Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Čaute chalani....Mám Yamahu XT 600 Tenere a niečo tam nepríjemne hrkoce....Mám taký pocit že sú to ventily. Ide to z hornej časti motora. Pri kúpe mi predošlý majtel povedal že na nej robil výbrus a komplet ju pretesnil....Sú to tie ventily či to môže byť aj niečo iné?? Vďaka |
ci su to ventily alebo niečo ine ti takto nikto nepovie. Skontrolovat vole ventilov nie je ani casovo ani technicky nic narocne tak zacni tym a ked to nepomoze tak skusaj dalej rozvodovu retaz napriklad |
Nahral som video... |
sak tebe klepe čap na pieste mne to robilo 2 roky a predal som ju a jemu to robilo 2 roky a este stale ide aspon myslim,on vybrus spravil ale čepa ani lozisko nevymenil a este mozno ktomu aj trochu ventyle ale ventyle nerobia az taky klepot. |
daj dole veko ventilov a pozri sa. podla toho postupuj dalej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (31.08.2010 21:13) |
rozoberaniu sa aj tak nevyhneš , ale než sa v tom začneš vŕtať , tak to UMY! |
podla toho co je chyba ak len čep a lozisko tak nie vela ale ak je oval aj na pieste tak piest kovany od wiseco okolo 4000 sk.daj dole hlavu aj valec a uvidis nemusis davat motor dole. |
karadic - prosím si jeden príklad piestu , ktorý nie je od fabriky oválny!!!! |
ja som vymenil čap a hrkoce to aj tak proste to ma uz svoje roky |
sapler- to neni len pocuvat hlasy kuvicie. to musis troska aj pomerata pozriet ak to nemas v hlave tak v tabulkach pripustnu toleranciu opotrebenia. |
buhe he ze vymenil som cap tak jak pise barlac puzdro zodrate ojnica vytahana a ty vymenis cap a cakas ze sa stane zazrak |
áále , to treba naliať zázračnú vodičku , nejaký Xeramic ,Powerup , Push up alebo taký nejaký zázrak a motor určite stíchne . |
Ale inak úbytok výkonu som nepocítil ona aj chytá na prvý kop keď je zohriata.....len pred nedávnom v nej začalo klepotať hm.... |
Ten motor ti hrkoce ako keby si jazdil na naftu |
Ešte som motor nerozoberal keďže je to moje zárobkové vozidlo :D A nejakú stránku na náhradné diely by ste nemaly? |
niesom zas tak hlupy, ze som vymenil len cap vsetko som premeral novy cap sedel spravne ale jediny problem moze byt loziska klukovkym malo to istu volu nejake stotiny myslel som, ze to nemoze tak klepat, ale ked som to zlozil a nastartoval ostal som sklamany |
sapler - čap si mohol merať , ale u XT/TT platí jednoduché pravidlo - na každú stotinu opotrebenia piestneho čapu pripadá 3až 5 stotín opotrebenia oka ojnice .A vybíja to len v zvislom smere , takže keď tam vopcháš nový , čap , tak zdanlivo nie je vôla , lebo zboku ho "drží" |
teraz som si neni isty pretoze na motorke som nepracoval len ja ale aj otec on kupil novy cap ja si spominam, ze spominal aj oko ojnice. uz od oka to nebol kruh ale elipsa. teraz pocut iny klepot ako predtym ktory mi pripada ako keby vychadzal z motora nie z valca. |
mne moja klepe asi tak a vraj je to normalne Video: ventile cudny zvuk |
ja som na svojej XT-ke mal chytene klukove lozisko, samostatne lozisko sa nedalo kupit, len polkluku , a ta stala pred 5-mi rokmi 10000 sk. |
mne DRko tiez klepe, ale len ked sa poriadne zohreje. Za studena je uplne ticho. A najviac to klepe, ked je zohriaty motor, vypnem na par minut a potom nakopnem. Vacka nova, vahadla tiez. karol1, alebo niekto ak mate nejaky napad, preco klepe len za tepla, tak poradte. Ak nie, tak nevadi, vsak ma uz svoj vek. |
Pani ja by som sa chcel opytat odbornikov co to vlastne moze klepkat v motore. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Miklosxxx (11.12.2012 22:06) |
yama> u teba to bude vola v ojnici hore vs vola v pieste. rozober a vymen co treba. |
no to ulozenie vacky by mohlo byt, lebo bolo pridrete a hlava nebola vymenena, len repasovana, tak to asi nevydrzalo... |
a je to mozne zrepasovat alebo vymena hcelej hlavy? Pri skladani som si vsimnul jemne obdratia ale nic vazneho.zeby to v tych tockach zvonilo?Je mi to jasne ze je to v oblasti hlavy lebo to chcvilku zvoni kym sa olej dostane do hornej casti.Pred repasom sa pouzival olej 20w50 a teraz sa dal 10w40.JE mozne 2 stotiny zbrusit z hlavy aby pritlacilo tu vacku Alebo tekuty kov na vymedzenie? Dajte prosim nejaky tip lebo stymto skusenost nemam.Uz sa vrazilo do motora 500e nerad by som bol aby sa kupovala nova hlava. |
