Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

jawa 350-karburator mb100 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiujawa 350-karburator mb100 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Karburátor.

27.03.2010 19:01

jawa 350-karburator mb100

djnero
 Edvenčr 

Ikona

zdravím chaalani ! v piatok som sa na praxi rozpraval s mojim majstrom o jawách,konkretne o 350 kývačkach ! taku mam doma aj ja, a rozprávali sme sa ako sa kedysi zvyšoval výkon ttýchto strojov .Karburator zo škody 100-prevde podobnre jedno komorovy,montovali na jawa 350, ktore potom služili iba na závody! a dnes som rozmýšlal že priruba karburatora pasuje na jawu dokonca aj štifty(šroby) pasuju,takže by to asi nebol taký problem ! len neviem ako by to fungovalo ! či by to príloš nezahadzovalo sviečku !! a nemalo to moc velke otáčky ! proste mám otázku ako by som to mohol spravit a či niekto stím má skusenosti ! prípadne len či by bolo realne to skušat ! 8-)


27.03.2010 19:16

Re: jawa 350-karburator mb100

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

totálna kravina a to odkáž aj svojmu majstrovi


27.03.2010 22:00

Re: jawa 350-karburator mb100

josi
 Kávičkár 

Ikona

Okrem ineho ma Skoda spadovy a Jawa horizontalny karburator. To by si jazdil smerom dole po stene? Ved to ide aj bez karburatora...


28.03.2010 22:06

Re: jawa 350-karburator mb100

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Chlapče v prvom rade dospej na "veľkú" motorku, a potom "tuninguj" po slovenky ;-)

Je to úplna blbosť, nechápem tento "tuning". Keď je už raz niečo uspôsobené na niečo, nebude asi nič omnoho lepšie, pretože karburátor na JAWU je vytvorený tak, aby podával optimálny výkon a optimálnu spotrebu, keď sa pozriem na Škodovicu, čo tá zožrala, tak tá JAWA ( aj keď je to blbosť, ako písal Josi, je to spádový karburátor ) a bolo by to možné uskutočniť, čo nieje, by ti zožrala aj nádrž, nielen benzín v nej ... ;-)


29.03.2010 0:33

Re: jawa 350-karburator mb100

Škodovky stovky mali Jikovy radu BS alebo BST 32 alebo od r. 1976 EDSR 32 - podstatné je, že všetky boli spádové. To znamená, že difúzor musí byť ZVISLE a k namontovaniu na triapolu by si potreboval koleno - a to s prispôsobenými priemermi na koncoch. Plaváková komora jednoducho musí byť vodorovne... Či by ti tam ešte pod nádrž vošiel nejaký filter alebo airbox, to závisí od kolena - ale tam môže byť problém. Nič nie je nemožné, aj naštelovať by sa to dalo (radšej dať mechanický sýtič) - ale nikdy som o podobných úpravách nepočul. Veď boli po ruke parádne motocyklové karburátory z krosových alebo súťažných motoriek, difúzory aké si len chcel, Jikov ich vyvážal aj do zahraničia - a my sme na Jawky veru nič zo Škodoviek nedávali...

Takto upravené kývačky slúžili "iba na závody" ? A to už na aké?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (29.03.2010 0:35)


29.03.2010 22:25

Re: jawa 350-karburator mb100

Vidocq
 Čoprák 

Ikona

hovadina jak mraky...ja mam s 350 tkou svoje skusenosti... nechapem na čo by tam nekto daval karburator zo škodovky na "vacsi vykon" ked ostatok motora neni na to usposobeny ...ja som akorat predvčerom šiel na trojke 100 čo som skušal nastavenie karburatora ...motorka cela už vybrovala jak hovado ..smrť v očach... a odvtedy mi začala aj cengať trochu ... ale to je moja blbosť..už to nespravím :-} takže asi tolko k zvyšovaniu vykonu na 350 tkach .. a celkovo 350 tky nesu a ani nikdy nebudu zavodne stroje... na take veci mala jawa ine patenty [dobre]


30.03.2010 7:13

Re: jawa 350-karburator mb100

karol1
 Bahniak 

Ikona

ja som mal na 634-ke tento:

img401.imageshack.us/img401/4953/02022010848.jpg
img232.imageshack.us/img232/5072/02022010847.jpg

a ešte ho mám.


