Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Pri obede som od vedlajšieho stola počul debatu a zvyšovaní spotreby paliva v súvislosti zo svietením.Argumenty? |
To je pekna blbost lebo svietenie nema nic spolocne so spotrebou |
mateo123 , tak to je potom Perpetuum mobile . sk.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile |
Blbosť to nieje. |
Určite sa spotreba zvýši,ale ide o zanedbatelné množstvo. Ako príklad poviem na mojom aute keď zapnem svetlá tak mi klesne napätie o 0,2 V. Tieto chýbajúce volty musí poskytnúť alternátor, ktorý tak musí zvýšiť svoj výkon. Ale nepredpokladám že by sa spotreba zvýšila o viac ako 0,1 l na 100 km |
Ja nehovorim ze sa spotreba nezvysi vobec ale ze sa zvysi len o trosku |
mateo123 a toto napísal kto . To je pekna blbost lebo svietenie nema nic spolocne so spotrebou |
brazel:Prosím vysvetliť ako si alternátor zvýši výkon o pokles spôsobený rozsvietením svetiel. |
a kolko ze to spolu robi? takych do 200W? ked zanedbame ucinnost alternatora a straty trenim,je to dajme tomu pri vymyslenom priemernom vykone motora 20kW stonina spotreby. Upravené 1 krát. Naposledy upravil manana (04.02.2010 13:57) |
Ja som sa v jednej populárno-odbornej knihe dozvedel, že svietenie zvyšuje spotrebu o cca 1%. Bolo to podložené parametrami, grafmi, výpočtami aj meraniami. Tak to asi bude pravda. |
raz vraveli v Zakrute, ze Rakusaci papulovali proti celodennemu svieteniu. dokonca prepocitali, ze ked vsetky rakuske auta svietia X hodin navyse, tak maju vyssiu spotrebu, ktora sa rovna Y ton kyslicnika uholnateho do vzduchu. |
podla mna je celodenne svietenie blbosť ale aj tak,je to jedno ci tie svetla maš zapnute alebo nie....tam to je fakt nepatrny rozdiel.... |
IgorUMF: moj stary otec skonca ani netrubi, len aby nemal vecsiu spotrebu !! |
IgorUMF> záleží od rádia Upravené 1 krát. Naposledy upravil mato222 (04.02.2010 14:11) |
Egres: Alternator nezvysi vykon, ale zvysi svoj tocivy ODPOR, ktory bude musiet motor navyse prekonat. |
manana: |
co sa radii tyka, tie maju skoro vzdy rovnaky prikon pri hocijakej hlasitosti. Tam pri stisenom radiu ide dost do chladica koncovych zosilovacov -ak je ticho, alebo naozaj do reprakov, ak ho vypeckujes. Takze tam vecsinou neusetris. |
ano ano ano je spotreba vyssia lebo alternator dava vecsi odpor a takisto aj klima ako spotreba je isto nepatrna ale pri velkom mnozstve aut aj dost opotstatnena preto musia znizit dan aj na bentin |
egres, to stym poklesom svietivosti ukazuje na to, ze bateria v tom okamihu ma uz sama o sebe nedostatocnu kapacitu na pokrytie aktualneho naroku spotrebicov. Vtedy musi prist na radu az alternator a "zachranovat" situaciu.. |
Nehovorím o klíme.Klíma je jednoznačne mechanická záťaž. |
je to interakcia magnetickych poli vo vinutiach. Zvysis odber, zvysis prud, zvysi sa sila magnetickeho pola, musis dodat viac mechanickej prace. Napr auta bez elektronickeho manazmentu motora - viz krasny pripad S120 pri vvolnobeh bez svetiel 1100, po zapnuti hl. svetlometov 900. Je to zakon zachovania energie. |
miso251SK:Takže ak mi poklesnú otáčky volnobehu z 1100 na 900 tak sa mi zvýši spotreba? |
Musime zacat z opacneho konca: Upravené 1 krát. Naposledy upravil marceld (04.02.2010 14:41) |
egres2 : spotreba sa zvysi, lebo moderny motor-managemet otacky nenecha poklesnut na 900, ale drzi ich zvysene na 1100 s vyssim odporom altiku, ktory motor musi "premahat". Upravené 3 krát. Naposledy upravil pibroch (04.02.2010 14:43) |
