliat do motora zamerne? Ak ano s akym umyslom, kedy by to malo nejaky vyznam? :-O :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vladosl1 (27.12.2005 1:01)


27.12.2005 7:24

Re: Voda v motore - odkial ?

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Vlado 1 nepoteším Ťa , rozober ešte raz dosadacie plochy Ti naznačia kde si spravil pravdepodobne chybu.
Pri novom válci a opise závady nemáš pravdepodobne nijakú trhlinku ani na hlave válca. To by tlačilo vodu okamžite alebo veľmi krátko po naštartovaní. Dodrž hladké dosadacie plochy,tesnenia alebo kvalitné repliky , zaťahuj rovnomerne s citom .
Utešuj sa tým že zima ešte trvá a do sezóny to určite opravíš. Veľa šťastia 8-)


27.12.2005 10:22

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

ahoj,
Vlado, najskôr prekontroluj vodné čerpadlo. Do prevodovky sa toľko vody nemá skade dostať, len cez pumpu. Môžu byť rozpadnuté ložiská, nadmerne opotrebované, alebo prasknuté guferá. Pri tom množstve vody mohlo pretlačiť vodu do kľuky aj cez semering.
Nepíšeš, koľko vody bolo vo valci, či zaplavilo kľuku a či to bolo len orosené. Jazdila motorka
u Teba aj so starým valcom? Kit si vymieňal sám, alebo si už tak kúpil?
Myslím, že cez nové tesnenia tam voda nešla.


27.12.2005 10:34

Re: Voda v motore - odkial ?

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

moze byt aj prasklina v hlave, zle tesnenie pod hlavu a pod., treba to rozobrat a poriadne pozriet, pretlakovat hlavu .....


27.12.2005 12:06

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: vodna pumpa, to ma nenapadlo (je to prvy vodnik doma...) asi to bude najpravdepodobnejsia pricina takeho mnozstva vody v motore... preverim a dam vediet...

Vo valci boli stopy - zretelne stopy - vody. Ked som dal dole hlavu, tak na stenach a na hlave boli kvapocky vody. Ked som potom s nasadenou hlavou bez sviecky pretacal motor startrom, tak z valca to vystriekavalo - rozprasena zmes - a boli tam zretelne kvaky vody. Takze tej vody tam bolo rel. dost. Neviem povedat ci bola kluka zaliata. Podstatne je, ze sa tam voda dostavala... takze to je asi 2. problem - prechod vody do klukovyeho priestoru ... :-( Moznosti su cez netesnost hlava/valec alebo cez netesnost motor/klukovy priestor...

Motorku som kupil so starym valcom a s nim motorka nejako sla. Velmi maly vykon, ale sla. A nevsimol som si taku dymivost, ako ked som potom nasadil novy Polini kit. Ale je aj pravda, ze pri kupe voda v chladici asi nebola :\'( :\'( :\'( a teraz tazko povedat ci bola v prevodovke... Ked som daval dole stary valec, tak vytieklo vody - skoro nic. A olej v prevodovke som predtym nepozeral. Az po vymene valca a problemoch, ked som zitil vodu...

Ked tak rozmyslam, tak asi to bude takto: netesnost vodneho cerpadla sposobila prechod vody z chladenia do bloku motora a potom z motora cez netesnost klukoveho hriadela do palovoveho kanalu... Myslite ze by to tako mohlo byt?


27.12.2005 13:32

Re: Voda v motore - odkial ?

malicek
Neregistrovaný

Mno podla mna nebude problem ze by sa voda dostavala spodkom popri kluke,najskor vrchom cez tesnenie pod hlavou sa dostala do valca a kedze kvapalina je nestlacitelna tak ti neslo pretocit motorom,no a popri pieste potom zbehla ku kluke.


27.12.2005 13:45

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

z textu sa nedá dozvedieť, či kit obsahoval novú hlavu, alebo ostala pôvodná. Ak ostala stará, treba skontrolovať jej rovnosť, lebo v miestach pre upevňovacie skrutky sa zvykne
prehnúť a tlak na tesnenie nie je rovnomerný. Najlepšie, líznuť ju na sústruhu. / asi bude treba vyrobiť prípravok/. Nepamätám si tiež, aké je tam tesnenie,
/klasické, alebo O-krúžky/. Ja by som to doporučil rozobrať celé, odstrániť prípadné ďalšie závady teraz v zime, ako potom počas sezóny.


27.12.2005 17:03

Re: Voda v motore - odkial ?

lakyluk
 Jogurťák 

Ikona

a je vobec ta motorka chladena vodou?nenalial tam syncek pri umyvani troosicku vodicky do vyfukU???ja by som na to tipoval.heh vsak to je taka dierka akurat na hadicu.


