Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Cafte páni, |
Cafte, to by zaujimalo aj mna, tiez som v poslednom case parkrat vybehol mimo asfalt, prezuval som totiz povodne gumy na Strome za Mitas E07 a to uz je aky-taky drapak, nenormalne sa zlepsilo chovanie masiny v lahkom terene Jazdim trocha aj na horskom bicykli po lesnych cestach, tak nieco viem aj ztade, ale je to trocha ine... Tak piste, aby sme sa priucili Dik, cafte. |
jeezis teraz som si uvedomil,ze v mojom prvom prispevku som zabudol na Stroma,ospravedlnujem sa |
Chlopi... nechcem sa vas dotknut, ale co cakate, ze vam niekto napise: "Jazdi sa na 3. prevodovom stupni pri otackach 4k"? Tu vsetko zalezi od: |
V prvom rade su dolezite pneu.Samozrejme aj na slickoch sa da ist polnacka,ale trava a lahke blatko ti moze sposobit nemale problemy.Nejde len o adheziu pri rozjazde,ale aj pri brzdeni,co je hadam este dolezitejsie. Co sa tyka prevodoveho stupna,tak v zasade plati,ze by mala motorka zareagovat na pootocenie plynom a pri tom by sa nemala ani zakuckat ale ani sa tocit v hornom poli otacok. Ja na Tenere jazdim prevazne za 2. Jazdu v stupackach ti musi umoznit hlavne motorka a jej ergonomia. Ja osobne jazdim v stupackach dost,pretoze riadim motorku nie len rukami,ale aj celym telom prenasanim vahy tak ako to prave potrebujem.Niekedy je lepsie radsej sediet,mat obe nohy dole zo stupaciek a ako sa vravi krokovat,./pomaha najma v blativom,smyklavom terene/Musim priznat,ze vsetky osobne skusenosti mam so zavodneho countrycross a enduro jazdenia z minulosti na ostrych motorkach. |
mizero: nie,otazka ohladom otacok bola myslena tak,ze napriklad dnes,ked som bol jazdit,nevedel som celkom presne,ci mam prechadzat prekazky (vacsie mlaky,jamy,...) radsej na vyssom stupni a pri malych otackach,alebo radej zaradeny nizsi stupen a vysoke otacky...co je rozumnejsie....o to mi islo... |
demmoo: Ja ta chapem.. ale pozri sa co napisal bodusTE410 - v podstate rozviedol to, co som "zhrnul" ja. Je tazko radit, kedze pri kazdej ceste, pri kazdom prejazde (ci pri kazdej jame) plati nieco ine a ide hlavne o to, ako zareagujes, kolko mas uz jam prejdutych a hlavne, ako poznas svoju moto. |
jasna vec,viem,ze mi nikto nepovie uplne presne,kedy a ako zareagovat atd.....chcem len vediet,ci neexistuje nejaky kvazy "vzorec",nieco,co je vseobecne platne v podstate pre kazdu situaciu,jednoducho nieco,co sa musi vzdy dodrzat v ramci jazdenia off....cela tema ma napadla v suvislosti s tym,ze sa taketo jazdenie zacina rozmahat (vid Sand rally,vid MECH a podobne akcie) a je mozno dost,ludi,ktori by aj radi jazdili,len sa boja resp. nevedia ako na to... |
demmoo daj si prednu vidlu z XTZ 750 myslím že priemer trubky je rovnaký takže ti bude pasovať na okuliare |
jazdim obcas teren na banditovi 1250, ked sa chcem dostat na chatu.. To je asi take enduro ako tvoje TDM. A moja rada je: Hlavne s tym nejebni ked si sam, lebo mas problem. |
demmo kup radsej riadnie enduro ,z tdm-ky neurobis nikdy africu alebo teneru,ale inac si to opadakoval riadne . |
opadakovane je to dost,este pridu tie spominane TKC-cka a verim,ze to nejaky ten lakhy off zvladne |