keby aj nemal management, a je zvyknuty jazdit mimo obce 90, tak musi dat viac plynu a by tuto 90 znovu po zapnuti svetiel mal.. |
Samotný alternátor má svoje pridružené obvody manažmentu energie-regulátor, ktorý na základe poklesu napätia v distribučnej sieti vyhodnotí potrebu zvýšenia výkonu. Dobudí cievky statora, tým pádom zvýši mag. tok týmito cievkami, čím sa zvýši indukované napätie v rotore. Automaticky dochádza k zvýšeniu mechanického odporu alternátora, práve z tohto dôvodu, pretože motor točením alternátora musí prekonať tento zvýšený mag. tok. Táto istá vlastnosť alternátora sa používa pri rekuperačnom brzdení tzv. ELEKTRODYNAMICKEJ BRZDE na rušňoch. Z toho vyplýva, že riadiaca jednotka motora musí dať na udržanie voľnobežných otáčok viac paliva. To isté platí aj keď je motor v otáčkach. Ale zmena tohoto odporu nieje až taká markantná. Dala sa pozorovať na starších motoroch ako píše miso251SK. |
marcel:Aký je rozdieľ medzi motorom v pračke čo sa týka výkonu a krútiaceho momentu vytvoreného cievkou a magnetom oproti "brzdiacehoô výkonu a krútiaceho momentu v automobilovom alternátore? |
v pripade motora bez manazmentu: Tu by som aplikoval zmenu tlaku za skrtiacou klapkou vplyvom zmeny rychlosti prudenia (Beurnoulliho trubica) Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (04.02.2010 14:51) |
Mozno som to sem nemusel pliest, chcel akurat demonstrovat "silu" magnetickeho pola. a ateda ze toto pole dokaze nielen nieco tocit ale aj tocenemu davat odpor.. |
skrat (podla Ohmovho zakona R=U/I, z toho I=U/R, kde R sa blizi k nule z coho vypliva I sa blizi k nekonecnu a magneticky tok "Fi"=L.I kde L je indukcnost cievky takisto) na vystupe z elektrocentraly dokaze v pohode motor(trebars benzin) zastavit. |
marceld:Fundovane napísane a vysvetlené tak isto aj miso 251SK.Teraz je dôležité, či to má za následok zvýšenú spotrebu cca 2-3 litre ako prezentovala skupinka od vedlajšieho stola. |
.. na 100 km? - klasicke osvetlenie klasickeho auta asi tazko. |
tomu by zodpovedal elektricky vykon 7.98kW... mozno maju namontovane fotonove dela... |
pri vstupoch: Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (04.02.2010 15:18) |
Hned na zaciatok bavite sa velebny otce? Upravené 1 krát. Naposledy upravil temny (04.02.2010 15:23) |
Egreš, veľmi dobre vysvetlenie od E=MZ. to len tá naša nátura preháňať vo v množstvách Niekedy aj v dĺžkach |
temny, pockaj pockaj, nic nie je stratene, ja momentalne pocitam este kolko vyjde zvysenie spotreby, ci sa trafim |
Nič nie je zadarmo, ani tých pár Wattov na svietenie. Preto sa aj toľko špekuluje okolo nových "svietidiel" na auto a moto (ledky, atď.) |
zabudli ste este na teoriu pola a maxwelove rovnice, magori |
Ja som nasiel nejakych nemcov, co to riesili.. |
no ja mam vysledok 34.483g pri 120W bez ucinnosti alternatora, cize asi 37,931 gramu na 100km, co v konecnom dolsedku je pol deci(50.575ml) na 100km, resp za hodinu svietenia. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Moderator (04.02.2010 21:36) |
Super Miso251sk, ja som lenivy a uz som z toho aj tak vysiel.. |
do prepočtov treba zahrnúť ešte aj veľkosť motorky lebo čím väčščia, tým dlhšie káble, väčší odpor, len už ani neviem po tom čítaní - odpor k čomu? |
miso251SK Do zadku aj s ekvivalentmi! Veď ja som to vedel! Musím požiadať o zníženie spotrebnej dane na benzín, kua, inak zhasnem! |
Leinveber a Vavra dali do tabuliek nejaky spatny benzin, slaba vyhrevnost, ked porovnavam vysledky. |
