Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Je lepšie vypúšťať motorový olej studený napr.po týždennom nejazdení, alebo zohriaty chodom motora? |
jednoznacne zohriaty pripadne mozes pouzit motul engine clean |
zohriaty,ja robim este tak,ze vypustim stary,nalejem liter noveho,znovu vypustim,az potom davam tolko,kolko ma ist...samozrejme aj filter novy |
dando: |
egres... to co pise ma urcitu logiku... vsak treba vyskusat, rovnaky motor, jeden krat vypustit telpy a sledovat kolko a za aky cas sa vyleje, a o rok skusit so studenym.. |
toto trapilo aj mna, menil som olej na aute a popri tom tesnenie olejovej vane. menil som ho studeny, nechal som ho vypustat cca pol hodiny ale musim povedat ze na stenach olejovej vane este ostal olejovy film, vsetok olej nestiekol.....Asi bude lepsie olej menit pri prevadzkovej teplote ale najlepsie nie ked sa rucicka teplomeru dostane na prevadzkovu teplotu ale este dlhsie jazdit aby sa aj olej dostal na prevadzkovu teplotu.... |
egreš2-ty si egreš . |
black333: |
black333: |
egreš2-jedine,teply parok v rožku a jedine studene pivečko k tomu.Ozaj ešte svokra,studena,či tepla |
ak to nechas vytekat dost dlho - radovo hodiny, urcite vytecie aspon tolko ako za tepla.. |
EGRES, hned na začiatku pri tvojej otázke som tušil že ti o niečo ide... |
antoni: |
aj tak ti neverím... |
egres2: heh musis mat masinu v top stave ked uz riesis taketo banality |
antoni: |
a este by bolo dobre nahnut masinu co najviac napravo , nalavo, dopredu a dozadu, aby vytiekol aj olej ktory je popozachytavany kde kade v motore.. vsak ked vymena tak vymena |
demo: |
Párkrát som sa už popálil, lebo olej vypúšťam vždy okanžite po jazde. Je takto šanca, že sa z neho horúcim olejom "poumývané" usadeniny a nečistoty znova neusadia, ale vytečú von. Vyberem aj filter, motor nechám otvorený hore-dole aj na noc, takto čo chce, vytečie... (egreš, gravitáciou ) |
papiboy: |
Ano, gravitácia je sviňa. Preto som Petrom radil k meninám v offtopicu, že opatrne s PETROLEJOM. Aj nejaký Newton vraj raz podcenil vlatnosti petroleja a išiel rýchlo k zemi, gravitácia je sviňa. Viac o výmena oleja neviem |
Nie každý motor má vypúštací otvor na spodku vane. Sú motory napr. ROTAX 990 s oddeleným mazaním kde je niekolko vypúštacích otvorov a aj po vybratí olejovej vložky z toho vytečie viac ako može byt v tej vložke. Takže tam sa odporúča vypúštať horúci po jazde... Ja som to praktizoval tak , že som to nechal vytekat celú noc. Nakapalo tam za cca 14hod. tuším ešte 1,5 dcl. navyše... |
mam kamosa mechanika a dobreho mechanika a ten mi povedal to iste ako pise egres. Ze kludne za studena/nie okolo nuly samozrejme/a poriadne nechat vytiect. Vtedy su piliny dolu stecene zo stien az vo vani. Ked sa to nakopne rozmixuje sa to po celom motore zasa, vytecie teply olej sice rychlejsie ale po stenach ostanu pilinky v olejovom povlaku. |
bedna, niekoľko postrehov "od môjho mechanika" som zvedavý, ako zareaguje tvoj mechanik - ale vážne |
No kenečne dišputa ako sa patrí. |
egreš, všetky nečistoty nikdy nevytečú. Ale keď vidíš rozdiel napr. pri umývaní olejom zasratého spodku staršieho auta (motora a prevodovky) studenou WAPkou alebo horúcou, ten rozdiel je predsa jasný. A vriaci olej je ako para z WAPky, bere "všetko" a je blbosť ho nechať vychladnúť a gebuziny z neho znova nechať usadiť... Ale to je len môj skromný názor, nevidím zatiaľ praktické dôkazy oponentov (okrem pochybných teórií). |
papiboy: |
napr sa zamyslam preco vyrabaju na retaze tie lepkave hovadiny. Ja myslim ze na to aby sa dobre retaz zadrbala a potom bolo treba cistic. Ja to vycistim wd ckom a potom pomazem vazelinou bielou na jemno , alebo zbrojarsky olej., a retaz aj vyzera ako retaz, nei ako kunda uzovky. |
robte to ako uznate za vhodne,len dodrzujte vymeny interval a davajte do motocykla len motocyklovy olej (-: |
