Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Dobry den. Potreboval by som radu. Nedavno som kupil motorku Yamahu YZF R-6 rv.2000. Presiel som na nej 250 km a potom doma na druhy den za mi zohrial motor na 115 stupnov a vytekala voda z prepadovej hadicky. Vypol som motor a pocul som ze mi dochladzuje ventilator chladic. Posiel som domov asi 2 km a zase my vytiekla kvapalina az kym vyrovnavacia nadrzka sa nevyprazdni. Podotknem ze motor je zohriati priblizne na 100 stupnov,ale voda co vyteka je vlazna. Potom som dolial az po maximum a zase mi vytlacilo vodu. Vedeli by ste poradit ze kde mam zacat hladat chybu? Ja tipujem na termostat,lebo v jednej hrubsej hadicke co ide od chladica vobec nie je voda. Za rady vopred dakujem. |
Neviem, môže to byť tesnenie pod hlavou? |
skus to bez termostatu...........ked ho mas uz vonku, daj do sialky vriacu vodu vlozis termost. a uvidis ci funguje........... |
No dufam ze to tesnenie nebude. Z vyfuku nejde von ziadny farebny dym ani vobec nedymi. K termostatu je dost blby pristup a navyse este jedna skrutka tam je znicena. Ale skusim to vybrat a uvidime ci to pomoze. Keby som jazdil dva tyzdne bez termostatu,vadilo by to motorke? |
A ako to potom odvzdusnim? Skusal som naliat kvapalinu priamo do chladica,ale ako nalievam,tak po chvili vyteka z tej prepadvej hadicky. A motor nie je nastartovany. |
nemyslym ze len zavzdusnene, ale prajem ti to .......... boly vsetkie hadice tvrde??? aj ta studena, ak nie, potom by tam fakt mohol byt len vzduch.............. |
a ako to odvzusni ked to je samoodvzdusnovaci system???to ze ti zohrialo az na 115 je uz dost.mne pri 105 zopne ventilator a ochladi na 99.cez 107 som sa este nikdy nedostal ani v zapchach v meste cez leto.takze bud termostat alebo cidlo ventilatora.bez termostatu jazdit mozes ale urcite len mimo mesto aby bol motor aspon vzduchom ochladzovany. |
Aj ja tak viem ze je samoodvzdusnovaci.Skusim pozriet aj cidlo,ale skor termostat. A neni to tak ze ked tam nemas termostat,tak vlastne tazsie sa ti zohrieva motor. Praveze bude skor chladit,lebo voda preteka cez velky okruh. Hm? |
hej, nezohreje sa ty tak rychlo a ak mozno ani na pracovnu okolo tych 80, ak sa ti stale prehreje, tak to mas vo vodnej pumpe, alebo tesnenie............. |
vodu by si mal mat po znacku v nadobe, ak bude viac, bude ti stale vytekat a ty budes stale dolievat, bez termostatu - na kratku dobu ano, ale dlho nie, potrebujes prevadzkovu teplotu motora pre jeho spravny chod... ked ti ventilator zapina, cidlo by malo byt OK |
Chlapci to je piiiiii..Vybral som termostat,niekolko km islo v pohode do 100 stupnov,ale potom zase sa prehrialo,az na 120 stupnov.Hned som zastavil a vypol motor..ale ventilator este vobec nechladil. Takze asi uz aj cidlo je v haaaji. A nemoze byt ze ten teplomer mi zle ukazuje? Lebo chladic nie je ani velmi horuci...A kde zastavim s motorkou,vypnem motor,tak teplota este stupa.Potom zacne klesat,a zas stupa 1-2 °C a potom zase klesa.Je to normalne?A s chlad. kvapalinou to je zahada..Dolej po znacku,preveziem sa a voda zmizla..hovorim isto vytlacilo..zase dolejem po znacku,prejdem 2km pozriem sa a vyrovnavacia nadrzka je uplne plna..na to co poviete? |
No dnes som vyskusal termostat a pekne otvara a zatvara. Takze tam nebude chyba. Neviete mi poradit ze ako by som mohol vyskusat ci funguje vodna pumpa? |