janoval> karol to tusim dozvaraval a tak dalej dorabal. skus sa opytat co by to kostovalo. Upravené 2 krát. Naposledy upravil dando (12.12.2012 14:24) |
dando ja ta chapem ze pre vylagrovany motor je lepsie dat hustejsi olej ale po repase by som to urcite nerobil Upravené 1 krát. Naposledy upravil Miklosxxx (12.12.2012 20:49) |
dando - nie vyváral , ale vypúzdroval |
milos tak potom mozes mat tiez vydrane ulozenie vacky, ktore bez oleja klepe |
karol1: to riesenie, co si sem dal vyzera dost dobre. Ako je to s DRkom? Co C kruzok, ked si dobre pamatam, tak je tam aj dierka, kanalik na mazanie....? Ale urcite to tvoje riesenie je o milion % lepsie, ako to povodne, kovoa hriadel ulozena v hliniku... |
s DRkom je to obdobné , teraz som robil šesťpade do Mýtnej. |
Je mozne ze lozisko spojkoveho kosa ak je mierne vytrepane sa moze spravat pri chode motora ako keby bol zly cap?Problem je v tom ze pri nastartovani klepka ale ked sa zohreje prestane cca1min..Kluka+ojnica je nova aj loziska piest novy.Zavadu som nasiel iba v tom lozisku.Alebo to moze robit aj rozvodka? to sa my nechce verit.Dando vacku tiez vylucujem je OK Upravené 1 krát. Naposledy upravil Miklosxxx (06.01.2013 0:39) |
mne xt klepoce tiez, ale ani srnka netusi co to moze byt. je tam urobene vsetko. ojnicna sada prox , piestna dada wiseco,ventily prox, loziska koyo, nova spojka, prevodovka, hlava valca, rozvody, tesnenia, gufera, ... proste komplet vsetko nove. motor bezal uplne ticho zhruba prvych 500 km, a potom sa rozklepotal. ale neklepoce stale! ked mu sem tam nalozim,a zohreje sa viacnez pri normalnej pohodovej jazde, tak stichne pokial trochu neschladne. a potom si znovu poklepkava. no naviac klepoce za studena, to je iste. |
ARPAD no v tvojom pripade ti to slo po repase ticho.Ale v mojom pri prvom nastartovani sa hned oziva strkotavy zvuk.Bola sice chyba ze som nevymenil aj prevodovkove loziska iba hlavne klukove.Ale aj tak sa my nechce verit zeby oska spojky v lozisku aj ked jemne tuka vydavala taky cengotavy zvuk. |
mne to klepoce takto, ale po zohriati, par minut, sa to zmierni, a ked tomu nalozim, tak to neklepoce vobec. je tam sice strochu pocut aj ventily, ale to si netreba vsimat, preto ze od zlozenia motora sa tiez trosku rozcengotali, a neboli este v tej dobe zostelovane. v podstate sa to dalo aj cakat, lebo su to uplne nove ventily prox, no tiez sedla boli zafrezovane, a ostatne veci kolo toho co sa hlavy tyka. takze ak si odmyslis tie ventily, tak ten ostatny klepot je to co vobec netusim co ho sposobuje. video je tocene tusim na 1500 km zhruba, ale niesom si isty, lebo mam tych videi viac. kleúpoce ti to neako tak? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (06.01.2013 13:04) |
No moze byt ja to mam intenzivnejsie lebo startujem zo siticom za studena.Nemoze to byt aj piestom wiseco? Pri skladani mi siel pietstny cap lahko do piestu co som bol prekvapeny aj sa v pieste toci ale volu som nebadal.Pri zahriati klepot prestane ale pri pridani do vyssich otacok jemne to pocujem.Ventile tie maju tikave klepkanie to nic ale toto pripomina ako keby piestik rezonoval alebo pripiadne klepkal o daco.Ja som motor rozobral a nenasiel som ziadnu zavadu alebo odtlacku.Len to lozisko spojkove |
Arpád menil si piest, ale do pôvodného- nevybrúseného valca? Ak áno moja domienka je že nový piest má možno menší rozmer alebo je zo zliatiny z menšou rozťiažnosťou /pravdepodobnejšie/ a tak má kým sa poriadne nezohreje možno aj vačšiu vôľu ako pôvodný a v úvraťiach dochádza k jeho preklápaniu, no a piestny čap je tiež možný kandidát. |
nie, poslal som valec karolovy na vybrus, a k tomu valcu som od neho bral piestnu sadu wisseco. taktiez kluku robil karol, ojnicna sada prox, a loziska koyo. hlavu robil piter, tam nezostalo nic opotrebovane, vsetko sa menilo viac menej preventivne, lebo motor klepal. sice nebral olej, ani zo startom nikdy neboli problemy, ale ked som motor rozobral, tak bolo vydiet ze piest uz ma dost. bol to este original yamaha. myslel som ze po takej rozsiahlej oprave bude pokoj, a aj bol, ale nedlho. |
Ono ja som piest daval do valca starieho jeho vola je lepsia ako pri starom miera bola 95mm.Tie kaile na kluke su v poriadku boloby by vidno vysekane kov na kov.Uvidim pri vimene loziska v prevodovke hlavne to pri spojkovom kosi to malo jemny loger a ak nepomoze tak neviem potom som v riti |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 141456 | Včera: 211443