papiboy: |
Preplachovací podľa mňa stačí pri prvej (max. ešte tak u druhej) výmene po zábehu alebo GO, inak je to asi zbytočný prepych. Ja mením tak, ako som to písal v prvom príspevku, v servisoch zase často urýchlujú výmenu aj odsávaním oleja... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.07.2010 11:31) |
Tiež som sa na týmto zamýšlal ale potom som sa na to vykašlal. Niekedy vypúšťam studený a niekedy teplý, všetko len kvôli úspore času. Filtráciu ako sa zda som si zlepšil nerezovým olejovým filtrom. Čistím ho ultrazvukom. |
mam riesenie, ktore je spaja vyhody obidvoch postupov: Upravené 1 krát. Naposledy upravil marceld (08.07.2010 14:33) |
Mám podozrenie hraničiace s istotou, že táto "dišputa" bola otvorená za účelom prezentácie vedomostí o: gravitácii, Newtonovi, odstredivosti, degradácii, vákuu, kinematickej aj dynamickej viskozite... |
vadim veru tak . Olej si menim sam uz dobrych par rokov ale pri spominanych pojmoch sa musim len ticho cervenat |
Olej sa vypusta horuci, a to ze tam nieco zostane (bordel), ta nemusi trapit, ved olej nemenime preto aby sme motor chirurgicky vycistili, ale preto aby tam bol novy olej, ktory ma potrebne mazacie schopnosti, ktore uz ten stary stratil. |
riki1: |
Nie som odbornik, ale zohriatim oleja na prevadzkovu teplotu ten uz starne (kym je iba v skatuli tak prakticky nestarne, alebo starne malo) a ze co je to starnutie , tak to presne neviem, ale asi sa tie molekuly nejako menia .... |
takze starnutie oleja je oxidacia : |
Na to sú tam antioxydanty a plus systém je uzatvorený a množtvo vzduchu/kyslíka/,ktoré prichádza do styku s olejom je pomerne malé.Horšia je voda,ale ak nemám prasknuté tesnenie tak to nehrozí. |
system prave ze nie uzavrety, ved sa z kartera odvetrava vzduch cez filter do airboxu , a katalyzator tej oxidacie je prave vysoka teplota pri praci motora ... |
riki1: |
egres2 : "Horšia je voda,ale ak nemám prasknuté tesnenie tak to nehrozí" Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (08.07.2010 20:11) |
brazel: |
Casom kysle Ph, skracovanie (stihanie) molekul oleja, necistoty a ani tie aditiva tam nepobudnu vecne Upravené 1 krát. Naposledy upravil svisto (08.07.2010 20:27) |
tak potom by ta Hayabusa dorazila uplne, lebo filter menim az po 18 000 km , cize po troch vymenach oleja (podla manualu) , to by uz vas co by ste najradsej motor sterilizovali pri kazdej vymene oleja uplne dorazilo |
Ešte jedna pripomienka.Použitím filtra 30 mikrónov namiesto 40 mikrónov sa predĺžila "životnosť"motorového oleja o 40%./Zdroj-Castrol/. |
Čo sa týka filtrov možno niekomu pomôže toto: www.countrycross.sk/clanky/923-pochopenie-troch-chuti-o... |
egreš tak!na to je tam filter!!!olej teplý +pretočiť motor...olej v motory meniť raz ročne alebo pri dosiahnutí urč.počtu km...čim častejšie sa jazdí na kratke vzdialenosti tým častejsia vymena-nalneskor rok...ked len posuvaš denne o 200m napr tak aj 2x za rokvymena oleja a myslim že po par rokoch taky motor je aj tak v Péčku...myslím že aj brazel o tom písal kdes... Upravené 1 krát. Naposledy upravil peman (25.01.2011 15:41) |
Piliny sa záchytavajú aj na výpušťacom šrobe nie? Od toho je tam magnet |
Skoro po 2 rokoch otvaram temu znova, len 1 otazocka na vas: |
Ja by som menil v jari. |
Určite lepšie teraz ! - olej má aj konzervačné vlastnosti (ako už bolo spomínané, nový neobsahuje kyseliny ktoré môžu korodovať časti motora - má dosť TBN) |
Hej, v tom Burgmane bude mat v oleji isto za pol litra kyseliny... |
maTooB - kedy si umývaš zuby? večer po jedle alebo ráno pred jedlom? |
heeeeej ,ty mas mechanika?!! tak potom tvoj mechanik, proti mojmu mechanikovi!(-: (-: |
jednoznacne vymen teraz, nechces tam hadam nechat cez zimu ten stary olej |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38070 | Včera: 207988