Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Vadi to ked minuli majitel jazdil na olovnatom benzine a ja som tam dal bezolovnaty? |
nevadi a davaj tam nadalej natural Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (19.03.2010 16:47) |
no lebo motorka nechce chytit tak som si myslel ze to bude v tom a neuskodi to motoru ? mam tam kvalitnejsi olej Valvoline SynPower 2T a chcem aj kvalitnu sviecku ale neviem aku |
myslis 95x, co predava slovnaft? tam su len aditiva plniace funkciu olova, nie prisady olova |
no ok ok ale ci to neuzkodi ked som vymenil modry benzin za zeleny takto to napism |
neuskodi |
Pokiaľ ja viem NSR je 2T a tomu je to jedno |
janoval, do motorov sa nedávalo olovo, a "koli ventilom" už teda vôbec nie Ale niečo okolo toho na tom bude... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (20.03.2010 23:48) |
papiboy :D :D ja som sa hore opravil ze z prisadou olova sak ja viem ze olovnaty uz nieje ale nechcelo sa mi vypisovat ze s prisadou :D |
Podľa mojich vedomostí zložku olovnatej prísady a potom jej náhrady pridávali kvôli sedlám ventilov u starších typov motorov, ktoré mali tendenciu sa zaklepať, resp. vyklepať až do netesnnosti, prípadne aj takého poškodenia, že sa krúžok uvoľnil. Zložky olova v benzíne plnili akúsi mazaciu funkciu, preto neskôr bolo toto treba nahradiť inou prísadou do benzínu, inak by sa časom a pravidelným používaním motor odpísal skrz sediel ventilov. Bolo to spôsobené materiálom sediel ventilov, ale dnešné motory už tento jav vhodnejším materiálom, jeho úpravou a pevnejšími presahmi lisovania sediel. Krátkodobe sa ale použitím bezolovnatého benzínu motoru nestalo nič mimoriadne. |
StuntBiker, nemáš čo sa opravovať, s formuláciou olovnatý-bezolovnatý nie je žiadny problém. Podľa mňa ani nerd ti nevyčítal toto pomenovanie, jednoducho poukázal na to, že ani pôvodný majiteľ olovnatý benzín už dávno nemohol nikde kúpiť - a preto som aj ja pridal, že si to musel asi sám vyrobiť |
Nechcem rýpať, mám ale otázky: |
papiboy,ja nie som chemik ale olovo má pramálo spoločné s oktánovým číslom a detonačným spaľovaním. Myslím, že tie stopy olova boli obsiahnuté v starom benzíne už pri jeho rafinovaní. Ale ten benzín mohol mať 80 aj 98 oktánov. A ten oktánový rozdiel je presne cítiť vo vysokokompresných motoroch, teda nad 1:8,5. Pri tých sa vyžaduje benzín s vyšším oktánovým číslom, práve kvôli detonáciám, čiže predčasnému samozápalu zmesi vo valci pri kompresii a dokonalejšiemu spáleniu všetkých jeho zložiek, pretože práve tie vyššie tlaky dovoľujú citlivejšie riadiť pomer benzínu a vzduchu, tj exhaláty, úspornosť...a to bez ohľadu na prítomnosť olova alebo jeho náhrady. No je možné a pripúšťam, že náhrada olova tento proces spaľovania upravuje v prospech antidetonancie. V tom máš ale pravdu, že to všetko zapríčiňuje proces spaľovania a presne ten nekvalitný benzín zapríčiňoval klopkanie z dôvodu nekvalitného a nerovnomerného zapálenia a horenia- expanzie zmesi. |
robiker, čo som pridal včera o 23:38 o tetraetylu olova, ani slovo som z toho nevymyslel. Nie sú to moje myšlienky, ani výskumy. Napriek tomu, že som sa s tým detailnejšie zaoberal dosť dávno, viem presne uviesť niektoré zdroje (knihy) aj dnes. Nejedná sa o žiadne "stopy olova" ale o dlhé desaťročia trvajúce výskumy nadnárodných spoločností prinášajúce aj škandály a rôzne zákazy určitých palivových zmesí používaných hlavne pri závodoch. Mimoriadne prísne sa sleduje obsah určitých zložiek aj dnes, aj keď konkrétne zloženie je furt tajomstvom výrobcov. |
papiboy, ok, ja som napísal len to čo sa na mňa rokmi "nalepilo", nikdy som problematiku neštudoval ani nevyhľadával. Všade sa písalo v spojitosti s bezolovnatým benzínom o netvrdených sedlách pri starších motoroch a ich ich poškodení. Teraz som sa ale zase niečo priučil, holt, človek sa učí do smrti |
No pokiaľ viem (a nie je to môj výmysel) tak olovené prísady boli kvôli sedlám ventilov. |
Zda sa, ze kazdy ma svoju pravdu. Tetraetyl olova sa skutocne pridaval kvoli zvyseniu oktanoveho cisla. Zaroven vsak chranil liatinove hlavy proti zaklepavaniu ventilov (vsak naco by robili po skonceni vyroby UNI?). Zaklepavanie sediel vsak nema nic spolocne s klepanim ventilov a uz vobec nic s detonacnym spalovanim - aj ked to mnohi pletu dokopy. Papiboy: rusky benzin si mal kupovat modry, nie cerveny. A pochybujem, ze by mu chybal izooktan. Zmes izooktanu a heptanu sa pouziva len ako palivo v skusobnom motore pri zistovani oktanoveho cisla. Mozem sa aj mylit, lebo som sa narodil ked sa pouzival olovnaty benzin a roky som na nom jazdil, co ako spravne poznamenal gixerak zanechalo prislusne nasledky. |
josi - ani ja nie som chemik a možno som niektoré veci tiež svojho času nesprávne pochopil. |
..ja ja ja a jenom ja ..pocul že je lepsie kupit do 2T "prisadu olova" kedy sa vlastne benal menil nechcem si dodrbat moto a do benalu sa nevyznam akurat namiest olej a to je vsetko tak ako strapnim sa na pumpe ak budem nieco take pytat ..prosim dik |
papiboy kamaratov oco niečo kupoval "prisadu" do benalu pre 2T ..ja pouzivam olej od husqvarny oznacenie XP Upravené 1 krát. Naposledy upravil dduuro (21.03.2010 19:16) |
dduuro, veď najrôznejších prísad je na trhu habadej, len s obsahom olova by boli dnes asi nelegálne. Oktanové číslo by sa dalo zvýšiť prísadmi na báze liehu, benzolu, atď. (ale načo zvyšovať?) - teda žiadne olovo - mazacie schopnosti paliva dvojtaktov (alebo mot. oleja do štvortaktov) zas zlepšuje milión druhov prísad, tvrdí to teda pod prísahou kopec najrôznejších výrobcov. Časť znich má možno aj pravdu... - nie všetky testy to však povrdzujú |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147768 | Včera: 245707