podobne sarapaty mi robila moja, chladic vobec nebol horuci, ale zase hadicku ktora viedla k nemu islo roztavit. Ukazovatel teploty bol na maxime - nehcapal som ze co sa deje, bal som sa ze motor zadrem, vypinal som ho, stal som kazdy km ... to mi robilo asi 3 dni, nevedel som co a jak, cidlo? termostat? ...? po tych 3 dnoch, z nicoho nic, zo sekundy na sekundu moto mala krasnu teplotu, neprehrievala sa, slapala (z toho predpokladam, ze som niecim mal zanesenu hadicku alebo chladic a odrazu ako keby prerazilo a naslo si cestu a vsetko je OK) mozno ten kto ti ju predal tam nelial predpisanu kvapalinu ale hocijaku vodu a je mozne ze zaneslo rebierko alebo hadicku nejakou somarinou. |
len dufam ze si po kupe menil olej, co som ja kupoval vzdy bolo malo oleja alebo bol v motore 4 roky |
Ja uz som z toho mimo. Dnes som dolial dest.vodu do chladica,tolko kolko ma byt. Motorka isla paradne. Drzala sa tych 84-86 stupnov. Ked som vysiel z mesta tak klesla este nizsie. Ale ako stojim na krizovatke,a potom neskor zastavim,mam motor okolo 95 stupnov. Vypnem motor a kukam ze vyrovnavacia nadrzka je prazdna ale hned sa aj zacne naplnovat. A v tom je problem ze sa viacej naplni ako sa tam zmesti,a potom vytlaci asi 3-4 deci chladdiacej cez prepadovu hadicku. Potom uz je menej kvapaliny v chladici ako by malo byt a sa viacej zohrieva motor..aj na 105 stupnov. Zasatavim a tase nadrzka sa naplni a vytlaci vodu. Nemal este niekto z vas taky problem? Olej je tam 1500km, a je cistucky. |
no presne aj mne toto robilo, teraz som uz na to nepozeral lebo chladi dobre, jednoducho som nalial, bola voda v nadrzke, potom som pojazdil, pozeram prazdno, zase som sa pohol alebo ak som vypol motor a v nadrzke zase voda. niekedy mi az z nadrzky vyvierala von. teraz to mam v poho |
tak to mas stastie..uz by bolo na case aby aj mne to prestalo robit,lebo takto sa neda jazdit..dnes skusim precistit chladic a uvidime ci mu to pomoze...a nemenil si ten tlakový uzaver na chladici? |
nie, vobec nic som nemenil a vobec, odvzdusnil som chladic ako mi tu radili na fore, trochu som sa oparil, podolieval kvapalinu a slape v poriadku |
Nazdar,to som mal par rokov tiez.Vsetko som vymenil a nepomahalo.Az som tam nalial chladiacu kapalinu co tam ma ist.pretoze do motocyklov ma iny bod varu.A uz stvrty rom ani dolievat netreba.Daj tam repsol a neried vodou.a myslim ze budes mat pokoj.mne to na krizovatke riadne vytekalo,ludia mi ukazovali z autobusu.treba vymenit kapalinu |
nic nemen.Len tu kapalinu. ja som menil vsetko co ti tu radia.od simeringu ,ten 2krat a tesnenia a neviem co.zbytocne som peniaze vyhodil a nicil nervy) |
Diky za radu.Skusim tam naliat nezmrzucu,uvidime ci to pomoze. Ale vcera som precistil cely chlad. system, nalial novu vodu..a nechal zohriat na volnobehu. Studeny motor asi za 3 minuty uz bol na 95 stupnov..je to normalne? A uz mi tlacilo von vodu..Skusal som aj vodnu pumpu..odpojil som z nej hadicu ale na volnobehu voda sa nehybala..ale ako som pridal plyn tak uz tlacilo. To takto ma fungovat? |
a ked motorka vychladne,tak kolko je v nadrzke vody? |
to neviem .ale skoro sa ti to zohrialo.ci mas dobre zapojene tie dve tenke hadicky co idu do vyrovnavajucej nadrzky..vypust este raz vodu a skus si najst niekde kolko ti tam ma ist kapaliny.a pozri ci ti tlakuje hadice.ja som mal uz take ale mne tam vznikal podtlak.ak tam mas termostat tak ho skus vybrat von.ale s tou kapalinou skusaj a nie s vodou. |
No konecne!!! Motorka ide ako ma..este tam vratim termostat a bude vsetko ok. Este raz som precistil chlad.system..dost spiny vytieklo..a vsimol som si ze pod nadrzou je nejaka trubicka naopak namontovana..je to nad termostatom a idu do nej dev hadicky z chladiacej sustavy..tak som to otocil ako ma byt, nalial nezmrzucu zmes a odvtedy motorka slape ako ma. Diky chalani za rady |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 199759 | Včera: 126307