Veľa vecí robí človek spontánne, podľa toho ako v danom momente cíti správanie mašiny /to na margo otázok typu - kedy do stupačiek/. Že viem jazdiť terén si netrúfnem povedať, tak ako si netrúfnem dať na papier nejaký jazdecký manuál. Jednoducho treba skúšať, skúšať a ešte raz skúšať. Ak máš pre takú jazdu cit, prídeš na to aj sám. Taká skúsenosť je na nezaplatenie. Samoška pri skúšaní treba rátať s pádmi. |
demmoo - ťažké enduro je na polnú cestu a nie do bahna a veľkého terénu, keď ti to padne v bahne a budeš sám tak ju tam môžeš nechať nemáš šancu to zdvihnúť, sčítaj si váhu mašiny a nalepeného bahna, ak máš ťažšiu motorku a štvortakt musíš ju poznať čo ti vytiahne dvojtakt ti dá okamžitý výkon, ale štvortakt trochu uvažuje čo to od neho chceš, tak aby si sa nezasekol v kopci, preto ako by povedal Lenin skúšať to skúšať to skúšať to a nikdy nechoď sám. Ozaj čo sa týka GS to nie je do veľkého terénu vôbec. |
na nechcem jazdit velky teren...teda nie nejaky brutalny proste...iba take nieco,ako bolo na Sand rally pripadne nejaky odvar z MECH-u.....A motorku si sam zdvihnem...vo velkom blate som to este neskusal,ale v blae po clenky som ju zdvihol uz |
a co tak nejaky offroad vyjazd tazke cestovne endura |
Jediné veľké endurá do terénu sú podľa mňa africana, super teneré a ktm adventure, inak k tej GS nikdy ti kardan neodpruží to čo reťaz a už keď niečo s kardanom tak novú super teneré nie je to boxter čo je obrovská výhoda v blate |
demmoo: zabudol si este na jeden "off road" special a to je Triumph Tiger ale to len zartujem, inak TA tam zase nepatri lebo nema 200 kg, Africa twin tiez neviem ... ale to len tak pre srandu |
mna napadla este jedna snad dolezita vec: vyhybaj sa mlakam ak to je mozne. Take 2 vacsie mlaky a mas retaz bez oleja a ked ju tak potrapis dlhsie tak sa rychlo vytaha a znici. |
Ked som chcel kupit V-stroma tak som narazil aj na cesku stranku www.vstrom.cz. Mam pocit, ze som sa tam docital, ze organizuju enduro skolu a to ja asi to najlepsie pre zacinajuceho "enduraka" skola bola urcena pre moto typu V-strom takze ziadne ostre endura. Ked si k mojej masine dokupim nieco terennejsie tak sa no to urcite dam. Cheers. |
Ano,za taky lahsi vyjazd by som bol,pokial vam nebude vadit,ze budem zdrzovat,kedze nemam moc skusenosti |
dnes som bol opät nieco pojazdit...je to super,len na tych cestnych gumach to este nie je ono,nemam istotu...uz sa tesim na TKC-cka |
TDMka má o dosť vyššie zdvihy ako cestné motorky , len to malé predné koleso je najväčšie mínus. |
dobre páni a čo tak nejaky spolocny vyjazd tohoto charakteru? |
Mam sice mizive skusenosti, ale jedno uz viem nadosmrti - zadne kolo musi byt vzdy v zabere!!! A nie ostat stat v jame a potom cakat na drbnutie |
Viem, že moja "moto" asi nedisponuje takým výkonom aký by som v teréne potreboval, ale viem sa zhruba vyjadriť čo je potrebné na jazdu takéhoto druhu. Je to o inštinkte a spontánnych reakciách. Samozrejme, nie každý to vie/musí to mať aj v krvi/dá sa to aj naučiť. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Trojan (11.05.2010 15:31) |
Dal by som aj ja off-road vyjazd niekde na zahori. Hlavne, ak ma nikto tip na zaujimavu lokalitu a teren |
Keď sa to už oživilo, demmoo, oponentúra sa hlási |
cafte, posuvate debatu, niekam inam, Demmo mal zrejme na myli, vybehnut niekam kde sa to neda nazvat "cesta" ani "off-road", na lazy, chalupu,skratku k priehrade,za ovcami na salaš.... |
Tak sa teda chlapi dohodnime a dajme spolocny vyjazd! |
papiboy nie každý má najnovší =najľahší model GS. Vždy to boli štvrť tony ťažké "mastodonty" |