30.03.2010 14:30

Re: jawa 350-karburator mb100

Vidocq
 Čoprák 

Ikona

karol1 // to čo je zač ? :-O


30.03.2010 16:07

Re: jawa 350-karburator mb100

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

libenák alebo staré 250 či 350 terenne sport


30.03.2010 18:04

Re: jawa 350-karburator mb100

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Ty kks, to je jaký Tjúning :-D


30.03.2010 21:59

Re: jawa 350-karburator mb100

Palinoik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ja som mal Jawku, sice som nikdy nepremyslal ako zvysit vykon, lebo bola to silna masina namna, no preco by to nemohlo fungovat? neviem si sice teraz predstavit ako by to tam napojil a ako by to vyzeralo, no mylsim ze by majster neblafoval. Mozno fakt sa to da. Nehovorim ano, nehovorim nie.


30.03.2010 23:07

Re: jawa 350-karburator mb100

Vidocq
 Čoprák 

Ikona

no o tom sa da diskutovať donekonečna...ale poznam aj take bachorky čo mi vravelii že z 350 tky robili jednovalce a take blbosti čo nekde očuli nekde z tretej ruky a každy si to nejako upravil podla seba... jedine čo fakt viem že bolo je že robili 350 tku na dva karburatory...ale to bol tež taky tunning že roboty hafo a aj tak to bolo šelijake že sa tažko synchronizovali potom tie karburatory a tak... [zle]


31.03.2010 0:04

Re: jawa 350-karburator mb100

JawaEVO [dobre] niečo naznačil. Od praveku pre väčšinu súťažných-závodných mašiniek slúžili ako základ pre úpravy sériové stroje. Dlho to bola dokonca zásada výrobcov, prípadný športový úspech bol vynikajúcou reklamou.
Jawa tiež dlho vychádzala zo sériových strojov, legendárne Libeňáky sa aj vyvážali, vyhrávali SIX DAYS, jazdili na nich aj družstvá cudzých štátov. Až do roku 1962-63 boli "sériové" Jawky na špici, výkonom ani nie, ale spoľahlivosťou určite. Dvaapolka (typ 553) a triapolka (typ554) sú dodnes legendami a hodnotnými pokladmi zberateľov, podobne ako napr. krosky 557.
Od roku 1964 a 1966 ale už boli všetky športové Jawky samostatne vyvýjané, a keď sa objavili "inkriminované" karburátory zo Škodovky 100 (t.j. po roku 1970), sériové triapolky už nemali s aktuálnymi športovými (špeciálnymi) Jawkami nič spoločné - frajerilo sa s nimi len na amatérskej úrovni...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (31.03.2010 0:07)


05.06.2012 9:29

Re: jawa 350-karburator mb100

custom250
 Čoprák 

Ikona

zdravim, ja si myslim ze s tym karburatorom by to mohlo fungovat,ale zbadal by si ako by sa ti prehrieval motor a ako by ti odisla klukovka.Moj nazor je ze skoda nicit ten jawacky motor lebo aj tak jawa nie je stavana na velke rychlosti,viem z vlastnej skusenosti


05.06.2012 10:13

Re: jawa 350-karburator mb100

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

...ale poznam aj take bachorky čo mi vravelii že z 350 tky robili jednovalce a take blbosti čo nekde očuli nekde z tretej ruky...

Vidocq, tak práve toto nie je báchorka. V 50-tych rokoch sa skutočne Jawy 350 upravovali na jednovalce presadením kľukovky o 180 stupňov, čiže piesty chodili súčasne. Tieto úpravy sa robili pre terénne preteky, kvôli nepriaznivému priebehu točivého momentu dvojvalca v teréne. V tom čase prakticky terénne špeciály neexistovali v takom rozsahu ako dnes, motorky sa upravovali zo sériových.


05.06.2012 10:33

Re: jawa 350-karburator mb100

maguma
 Turista 

Ikona

...ale poznam aj take bachorky čo mi vravelii že z 350 tky robili jednovalce a take blbosti čo nekde očuli nekde z tretej ruky...

Vidocq
tak to nie sú žiadne báchorky, jednovalcové 350 boli a dokonca nedávno ju niekto z Košíc predával na bazosi, Je to typ 575/02 350 ccm jednovalec 23k/5250 1962 tu je aj fotka
Pozri obrázok


05.06.2012 10:34

Re: jawa 350-karburator mb100

tiko
 Čoprák 

Ikona

ja som na triapule nahanal dajaku seststofku raz a zhorelo jedno stredove lozisko :'( :'( :'( :'( :'( a to som siel na maximum, len "chvilu"


05.06.2012 10:37

Re: jawa 350-karburator mb100

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

A to sa patrí, na triapole naháňať šesťstovku? >:-) >:-) >:-)
Alebo to bolo naopak?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69660 | Včera: 215851