27.12.2005 17:33

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

Kit obsahoval novy valec, hlavu, piest, kruzky, cap, klapku... teda vsetko je nove... Zhodil som kryt vodneho cerpadla a hriadelka ma evidentne velku volu, takze bude rozbite lozisko ak tam je a semering rovnako. Akurat neviem ako dat dole tu vrtulku. Nevidno nikde ziaden cap, alebo poistku... Material vrtulky je z nejekej zliatiny a tak za bojim krehkosti - ze sa moze ulomit... ale vyzera to len na nalisovanie...

Mate niekto skusenost ako s tou vrtulkou dole? Niecim nahriat ... ???

Na tomto linku vidno ako je to v reale: www.vladosl.szm.sk/aprilia.html
Skoda ze nefunguju html tagy...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vladosl1 (27.12.2005 17:34)


27.12.2005 17:59

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

vrtuľku nemusíš brať dole. Odšróbuj celý pravý dekeľ a z druhej strany sa to bude dať rozobrať. Koliesko pohonu čerpadla bude držať nejaká seegerka alebo matička a hriadeľku aj s vrtuľkou vyrazíš von.


27.12.2005 22:19

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: Vdaka, presne ako pises. Zhodil som dekel a na druhej strane segerka, ozubenie,...

vid: www.vladosl.szm.sk/aprilia.html

Su tam oproti sebe 2 semeringy, hrany ktorych su zosuchane. Horsie je vsak, ze je tam mosadzne klzne lozisko, ktore ma tiez volu... Neviem vsak aku velku ma mat. Dal by som si spravit druhe, ale ten vnutorny rozmer - pre osadenie hriadelky pumpy - neviem aky ma byt. Kto z pritomnych strojarov poradi aku volu by to osadenie malo mat? 0.05 mm?

Pri tejto prilezitosti som zistil aj rozmer semeringu kluky, co je potencialne miesto prechodu vody z priestoru motora (teda prevodovky) do priestoru kluky, kade sa vytlaca zmes nad piest.
Zajtra zial uz idem do prace a tak pokracujem az vecer.


27.12.2005 23:36

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

To kľzne ložisko je medzi semeringami?, aký má vonkajší priemer?, dáko da mi to nevidí, ešte som tam nikdy nevidel puzdro, nie je to prerábačka ?, popíš to, prípadne foto. Ako je to mazané?


28.12.2005 0:08

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Už to vidím na foto, tie semeringy boli obidva na jednej strane? Daj tam ešte detail puzdra
zo strany od oleja, teraz, keď je to vymontované.


28.12.2005 0:09

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

zvonku to ide v tomto porad: vrtulka na hriadeli, nejake podlozky, 2xsemering - proti sebe, a potom to klzne lozisko - teda v delki je mosadzne puzdro, ktore ma priecnu drazku - zrejme na mazanie, potom dalsia podlozka, segerka,ozubenie a znova segerka... neviem ci to je orginal, nakoko ako som v uvode pisal je to dovezene z IT a historia neznama...

foto je aktualizovane na mojej stranke: www.vladosl.szm.sk/aprilia.html


28.12.2005 0:12

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

uz az zajtra, som uz v pyzame 8-)


28.12.2005 0:26

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

asi je, väčšie ložisko sa im tam nespratalo, je to malý motor, iba ak by tam malo byť nejaké
ihličkové. Treba spraviť nové púzdro, vôľa tak, aby nelogalo, zo 3-4 stovky, aj tak asi po nalisovaní upraviť výstružníkom. Nezabudnúť mazaciu drážku. Nové guferá znesú aj trocha
hádzania hriadeľky.


28.12.2005 8:38

Re: Voda v motore - odkial ?

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

No Zeleno neviem ako by sa aj z rozbitého vodného čerpadla dostala voda do válca.
Do bloku, kártra je možné ale do válca ???.
Čerpadlo má technický otvor odkial začne unikať voda pri rozbitom ložisku a nejak mi to nesedí že predchádzajúci majiteľ by nevolil lahšiu výmenu ako komplikovanú prerábku 8-)


28.12.2005 9:36

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Pajo, to bol nápad predtým, ako som to videl na foto. Viem, že čerpadlá mávajú prepadový
otvor, ale na tomto nemá byť kde, lebo semeringy vyzerajú byť vedľa seba na doraz. Nech vladosl1 napíše, či niečo také našiel.
Gufero na kľuke bude asi opotrebované, pretože motor nadmerne dymil aj so starým valcom. Mohlo byť, že si prisával olej z prevodovky. Keď bolo v prevodovle 3/4 litra vody,
je pravdepodobné, že scucol aj vodu. Na foto starého valca vidieť, že vodu tesnenie zrejme neprepúšťalo. Všetko toto sú len nápady na diaľku, vlado si aj tak bude musieť poradiť sám.
Ak máš ďalšie, napíš a neuvažuj nad úvahami.