TDM v teréne = celé zle |
marek750, veď hej, ale aj tak je to viac enduro, ako TDM. Na nejaký Dakar by si ktorú z tých dvoch vybral? |
ja sedim iba vtedy, ked nevladzem. Inak je vzdy lepsie stat, mas nizsie tazisko, drzis motorku nohami, lepsie reagues telom na problemy, mas vacsi prehlad o ceste...vyhrava ten, kto stoji, imho. |
PS: sedim este vtedy, ak sa zakruta da prejst motocross stylom (s nohou dopredu) |
nepolozit moto moze iba ten kto ju ma stale v garazi, tzv "kurva" pady, ked sa takmer pri stojatom stroji skratka neudrzi rovnovaha, su bezne,bez vecsich nasledkou, zatial mam Africou len take, ked uz citim ze neudrzim, tak radsej odskocim, pritlacit nohu je horsie ako odrety lak, ci zrkdlo, "bez" nohy ju nepostavis, aj to sa da nacvicit, zvihat ju "zadkom", cize postavit sa chrbtom knej, tak vyvinies vecsiu silu, |
a vadite sa tu ako detska, co enduro je, co nie , kamoska bola s Banditom hore na Cachtickom hrade, tak aj to je endore, ked tam vysla a basta, , myslienkou je tu nieco ine |
Ahoj no ako urobili ste nejaky vyjazd cestovnych endur ja mam teraz noveho TA a jazdim s nim vsetko, mam dlhorocne skusenosti z bicyklom v terene a to mi trosku dopomaha, ale dnes mi TA drbol do mlaky a bahna a som ho asi 30min vytahoval a myslel si ze ho uz von nedostanem |
1. nepadat |
Ahoj Matus |
tak keby sa tu nieco zomlelo isiel by som sa zadrbat sameho ma to tak netaha ...... |
napr. ked ideš po rozmočenej blatovej ceste tak sa nesnaž íst po stredovom hrebeni ani sa tam nesnaž vyliest, ani sa tam aj tak poriadne nedostaneš a hned si každým kolesom inde, chod po kolaji aj ked je tam kopu vody, nesnaž sa íst ani krajom tej vody lebo určite padneš, pri okrajoch to stúpa pod vodou, musíš sa držat čo najhlbšie. ked chceš pri tom stáť, musíš byt nachystaný stále mikat ručkami ako v piesku aby si sa udržal v najhlbšim mieste, ked ti to začne vyliezat zo stopi na mokré kolaje tak ideš určite dole. ked sedíš tak sa odrážaš nohami od okrajov. nezastavuj zadným kolesom pred hrbom ked chceš zastavit ale zastav až ked koleso nanho vileze inak sa nemusíš rozbehnút, predným cítič čo si prešiel. ked je moc blata pod vodu zastav tam kde je jajpevnejšie nie najmekšie niečo taketo si chcel počut? |
asi univezralna rada, jeb tomu plny kotol, inak ides k zemi...mam pocit ze v terene jazdim iba dvoma sposobmi a to bud plny kotol alebo brzdenie...Dost som sa za poslednu dobu v terene naucil a stale je veeela vela veci, ktore neviem, resp. na ktore mam v hlave blok...ale kludne by som sa niekam isiel previezt...chalani, co chcete jazdit sledujte temu Enduro Offroad Bratislava a okolie... |
plny kotol? |
matus: OK, slova plny kotol ber s rezervou, je jasne,ze nebude nikto drzat plyn na maxime, myslel som to tak, ako pises...jednoducho v zábere, pod plynom, proste kotol... |
demmoo:je to individualne pripad od pripadu, situacia od situacie. Niekedy ta "plny kotol" vytiahne zo sraciek aj bez toho aby si sa k tomu nejak inak pricinil. Masina potiahne, ty vejes ako handra ale nakoniec si to zdolal. Inokedy ta plny kotol smarí nas strom /tak ako pise matus/, alebo urobis "sviecku" /na to bol expert sorge/. Ten kazdy druhy vyjazd nasmeroval predne koleso panu Bohu do okien a bolo jedno ci je na polnej ceste alebo lesnom chodniku. Takze niekedy sa oplati ist pomaly a technicky. |
