Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím Vás, planujem si poskladať choppra uplne od základu a chcem sa spýtať ako to je u nás keby som si pokupil všetky diely zvlásť kostru, motor....... (hlavne zo zahraničia na ebay je toho dosť) A potom ako by som ju mohol prihlásiť a všetky papiere okolo toho? Nemáte s tým niekto skusenosti? Poraďte niekto prosím Vás? Majte sa |
v prvom rade sa do toho pustat treba az pokial mas nejake skusenosti, pretoze pri vsetkej ucte ho nikdy nedoskladas a bude v garazi obchadzat kopu dielov z ebay. |
marcell to vystihol... potrebujes niekoho kto ma kurz zvaraca a koopu papierovaciek okolo toho |
rogid : tu nejde len o to, pokial kupis ram od hocakeho vyrobcu s cislom, da sa vsetko prihlasit /nepisem teraz o sume co to stoji/ ide o to ze existuje strasne mnozstvo kombinacii ram - motor, motor primar, primar prevoddovka, prevodovka - ram, a dokola, vsetky mozne loziska, vymadzovaky, elektroinstalacia ono to fakt nie je sranda. |
EU neni amerika. Tu si nemozes len tak hocco zlozit a jazdit na tom |
Nemyslim si,ze american je viac technicky zrucnejsi clovek ako slovak... |
tiko : 20000 eur je katalgogovy kitbike, cize v podstate uz seriovka. Poskladat sa da aj lacnejsie RoboNM je toho prikladom, aj ked on stavia na baze Sportstera, co je jedna z najlacnajsich verzii, ale ma vlastny motor, kde usetril polovicu penazi Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (05.03.2010 14:58) |
apac: Američan nie je technicky zručnejší, je len technologicky lepšie vybavený a pomer zárobok/cena je u neho priaznivejší. |
Zvárať viem TIG aj MIG s tým nebudem mať problém, ani z elektro nebude problém nakoľko mám dobrého suseda na elektriku a strojarinu fakt macher má aj sústruh. |
apac : zakladna sada poalcoveho naradia tzn. nejake orechy, 1/2 racna stoji 130 eur, co myslis kolko amaterskych garazmajstrov v europe ju ma - podotykam dolezite je slovo "amaterskych" - mozno 10% v USA ju ma kazdy, pretoze pre nich su metricke miery to, co pre nas palcove - cize exotika. Kolko prefesionalnych dielni garazi ma CNC frezu v europe? mozno 10% v USA si dielnu resp. servis kde sa stavaju/prerabaju Big Twiny ani neotvoria. |
No ved prave...V amerike, ked som pozeral tie dokumenty, tak tam si vsetko skoro robia na mieste. Ci uz od lisovania pôechov, vyroby nadrze, ohybania trubok, dokonca v jednom dokumente som videl CNC frezu, ako si robili zliatinove disky podla nejakej predlohy....A to su dielnicky nie ako u nas. Raz darmo - Amerika je este stale na dobrej urovni |
no podla mna bude treba zacat v nejakej technickej skusobni, ktora potvrdi, ze je motorove vozidlo mozne pouzivat na verejnych komunikaciach , policajti a dopravny urad ti budu az daleko,daleko po tom . |
Tak nepochybujem,ze USA je krajina neobmedzenych moznosti,ludia riesia ine problemy ako tu, u nas. Len som chcel povedat,ze aj tu na sk sa da upliest z hovna bic,ked je chut a preto by som nikoho popredu neodradzal zo zameru nieco tvorit. |
moj nazor: |
myslím, že je jednoduchšie kúpiť 20 ročný "harley" (alebo iný chopper), ten rozobrať do šrúbky, opieskovať rám, zgenerálkovať motor, a potom sa len bavkať s nádržou, teleskopmi, ráfikmi, blatníkmi, lakovačkou atď. Ja by som to robil takto. Ale nemám na to čas, trpezlivosť, miesto a hlavne marccell-a nablízku . |
to palcove naradie je fakt len nutne minimum, da sa kupit kdekolvek. Aj zakazkovy ram sa da prihlasit, musi mat doklad o nadobudnuti, mal by mat TÜV, co ale tiez nie je problem pretoze drviva vacsina katalogovych ramov tzv TÜV ma, cize uz presiel statnou skusobnou, a v neposlednom rade odporucam najprv prihlasit v nemecku, pretoze tam so "stavbami" problemy nerobia a potom az motorku importovat v ramci EU na Slovensko Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (05.03.2010 15:33) |
Uvažoval som už aj nad tým, ako spomína hore uveden hopyke, že kupiť nejaky choprika napr. z Nemecka a tu ho ešte upraviť to by bolo asi v našich podmienkach asi najjednoduchšie. Čo sa týka choprov tak som minimalista čim jednodušie tym krajšie žiadne vybliskane, vyčačkane mašiny to je čisty gyč niečo v štyly exilecycles, old school ..... |
No neviem, ale podla mna si darmo kupis hociaky ram, ked na kontrole originality, budu chciet porovnat konstrukciu celej moto s originalom (ktory je schvaleny pre nase cesty), tak to si neviem predstavit .... bez tej skusobne predtym. |
Ani to neskúšaj,na slovensku nie je autorizovaná skúšobňa,treba ísť do Prahy alebo Budapešti a to určite nebude lacné.K tomu ten úžasný arogantný byrokratický aparát,tá halda nezmyselných papierov,povolení,čestných prehlásení,potvrdení a ich overení,vsade majú kopu času na vybavenie a.t.ď.Možno je fakt jednoduchsie kúpiť niečo na papieroch a prestavať,prihlásiť znamou slovenskou cestou (známi ma známeho a ten to vie ) |
Ale ho tu len odhovárate |
Dušan chcel si poradiť nie odradiť.Vy čo odradzujete nechajte si to pre seba.A hľadajte výhovorky prečo sa to nedá uskutočniť.Každý by chcel niečo postaviť ale nemá nato odvahu. |
jastrab : je super co mu ponukas, ale ak chce niekto stavat ozajstneho choppra /co si myslim ze chce/ nebude na neho strkat koleso z auta aj keby sa jednalo o lexus, ak chce niekto stavat skutocneho choppra nebude sa zamylsat nad radovym stvorvlacom /vsetka cest tvojim vykopavkam, co mas v garazi/. |
Vďaka, vďaka za podporu niektorým asi pojdem tým smerom, že kupim nejaku najskôr z Nemacka a potom prerobím to by bolo asi najrozumnejšie a najjednoduchšie. Viete tento rok asi nezačnem s tým treba ine veci urobiť. Ale na druhy rok už by som chcel začať ja som len chcel spraviť prieskum a nejaké info pozisťovať, že jak sa veci majú |
Marccell - |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74897 | Včera: 172318