28.12.2005 9:50

Re: voda v motore - odkial ?

rapid
 Turista 

Ikona

zeleno, pajo ak kvapka voda cez ten technicky otvor na cerpadle, tak nestaci vymenit len gufero???? :'( lebo predal som motorku a dal som im k tomu gufero,ze oni si to vymenia. nerad by som ich oklamal.


28.12.2005 10:14

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

rapid, ak hriadeľka nemá veľkú vôľu, väčšinou to stačí. Keďže si to nevidel, tak si zámerne neklamal. Povedal si len svoj názor na problém. Riešenie je na mechanikovi, čo to otvorí a posúdi aj stav uloženia.


28.12.2005 11:28

Re: Voda v motore - odkial ?

rapid
 Turista 

Ikona

diki :-)


28.12.2005 19:21

Re: Voda v motore - odkial ?

felesiga
 Bahniak 

Ikona

a nemoze byt taka pricina ze voda bola uz v nasavani?v simsone so mal vodu aj v nasavani a ked som odsruboval vyfuk tak z vyfuku sa vyrihalo asi pol litra vody a asi deci vody z hlavy


28.12.2005 19:54

Re: Voda v motore - odkial ?

karol1
 Bahniak 

Ikona

uloženie vodnej pumpy je už prerábačka . originál je ihličkové ložisko a jedno dvojbrité gufero . Pri osádzaní nových gufier treba dať bacha , aby brit nebežal vo "vyhryzenej" drážke na hriadelke. V takom prípade ani nové gufero nepomôže. Čo sa týka vody vo valci - môže byť cucaná z prevodovky spolu s olejom cez vadné gufero na kluke, môže si ju pricucávať z výfuku - treba ho vyliať a pri umývaní motorky zapchávať , môže byť nazhromaždená v saní , a môže ju pricucávať popod hlavu , ak nebola správne dotiahnutá , najmä keď je tesnenie pod hlavou z klingeritu ako máš aj Ty . Ináč pozerám , že si doprial mašinke 70-tkový kit.


28.12.2005 20:13

Re: Voda v motore - odkial ?

karol1
 Bahniak 

Ikona

A ešte dobre mienená rada - skontroluj kľukovku . Bola vystavená vlhkosti a to jej nerobí dobre. Ak povolí zoberie so sebou aj valec a piest, a to by bola dosť škoda - ten kit stojí 10627 Sk


29.12.2005 22:00

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

dik za rady,
na: www.vladosl.szm.sk/aprilia.html je aktualizacia stavu - je doplnene foto mosadzneho klzneho loziska. Rozmer je 10x14x14, co je vnutrony priemer x vonkajsi x hlbka. Hrubka steny je teda len 2mm, z coho mi vychadza, ze tam asi nebolo lozisko, lebo som sa v beznej praxi s tak tenuckym loziskom nestretol...
Hriadelka ma v nom dost velku volu a teda semeringy by tam si dlho nevydrzali, dam si vyrobit novu vlozku...
Co sa tyka dvojbriteho semeringu, tak to nepoznam. Mal som tam dva semeringy proti sebe. Co je lepsie? Dvojbrity semering, alebo dva za sebou? A este k smerovaniu - zalezi tesniaca vlastnost na smerovani semeringu, alebo ide len o styk/nestyk media s pruzinkou?

karol1: ano dobre si si vsimol, ide o 75 ccm ;-)
A este ku klukovke, co to znamena ze ak povoli, vezme so sebou valec aj piest? Ako povoli? :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vladosl1 (29.12.2005 22:03)


29.12.2005 23:11

Re: Voda v motore - odkial ?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

dvojbritý semering je špeciálny semerig , ktorý má tesniace plochy z obidvoch strán aj s pružinkami. Je to ako dva semeringy oproti sebe, ale je užší. Výrobca ho použije, ak potrebuje ušetriť miesto. Na funkciu to nemá vplyv. Obyčajné guferá môžeš použiť na obidva smery otáčania, špecialne, s jemnými drážkami majú smer otáčania hriadeľky určený šípkou, pôsobí to ako závit a odsáva tekutinu od styčnej plochy.
S tou kľukou Karol myslel, že ak sa rozpadne ojničné ložisko a vylietajú von ihličky, môže
to zničiť piest, nikasil na valci a možno poškodí aj hlavu. Máš skúsiť, či ojnica nemá nadmernú radialnu vôľu /hore-dole/, normálna vôľa sa rukou nedá postrehnúť. Ak áno,
je ojničné uloženie vybehané.


08.04.2006 22:57

Re: Voda v motore - odkial ?

vladosl1
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte, ak sa tu niekto este pozrie, tak pisem ze uz je to OK. Dal som prelestit hriadelku vodnej pumpy, nechal vyrobit nove mosadzne klzne lozisko (kruzok) a nahodil nove semeringy.

Teraz to uz tesni a voda je uz len tam, kde ma byt. Takze jazdime! www.vladosl.szm.sk/aprilia.html

Vdaka za rady. 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122520 | Včera: 206877