ja som ktm 690 e predal preto lebo na tazsom endure sa teren sice ist da, aj cokolvek prejst, ale neda sa ist agresivne pod gasom s odlahcenym predkom, tak ako na terenkoze. Proste ked som 3ojke zadal, isla nejakych klido 50-60aj 80, kde bol prehlad na polnacke aj 4ecka 100-120 ale ked som chytil hrbak tak som mal co robit aby ma nevykopla, alebo ked dosol nejaky sliz tak top lahko zalyzovalo a cim tazsia motorka tym tazsia korekcia rozhadzaneho predku. Na kroske uz do hory moc nechodim, lebo pekny gas sa da ist iba na kolecku, v hore ked ti na vytocenej 4 alebo 5 vybehne, dzip, turista, bajk. tragac, tak je to dost tazko v riti, preto tam idem radsej na bicykli, kukam stavim s ana pivo a tak. Pozri moj clanok ktm vs rmz, tam nieco je o jazde pouvadzane. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (18.05.2011 8:42) |
bedna> tak o tom sa polemizovat neda. A to 690 nie je ani zdaleka tazke enduro, ved to je lahka motorecka. |
matus: suhlas. Ale zasa su trate kde aj na krose v tempe ides zahynut avvvvottttomm ttto je Ak by som chcel jazdit hory, kupim rmx450 na znacke aby bol aj presun mozny a tazke enduro ma mozno raz caka miesto copra Inak mam tazke endura/ale poctive. napr 660 tenetere/ velmi rad, lebo skutocne sa s nimi da prejst vselico. Pekny priklad je trat v trencine ta zadna cc. Prejdes poho aj na tazkom endure, ale na kroske si to o dost viac uzijes, su tam useky na zalozene 3 a 4 do debility exc ma vyborne pruzenie, kdezto 690 enduro je nenormalne tvrda motorka. yamahu tak nerozhadze tvrda prekazka, ale zasa liha na brucho casto, ze skrkas krytom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (18.05.2011 9:14) |
V sobotu budes v TN? Akurat som rozmyslal, ze by som tam mal zase zavitat... je to na velke endurka ako stvorene... |
budem, dlho som ta nevidel, rad pridem. uvidis aky krasny zvuk ma ladacik dvr |
Jedna Super stránka na tvoje otázky DEMMO: www.offroad-lm.szm.com/technika/akonejazdit... |
Pani |
atuh: pouzivam Conti TKC 80, na asfalte paráda, po stupačky a v suchom teréne tiež velmi dobre...mokry teren-nic moc,necistia sa poriadne... |
demmoo Dik za radu a kolko Ti asi vydrzia? Pozrel som ich na webe vyzeraju celkom schopne a su dusove? Lebo tie co som objail pise ze TL teda bezdusove a na TAcko musim davat dusove. Upravené 1 krát. Naposledy upravil atuh (18.05.2011 21:31) |
atuh: mám bezdušové ... kde si to zobral?? |
PetoDL: |
ja mám tiež vypletané, ale na gs je to tak vymyslené, že to ide |
demoo: TKC do terenu neodporucaj |
superflanker |
Mas TA, tak dojdi sem: motoride.sk/?P=phorum&tema=vyjazdy&tid=48718... a dozvies sa aj co nechces. |
flanker: citaj, co som pisal..a na co sa pytal atuh... |
a ja hovorim ze "najlepsie aj cesta aj teren." nie su TKC prave kvoli tomu poslednemu slovicku. |
seperF: ako tvoj názor to určite beriem každý má iste iné nároky a čaká od nich niečo iné, či už v teréne ( ľahký, ťažký ) alebo na ceste ( pohodovka, dlhý trip a pod. ) ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil PetoDL (18.05.2011 22:33) |
demmoo: Dik za odpoved 12tis je vazne dost super, tolko mi vydrzali jednine turisticke na CBfke |
Uz som to pisal v teme ktoru si zalozil a pytal si sa na TKC. Skor by som pouvazoval ci nebude problem mat 140 na tvojej masine. Ja by som to ako problem nevidel. |
