Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Myslite, ze by mi to moja moto odpustila keby som dal MOTUL 15W-50. |
...ona si to zasluzi..., len dufam, ze jej neuskodim tymto cinom... |
Brazel;tak na tie "vecne dovody" od drbnuteho sa tesim aj ja. |
betty tym olejom urcite tej motrke neublizis. Ja ho pouzivam do okruhovej motorky a uplna pohoda |
doteraz som mal v aute aj motorke ine znacky olejov.. odkedy je tam shell,auto a aj motorka su zivsie |
Drbnutý - to je ale porovnávačka - len ma zaujíma či si mal pár motorov rozobraných že porovnávaš oleje .... a tá Tvoja argumentácia je naozaj odborná |
danopanci ..precitaj si poriadne,ze som nikde nespomenul,ze pouzivam doteraz vyhradne olej zn.shell .. prave naopak,spomenul som to,ze som pocitil zmenu po ZMENE znacky oleja za shell (-: |
Drbnuty - používal som a používam Shell, ale keď to budem hodnotiť subjektívne - poznám aj lepšiu značku a určite to Castroj nie-je (auto-oleje) |
Ja som mal Castrol GPS polosynt. 10-40 vo svinke a ani ho nepapala, aj spojka posluchala, nikdy by ma nenapadlo meniť za "lepší"... |
danopanci tak to mi musis ukazat,kde to tu mam napisane,ze pouzivam a pouzival som.. to pouzival som mam v spojeni s inymi olejmi (-; |
MOTUL 300V 15W-50 4T Factory Line |
ja mam MOTUL 5100 15W-50 |
Viskozitní vlastnosti motorových olejů: www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus6 |
valvoline vyrobi olej a co pretecie strojmi von si castrol a shell pozbiera, pekne zabali a predava o polovicu drahsie. |
predpis od yamahy pise 10W40 polosyntetika .....naco to menit |
Údaj 10W,15W a 30,40,50 sú dosť "nepodstatné" pri motorke.Či má olej primeranú viskozitu pri vonkajšej teplote mínus 30 alebo mínus 15 alebo pri vonkajšej teplote plus 35 alebo plus 40 je v naších klimatických podmienkach jedno.Skôr treba kontrolovať americkú normu API a japonskú JASO.Táto je dokonca asi najdôležitejšia pre motorky s mokrou spojkou. |
egres2 , načo zase provokuješ ? Dobre sám vieš , že API norma je u moto úplne nahovno . |
Ja davam co predchadzajuci majitel daval, neni dovod to menit, na vykone to urcite nespoznam ci tam je Shell ci Castrol alebo Motul. a na spotrebe urcite tiez nie. BOL tam MOTOUL 300 V tak tam aj bude! neni co riesit.Ci pri aute alebo moto nikdy som to neriesil Upravené 1 krát. Naposledy upravil stano99 (25.08.2010 12:07) |
brazel: |
Rozdiely medzi olejmi: Repsol, Silkolene, Motul sú dosť markantné..... repsol, silkolene, valvoline, atd. sú minimálne o triedu nižšie ako Motul.... čo sa týka Texaco, Bel Reyu, atd. to ani nekomentujem..... |
Lubo 366 urcite je tam predpisana polosyntetika plna sa s tychto motoroch vobec nedoporucuje |
Kawa7 - moze byt hovorim nie som isty.... mal som Fazera ale liter, a tam som daval full synt. som hladal aj v manuali ci to je ale uz som si neni isty.... |
egres2 , krvopotne som to opísal z knižky : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (25.08.2010 14:36) |
Betty myslím si, že dávať tam 15w je zbytočné,pre naše teplotné pásmo, 10w40 úplne stačí.Ak ti žere 10-ku tak bude aj 15-ku.Ak mu chceš pomôcť tak radšej meň olej každých 5000km )malo by sa pri 6tkm) a (nie 10-15 ako poniektorý) alebo aspoň raz za rok.Okrem toho je 15-ka aj drahšia.Na servis mi chodia tri FZ6-ky z MT a každá behá na 10w M5100- všetci max. spokojnosť. |
www.motul.de/oelberater/motorrad/details.php... len pre zvedavosť. |
brazel: |
Kawa7 - pravda, pravda.... |
Lubo366 , na tom vašom countrycrosse si rozprávajte , čo chcete |
co su to za motorky, tie yamahy, ked maju interval vymeny oleja uz po 6000 km??? |
brazel - netreba čerpať informácie len z jedného zdroja, a treba sa vedieť aj poučiť |
pitaz: |
pitaz asi tak 40% svetovej produkcie moto má výmenný interval 6000km a predstav si, sú tam aj hondy, niektoré dokonca len 3000km.Ja osobne by som v moto ktorá točí nad 10000ot/min olej 12000km nenechal. |
152ps, nie, nemas pravdu - skoro vsetky teraz predavane motocykle honda maju interval vymeny 12.000 km alebo raz za rok.. iba nejake malorazky a skutre maju po 4.000 km |
Pitaz myslel som moto vyrábané od roku x doteraz.Nie teraz vyrábané.S tými malorážkami nemáš pravdu lebo dominator má interval 3000km ale ok.Aj moderné autá maju 30tkm výmenný interval a na vw polo trhá rozvodové reťaze jednu za druhou z jedného prostého dôvodu-pridiera.V tých motoroch je viac karbónu ako vo výfukovej sústave 2T moto.A prečo, asi?? |
betty - urcite ti to odpusti |
Spyke1 - neviem ci je 5100 druhy najlepsi.... ja Motul nejazdim, ale poznam ludi ktori to jazdia na profi urovni a su snim spokojny, zatial co Bel-Ray nestacil.... v urcitých aplikáciach, Priznám sa V superšporte nepoznám nikoho kto by tieto dva oleje porovnával... |
...som rad ze si to nebral ako "utocenie" na tvoj nazor , |
pouzivam Motul 300V 15W50 pretoze ho davaju takmer všetci jazdci Supermoto a menim ho, rovnako ako oni, každých 5 mth. Povieš si že to je zbytočné. Čuduj sa svet, piest vydrží poznateľne dlhšie, keď meníš olej každých 5 mth. Pritom predpísaný interval výmeny oleja je 15 mth !!! Hovorím o ostrých SM jazdiacich len na trati. |
tiez lejem 15w50, ale ja mam vzduchac, kde si "hustejsi" olej lepsie sadne s vacsimi volami v pracovnom priestore valcov.. priklanam sa k nazoru, ze steny valcov su asi najkritickejsie miesto pre suvisly olejovy film, inak k tym teplotam: v dlhych stupaniach (na GG alebo Etnu) mal olej 115st., inak hlava pri svieckach ma bezne 150 |
dazdo: lepsie je olej vymenit pred zimou. fuj, hadam motor nechces nechat v tych "srackach" celu zimu ? co ked sa latky pohltene olejom spetne vylucuju a reaguju s povrchom motora ?? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pibroch (27.08.2010 8:54) |
dazdo-podla mna je to lautr jedno, ci pred zimu, alebo po nej. Rozoberal som taky aj taky, ziadne zásadne zmeny na stenach som nenasiel. Vsak aj tak ju predas o 2-3 roky . Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (27.08.2010 23:46) |
krampus: ,,Olej treba menit v intervaloch urcenych vyrobcom" - čo činí 15 mth, mením každých 5 mth a nejeden jazdec potvrdí, že piest vydrží viac. Motory sú síce vystavené extrémenej záťaži, ale na to bolo určite pri stanovení intervalu výrobcom myslené! |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 145973 | Včera: 136468