este len na okraj. Upravené 2 krát. Naposledy upravil marceld (04.02.2010 15:56) |
Konečne mám dojem,že sa tu diskutuje akademicky na úrovni. |
neviem preco, ale bral som iba predok 2*55 + 2*5 W a potom som zapocital ucinnost alternatora 90%. Ale pocital som s nekvalitnym benzinom s nizsou vyhrevnostou |
Albion vysvetlmi mi aky kladie alternator odpor motoru ? (chapem je tem odpor pre motor ze ho musi pohanat cez remen, ako oska v alternatore kladie urcity valivy odpor loziska atd mozno pri urcitych otackach v nom vznika elektromagneticke pole ktore posobi v protismere otacania sa rotora ale si si isty ze ked je vacsi odber tak ta spotreba stupa Upravené 1 krát. Naposledy upravil dduuro (04.02.2010 16:27) |
no, viem ze diskusia je dlha a vyzaduje urcity intelekt, tak iba v skratke dodam, ze to robi podla prepoctov (overene 3 nasobne a nezavisle) cca 50ml na 100km, cize liter na 2000km. |
Marceld a Miso251sk pekne,taketo temy sa mi lubia ! |
Jasné, že keď vám prisadne svokra do vozu, spotreba stúpne o viac (zaťaženie, nervozita vodiča, adrenalín už na parkovisku, atď.) |
Keď mi na GW začali odchádzať žiarovčičky v svetielkach a lištách,vymenil som ich za ledky,vraj sa nekazia.Figu borovú,odchádzajú tak isto. A navyše ani spotreba sa nezmenšila.Koľko nalejem toľko zožerie,svina. |
tonyy, kua, veď ty tam máš aj mikrovlnku Keď na GW vypneš všetky spotrebiče, musíš s plynom opatrne, lebo ti to hneď ide na zadné |
dduuro: elektromotor ide celkom pekne brzdit skratovanim vinutia do zataze: stare elektricky, trolejbusy, vytahy, inymi slovami: ako brzdnu zataz si predstav ziarovky vo svetlach. este nejaky "MAXIMALNY drist" |
A teraz ho tu niet. mlhos:povedz akú má trolejbus hlavnú brzdu? |
Ahoj motorkari,chcem sa tiez opytat ohladom svietenia stretavacimi svetlami pocas jasneho dna. Je mozne ze mi budu chodit nizsie ucty od elektrarni,ked nebudem svietit?????? |
mozno vas prekvapim, ale my sme to normalne na fyzike ratali, s priemernym autom, s priemernym vykonom, s priemernym vykonom svetiel, a ZHRUBA nam vyslo ze stat zarobi na spotrebnej dani z benzinu kvoli vyssej spotrebe svietenim 8 milion eur rocne |
dduuro ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????? |
Podla mna je to furt lacnejsie ako ked mi niekto rozflaka auto (lebo ma nevidel) alebo ked ja rozflakam auto nejakemu chujkovi co setri a nesvieti!! |
Opyciak:Zjednodušene.Ak by mal motor 100% účinnosť, tak by nepotreboval chladič. |
niektorym z vas asi prvy zakon termodynamiky nic nehovori, ked dokazete plodit taketo veci. Energia do svetiel sa bere z vesmiru.. su to mikrocastice, ktore k nam prenikaju zo slnka a stlacenim tlacidla iba aktivujes vesmirnu multi-turbo antenu co mas v tej veci kam davas benzin (nie, to neni nadrz, to ta ma iba oklamat) a tak sa svetla rozsvietia. Nechapem ktory debil by si mohol mysliet ze elektricku energiu pre ne vyraba motor a cim viac elektriny musi vyrabat, tym viac paliva ako zdroja tepla potrebuje (uz viac sedlackejsie a polopatistickejsie sa to povedat neda, je mi luto).. |
tref, egres, - chudák Opyciak, keď doteraz nechápal, tak teraz z vás bude úplne v zadku. |
preto treba chodit na bycikloch, zakvacit si tam nejke riadne velke dynamo a slapat jak chuj... a potom sa budeme debatit o tom kto sa viac zapotil |
ten kto ma palubny pocitac skuste si pri normal zohriatom motore zapnut a vypnut svetla ventilator na max popripade vyhrievanie zadneho okna.samozrejme pri stojacom aute.na mojej 1,9tdi mi skoci z 0,6 na 0,7l za hod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil panky23 (05.02.2010 1:15) |