stojím - mám nižšie ťažisko? to je proti fyzike..... |
flanky: nepamatam si,co si pisal..ale ak E 09, tak nemam zaujem, mokry asfalt je totiz svina..a ide o 140/80, ja mam 150/70... |
PetoDL: ak neriesis potrebu lepsieho samocistenia od blata, tak ti moze byt jedno ci E09 alebo alebo Karoo ci TKC. Aj ked E09 kupis za tretinu ceny TKC. Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (18.05.2011 22:38) |
máš rovnakú skúsenosť ako ja, takže na tkc som sa ale najlepšie cítil na ceste a keďže až tak blato nemusím a na šoto a ľahký terén mi stačila, zostal som pri nich ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (18.05.2011 22:41) |
tkc som nejazdil, ale nikdy som im neprisiel na chut. Tie stuple su strasne velke, to je max na suchy teren. Navyse sa o nich hovori, ze na mokrom asfalte nie su moc dobre. Potom stoji otazka, na co vlastne tie gumy su? |
PetoDL: |
devil> stojím - mám nižšie ťažisko? to je proti fyzike..... |
matus: skús ich a potom môžeš porovnať ... hovorím len za seba, že mne vyhovujú najviac na to čo ja od nich potrebujem ... mám zásadu, že si vypočujem aj iný názor, ale môžu mi 10 hovoriť a písať, kým nevyskúšam, neviem ... nemal som s nimi na mokrom asfalte žiaden problém Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (18.05.2011 22:45) |
demoo: aj ked ich matus nejazdil tak napisal spravne - TKC na mokre smykaju viac ako E09, na mokrej trave stojis na mieste a v blate si hned zaneseny takze detto. |
Peto> preto som povedal, ze som ich nejazdil - aby to bolo jasne. Nehram sa na deda vseveda. |
matus: km dojazd som u TKC bral ako tromf aj ja, kym som ich neprešťal E09, nehovoriac o rozdiele cien a vlastnostiach mimo cestu. |
Flanky: mne nesmykaju na mokrom viac, ako nejaka cestna guma..nie lepidlo sportove,ale bezna cestna... |
podľa mňa sú tkc lepšie na mokrom asfalte, než karoo ... ale ako píšem, je to len môj názor aváš vám neberiem rozdiel medzi nami bude i v tom, čo mimo asfaltu jazdíme, takže myslím, že je normálne ak nám vyhovujú rôzne pneu ... |
superflanker> no lenze po tom co sa stalo chalanom s e-09 na ceste do iraku sa nejak zdraham ich niekomu odporucit... |
demmoo- ja mam Stroma, mal som Karoo T, tie drzali perfektne na ceste,, trz. mam vzadu E09, je ovela hlucnejsia, ale kedze ma 140 namiesto 150 rozmer, tak sa ovela lahsie klopi .. Viac povedat neviem lebo mam len 1400km na nich... |
matus co sa stalo e09 na ceste do iraku a na akych masinkach? Lebo 09 su zname tym ze nemaju radi moc vykonne motory a dlhe presuny vysokymi rychlostami, ale inak su v pohode. |
Jo dik za radu s tym zjadom skusim nabuduce sa postavit na moto, len si po stojacky pridem menej stabilny ako po sediacky ale asi je to vecouo zvyku |
je celkom spravne ze sa debata zvrhla k pneu, lebo to je ozajstny limit ze kade a ako Jazdec a masina su len premenne v tej rovnici radostnej jazdy |
matus: co im ofrkali stople? |
motoride.sk/c/3706/syria--jordansko--irak-alebo-cez-div... |
TKC su najlepsie stuplove gumy.Na asfalt. |
matus: pred par rokmi /cca 5+/ to bol dost casty jav. Potom nieco urobili so zmesou a uz sa to nestava. Resp. stava ale pri nespravnom pouziti. Toto pripisujem tomu co pise bača - vykon, rychlost, hmotnosť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (19.05.2011 8:02) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169938 | Včera: 217060