egi elektricku ktora cez tlmivku brzdi trakcny motor nieco podobne ako zaradena rychlost druha vec je ta ze alternator vyraba energiu podla otacok a nie podla zataze rozvietenie svetiel nema za ucinok roztocenie alternatoru na vyssie otacky a ten nezatazuje viac motor vyraba iba konstatnu energiu zavislu od toho ako ho motor roztoci ak dava malo regulator zapne odber z akumulatora a z toho dovodu ti nemoze vzrast spotreba to je blbost ak si zapnes svetla a klesne ti napetie tak to regulator dotlaci z akumulatora ale urcite a v ziadnom pripade nezacne alternator viac tocit motorom ani mu klast vetsi odpor |
mlhoš: podľa tvojej teórie by nám v autách stačili alternátory veľkosti dynama na bicykli. |
mlhoš (kto iný? ) - zober bežnú elektrocentrálu na chate. Udržuje menovité otáčky napr. 3000 ot/min, zabezpečí cca 220V/50Hz. Ak beží bez záťaže, benzín vystačí na 12 hodín. Ak zaťažíš na 80-90%, takisto sa otáčky doregulujú na 3000 ot/min, ale benzin sa ti minie za čojaviem 4 hodiny. |
mlhos: |
dduuro - S tvojho príspevku som určil jednoduchý profil osobnosti, ktorý sa dá vysvetliť rôznymi termínmi. |
polienko by sme uz zlozili tazko (kedze to povodne bola struktura vytvorena zivou hmotou), ale hmotnost vsetkych zozbieranych atomov by sa velmi blizila hmotnosti povodneho polienka az na tu tepelnu energiu odovzdanu atomov a molekulam okolitych predmetov (ktoru by sme ale aj tak mohli zanedbat) . Ine by to ale bolo, keby sme manipulovali s jadrami atomov, to by uz potom ta suma hmotnosti vzniknuvsich urcite nesedela, mohla by byt vacsia alebo mensia a podla toho by nam vznikla alebo ubudla energia v systeme. |
hans28, keby všeci byciklujú, nastal by problém z čpavkom pretože každý unavený chuj ciklista potrebuje dodat energiu, čiže po dobrej makačke potrebuješ napr nejaky stejčík a na tan sa spotrebuje krava ktorá volade prdela do hliny.Si predstav kolko stejčíkov by sa minulo a to by malo následky na oteplovanie a toho čpavku.... To račej svietme |
riki1:Zjednodušené vysvetlenie zákona o zachovaní hmoty a štyroch termodynamických viet. |
mne klima prida asi 0,1 l/hod , ale to je mechanicky odpor, takze to je aj mlhosovi jasne myslim, |
niekedy by som prijal moznost uzamknutia temy. Vyriesilo sa to nejakych 15 prispevkov dozadu, len niekomu sa to nechce citat cele, pozrie nazov temy a uz pise... |
tref:A čože ti ja viem?Ale asi áno. No a niektorým ich kruhy nenarušíš |
Skusim to pre predstavu zjednodusit... |
niesom nejaky odbornik ale cim ma auto silnejsi motor tym padom ten odpor alternatora je lahsie prekonatelny a preto ta zanedbatelne navisena spotreba je mensia mozno ziadna.... opravte ma ak lejem hluposti Upravené 2 krát. Naposledy upravil hans28 (05.02.2010 11:01) |
hans28:Čím máš "silnejší motor" tým viacej paliva potrebuješ na prekonanie trenia,valivých odporov,tepelných strát,mrtvej váhy v motore na prekonanie odporu prídavných zariadení. |
Čím máš väčší motor, tým máš výkonnejší alternátor a predpokladá sa aj viac spotrebičov ...... |
cim mas vacsi motor, tym si pravdepodobne vacsi debil a rapidne to skracuje zivotnost auta a stlpov pri ceste :D (casto aj posadky) :D joke |
Albion - čo už folkswágen spravený - minule si sa na fóre trochen rozpísal - a tá ďakovná reč |
.. a taka pekna tema to bola... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121839 | Včera: 219362